Marchionne: jeżeli F1 pójdzie w ślady Nascar, wycofamy się
Sergio Marchionne, prezes Ferrari, podczas tradycyjnego przedświątecznego spotkania z prasą w Maranello, stwierdził że Ferrari nie zaakceptuje ścigania się w serii wyścigowej, w której technologia zostanie zacofana.„Ferrari znajdzie sobie inny sposób na wyrażenie swoich zdolności wyścigowych i wygrywanie” mówił Marchionne. „Szkoda byłoby, żeby Ferrari wycofało się, ale nie może ono zostać zagnane w kąt na kolanach i nic nie mówić.”
„Obecnie przepisy są tak napisane, że służą one prawnikom, którzy je interpretują.”
„W listopadzie 2014 roku jasne stało się, że będzie można korzystać z tokenów do rozwoju jednostek napędowych- to było coś co w pewnym sensie uratowało sezon dla Ferrari.”
„Musimy jednak uprościć przepisy i stworzyć bardziej przejrzyste regulaminy tak, abyśmy byli wspierani przez inżynierów tak jak to było kilka lat temu, a nie przez prawników.”
Marchionne odniósł się również do ostatniego wzmocnienia siły przedstawicieli FOM i FIA przez Światową Radę Sportów Motorowych.
„To wybór, którego nie podzielamy, gdyż wierzymy, że rozwój regulaminów powinien być wykonywany w skoordynowany sposób.”
„To również pogląd podzielany przez Mercedesa i Renault. To my wydajemy setki milionów euro, więc mówimy o decyzjach, które nie powinny być lekko podejmowane.”
„Problemem jest to, że starając się stworzyć bardziej przyjazny silnik dla mniejszych ekip, ograniczamy korzyści organizacji, które są w stanie się rozwijać. To jest powód, dla którego ścigamy się.”
„Jedziemy na tor, aby sprawdzić się i udowodnić wszystkim, że potrafimy ogarnąć układ napędowy. Jeżeli zaczniemy podkopywać tę przewagę, Ferrari nie będzie chciało się ścigać.”
„Jeżeli stworzymy Formułę 1 na wzór Nascar, stracimy korzyść płynącą z doświadczenia zdobytego na torze, co potem może mieć wpływ na produkcję.”
„Doskonale rozumiem trudności jakim stawić czoła muszą małe zespoły, ale problem ten rozwiązać musi FOM; to nie jest rola Ferrari.”
komentarze
1. sebikos
Zabrzmiało to tak, że producenci silników, którzy będą mieli własny team (czyt. teamy fabryczne), będą mieli wilki wpływ na regulamin i rozwój w F1. brrrrrr nie podoba mi się to.
Wnioski płyną z tego, że długo nie zobaczymy na czele teamu nie zależnego, tak jak ostatnio zdobywali maistra McL i RBR.
Faktycznie potrzebny jest jak najszybciej dobry niezależny dostawca silników (chyba że Honda olśnienia dostanie), bo inaczej F1 pozostanie pod dyktando wspomnianych w artykule tzrech producentów silników.
2. AlMastar
masz rację - niezależny dostawca tak, ale na takich samych zasadach jak ci którzy już są. Producenci wydali setki milionów na rozwój silnika, a teraz ktoś mówi żeby ściągnąć prosty silnik z innej serii i bawimy się dalej
3. Miki42
To MCL nie potrafią sobie zbudować silnika do F1 tylko skomlą o silniki innych producentów ??
4. Jahar
Dobrze, że Marchione powiedział głośno to o czym wszyscy wiedzą. F1 ma być super nowoczesna i musi być w ciągłym rozwoju bo inaczej ta seria nie ma sensu. Nie jest niczym chlubnym stworzyć z wyścigów F1 serię poprawną politycznie. To ma być wyścig a nie udawane show.
5. dexter
@sebikos
"Wnioski płyną z tego, że długo nie zobaczymy na czele teamu nie zależnego, tak jak ostatnio zdobywali maistra McL i RBR."
Moze troche bardziej obszerny opis (tak abym ja mogl tez druga osobe zrozumiec co ma na mysli). Skad takie wnioski, z wyzej opisanego tekstu tzn. z wycietych zdan ktore powiedzial Sergio Marchionne? Na jakiej podstawie tzn. dlaczego tak a nie inaczej sadzisz?
"Faktycznie potrzebny jest jak najszybciej dobry niezależny dostawca silników (chyba że Honda olśnienia dostanie), bo inaczej F1 pozostanie pod dyktando wspomnianych w artykule tzrech producentów silników."
Troche nie rozumiem logiki, poniewaz Honda jest takim samym producentem jak wszyscy inni. Zalozmy ze w F1 bedzie niezalezny dostawca no i co dalej? Sadzisz ze powiedzmy niezalezny dostawca dokona cudow? Na tym polega cala tajemnica sukcesu w F1? Chcialbym Twoj scenariusz przeczytac.
PS. Podstawy, czyli sek F1, na czym oparta jest F1 - kiedys obszernie opisalem. Z pewnoscia archiwum mozna gdzies znalezc.
Pozdr.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz