Kacper Sztuka zyskał wsparcie PKN Orlen
Tuż przed rozpoczęciem zmagań we włoskiej Formule 4, jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców, Kacper Sztuka, pozyskał silnego partnera pod postacią firmy PKN Orlen, która będzie go wspierała w najbliższych sezonach.Młody, obiecujący zawodnik z Cieszyna maił możliwość awansu do mocnego zespołu Formuły 3, ale zabrakło wsparcia finansowego. Ten sezon przejeździ więc ponowie w Formule 4, a jeżeli wszystko pójdzie dobrze być może w przyszłym roku awansuje do wyższej serii.
Orlen od lat wspiera polskich sportowców, a od czasu powrotu Roberta Kubicy do Formuły 1 mocno angażuje się w sport motorowy.
Kacper Sztuka miniony sezon zakończył na 6. miejscu, dominując również w zimowych startach w Formula Winter Series.
"Rozpoczęcie współpracy z PKN Orlen traktuję jako wyróżnienie i docenienie wielu lat ciężkiej pracy" mówił Sztuka. "Koncern od lat napędza polski motorsport i współpracuje z najlepszymi zawodnikami, na czele z Robertem Kubicą."
"W nadchodzącym sezonie będę rozwijał się jako kierowca wyścigowy F4 w najmocniejszej, włoskiej serii mistrzostw Formuły 4. Jestem mocno zdeterminowany, aby walczyć o zwycięstwo i dostarczyć moim kibicom dużo emocji. Zrobię, co w mojej mocy, aby mogli usłyszeć Mazurka Dąbrowskiego na wszystkich siedmiu torach."
"Motorsport to filar naszej strategii sponsoringowej" dodawała z kolei Agata Pniewska, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN Orlen. "Jako PKN Orlen współpracujemy z zawodnikami i zespołami występującymi na najważniejszych międzynarodowych arenach sportowych, takich jak Formuła 1 czy Dakar. W ten sposób budujemy silną markę, która wspiera rozwój strategicznych obszarów funkcjonowania koncernu."
"Od kilku lat konsekwentnie wspieramy też utalentowanych następców mistrzów. Od dłuższego czasu obserwowaliśmy rozwój Kacpra Sztuki. Widzimy jego możliwości zarówno na polu sportowym, jak i wizerunkowym. Współpraca z nim to dla nas istotna wartość marketingowa, a dla całego polskiego motorsportu szansa na kolejne wielkie sukcesy."
I am thrilled to announce that @PKN_ORLEN is joining as my sponsor for the 2023 season! 🤝
— Kacper Sztuka Racing (@Kacper_Sztuka) April 20, 2023
I would like to thank for recognizing my potential and for their trust. I cannot wait to represent the Polish brand on the track 🇵🇱@TeamORLEN pic.twitter.com/zz4RhLOR5P
komentarze
1. ewerti
No tak...miliardy zarobione na nas wspierają gościa, który będzie reklamował "narodową firmę", na rynku który ma nas gdzieś...
2. FanCypis3
A ja mieszkam w Cieszynie całe życie. Pozdrawiam i oby się mu udało
3. Raptor Traktor
Niech ktoś usunie ze świata tego idiotę z @1.
4. tytus83
Czy on jest spokrewniony z rajdowcem Łukaszem Sztuką?
5. Raptor Traktor
@4 To jego syn.
6. ewerti
Oooo! Są i patotraktory i tytusy xD Toksyczne środowisko komentujących jak widzę nie potrafi zachować kultury. Miło popatrzeć jak patologia się gotuje i nie potrafi napisać nic poza wyzwiskami. Czy admini w ogóle reagują na taką patologię czy kibicują takim wpisom bo dodają ruchu na stronie? Czy publiczna zniewaga to coś co admini wspierają czy może jednak zrobią kiedyś porządek z rynsztokiem?
7. tytus83
@6 Dobrze się czujesz? Gdzie w moim pytaniu i odpowiedzi Raptor Traktor jest coś nie tak? Może Ciebie powinno się zweryfikować za sianie fermentu?
8. Krukkk
@ewerti. Twoje spostrzezenie tez jest od czapy, bo to jest kasa Orlenu ktorej nikt nie karze Ci nabijac. Popatrz na kariere Kubicy, gdyby nie wyjechal do Wloch to bylby dziadem a nie kierowca F1, bo w Polsce mozna jedynie isc do kosciala klekac i wstawac a nie rozwijac sie jako kierowca wyscigowy lub w ogole jakikolwiek biznes.
9. hubertusss
Z tą kasą Orlenu i jej nie nabijaniem nie przesadzajmy. Nie ma możliwości w zasadzie tankowania w PL paliwa do zwykłego auta z poza Orlenu nawet gdy robimy to na Shellu czy podobnych.
Nie mam nic do wspierania młodych kierowców. Zwłaszcza gdy jest potencjał. Ale z ta reklamą na rynkach które nie są klientami Orlenu to akurat prawda. To tak jak by reklamować warzywniak ze Szczecina w ogólnopolskiej stacji w prime time. I tak z Zakopanego nikt po kartofle nie przyjedzie.
10. Krukkk
@9. "Patrzta ludzie! Za moje pinadze balujo! Kto to widziol? Dobrze, ze piekarnia nie sponsoruje Kacpra Sztuke, bo mielibyscie obrzydzenie do chleba. :D
Jezeli bedziesz inwestowal tylko w rynek krajowy, nigdy nie wyjdziesz na rynek swiatowy. Masa polskich marek upadla, bo zapadli w samozachwyt spoczywajac na laurach uslanych rynkiem krajowym.
Inwestycja ma to do siebie, ze nie mozesz wymagac od obcego rynku zwrotu poniesinych kosztow, jezeli inwestycja powiedzie sie, to zwrot "sam" do Ciebie przyjdzie z nawiazka.
Lepiej nadwyzke pieniedzy wplacac na roznego rodzaju dziwne fundacje (celowo nie chce rzucac nazwami)?
11. hubertusss
@10 inwestycja przede wszystkim ma to do siebie, że powinna zostać wykonana. Tym czasem Orlen w f1 to reklama na rynkach na których Orlen nigdy nie będzie nic sprzedawał i nie ma takiego zamiaru.
Nie twierdze, że za moje pieniądze balujo bo to co Orlen wydaje na Sztukę czy Kubicę to są krople w tym co zarabiają. Nomen omen na nas. Nie na kim innym. Tylko wiesz ta reklama wirtualne zyski i to na rynkach na które Orlen nawet nie ma zamiaru wejść to tak jak z reklamą tego warzywniaka. Możesz reklamować się na całą Polskę ale z drugiego końca i tak nikt nie przyjedzie.
A z wpłacaniem na fundacje to sobie obecna władza poradzi nawet sponsorując Sztuke czy Kubice. Tylko nie wiem jak do tego podejdzie przyszły zarząd bo coś czuje ,ze na jesieni chyba się jednak zmieni. I o ile Sztuka może i zostanie to Kubicy czas chyba się skończy.
Niestety w PL polityka wchodzi wszędzie. Pis wywalił ekipę z Giermaziakiem i cała resztę. Być może nie chcieli występować w spotach wyborczych jak Kubica. Teraz pewnie na jesieni też będą zmiany.
12. hubertusss
@10 tak nawiasem mówiąc obecność Orlenu w f1 nie ma żadnej strategii tam jest jak w rządzie pis od sasa do lasa. Bez pomysłu bez namysłu z roku na rok. Dwa lata w jednym zespole rok czy dwa w drugim potem jeszcze trochę w trzecim. Zero strategii zero perspektyw tylko palenie forsy i tyle. Tak się wielkich światowcach marek nie buduje. Swego czasu była wizja współpracy technologicznej z McL w tym być może dostaw środków smarnych do aut drogowych. Trzeba było iść w tym kierunku nawet kosztem poważnych ustępstw. No ale McL nie chciał Kubicy.
13. Krukkk
@11. Gdybys byl Dyrektorem do spraw inwestycji (czy jak to sie tam nazywa w polskich spolkach) PKN Orlen i rozmawialibysmy w cztery oczy to wtedy uwierzylbym w to co napisales. :D
Pozyjemy, zobaczymy. Na pewno nie bedzie tak, ze inwestycja w Kacpra Sztuke okaze sie nietrafiona i z tego powodu wzrosnie cena za litr paliwa na stacjach Orlen. :D
Dlaczego tak nie bedzie? Ano dlatego, ze kazda praktycznie firma w UE jest trzymana za pysk i musi dzialac zgodnie z prawem unijnym. Jezeli Orlen przeinwestuje i zanotuje straty to bedzie tylko i wylacznie ich problem a nie Twoj. Z automatu poleca glowy w Orlenie a tego nikt tam nie chce, bo kazdy odpowiada za swoj dzial.
Zebys zrozumial o czym pisze najpierw musialbys zrozumiec, ze Twoje pieniadze przestaja byc Twoimi w momencie placenia za paliwo na stacji i nie ma znaczenia czy zatankowales na Orlenie, Shell'u czy u Pana Mietka za plotem. Nie martw sie, jezeli nie tankowalbys na stacjajch Orlen, to tankowalbys na stacjach np Total, Lukoil albo jakiejkolwiek innej i tak samo zasilalbys budzet Panstwa Polskiego placac akcyze i VAT wliczone w cene litra paliwa.
14. dexter
@Heniek007, Kruk, Krukk, Krukkk itd.
"@11. Gdybys byl Dyrektorem do spraw inwestycji (czy jak to sie tam nazywa w polskich spolkach) PKN Orlen i rozmawialibysmy w cztery oczy to wtedy uwierzylbym w to co napisales. :D"
Ty mnie rozbawiasz :-)
"Na pewno nie bedzie tak, ze inwestycja w Kacpra Sztuke okaze sie nietrafiona i z tego powodu wzrosnie cena za litr paliwa na stacjach Orlen. :D"
Zagdza sie. Z tego powodu cena nie wzrosnie ani nie spadnie.
"Dlaczego tak nie bedzie? Ano dlatego, ze kazda praktycznie firma w UE jest trzymana za pysk i musi dzialac zgodnie z prawem unijnym."
Ty mnie rozbawiasz :-))
"bo w Polsce mozna jedynie isc do kosciala klekac i wstawac a nie rozwijac sie jako kierowca wyscigowy lub w ogole jakikolwiek biznes."
Moj ojciec w 1984 r. otworzyl wlasna firme w Polsce i dziwne, ze przedsiebiorstwo potrafilo rozwinac sie do wielkosci duzej firmy.
15. Krukkk
@14. To w koncu moje komentarze to smutna i wstrzasajaca lektura czy zabawna...?. :D (to bylo pytanie retoryczne).
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz