komentarze
  • 1. hubertusss
    • 2022-03-22 08:21:48
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Dokładnie sezony 2017 i 2018 pokazały, że Ferrari w drug8ej części sezonu dostawało tgz zadyszki. Samochód zamiast zyskiwać tracił na konkurencyjności. Co powodowało przegrywanie tytułów.,
    Binotto wydaje się być skromny. Bo ja uważam, ze w tej chwili faworytem jest Ferrari. Są o krok a może kroczek przed RB jeśli chodzi o kwalifikacje i wyścig. I faktycznie nie mogą popełnić błędów jeśli chodzi o rozwój. Poprawki musza działać.

  • 2. Angry Tiger

    Mattia, cenna uwaga Sherlocku.
    Nie schrzancie tego bo znowu staniecie się pośmiewiskiem.

  • 3. xandi_F1
    • 2022-03-22 14:36:36
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Pamiętne legendarne poprawki na Singapur 2018

  • 4. dexter
    • 2022-03-22 17:01:10
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @ hubertusss

    "Dokładnie sezony 2017 i 2018 pokazały, że Ferrari w drug8ej części sezonu dostawało tgz zadyszki. Samochód zamiast zyskiwać tracił na konkurencyjności."

    Zgrubnie mozna tak powiedziec (nie wchodzac w detale). Dlatego moje pytanie brzymi, kto byl dyrektorem technicznym w latach 2017-2018 w Maranello?

  • 5. Fan Russell
    • 2022-03-22 17:10:27
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Vettel obiecał że miał być pięknie Ferrari 2017-2018

  • 6. dexter
    • 2022-03-22 17:13:58
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    A tak ogolnie...

    Kluczowymi postaciami w zespole wyscigowym to: dyrektor techniczny, chief-designer, chief-engineer, szef ds. aerodynamiki, szef ds. rozwoju, szef ds. strategii, szef ds. elektroniki, dyrektor zespolu, manager zespolu etc. Ale! - najwazniejsza postacia w zespole wyscigowym jest dyrektor techniczny. W tym przypadku: Mattia Binotto.

    Wyzej po drabinie kariery zawodowej jesli chodzi o caly aspekt technika i inzynieria nie mozna sie wspiac. On jest mozgiem zespolu i wszystkie rzeczy, ktore odpowiednio naleza do sztuki inzynieryjno-naukowej (ale nie tylko) sa pod dozorem dyrektora technicznego. On musi nie tylko byc doskonalym myslicielem i technikiem, ale rowniez powinien miec cechy lidera z wlasciwym wyczuciem do polityki, myslenia korporacyjnego i zespolowego - razem ze wszystkimi powiazaniami technicznymi.

    Dyrektor techniczny na wielu obszarach ma szeroka wiedze, ktora musi zastosowac w praktyce. Zrozumienie techniczne, ale rowniez konstrukcja, obliczenia, dynamika jest podstawa wiedzy Mattia Binotto. Niemniej jednak przez sama technike nie wszystko sie definiuje. Do jego spektrum wiedzy naleza rowniez zadania zwiazane z obszaru zarzadzanie - to jest jeden z wazniejszych aspektow.

    Dyrektor techniczny musi rowniez posiadac reke do personalu, tzn. sprawiedliwie podejmowac decyzje, potrafic motywowac ludzi, musi posiadac wiedze na temat kompetencji poszczegolnych pracownikow, potrafic oszacowac i oceniac pracownikow. Tzn. musi odpowiednio rozporzadzac ludzmi wewnatrz danej organizacji. To sa tematy, ktore podlegaja pod dyrektora technicznego.

  • 7. dexter
    • 2022-03-22 17:21:40
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    Jakies 30 lat temu sport motorowy przynajmniej jesli chodzi o procesy pracy wygladal zupelnie inaczej. Dzisiaj tak sie nie pracuje. Decyzja lub podejmowanie decyzji w postaci tej samej osoby - taki proces zarzadzania nie jest juz praktykowany. Oczywiscie od zespolu do zespolu wszystko moze sie roznic, ale w wiekszosci podejmowane decyzje opieraja sie na spojnosci opinii. Wazne jest aby wokol DT zorganizowana byla dobra druzyna. I to jest jedno z zadan DT.

    Dyrektor techniczny odpowiedzialny jest za cala organizacje. Jego zadaniem jest aby pojedyncze fachowe obszary odpowiednio obsadzic kompetentnymi osobami. Jest rowniez odpowiedzialny za stworzenie odpowiedniej infrastruktury, aby inzynierowie i technicy dysponowali odpowiednimi narzedziami, poniewaz takim sposobem mozna dostarczac odpowiednie wyniki. On rowniez (i to jest bardzo wazne) musi stworzyc dobre procesy pracy - tak aby procesy pracy i procesy rozwoju byly dobrze zdefiniowane.

    Jest rowniez odpowiedzialny, aby w zespole panowaly dobre procesy komunikacyjne. Trzeba sobie wyobrazic, ze jest jak na boisku pilkarskim. Jesli na boisku jest 11 pilkarzy, gdzie kazdy zawodnik sam w sobie jest wysmienity, tzn. ma jakosc, ale komunikacja na murawie nie bedzie obecna, to bedzie panowal chaos. Taki mecz dla druzyny przewaznie zakonczy sie porazka. W sporcie motorowym jest podobnie.

    Dyrektor techniczny musi zagwarantowac aby procesy byly permanentnie zoptymalizowane. Wymagania i zapotrzebowania zespolu wyscigowego ciagle sie zmieniaja - zmieniaja sie cele jesli chodzi o technologie, zmieniaja sie cele jesli chodzi o strategie. Czasami fokus sie zmienia: niekiedy fokus lezy bardziej na aerodynamice, niekiedy jest wiekszy na obszarze ogumienia, niekiedy lezy po stronie chassis, niekiedy po stronie jednostki napedowej . I tu organizacja musi byc w tym kierunku odpowiednio dopasowana. Pod tym wzgledem zawsze jest odpowiednia dynamika. Dyrektor techniczny takie rzeczy musi okreslic. On powinien bardzo wyraznie zadbac o to, aby zgodnie z wymogami projektu caly aparat, ktory nazywa sie "pion techniczny" byl odpowiednio przystosowany i zaimplementowany. I to jest ciagly proces.

  • 8. Krukkk
    • 2022-03-22 19:26:54
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @4. Odpowiem za @hubertusss.
    Ta sama osoba, ktora odpowiedzialna jest za "tajna ugode" miedzy Ferrari i FIA.

  • 9. dexter
    • 2022-03-22 22:36:13
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @Heniek007, Kruk, Krukk, Krukkk etc.

    To lezy w DNA Formuly 1. W krolewskiej klasie sportu motorowego porusza sie, rozwija i prowdzi taktyke na granicy limitu. Dzisiaj cale dzialy zajmuja sie tylko lukami w przepisach, tzn. szukaja luki. Jesli cos jest niejednoznaczne to projektant zaklada, ze tech. lepsze rozwiazanie jest wlasciwe, nawet jesli nie jest to zgodne z przepisami. Zespoly tak dlugo czekaja az zostana przylapane - poniewaz zwyciezyla polityka FIA, ze w sytuacji gdy granica zostanie przekroczona to dostaniesz tylko po palcach i ostrzezenie: nastepnym razem prosze juz tak nie robic. Tylko gdy pojazdy sa zbyt lekkie, czesci obudowy sa zbyt duze lub zbyt male, zuzycie paliwa bedzie zbyt wysokie lub przeplyw paliwa zostanie przekroczony - wowczas prawodawca nie zna litosci.

  • 10. dexter
    • 2022-03-22 22:44:33
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    A ugoda jest po prostu umowa na mocy ktorej spor lub niepewnosc co do stosunku prawnego, ktorym moga dysponowac strony zostaje rozwiazany poprzez obustronny kompromis.

  • 11. Krukkk
    • 2022-03-22 23:06:04
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @9. Nie opowiadaj glupot. "Tajna ugoda" uratowala Ferrari przed dyskwalifikacja z calego sezonu, dlatego zespol z Maranello slusznie postrzegany jest jako swieta krowa F1.

    I nie czaruj mi tutaj Moj Mily o "ugodzie", bo to nie to samo co "tajna ugoda".

  • 12. Frytek
    • 2022-03-23 08:43:26
    • *.163.146.73.ipv4.supernova.orange.pl

    @ 6. dexter
    To żeś pocisnął z tym "ogólnie ".
    Książkę byś napisał lepiej

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo