komentarze
  • 1. Frytek
    • 2023-03-27 14:37:53
    • *.8.129.64.ipv4.supernova.orange.pl

    Brak treningów to chyba jakiś żart. W jaki sposób kierowca ma się w jeździć w tor, wyczuć punkty hamowania itd? A jeśli jakiś kierowca nie jeździł po danym torze. To mogłoby być nawet niebezpieczne.
    Przynajmniej jeden trening musi być, to w zasadzie by wystarczyło ale przecież oni na treningach testują nowe rozwiązania, czyli rozwijają bolid.
    Mogliby zrobić nowe skrzydło które wogóle by nie działało.
    Już raz założyli Kubicy inne skrzydło podczas kwalifikacji nie mówiąc o tym i skończyło się na bandzie.
    Po co wymyślać takie głupoty?

  • 2. Roxor
    • 2023-03-27 15:14:10
    • *.

    Ten typ jest jakiś nienormalny.

  • 3. GP2Engine
    • 2023-03-27 17:25:27
    • *.42.12.22.alfanet24.pl

    @1 Jeszcze gorzej będą mieli debiutanci, którzy nigdy na żywo nie jeździli na danym torze, a co najwyżej tylko na symulatorach.

  • 4. bmwsauber1
    • 2023-03-27 20:19:20
    • *.220.46.12

    Ja bym jego usunął

  • 5. TomPo
    • 2023-03-27 20:59:54
    • *.233.96.151

    Rozumiem jeszcze, zeby ograniczyc ilosc do dwoch (jeden w pt i jeden w so, by mechanicy mieli czas pogrzebac, a rezerwowi potestowac w symulatorach), ale zeby kompletnie z nich zrezygnowac?
    No niezly odpal xD

  • 6. weres
    • 2023-03-27 21:49:07
    • *.psm.pulawy.pl

    bardzo dziwny pomysł

  • 7. Falarek
    • 2023-03-28 16:53:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    bo na treningach się nie zarabia a bzdurnych sprintach już tak

  • 8. devious
    • 2023-03-30 12:04:05
    • *.134.70.206

    Sprinty F1 w obecnej formie niestety wyglądają kiepsko. Mi się zdecydowanie bardziej podoba format sprintów z F2, gdzie jest odwrócona kolejność startowa czołowej "10" - fajnie się to ogląda, często jakieś mniej znane twarze czy w ogóle debiutanci są w pierwszym rzędzie, dla nich to szansa się pokazać albo i nawet wygrać wyścig, choć z reguły szybko "spadają" w dół stawki.

    W F1 też bym to chętnie zobaczył - to połączenie tych pomysłów, o których wielu dygnitarzy mówi od dawna, ale nie wiedzą jak ugryźć temat poprawnie: sobotni spring, odwrócenie stawki - w głównym wyścigu nie ma o tym mowy, ale własnie w sprincie to byłoby super. Oczywiście nie na każdym torze - ale te tory, które się nie nadają do wyprzedzania po prostu wywaliłbym z kalendarza. Można ew. zostawić Monaco bez sprintu, jako "specjalny wyścig". I tyle.
    Do tego obowiązkowy pitstop też w sprincie, żeby chłopcy cisnęli od startu do mety na 100% - czego od dawna nie ma w F1. Mając po 10-15 okr. na komplet opon mogliby pójść "ogniem" bez przesadnego dbania o ich życie. Przy odwróconej kolejności Top10 byłoby co oglądać!

    Bardzo też podobały mi się zawsze podwójne sesje kwalifikacyjne - tak jak w 2005 roku, suma czasów z dwóch dni. Fajne przetasowania to tworzyło, sporo dziwnych wyników wtedy mieliśmy w F1 (choć też z innych powodów, bo wtedy sesje kwal. zupełnie inaczej wyglądały, dla mnie to była jednak bomba).

    Np. taki format weekendu:
    Piątek:
    -Wydłużony, 2-godzinny trening
    -Kwalifikacje nr 1
    Sobota:
    -Kwalifikacje nr 2
    -Sprint z odwróconą kolejnością startową Top10 - decydują czasy z kwalifikacji nr 1
    Niedziela:
    -Wyścig - o ustawieniu decyduje suma czasów Kwal 1 i kwal 2.

    Wtedy akcji mamy naprawdę dużo - tylko jeden trening, 2 kwale i 2 wyścigi. Byłoby co oglądać.
    A dzięki temu, że byłyby kwal 1 i 2 i suma ich czasów, nikt nie "kombinowałby" w kwal 1 by np. zająć 10 pozycję i mieć PP do sprintu - bo przecież każdy by cisnął, by mieć jak najlepszą sumę czasów do wyścigu głównego.

    I sprint powinien mieć 50% dystansu wyścigu głównego, czyli 150 km, obowiązkowy pitstop i punktację dla Top8 10-8-6-5-4-3-2-1 pkt. Gwarantuję, że byłoby co oglądać, w piątki i soboty, F1 miałaby swoją wymarzoną odwróconą kolejność startową i dużo akcji, gdzie taki Max i Perez by się w każdym sprincie musieli przebijać w górę stawki z 9 i 10 miejsca, zaś w niedzielę nadal mielibyśmy "klasyczny" wyścig F1, którego struktura powinna być nienaruszalna.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo