FIA pomyśli nad zmianą przepisów dotyczących blokowania?
Międzynarodowa Federacja Samochodowa być może pokusi się o zmianę przepisów dotyczących blokowania kierowców podczas sesji kawitacyjnej.Sędziowie FIA posiłkując się innymi podobnymi wykroczeniami z przeszłości nie mieli innego wyjścia jak ukarać w podobny sposób walczącego o tytuł zawodnika Ferrari, przesunięciem o trzy pola startowe.
"Mamy związane ręce" mówił dla Auto Motor und Sport Warwick. "Przepisy tego wymagają. Inni kierowcy byli tak już karani, więc nie mogło być wyjątku dla tych najlepszych."
Warwick zasugerował jednak, że FIA może pomyśleć o zmianie przepisów: "Być może kary będą konieczne tylko w przypadku gdy manewr będzie niebezpieczny lub gdy blokowany kierowca nie przejdzie do kolejnej sesji i straci pozycje."
Ciekawe tylko czy w przypadku Sebastiana Vettela manewr zostałby uznany za bezpieczny. Carlos Sainz przy dużej prędkości musiał skierować swój bolid na pobocze, przy okazji niszcząc sobie wrażliwe na wysokie krawężnicy elementy aerodynamiczne bolidu. Kara dla Niemca w Austrii wydawała się więc słuszna.
komentarze
1. DOMV33
Jakiej sesji kawitacyjnej
2. marcelo9205
Rok temu jak Hamilton zblokowal Grosjeana to nie dali kary i tlumaczyli, ze Grosjean mial jeszcza jedna probe. Niech w koncu sie zdecyduja...
3. WDrake
@1 też się z tego uśmiałem, niestety często takie błędy się tu pojawiają
4. PiotrasLc
A może poprostu zmienić kwalifikacje tak aby każdy mógł mieć czyste okrążenie. A jak coś mu nie wyjdzie to pretensje będzie miał sam do siebie
5. rembol
A może jednak zmienić całkowicie przepisy . Ja wiem że to zabrzmi jak cofanie się wstecz... Ale niech dadzą w końcu większą ilość silników na sezon , uproszczoną jednostkę napędową , i wtedy F1 będzie mogła wrócić do zwykłej 60 minutowej sesji i niech każdy jezdzi w "kawitacjach" [ :) ] ile chce...
6. Antie
"kawitacyjnej" , hehe, kempa już pewnie był po drugiej setce podczas pisania :P
7. PiotrasLc
@5 masz racje, ja od dawna mowie ze trzy jednostki na sezon przy tylu wyścigach to jest za mało. Przynajmniej powinno być 5 . MGU H wogole nie powinno być, mieli pozostać przy samym systemie KERS jak tak już bardzo chcieli. No i tankowanie, powinno to wyglądać tak jak z oponami z jaką ilością paliwa wyjeżdżasz w Q2 z taką samą startujesz do wyścigu. Ciekawsze wyścigi bo i każdy zespół miałby inną strategie
8. Krystian_AFC
@5
Jeśli byłoby 5 silników na sezon to zespoły podkrecały by bardziej silniki tak, aby maksymalnie go zużyć mieszcząc się na styk w limicie jednostek na sezon. Więc w gruncie rzeczy sytuacja byłaby taka sama jak teraz, a koszty dla zespołów powiększyłyby się o 2 dodatkowe silniki.
9. PiotrasLc
@8 cała sprawa rozchodzi sie o tańsze silniki , trzymają sie na siłe tych śmiesznych kosiarek , zamiast powrócić do sprawdzonego i o niebo tańszego 2.4 V8
10. sliwa007
9. PiotrasLc
Prąd też można ludziom odciąć, dać rowery zamiast samochodów, wykopać studnie a wodociągi zlikwidować. Telewizory można wyrzucić przez okna a internet zablokować. Po co komu postęp potrzebny?
V8 były fajne, ale się skończyły. Nie rozumiem ludzi, którzy tego nie mogą zrozumieć.
Ustalanie kary w oparciu o "szkodliwość" popełnianych błędów daje bardzo szerokie pole do interpretacji. Lepiej karać za sam fakt popełnienia przewinienia. Będzie sprawiedliwiej.
To tak jakby karać kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle tylko w przypadku spowodowania wypadku/kolizji. Bez sensu.
11. XandiOfficial
w 2005 roku każdy miał z 10 swoje jedyne okr. i wtedy można było oglądać każdego na swoim przejeździe ... nie pamiętam jak to było wtedy ale coś takiego wtedy obowiązywało ...
wchodzę na stronę i widzę sam tytuł i pomyślałem, że chodzi o blokowanie w wyścigu bo Lewisa ostatnio Seb wyprzedził ...
12. Marek_92
Blokowanie podczas sesji kawitacyjnej czyli mamy konflikt w przemianach fazowych :D Trzeba obniżyć ciśnienie :D
13. adrian1313
Dajcie już spokój z tymi błędami :) z tego co pamiętam to Kempa niedawno został ojcem, więc trzeba mieć dla niego nieco więcej wyrozumiałości :)
14. Marek_92
O to winszuje :D Zdrowia, szczęścia i pomyślności dla Pana Moderatora i reszty rodziny :)
15. Krzysztoff
4. PiotrasLc
to sie nasuwa samo przez sie ale tu FIA nie chodzi o wyniki ale jak najwieksze zamieszanie
16. wheelman
11. XandiOfficial to było bodajże tak, że każdy miał 1 czyste okrążenie. Mogę się mylić, nie oglądałem jeszcze wtedy F1, mógł też być limit czasowy co byłoby bardziej ok, ale 1 okrążenie na czystym torze na pewno byłoby gorszym rozwiązaniem niż średnio 15 minut wśród innych samochodów. Nie oszukujmy się, jeśli to nie jest Monaco, prawie minutowa Austria albo znacznie dłuższy ale wolniejszy Singapur, to blokowanie nie jest wielkim problemem. FIA jak zwykle wypowiada się o pierdołach zamiast pomyśleć nad największymi bolączkami.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz