komentarze
  • 12. Hamcio20
    • 2013-12-01 20:48:01
    • *.opera-mini.net

    Ej chłopaki nie gadajce że jest aż tak źle, ja osobiście też myślałem że to będzie "szlifierka" czy "sokowirówka" jak mówiliście, nie jest to może V8 czy V10 ale też nie jest to taka masakra. A co do awaryjności to wydaje mi się że będzie siadał silnik co 2-3 wyścigi ale to jeszcze zobaczymy ;) i nie jestem pewien czy te 8 dostępnych silników na sezon wystarczy ;)

  • 13. Alonso 3321
    • 2013-12-01 20:49:18
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    OMG tego sie słuchać nie da :(

  • 14. kojack
    • 2013-12-01 20:53:11
    • *.multimo.pl

    Turbina głośniejsza od silnika - bębenki od tego świstu będą pękać ;)

  • 15. scigacz00
    • 2013-12-01 20:57:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sam film podrzucził już któryś użytkownik tydzień temu na forum ;] Ale co do dźwięku to nie jest tak źle, mozna powiedziec zaskakujace dobrze.
    @9 Jeśli chodzi Ci o V12 z F1 w Ferrari F50, ten silnik po tych zmianach jakich dokonano żeby mógł jeździć po drogach, nie miał już praktycznie nic wspólnego z V12'ką F1.

  • 16. Jaro75
    • 2013-12-01 21:07:09
    • *.kalisz.mm.pl

    WTF ???

  • 17. slawex1983
    • 2013-12-01 21:19:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Szczerze mówiąc niezbyt dobrze brzmi.

  • 18. bartexar
    • 2013-12-01 21:26:34
    • *.adsl.inetia.pl

    To działa gorzej niż se chińskie 2-suwy w skuterach....

  • 19. Michael Schumi
    • 2013-12-01 21:49:19
    • *.ip.euro.net.pl

    @11 Sorry mój błąd: dzięki za poprawkę :)

  • 20. Teoster
    • 2013-12-01 21:49:22
    • *.centertel.pl

    @10 wydech w turbo trochę tylko poprawi dźwięk ale trzeba go w tym kierunku specjalnie zaprojektować a w F1 to nie jest raczej aspekt istotny. Turbo zakłóca przepływ spalin w kolektorze przez co dźwięk jest szlifierkowy a nie gardłowy... Ale w tv to i tak bez znaczenia, po pierwszym wyścigu każdy się przyzwyczai

  • 21. motoxj
    • 2013-12-01 22:17:36
    • *.centertel.pl

    To było dziwne szkoda, ciekawe jak to brzmi w realu. Niech się cieszą ci którzy słyszeli na żywo silniki V8 bo to już historia.

  • 22. Yogson
    • 2013-12-01 22:40:49
    • *.play-internet.pl

    Nie brzmi zbyt optymistycznie... Na szczęście było mi dane usłyszeć na żywo V8 w przyszłym roku tez wybieram sie na GP i mam nadzieje że w bolidzie bedą brzmaiały dużo lepiej;)

  • 23. amidamarhu
    • 2013-12-01 23:03:34
    • *.centertel.pl

    Ferrari z silnikiem 1.6 V6 Panie ktoby pomyslal ?! ciekawe czy takie rozwiazanie znajdzie sie w modelach seryjnych

  • 24. wro40i4
    • 2013-12-01 23:53:08
    • *.cable.smsnet.pl

    @23 - tak, znajdzie się we FIACIE!! :P

  • 25. fanAlonso=pziom
    • 2013-12-02 00:50:33
    • *.rzeszow.mm.pl

    dlatego nienawidzę turbo

  • 26. RyżyWuj
    • 2013-12-02 01:15:41
    • *.static.korbank.pl

    Zobaczymy co powiecie jak wejdą jednostki elektryczne. Wtedy pozostanie tylko szum opon i wiatru!

  • 27. InsaneLeonidaS
    • 2013-12-02 09:05:55
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    slaby dzwiek, ale szczerze mowiac spodziewalem sie czegos gorszego :D
    Pozostalo tylko wspominac V12ferrari z 1994 roku :) to bylo piekne

    /watch?v=M1InrgZiv30

    Dla zainteresowanych, ktorzy nie slyszeli (oby takich nie bylo :D )

  • 28. Szymon1234
    • 2013-12-02 09:35:23
    • *.adsl.inetia.pl

    Szum opon...
    Możliwe!

  • 29. orto
    • 2013-12-02 09:56:51
    • *.centertel.pl

    @26. RyżyWuj. Spoko! Zamontują głośniki i mega wzmacniacz i będą mogli uzyskać dowolny dźwięk :-)

  • 30. patrolek23
    • 2013-12-02 10:07:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dźwięk super. Świst turbosprężarki także ma swój urok. Jest 10x lepiej niż się spodziewałem

  • 31. Skoczek130
    • 2013-12-02 11:11:25
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Za pół roku nikt nie będzie marudził na zmiany... ;)

  • 32. skoropian
    • 2013-12-02 11:33:36
    • *.dynamic.mm.pl

    masakra, jak przy starcie wszyscy wcisną do oporu to ludzie na trybunach popadają

  • 33. mazur81
    • 2013-12-02 11:43:25
    • *.dynamic.chello.pl

    A mnie się podoba. Brzmi jak TIE Fighter szykujący się do ataku :D

  • 34. RyżyWuj
    • 2013-12-02 12:42:55
    • *.static.korbank.pl

    @29 Ta. Albo wszyscy będą chodzić w słuchawkach jak techniczni na padocku. I specjalna aplikacja będzie generowała oprawę muzyczną GP ;-)

  • 35. valix
    • 2013-12-02 12:52:59
    • *.ssp.dialog.net.pl

    tragedia

  • 36. marco35
    • 2013-12-02 17:15:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Świst turbinki też jest fajny. Brakuje mi tylko blow off'a : ) Przyzwyczaicie się, to kwestia czasu. Co do dźwięku z wolnossącej V10, V8 jest bezcenny ..Niestety odeszło i nie wróci.

  • 37. marco35
    • 2013-12-02 17:16:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @12 Będą mieli 5 na sezon.

  • 38. InsaneLeonidaS
    • 2013-12-02 20:59:57
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ja slyszalem o 6 silnikach na sezon, co do tego dzwieku... obejrzalem ten filmik z 10 razy i za kazdym razem brzmi coraz lepiej, wiec moze nie bedzie tragedii :)

  • 39. pjc
    • 2013-12-02 21:41:07
    • *.warszawa.vectranet.pl

    V12 to V12 wiadomo - tego dźwięku nie da się w najbliższym czasie odtworzyć ale silnik który tu słyszymy również brzmi ciekawie - a nie należy zapominać że to dopiero próby:). Nie mamy wpływu na tę zmianę. Będzie ciekawie.

  • 40. devious
    • 2013-12-03 03:40:54
    • *.adsl.inetia.pl

    Jeżeli ktoś tutaj słyszy sprzęt AGD to są 3 opcje:
    1) ma problem z uszami
    2) ma problem z mózgiem
    3) ma fantastycznie brzmiący sprzęt AGD (dałbym dużo by mieć tak brzmiący mikser!!!)

    Najbardziej prawdopodobna jest kompilacja punktów 1 i 2 :)


    Za 2 miesiące ruszą testy i będziemy mogli posłuchać silników "w akcji" już w bolidach na torze. I będę się wtedy śmiał z wszystkich dyletantów płaczących, że to koniec F1 i narzekających na malutkie i "ciuchutkie" silniki...

    A co do pytań czy widział ktoś drogowe Ferrari z silnikiem 1,6l odpowiem innym pytaniem - a czy ktoś widział Ferrari z silnikiem 2,4l? :) No właśnie...

    PS
    W czasach Prosta i Senny silniki (w tym Ferrari) miały 1,5l i nikt nie płakał, najmocniejszy silnik F1 w historii miał 1,5l i 4 cylindry i nikomu to nie przeszkadzało... I jestem pewny, że za rok o tej samej porze chłopcy trzepiący kapucyna do plakatów z Fast and Furious też pewnie już przestaną uważać silniki 1,6 za "niemęskie" i zaakceptują fakt, że mały silnik turbo może być lepszy od większego wolnossącego...

    Pomijam już fakt, że zapewne w kwalifikacjach prędzej czy później nowe jednostki okażą się mocniejsze od starych V10 3,0l...

  • 41. Skoczek130
    • 2013-12-03 18:28:36
    • Blokada
    • *.244.151.126

    @devious - dokładnie - będzie tak jak z przednim skrzydłem. Widziałem nawet kilka komentarzy, w których wyrażany jest smutek po zwężeniu skrzydła... ;)

  • 42. VV00515
    • 2013-12-18 13:39:21
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @dev - miałem to samo napisać. Gimnazjada nie pamięta ery turbo, jak motory miały 1,5l i grubo ponad 1000KM w kwalifikacjach. To był jeden z najlepszych, a w moim odczuciu najlepszy okres F1 w całej historii. Dźwięk obłędny tamtych silników. Ciarki mi cały czas przechodzą. Ostatnie kilka sekund filmu zamieszczonego w tym newsie również. Strasznie się cieszę, że pomimo beznadziejnych nowych zasad np. z podwójnymi punktami, to jednak wrócimy do ery turbo! Aha, no i jedno jest pewne - V8 z ostatnich lat nigdy nie brzmiały tak cudownie, jak np. Williams FW11 albo McLaren MP4/4!!!!!


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo