Key: silnik Renault ma obecnie porównywalne osiągi do jednostki Mercedesa
Przedstawiciele Renault od wielu miesięcy przekonują, że ich jednostka napędowa V6 turbo posiada osiągi porównywalne, jak nie lepsze, od wyników silnika Mercedesa, który w erze hybrydowej zdecydowanie dominuje.Teraz do grona potwierdzających tę tezę dołączył James Key, nowy dyrektor techniczny McLarena. Brytyjski zespół po trzech latach nieudanej współpracy z Hondą połączył siły z Renault i obecnie jest jedynym odbiorcą ich silnika za wyjątkiem zespołu fabrycznego.
Mimo iż w hybrydowej erze silniki Renault nie spisywały się tak dobrze jak u schyłku ery V8, Key twierdzi, że w sezonie 2019 zaszły duże zmiany w tym temacie.
"Widzieliśmy, że Ferrari było nieco z przodu, ale konkurencyjność silników Renault była dość dobra i bardzo zbliżona do jednostek Mercedesa" mówił inżynier.
Sezon 2020 będzie ostatnim w ramach współpracy McLarena z Renault. Brytyjska ekipa potwierdziła już, że od sezonu 2021 powróci do współpracy z Mercedesem.
Key uważa, że w obliczu problemów jakie McLaren miał przy współpracy z Hondą, jest zadowolony z pracy z Renault.
"Jedną z pozytywnych rzeczy sezonu 2019 było to, że Renault dokonało oczywistego kroku do przodu i poprawiło prędkość na prostych. To stanowiło także część naszej poprawy" dodawał.
Key wierzy, że wszystkie silniki F1 są obecnie na podobnym poziomie.
"Czasy, w których silniki drastycznie się różniły zakończyły się w zeszłym roku."
komentarze
1. WDrake
Przekonamy się na pierwszym wyścigu, na testach zespoły będą się ukrywać
2. orto
Już to słyszeliśmy :-)
3. ahaed
A świstak siedzi i zawija w te sreberka ;).
4. MattiM
Skoro Mclaren jest tak zadowolony ze współpracy z Renault, to ciekawe czemu z niej rezygnuje.
5. Heytham1
Akurat Key nie ma obowiązku chwalenia Renault...tym bardziej że po tym sezonie idą do Mercedesa. Z tą mocą to może być prawda. Ale Mercedes daje inne korzyści np. większą niezawodność.
6. Kerenzikov
Moc dająca prędkość na końcu prostej to jedno, ale to co wspomina Heytham1 czyli niezawodność + moment obrotowy + zużycie paliwa a może jeszcze dostępność mocy i momentu w szerszym zakresie obrotów to może robić dużą różnicę.
7. goralski
Egzekli, zresztą pisząc "silnik" ciekawe czy ma na myśli sam silnik spalinowy czy cały zespół wraz z hybrydą...
8. XandrasPL
Ten koleś nie ma żadnego interesu aby chwalić Renault więc uszanujmy jego zdanie bo więcej wie i bliżej jemu prawdy niż Wam/Nam.
9. Kruk
Moze Pan Key i nie ma zadnego interesu aby chwalic Renault, ale w fabryce Mercedesa tez nie byl i nie widzial osiagow silnika na hamowni.
Poza tym, grupa Renault przezywa kryzys. Oficjalnie mowia o 143mln euro deficytu i ogladaja sie na wsparcie finansowe ze strony rzadu.
Kto wie czy to nie ostatni sezon Renault w F1, bo ten sezon zapowiada sie gorzej niz 2019 a Pani Clotilde Delbos niechetnie patrzy na projekt F1.
10. mailtog
no ale porównuje nowy silnik renault do silnika mercedesa z zeszłego roku bo do nowego jeszcze nie ma możliwości. a mercedes też się rozwija
11. Luzak564
@10 przepraszam a w którym miejscu jest napisane że porównuję nowy silnik Reno do starego silnika Merca bo nie doczytałem? czy to może tylko Twoje domysły? Ten pan nie ma żadnego powodu aby chwalić Reno wręcz przeciwnie
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz