2018-07-20 GP Niemiec - #1 trening 11:00 - 12:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:13.525 | 22 |
2 | L.Hamilton | Mercedes | 1:13.529 | 29 |
3 | M.Verstappen | Red Bull | 1:13.714 | 34 |
4 | S.Vettel | Ferrari | 1:13.796 | 23 |
5 | V.Bottas | Mercedes | 1:13.903 | 30 |
6 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:14.267 | 24 |
7 | R.Grosjean | Haas | 1:14.691 | 29 |
8 | K.Magnussen | Haas | 1:14.853 | 28 |
9 | C.Leclerc | Sauber | 1:15.097 | 25 |
10 | N.Hulkenberg | Renault | 1:15.282 | 32 |
11 | S.Perez | Force India | 1:15.415 | 29 |
12 | F.Alonso | McLaren | 1:15.544 | 13 |
13 | L.Stroll | Williams | 1:15.629 | 32 |
14 | C.Sainz | Renault | 1:15.769 | 10 |
15 | B.Hartley | Toro Rosso | 1:15.864 | 36 |
16 | S.Sirotkin | Williams | 1:15.876 | 34 |
17 | N.Latifi | Force India | 1:16.023 | 27 |
18 | P.Gasly | Toro Rosso | 1:16.071 | 32 |
19 | A.Giovinazzi | Sauber | 1:16.136 | 21 |
20 | S.Vandoorne | McLaren | 1:16.149 | 14 |
Ricciardo nieco szybszy od Hamiltona po pierwszym treningu w Niemczech
Daniel Ricciardo pod koniec pierwszej sesji treningowej na torze w Hockenheim wyprzedził Lewisa Hamiltona o zaledwie 0,004 sekundy. Czołową trójkę, ze stratą niespełna 0,2 sekundy, uzupełnił Max Verstappen.Firma Pirelli do Niemiec dostarczyła oponę średnią, miękką oraz ultramiękką z pominięciem mieszanki supermiękkiej. Dobór miękkiego ogumienia w połączeniu z wysokimi temperaturami jakie mają panować w okolicy toru w trakcie weekendu powinien sprzyjać ekipie Ferrari, która w tym roku wydaje się lepiej dbać o ogumienie niż Mercedes.
Po pierwszym treningu na domowym torze Mercedesa oraz Sebastiana Vettela najszybszym kierowcą na torze był Daniel Ricciardo, który w końcówce na oponach ultramiękkich wyprzedził Lewisa Hamiltona i Maksa Verstappena.
Holender przez długi czas sprawdzał swojego Red Bulla na średnim ogumieniu, aby w końcówce wyjechać na tor na ultramiękkim ogumieniu, tracąc do Ricciardo 0,189 sekundy.
Sebastian Vettel, który po 10 eliminacjach mistrzostw świata dysponuje ośmiopunktową przewagą w mistrzostwach nad Lewisem Hamiltonem uzyskał dopiero czwarty czas, ale na swoim najszybszym kółku korzystał z opon miękkich. Niemiec stracił do lidera niespełna 0,3 sekundy.
Pozostałe dwa miejsca w czołowej szóstce tradycyjnie przypadły drugim kierowcom Mercedesa i Ferrari. Tym razem szybszy był Fin reprezentujący stajnię z Brackley.
Za trzema czołowymi ekipami tytuł best of the rest ponownie przypada ekipie Haasa. Romain Grosjean po pierwszym treningu w Niemczech uzyskał 7 czas, wyprzedzając swojego kolegę z zespołu, Kevina Magnussena o niespełna 0,2 sekundy.
Świetny wynik po raz kolejny uzyskał także Charles Leclerc z Saubera, który na miękkim ogumieniu wykręcił 9 czas i zdołał wyprzedzić Nico Hulkenberga z Renault, które w Niemczech sprawdza nową koncepcję przedniego skrzydła.
Sergio Perez otwierał rano drugą dziesiątkę zawodników, wyprzedzając Fernando Alonso i Lance'a Stroll. Kanadyjczyk w pierwszym treningu ponownie nieźle pojechał jak na możliwości swojego bolidu. Problem w tym, że ekipa Williamsa w tym roku nie potrafi utrzymać tempa poprawy osiągów w trakcie weekendu wyścigowego i często po obiecującym piątku ich forma jest brutalnie weryfikowana w sesji kwalifikacyjnej.
W Hockenheim w piątek rano Sauber oraz Force India postanowili sprawdzać swoje bolidy z pomocą kierowców rezerwowych. Estebana Ocona w Force India zastąpił Nicolas Latifi, który uzyskał 17 czas, a Marcusa Ericssona w Sauberze zastępował Antonio Giovinazzi, który był 19. Z bolidu prowadzonego przez Włocha w efektowany sposób na początku sesji odpadła pokrywa silnika, obnażając przed obiektywami fotoreporterów wewnętrzną instalację jednostki napędowej Ferrari.
Stawkę w Niemczech zamykał Stoffel Vandoorne. Ekipa McLarena miała spore problemy, a jej kierowcy stracili dużą część pierwszej sesji treningowej w oczekiwaniu na przygotowanie swoich bolidów do jazdy. W aucie Hiszpana mechanicy szlifowali elementy podłogi, co może sugerować, że nowe elementy aerodynamiczne nie zostały dobrze przygotowane. Alonso w końcówce zdołał awansować na 12 miejsce, ale Vandoorne pozostał na ostatnim miejscu.
komentarze
1. Fanvettel
Daniel do wyscigu wystartuje z ostatniego miejsca.
2. PiotrasLc
@1 ... wymiana MGU-K, baterii i ECU .
Od sezonu 2021 Formuła 1 będzie jezdzić na 18calowych kołach , końca sierpnia FIA czeka na oferty producentów opon. Kontrakt bedzie na wyłączność dla jednego dostawcy na trzy lata
3. Inszy
Jestem ciekaw co się dzieje z Vandoornem. Czym dalej w sezon, tym chłopak wygląda gorzej... Jeszcze trochę i będzie za Williamsami jechał.
4. KTP
@3 przytłacza go związek z córką szefa, hehe :)
5. 20KRZ04
Wiliams póki co dobrze jak na nich ale ostatnimi czasy tak mają że dobre treningi słabe kwale i wyscigi... :/
6. Miki42
Kempa KIEDY EDYCJA POSTÓW !! JESTEŚ CZŁOWIEKU TOTALNY OPORNIK W TEJ SPRAWIE !!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz