Co nowego przywiózł Mercedes na Silverstone?
Poprawki stajni z Brackley były jednym z "najgorętszych" tematów F1 w ostatnich tygodniach. Ulepszenia przyniosły zamierzony efekt, ponieważ Lewis Hamilton okazał się najszybszy w piątkowej czasówce. Z tego powodu postanowiliśmy dokładnie przyjrzeć się temu, jakie ulepszenia przywiózł niemiecki team na Silvesrtone.Mercedes w ostatnich wyścigach regularnie ponosił porażkę w starciu z Maxem Verstappenem oraz Red Bullem. Ostatnie zwycięstwo utytułowany zespół odniósł podczas majowej rundy o GP Hiszpanii. Od tamtej pory tylko stajnia z Milton Keynes triumfowała w niedzielnych wyścigach.
Początkowo eksperci nie wiedzieli za bardzo, z czego wynika aż taka przewaga Red Bulla nad Mercedesem. Jednak w trakcie pierwszego weekendu na torze w Austrii okazało się, że stajnia z Brackley - w przeciwieństwie do swojego rywala - nie rozwija modelu W12. Ostatni szereg poprawek utytułowany zespół przywiózł na GP Emilii Romanii.
Co ciekawe, Toto Wolff przyznawał nawet, że nie zamierzają już ulepszać tego bolidu w dalszej części sezonu, gdyż skupiają się na przyszłorocznej rywalizacji. Natomiast po prośbach Lewisa Hamiltona - ostatecznie niemiecka ekipa zdecydowała się na wprowadzenie dużego pakietu aktualizacji podczas weekendu na Silvesrtone.
Ulepszenia zdały egzamin, ponieważ siedmiokrotny mistrz świata wygrał piątkowe kwalifikacje przed Verstappenem o 0,075 sekundy. Przewaga mogłaby być jeszcze większa, gdyby nie błąd Brytyjczyka na wyjściu z zakrętu numer 16 (Vale).
Zmiany nie są zauważalne gołym okiem, ale odgrywają znaczącą rolę w lepszym przepływie powietrza. Największe modyfikacje dotknęły sekcji bargeboardów oraz deflektorów, które zostały bardziej usztywnione.
Mercedes con nuevos direccionadores del pontón.
? Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 15, 2021
Mercedes upgrade on sidepod vanes and bargeboards. pic.twitter.com/jojMJUjK7m
También novedades en la zona del boomerang de los bargeboards.
? Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 15, 2021
Also updates on the bargeboards. pic.twitter.com/ttLbojSdkt
Mercedes przywiózł także dwie wersje podłogi - jedną falistą, drugą niefalistą. Co więcej, zdaniem La Gazzetta dello Sport, zaktualizowane zostało również przednie skrzydło oraz dyfuzor.
También nuevo suelo para Mercedes sin forma ondulada yahora con 2 labios.
? Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 15, 2021
Also new floor for Mercedes with no rippled edge and now with 2 deflectors. pic.twitter.com/EfT3WGo0ca
Mercedes ha modificado el perfil ondulado y ha a?adido 8 deflectores en la zona central del fondo plano.
? Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 16, 2021
Mercedes has revised the rippled floor edge and added 8 fins on the central area of the new floor. pic.twitter.com/XjEwXUwS99
Co ciekawe, kierowcy Mercedesa podczas piątkowej czasówki jeździli z identycznymi konfiguracjami tylnego skrzydła, natomiast z jedną bardzo ważną różnicą. Tzw. "klapa Gurneya" znajdowała się w bolidzie Valtteriego Bottasa, a w Hamiltona już nie.
Alla fine, entrambi i piloti Mercedes hanno optato per l'opzione pi? scarica, tra l'altro senza T-Wing. Da segnalare, per?, che sull'ala posteriore di Bottas ? presente il gurney flap, su quella di Hamilton no #BritishGP https://t.co/zChk6Yp69z pic.twitter.com/j1nNYEu3aI
? Gianluca D'Alessandro (@Gianludale27) July 16, 2021
komentarze
1. mailtog
Czyli co? Lewis dostanie od Mercedesa ósmy tytuł w zamian za kolejne dwa lata u nich?:)
2. hubos21
@1
No wczoraj tak się cieszyli po tych miesiącach posuchy, że prawie jak zdobycie tytułu ale to jeszcze daleko, narazi to od zespołu dostał po pysku parę razy w tym sezonie
3. Skoczek130
Trzeba było być naiwnym, by wierzyć że Merc odpuści sezon. Jak dla mnie dalej są faworytami sezonu. Tysiak, który zainwestowałem u buka przed sezonem, prędko nie spisze na straty.
4. bakt3ria
Nikt jeszcze tego nie napisał, ale fajnie że zrobiliście artykuł techniczny, liczę na więcej w przyszłości
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz