komentarze
  • 1. giovanni paolo
    • 2019-09-12 13:29:12
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    20" byłyby bardziej adekwatne do trendów w motoryzacji

  • 2. szachu1991
    • 2019-09-12 17:28:06
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @1 miałem to samo napisać. F1 trochę nie nadąża.

  • 3. Mission Winnow
    • 2019-09-12 18:40:56
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    13 do 18 to i tak spory skok jak na F1:-)

  • 4. XandrasPL
    • 2019-09-12 19:28:58
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    I ten nawyk popatrzenia w lewo czy nic nie jedzie ;D Dobre Siergiej.

  • 5. PatiMat
    • 2019-09-12 20:17:15
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @4 Hahaaa ;D

  • 6. Igor
    • 2019-09-12 20:45:08
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Świetna decyzja Pirelli i Renault. Siergiej jest odpowiednią osobą do zbierania danych o nowych kołach.

  • 7. berko
    • 2019-09-13 10:45:25
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Jak dla mnie wyglądają duzo lepiej niz 13.

  • 8. MS90
    • 2019-09-13 13:35:28
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    A jakie w ogóle jest założenie zmiany rozmiarów tych felgi ? Jakie są plusy tej zmiany i minusy z technicznego punktu widzenia ?

  • 9. Kruk
    • 2019-09-13 14:32:21
    • *.eu-west-3.compute.amazonaws.com

    @8 Nie ma zadnych plusow ani minusow. Bolid bedzie pod takie kola budowany i dzieci typu @1,2 i 3 beda sie podniecac, ze bardziej im sie podobaja niz 13 calowe.

    Typowe odwracanie uwagi wiekszymi felgami, od ciecia budzetow, standaryzacji czesci no i oczywiscie limitu podzespolow na sezon.

  • 10. Spargus
    • 2019-09-13 20:49:20
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @9 zapomniałeś jeszcze o brzmieniu silników :D @6 dziękuję, właśnie dla tego komentarza tu zajrzałem - nie zawiodłem się :)

  • 11. mark.
    • 2019-09-14 06:16:31
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @8 zespoły będą musiały rozbudować zawieszenie gdyż opony o niższym profilu będą mniej zbierać nierówności.

  • 12. B_O_N_K
    • 2019-09-14 07:10:09
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @1 @2, może jeszcze 24" ze spinnerami ;)

  • 13. berko
    • 2019-09-14 20:20:14
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Z plusów to chociażby możliwość zamontowania większych, czyli bardziej wydajnych tarcz hamulcowych

  • 14. Grellenort
    • 2019-09-15 17:25:24
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @9 żadnych plusów?
    Zwiększona sztywność boczna opony, co wpłynie pozytywnie na precyzję prowadzenia bolidu to raz. Dwa, z tego samego powodu zmianie ulegnie zarządzanie oponami (teoretycznie łatwiej będzie je rozgrzać i wprowadzić o okno pracy).
    Kolejny plus, tak jak wyżej - wydajniejsze układy hamulcowe, które też łatwiej chłodzić przez zwiększoną powierzchnię tarczy.
    A z wad, gorsza aerodynamika ze względu na mniejszą stałą powierzchnię opływaną i większy przekrój felgi. Chyba że faktycznie wprowadzą znowu te nieszczęsne kołpaki.

    Nigdy nie ma tak, że jakieś rozwiązanie nie ma plusów ani minusów.

  • 15. ignoruj
    • 2019-09-15 18:37:27
    • *.eu-west-3.compute.amazonaws.com

    Największy minus: James Allison wyjasnial niedawno w jednym z wywiadów jak niewielkie znaczenie ma współczesna konstrukcja zawieszenia w F1, gdy chodzi o tłumienie nierówności przy najeżdżaniu na krawężniki. Większość energii pochłaniają współczesne 'baloniaste' opony. Z kolei kiepska amortyzacja powoduje gwałtowny wzrost obrotów silnika w momencie chwilowej utraty przyczepności, co przekłada się bezpośrednio na skrócenie czasu żywotności silnika.

  • 16. Kruk
    • 2019-09-15 20:32:58
    • *.eu-west-3.compute.amazonaws.com

    @14.
    Zwiekszona sztywnosc boczna opony powoduje latwiejszy uslizg kola, gdyz nie ma amortyzacji. Na temat okna pracy opon nie bede sie wypowiadal, bo to dotyczy wszystkich zespolow oprocz Mercedesa.
    Wieksze hamulce nie sa plusem, bo powiekszaja wage bolidu.
    Wada jaka wyminiles, jest kluczowa.

    Pfff...Tak, jak pisalem, plusem bedzie to, ze dzieci beda zachwycone.

    Kolega @ignoruj ma racje, powolujac sie na wybitnego inzyniera Pana Allisona.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2019 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo