Ferrari we Fiorano sprawdzało nowy silnik V6 - wideo
Zespół Ferrari w piątek na torze Fiorano przeprowadził pierwsze testy nowego silnika V6 turbo, który zadebiutuje w Formule1 w przyszłym roku.Silnik zamontowany został w nowej konstrukcji jednego z super samochodów z Maranello- La Ferrari.
Powyżej przedstawiamy filmik prezentujący odgłosy nowej jednostki napędowej Ferrari. Aktualnie wszyscy trzej producenci silników udostępnili już dźwięki swoich nowych silników. Kibicom pozostaje jedynie oczekiwanie na nowy sezon, aby przekonać się jak naprawdę będą one brzmiały w bolidach.
komentarze
1. housepl
Jak to okropnie brzmi ! V8 a najlepiej V
2. housepl
10 NIECH WRÓCI
3. dioralop
Fajnie brzęczą , nadspodziewanie fajnie!
4. Flek
Szlifierka...
5. Dumel
okropny świst. faktycznie lekko podobny do szlifierki.
6. Michael Schumi
Tęsknię najbardziej za V8: brzmiały najfajniej w Ferrari w sezonach 2001 - 2004. Można jedynie pooglądać stare wyścigi, no ale cóż: takie zmiany/ wejście w nową erę. Mimo, że dawne jednostki już minęły, nie nastawiam się tak negatywnie na nowy sezon. Uważam, że będzie bardzo ciekawie.
7. Marsun
Jak stara sokowirówka Katarzyna firmy Mesko moich rodziców, dokładnie taki sam odgłos jak przy robieniu soku z marchwii :D Wyścigi sokowirówek! Zawsze chciałem coś takiego zobaczyć xD
8. gouter
Ciekawe, czy będą padać turbosprężarki.
9. lobuzer
zostało to już oficjalnie potwierdzone przez Ferrari? czy jest to jeszcze kategoria plotki?
Sam samochód sporo różni się od LaFerrari, jeszcze wlot na dachu... Może faktycznie testują tam tego potworka :) Brzmi też jak turbo. Sprytny zabieg z zapakowaniem takiego silnika do cywilnego samochodu. Tym bardziej, że już wcześniej stosowali taki zabieg.
10. PanPikuś
Nie marudźcie aż tak. Wg mnie i tak dźwiękiem bije na głowę Mercedesa i Renault. Z resztą szlifierka... Wydech ludzie ! Wydech. Jest pewna subtelna różnica czy wylot jest praktycznie tuż przy jednostce czy jednak gdzieś idzie do podłogi i tam dopiero wychodzą spaliny. Swoją drogą ciekawe jak to tam wsadzili... Wszak to nie jest mały silniczek ... baterie ERSu są sporych rozmiarów.
11. housepl
@6
Przecież to było V10 od 2006-2013 było już V8
12. Hamcio20
Ej chłopaki nie gadajce że jest aż tak źle, ja osobiście też myślałem że to będzie "szlifierka" czy "sokowirówka" jak mówiliście, nie jest to może V8 czy V10 ale też nie jest to taka masakra. A co do awaryjności to wydaje mi się że będzie siadał silnik co 2-3 wyścigi ale to jeszcze zobaczymy ;) i nie jestem pewien czy te 8 dostępnych silników na sezon wystarczy ;)
13. Alonso 3321
OMG tego sie słuchać nie da :(
14. kojack
Turbina głośniejsza od silnika - bębenki od tego świstu będą pękać ;)
15. scigacz00
Sam film podrzucził już któryś użytkownik tydzień temu na forum ;] Ale co do dźwięku to nie jest tak źle, mozna powiedziec zaskakujace dobrze.
@9 Jeśli chodzi Ci o V12 z F1 w Ferrari F50, ten silnik po tych zmianach jakich dokonano żeby mógł jeździć po drogach, nie miał już praktycznie nic wspólnego z V12'ką F1.
16. Jaro75
WTF ???
17. slawex1983
Szczerze mówiąc niezbyt dobrze brzmi.
18. bartexar
To działa gorzej niż se chińskie 2-suwy w skuterach....
19. Michael Schumi
@11 Sorry mój błąd: dzięki za poprawkę :)
20. Teoster
@10 wydech w turbo trochę tylko poprawi dźwięk ale trzeba go w tym kierunku specjalnie zaprojektować a w F1 to nie jest raczej aspekt istotny. Turbo zakłóca przepływ spalin w kolektorze przez co dźwięk jest szlifierkowy a nie gardłowy... Ale w tv to i tak bez znaczenia, po pierwszym wyścigu każdy się przyzwyczai
21. motoxj
To było dziwne szkoda, ciekawe jak to brzmi w realu. Niech się cieszą ci którzy słyszeli na żywo silniki V8 bo to już historia.
22. Yogson
Nie brzmi zbyt optymistycznie... Na szczęście było mi dane usłyszeć na żywo V8 w przyszłym roku tez wybieram sie na GP i mam nadzieje że w bolidzie bedą brzmaiały dużo lepiej;)
23. amidamarhu
Ferrari z silnikiem 1.6 V6 Panie ktoby pomyslal ?! ciekawe czy takie rozwiazanie znajdzie sie w modelach seryjnych
24. wro40i4
@23 - tak, znajdzie się we FIACIE!! :P
25. fanAlonso=pziom
dlatego nienawidzę turbo
26. RyżyWuj
Zobaczymy co powiecie jak wejdą jednostki elektryczne. Wtedy pozostanie tylko szum opon i wiatru!
27. InsaneLeonidaS
slaby dzwiek, ale szczerze mowiac spodziewalem sie czegos gorszego :D
Pozostalo tylko wspominac V12ferrari z 1994 roku :) to bylo piekne
/watch?v=M1InrgZiv30
Dla zainteresowanych, ktorzy nie slyszeli (oby takich nie bylo :D )
28. Szymon1234
Szum opon...
Możliwe!
29. orto
@26. RyżyWuj. Spoko! Zamontują głośniki i mega wzmacniacz i będą mogli uzyskać dowolny dźwięk :-)
30. patrolek23
Dźwięk super. Świst turbosprężarki także ma swój urok. Jest 10x lepiej niż się spodziewałem
31. Skoczek130
Za pół roku nikt nie będzie marudził na zmiany... ;)
32. skoropian
masakra, jak przy starcie wszyscy wcisną do oporu to ludzie na trybunach popadają
33. mazur81
A mnie się podoba. Brzmi jak TIE Fighter szykujący się do ataku :D
34. RyżyWuj
@29 Ta. Albo wszyscy będą chodzić w słuchawkach jak techniczni na padocku. I specjalna aplikacja będzie generowała oprawę muzyczną GP ;-)
35. valix
tragedia
36. marco35
Świst turbinki też jest fajny. Brakuje mi tylko blow off'a : ) Przyzwyczaicie się, to kwestia czasu. Co do dźwięku z wolnossącej V10, V8 jest bezcenny ..Niestety odeszło i nie wróci.
37. marco35
@12 Będą mieli 5 na sezon.
38. InsaneLeonidaS
Ja slyszalem o 6 silnikach na sezon, co do tego dzwieku... obejrzalem ten filmik z 10 razy i za kazdym razem brzmi coraz lepiej, wiec moze nie bedzie tragedii :)
39. pjc
V12 to V12 wiadomo - tego dźwięku nie da się w najbliższym czasie odtworzyć ale silnik który tu słyszymy również brzmi ciekawie - a nie należy zapominać że to dopiero próby:). Nie mamy wpływu na tę zmianę. Będzie ciekawie.
40. devious
Jeżeli ktoś tutaj słyszy sprzęt AGD to są 3 opcje:
1) ma problem z uszami
2) ma problem z mózgiem
3) ma fantastycznie brzmiący sprzęt AGD (dałbym dużo by mieć tak brzmiący mikser!!!)
Najbardziej prawdopodobna jest kompilacja punktów 1 i 2 :)
Za 2 miesiące ruszą testy i będziemy mogli posłuchać silników "w akcji" już w bolidach na torze. I będę się wtedy śmiał z wszystkich dyletantów płaczących, że to koniec F1 i narzekających na malutkie i "ciuchutkie" silniki...
A co do pytań czy widział ktoś drogowe Ferrari z silnikiem 1,6l odpowiem innym pytaniem - a czy ktoś widział Ferrari z silnikiem 2,4l? :) No właśnie...
PS
W czasach Prosta i Senny silniki (w tym Ferrari) miały 1,5l i nikt nie płakał, najmocniejszy silnik F1 w historii miał 1,5l i 4 cylindry i nikomu to nie przeszkadzało... I jestem pewny, że za rok o tej samej porze chłopcy trzepiący kapucyna do plakatów z Fast and Furious też pewnie już przestaną uważać silniki 1,6 za "niemęskie" i zaakceptują fakt, że mały silnik turbo może być lepszy od większego wolnossącego...
Pomijam już fakt, że zapewne w kwalifikacjach prędzej czy później nowe jednostki okażą się mocniejsze od starych V10 3,0l...
41. Skoczek130
@devious - dokładnie - będzie tak jak z przednim skrzydłem. Widziałem nawet kilka komentarzy, w których wyrażany jest smutek po zwężeniu skrzydła... ;)
42. VV00515
@dev - miałem to samo napisać. Gimnazjada nie pamięta ery turbo, jak motory miały 1,5l i grubo ponad 1000KM w kwalifikacjach. To był jeden z najlepszych, a w moim odczuciu najlepszy okres F1 w całej historii. Dźwięk obłędny tamtych silników. Ciarki mi cały czas przechodzą. Ostatnie kilka sekund filmu zamieszczonego w tym newsie również. Strasznie się cieszę, że pomimo beznadziejnych nowych zasad np. z podwójnymi punktami, to jednak wrócimy do ery turbo! Aha, no i jedno jest pewne - V8 z ostatnich lat nigdy nie brzmiały tak cudownie, jak np. Williams FW11 albo McLaren MP4/4!!!!!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz