Pirelli opublikowało dobór mieszanek na GP Singapuru
Czołowe trzy zespoły Formuły 1 zupełnie zróżnicowały dobór najbardziej miękkiej mieszaki opon na GP Singapuru.Firma Pirelli na tor Marina Bay dostarczy zespołom trzy najbardziej miękkie mieszanki ze swojej tegorocznej gamy.
Zespoły Mercedesa, Ferrari oraz Red Bulla będą miały różne ilości najbardziej miękkiej mieszanki, C5. Mercedes do azjatyckiego wyścigu podchodzi najbardziej konserwatywnie, zapewniając swoim kierowcom tylko 8 kompletów opon oznaczonych kolorem czerwonym.
Nieco bardziej agresywnie opony dobrało Ferrari. Sebastian Vettel i Charles Leclerc będą mieli po 9 zestawów opon miękkich. Najbardziej agresywną strategię doboru zastosował Red Bull, który zdecydował się na maksymalną ilość 10 takich zestawów.
Ferrari i Mercedes będą miały za to taką samą liczbę, trzech kompletów opon średnich. Bottas i Hamilton będą mieli również o jeden zestaw opon twardych więcej.
Większość stawki zdecydowała się na dobór 9 kompletów opon miękkich. Najbardziej konserwatywnie ze wszystkich ekip do wyboru ogumienia podszedł zespół Roberta Kubicy.
Williams swoim kierowcom zapewnił tylko 7 kompletów opon miękkich. Russell do tego będzie miał 4 zestawy opon średnich i 2 twardych, a Kubica pięć średnich i jeden twardych.
komentarze
1. PatiMat
Tak z ciekawości zapytam. Ktoś wie jakie sa teraz najmocniejsze mieszanki opon? Mam na myśli czy najmocnijsza to C5 albo czy jest coś powyżej C5.
2. winsxs
Red Bull będzie miał takie tempo, że nadrobią dodatkowy pitstop i przez cały wyścig (poza startem) będą jechać na C5. Mówię wam.
A co do Williamsa... czy C5 są za drogie i wzięli tańsze C3/C4? :D (śmiech)
3. giovanni paolo
2. w mojej ocenie pojadą na softach i hardach, nie ma bardzo gdzie wyprzedzać więc odrabianie strat związanych z dodatkowym pitstopem może być kłopotliwe, taki przynajmniej mają plan, a wątpię by Verstappen odjechał i zyskiwał sekundę przewagi na okrążeniu nad bolidem spoza wielkiej trójki (w sensie Ferrari)
4. ahaed
W dupach sie poprzewracało.
Bruksela krzyczy: ekologia. Więc powinni jeździć na wielosezonowych. One starczają spokojnie na 3-5 lat. Jeden komplet!!
Jaką normę euro spełnia bolid?
Oczywiście to żart, prócz ostatniego pytania:
Komu i ile razy ssało pirelli aby mieć taki kontrakt? To jedna z tych rzeczy, która niszczy ten sport.
Przepraszam.
Czy tylko ja sądzę, że jak było kilku dostawców opon i każdy robił opony jakie chciał, to było ciekawiej?
Czy teraz jest fajnie, gdy jadą jak Janusze, bo im opon braknie.
5. Piter_nl
Patrząc na Roberta to tak se myślę że on się uczy tych opon (tego ogumienia) na mediumach najwięcej się jeździ i ma ich najwięcej w zestawie co może sugerować że ten sezon poświęca na przysłowiową naukę i zrozumienia ogumienia żeby w następnym sezonie błysnąć w jakimś innym zespole np: Hass ....to moja osobista opinia z dupy która może okazać się faktem a co do GP Singapuru to stawiam tu na Red Bulle nie patrząc na tabelę a i tak pewnie wygra Mercedes jestem fanem Ferrari ale znając ten cyrk nie
liczę tutaj na nich z ich tegoroczna konstrukcja zresztą kto wie co będzie ... :)
6. Raptor202
@4
- nazywanie kogoś januszem
- "komu ssało pirelli"
7. PatiMat
@5 Chciałbym zobaczyć RK jak DOBRZE jeździw innym zespole, jednak to już chyba nie możliwe. Sef Hassa powiedział ,że nie chce kierowcy ,który miał wiecej niż 2 lata przerwy. Pozatym na horyzoncie Haasa jest Hulk ,który jeździ no "ok". Myślę ,że wyniki Kub w tym zespole to tylko wina opon. Również jego umiejętności. Kub jeździł bolidami mniejszymi i miał inny styl jazdy. Teraz tego stylu nie może stosować bo bolidy sa większe. Pozatym technika poszła do przodu i Kub nie ogarnia tego. Przykro mi ale RK moim zadaniem już się nie nadaje do F1
8. Andrzej369
@1 C5 jest najmiększa = najszybsza
9. Andrzej369
Nie ma już bardziej miękkiej mieszanki, ale lepiej by było gdyby zostawili oznaczenia opon jak w zeszłyn roku. "Tęcza" była bardziej przejrzysta niż te oznaczenia C1-5.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz