Wywiad z Robertem Kubicą
Robert Kubica przy okazji prezentacji nowego bolidu BMW Sauber F1.08 udzielał odpowiedzi na pytania dziennikarzy z całego świata. Poniżej przedstawiamy jeden z wywiadów Polaka.Robert Kubica: „Wewnątrz jest podobnie do tego co było w ubiegłym roku, mimo to i tak mieliśmy przymiarkę foteli. Nadal używam ubiegłorocznego fotelu tak więc nie było znaczących poprawek, ale otrzymałem więcej miejsca na nogi, tak więc jest trochę lepiej, wygodniej dla mnie.”
Jak duży postęp udało Ci się zrobić w radzeniu sobie bez kontroli trakcji? Czy bolid łatwiej się prowadzi?
RK: „Podczas pierwszego testu w Barcelonie pracowaliśmy bardzo ciężko nad tym aby bolid łatwiej się prowadził i był bardziej przewidywalny- zwłaszcza podczas przyspieszania. Gdy pojechaliśmy do Jerez w moim odczuciu mieliśmy bolid, który spisuje się znacznie lepiej pod tym względem i sądzę, że to dzięki wprowadzonym zmianom, innemu torowi oraz innym oponom. To może się zmienić. Oczywiście ciągle nad tym pracujemy i miejmy nadzieję, że poprawimy to.”
W ubiegłym roku mieliście problemy z żywotnością skrzyni biegów. Teraz układ ten musi wytrzymać cztery wyścigi. Jak spokojny jesteś lub jak zmartwiony tym faktem?
RK: „Ubiegły rok to przeszłość. Oczywiście koniec końców to był dobry sezon dla zespołu, ale również dobry ze względu na zebrane informacje na temat tego co musimy poprawić. Patrząc wstecz na zimowe testy zauważyłem znaczącą poprawę, zwłaszcza w ostatnim teście. Było bardzo dobrze i pozostaję optymistą. Możemy mieć pewne problemy, ale jestem całkiem pewien że do czasu rozpoczęcia sezonu będziemy gotowi.”
Czy dbanie o tylne opony będzie kluczem do sukcesu w tym roku?
RK: „Tak, może tak być. Zwłaszcza podczas gorących wyścigów lub podczas tych w których używamy najbardziej miękkiej mieszanki i tam gdzie opony się szybciej zużywają i łuszczą. Z pewnością będziemy musieli trochę lepiej dbać o to żeby ich nie przegrzać, nie ślizgać się na nich zbyt mocno. Ale jak to będzie, zobaczymy. Z długich przejazdów na torze w Jerez mogliśmy zaobserwować, że z tylnymi oponami nie jest tak źle, ale nie testowaliśmy w wysokiej temperaturze, tak więc wszystko będzie zależało od tego.”
Należysz do pokolenia nowej generacji kierowców, którzy niedawno dostali się do F1, podobnie jak Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen. Co o nich sądzisz i jak oceniasz siebie w porównaniu do nich?
RK: „Nie oceniam siebie w porównaniu do nich. Mam 21 kierowców, których staram się pokonać. Jest nowe pokolenie kierowców i wszyscy z nich zasługują na to co osiągnęli ponieważ w przeciwnym razie nie byliby w F1. Lewis w ubiegłym roku pokazał, że nawet bez dużego doświadczenia można osiągnąć imponujący rezultat w F1."
BMW Sauber powoli dostaje się na szczyt F1. Kiedy dochodzi do walki o tytuł zawsze mówi się o tym czy zespół powinien mieć kierowcę numer jeden i dwa. Jaka jest Twoja pozycja? Czy zespół powinien zawsze decydować na pewnym etapie o kierowcy numer jeden i dwa?
RK: „Nie wiem. To decyzja zespołu ale wiem jedno. Tak jak robiłem w ostatnich latach postaram się zrobić wszystko co w mojej mocy aby pomóc zespołowi zdobyć jak najwięcej punktów.”
Porozmawiajmy o Twoim stylu jazdy. W pierwszym roku startów wprowadzałeś bolid w podsterowność poprzez opóźnienie skrętu i pozwalałeś mu się ślizgać. Potrzebowałeś trochę czasu aby przyzwyczaić się do znakowanych opon, więc jak poradzisz sobie z bolidem który powinien wykazywać nadsterowność bez kontroli trakcji?
RK: „Sądzę, że cała sprawa z oponami Bridgestone i stylem jazdy została załatwiona podczas zimowych testów i przyjechaliśmy do Australii z ustawieniami, a ja wiedziałem co muszę robić z oponami żeby być szybkim. Wiemy co mamy zrobić aby bolid stał się szybszy bez kontroli trakcji i jak mamy go prowadzić. Osobiście uważam, że całkiem przyjemnie się go prowadzi i być może nieco trudniej jest kontrolować tylną oś, ale jestem zadowolony."
Gdzie zostały poczynione w bolidzie największe ulepszenia?
RK: „Mam nadzieję, że niezawodność będzie nieco lepsza.”
komentarze
1. Robert01
czyli są jeszcze jakieś problemy z przekładnią
2. el_diablo
ano maja...ile jeszcze maja czasu ? 8 tygodni ??
3. Yazer
Jak mnie to wkurza ze nawet jak pytanie jest skierowane do Roberta i o niego to on i tak kreci zeby mowic w imieniu zespolu...Zreszta nie tylko on tak...ale wszyscy kierowcy...taka polityka czy co??
4. dziarmol
No tak i zapytany kto jest nr1 a kto nr2 odpowiedział trochę jak Heikki Kovalainen .Znaczy już go ustawili ,i Robcio nam nie pofika
5. bulionik
Oby było mniej awarii niż w ubiegłym sezonie. Trzymam kciuki Robercik !!!
6. kempa007
ale tak samo mowil Heidfeld- takich pytan nie powinno sie zadawac - tak samo jak tych o porownanie siebie do innych kierowcow...
7. witex
hej . jak myslicie jaka jest tak naprawde pozycja Roberta w zespole? czy w przypadku gdy i w tym sezonie wypadnie gorzej od Heidfelda pozegna sie z BMW a tym samym z f1? Oczywiscie chcialbym aby było inaczej
8. zuzanna__a
Myślę, że jeśli nawet BMW się go "pozbędzie" to i tak Robert znajdzie dla siebie miejsce w innym teamie.
9. szprycha
Mam pytanie. Co sie stanie jezeli w danym bolidzie nie wytrzyma 4 wyscigów tzn nastapi awaria np w 1, 2, lub wyscigu ? Jakie beda kary i konsekwencje wymiany takiej skrzyni ?
10. szprycha
........w danym bolidzie *skrzynia nie wytrzyma .......
11. cobden
Robert jest wstrzemiezliwy, taki typ. Nie zaklina rzeczywistosci, papier wszystko przyjmie, a przeciez istotne bede tylko wyscigi. Aktualnie odbieracie to jako wykonywanie prikazu z gory, badz nudziarstwo. Gdy zacznie stawac na podium bedziecie analizowali kazde slowo, przecinek; a Robert nie zmieni nic z tego stylu wypowiedzi. De facto wypowiedzi Roberta sprowadzaja sie do: "wiem ze nie wiele wiem". To duzo. Well, ladida :)
12. walerus
aż bym go uściskał - byleby było dobrze....;-)
13. Tanis
Jeśli skrzynia nie wytrzyma czerech wyścigów tz padnie wcześniej, to jej wcześniejsza wymiana będzie karana tak jak wcześniejsza wymiana silnika. Przesunięciem na starcie wyścigu o 5 miejsc do tyłu.
14. Kazik
szprycha-kara za wymianę skrzyni to pięć oczek "w plecy" na starcie do wyścigu .
15. Kazik
P.S.Tanis mnie wyprzedził.
16. przesio
Robert musi mowic dyplomatycznie. Dobrze ze nie mowi tylko o sobie jak Hamiltonek o ktorym wspomnial. Hamiltonek Mial Farta dlatego bez doswiadczenia tyle wywalczyl. ZObaczymy w tym sezonie. Skrzynia jak zawsze Siada. Zeby nie bylo z tymi testami jak w tamtym roku w Spa. Mieli super ustawienia i je na konkurs tak porypali ze zal. Dokumentacja im zginela ?? Mogli zapisac ustawienia o ile sie tak da .
17. przesio
Jak zrobia Polski team Fiat to robert wsiadzie do Malucha F1 2009 i normalnie wyprzedzi wszystkich. zobaczycie :P
18. Bosiu
Robercik jest zajebisty, nie pieprzy caly czas tak jak Nick ze to wygra bez problemu pozneij ze ciezko bedzie- kreci, tylko konkretnie gada a najbardziej z tego wywiadu podoba mi sie "Nie oceniam siebie w porównaniu do nich. Mam 21 kierowców, których staram się pokonać" ajjj pokonaj ich wszystkich:DD
19. PrzemeQ
kill them all ;)
20. afx
obejrzyjcie se jeszcze raz filmik "go and pass heidfeld"
21. przesio
i nie wyprzedil heidfelda :( z tego co pamietam
22. pionek16-80
szprycha czy Ty coś dostajesz za zachęcanie do oglądania zdjęć na wp? Raz byś napisała i ok. A Twój post już widzę chyba 3 raz w trzech różnych wiadomościach.
23. walerus
wp jest cienka..
24. 789
wywiad z kubica jak zwykle jak kazdy BARDZO CIEKAWY!!!!!!!!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz