Wolff opuszcza Williamsa i przechodzi do Mercedesa
Potwierdziły się kolejne plotki, tym razem dotyczące Toto Wolffa, który do tej pory w Formule 1 był zaangażowany jedynie w projekt Williamsa.Austriak pozostanie udziałowcem Williamsa jednak nie będzie już pełnił żadnej funkcji wewnątrz zespołu gdyż pojawił się konflikt interesów.
W nowej roli Wolff zostanie dyrektorem zarządzającym zespołu F1 Mercedesa i stanie się jednocześnie jego udziałowcem. Dodatkowo będzie odpowiedzialny za sprawowanie kontroli nad działem sportów motorowych Mercedes-Benz.
„Mercedes jest jednym z najważniejszych uczestników sportów motorowych na całym świecie” mówił Wolff. „Nie jestem tylko wielkim fanem, ale wieloletnim przyjacielem i entuzjastą tej marki.”
„Nie mogę doczekać się tego wyzwania, jak również przygotowywania się do pełnego sukcesów sezonu wyścigowego. Chciałbym także skupić się na promowaniu nowych talentów.”
„Opuszczam Williamsa w dobrych stosunkach. Będzie mi brakowało tego zespołu i przyjaciół, których tam znalazłem. Chciałbym życzyć Frankowi i całemu Williamsowi wszystkiego dobrego na przyszłość.”
Przy okazji ogłaszania nowego menadżera ekipa z Brackley poinformowała, że pełniący w zespole rolę niewykonawczą prezes Niki Lauda także odkupi część udziałów w zespole.
komentarze
1. WoDzek
I Kubica w Mercedesie w DTM ! BANG
2. b.stary
Mercedes potrzebuje bardzo sukcesu! Jeśli chcą go naprawdę to w połączeniu z Toto Wolffem, robiącym dobre wrażenie (czytaj nie ograniczonym "niemieckością") brakuje im tylko KUBICY!
Warto marzyć...! :-)
3. Skoczek130
O sukces w F1 jest bardzo trudny. Dla nich sukcesem będzie nie zaliczanie wpadek pokroju tych w 2012r. Czy są w stanie zdobyć tytuł?? Cóż, jeżeli nie w 2014, to trudno mi powiedzieć, kiedy. Jeżeli nie wykorzystają zmian w kwestii jednostek, prędko tytułów nie zdobędą. ;)
4. U235
@3. Skoczek130 2
Skoro trudno ci powiedzieć to po co napisałeś ten post? CO to wniosło do tematu? Dlaczego ciągle na tym portalu komentarze są zaśmiecane takimi idiotycznymi komentarzami?
5. elin
Mnie bardziej zastanawia - co teraz z Williamsem ...
Po fatalnym 2011, już się wydawało, że zespół wraca do formy ... - powrót do silników Renault, pierwsze od lat zwycięstwo ... Ale co teraz ...
Parr musiał odejść ... Wolff wydawał się idealnym kandydatem do zastąpienia Franka ...
6. głodny
Ja zaczynam naprawdę widzieć w Mercedesie poważnego zawodnika okupującego pierwsze miejsca ,oczywiście od 2014 r.
I kolejny tytuł dla Luisa :), niech ma a co w końcu jest jednym z najlepszych.
7. Siffredi
tak sobie myślę, że powstała cicha koalicja pomiędzy Williamsem a Mercedesem. Oni przeciw reszcie. istnieje Concorde Agreement i tu dwa zespoły chyba poczuły się skrzywdzone układem między silnymi a silnymi. coś za gładko to poszło...
ale dobra tam, za 10 dni pokażą pierwsze maszynki :) yea! interesują mnie wszystkie torpedy oprócz RBR i STR (nie wiem dlaczego :p )
8. ???
U235
Medium się w końcu wyczerpało :D
9. Michael Schumi
Życzę wielkiego powodzenia Mercedesowi i aby w końcu im wyszło.
10. Skoczek130
@U235 - "Dlaczego ciągle na tym portalu komentarze są zaśmiecane takimi idiotycznymi komentarzami?: - sprawdzaj, co piszesz, zanim opublikujesz. Sam zaśmiecasz forum, więc nie krytykuj innych, skoro sam jesteś nie lepszy. Zresztą, chyba to twój pierwszy wpis - świetnie zaczynasz. Najlepiej daruj sobie frajerze od razu pisanie. Nie zrozumiałeś, co napisałem?? Mam przetłumaczyć na poziom onetowca?? Cóż, jestem łaskawy - otóż trudno określić, czy te zmiany w Mercu dadza pozytywny efekt. W F1 nic nie udaje się zamienić z kamienia w złoto, więc ich praca na sukces może być czasochłonna. Dotąd budowali bolidy, których potencjału nie byli w stanie w pełni wykorzystać, przez awarie i nietrafne poprawki. Moim zdaniem prędko się to nie zmieni. I jeżeli nie nie zrobią tego, co zrobił Brawn w 2009r., a więc wstrzelenie się w nowe regulacje najlepiej, to nie widzę ich z tytułem przez najbliższe pięć lat. Ale to moje zdanie. Czy szanowny pan zrozumiał??
11. Skoczek130
@??? - i kolejny daremny anonim. Ech, szkoda, że niektórzy tworzą konta tylko po to, aby sprowokować i dogryźć, zamiast wypowiedzieć się na dany temat i podyskutować. Nie czytaj, tak samo jaśnie pan @U235. ;]
12. 6q47
10. Skoczek130
...pierwszy mniej więcej na początku października 2012...
wpis nr 51 w temacie:
"Vettel po raz czwarty zdobywa pole position na Suzuce", Autor: kempa007 | Data: 2012-10-06
Wtedy nie odpwiedziałeś na kilka pytań:)
Pozdr.
13. agnesia96
Skoczek130- "Najlepiej daruj sobie frajerze od razu pisanie. Nie zrozumiałeś, co napisałem?? Mam przetłumaczyć na poziom onetowca??" , "i kolejny daremny anonim"...Naprawdę dziwi Cię krytyka innych? Zarzucasz prowokowanie, a wystarczy negatywna opinia w Twoją stronę i wiązanka gotowa. Widzę,że trzymasz się swojej zasady- nie chcę, żeby wygrali to wmówię to wszystkim i broń Boże nie dam im dojść do głosu. Mercedes sprowadził jednego z dwóch najlepszych kierowców w stawce, ma bardzo dobrych ludzi, naprawdę mądrze się "zbroi" i nie widzę powodu, dla którego od początku miało by się ich spisywać na straty, zwłaszcza,że pierwszy wyścig dopiero za 55 dni. Hamuj marzenia, a jeśli nie potrafisz to przynajmniej nie obrażaj innych za to, że zwracają Ci uwagę
14. fracky
@elin
Cóż z całym szacunkiem do Toto , jednak jego dotychczasowa praca w Williamsie skupiała się na sprawach porządkowych i wizerunkowych oraz marketingowych. Nie brał czynnego udziału w technicznej części procesu konstruowania maszyn i jest obecny w Grove od 2009 r. Team F1 , to o wiele bardziej skomplikowana struktura by można powiedzieć ,że jeden człowiek z ulicy mógł przez dwa lata poprawić osiągi team. Sukces Williamsa opiera się przede wszystkim na sprowadzeniu dojnej krowy Pastora oraz zmiany na silnik Renault, czy wprowadzeniu miniaturowej skrzyni biegów. Kadra techniczna i model biznesowy nic się nie zmienił , więc myślę ,że może być naprawdę dobrze w tym sezonie.
15. logel999
6@ Tak samo mamo ;) Moja ulubiona marka w F1 jest coraz lepsza ... A teraz ma wszystko ;)
16. elin
14. fracky - o nadchodzący sezon się nie obawiam. FW34 był całkiem udaną konstrukcją, a przepisy właściwie się nie zmieniły, więc również uważam, że w 2013 powinno być dobrze.
Bardziej zastanawia mnie dalsza przyszłość Williamsa.
W ostatnim czasie zespół stracił więcej pracowników, niż zyskał ... I w którymś momencie może brakować kogoś takiego, jak np. Mark Gillan, czy Martin Bester ...
Podobnie ( od strony prowadzenia zespołu ) odejście Toto. Racja, nie ma co przeceniać jego dotychczasowej roli. Jednak wszystko wskazywało, że po stracie Parra, to właśnie jego Frank powoli szykował na swojego następcę ... Co obecnie, po przejściu Wolffa do Mercedesa już ( raczej ) miejsca mieć nie będzie.
17. fracky
@elin
W zasadzie dziwię się Wolffowi , bo ktoś taki jak on powinien szukać dużych wyzwań w swoim życiu. Skoro stać go na udziały w dwóch zespołach na raz , to jego przyszłość finansowa nie jest kłopotem. Prowadzenie średniego teamu jest znacznie trudniejsze od pukającego do czołówki. W Williamsie mógłby być szefem zespołu, w Mercedesie chyba nie ma na to szans.
Co do techników Williamsa , którzy odeszli ? Są już w teamie od kilku lat i generalnie nie zdziałali za dużo. Upadek w 2011 r jest ich dziełem tak samo jak powstanie rok później. Myślę ,że o tym nie należy zapominać. Życzę temu teamowi jak najlepiej , bo pokazali ,że są twardzi i zdeterminowani. Przydałby się jakiś dobry kierowca do pełni szczęścia, bo to co wyprawiali Pastor z Bruno. Mam nadzieję ,że Valeri ma coś w sobie specjalnego. Pzdr
18. whobert
10. Skoczek130
" Najlepiej daruj sobie frajerze od razu pisanie."
Kim ty jesteś żeby w tak chamski sposób odnosić się do innych ?
19. b.stary
Proszę o wybaczenie.To nie moja sprawa.
Mam szacunek dla ludzi mających jakąkolwiek pasję.
Dalatego pozwalam sobie prosić Panów, żebyście jej nie tracili.
Każdy z Was Panowie jest potrzebny.
20. ULTR93
Ludzie jakbym był miał możliwość to bym Was wszystkich blokował łącznie ze skoczkiem130 nie lubię typa, ale on to doskonale wie.
Po to macie możliwość komentowania artykułów, by je komentować, a nie wyzywać się i robił spam.
Idźcie na inne fora, od F1 wara z takimi jazdami !
Jeśli chodzi o artykuł to ciekawa sprawa z tym Mercedesem. Mają potężny kapitał i może faktycznie coś zdziałają, mają również Lewisa, który może dobrze wykorzystać zainwestowany kapitał.
21. Skoczek130
@agniesia96 - nie lubię po prostu komentarzy, w którym ktoś ci chce dogryźć. Sama o tym dobrze wiesz.
@ULTR93 - i vice-versa... Dobrze, że przynajmniej się rozumiemy. Pozdr ;P
@whobert - osobą, która nie lubi, gdy ktoś jej dogryza.
22. Skoczek130
@6q47 - nie odpowiada się betonowi. Niech najpierw nauczy się patrzyć... Pzdr :)
23. Skoczek130
@ULTR93 - przenieś się na f1wm.pl - tam będziesz miał możliwość ukrywania komentów. ;)
24. ULTR93
@ 23. Skoczek130 Człowieku masz taką ochotę to zasuwaj na tą stronę, którą podałeś. Co ma ukrywanie komentarzy do mojej wypowiedzi i tych pseudo kont? Nie rozumiem Cię i w sumie nie mam zamiaru.
25. whobert
19. b.stary
Przepraszam Ciebie i innych ale coraz częściej szlag mnie trafia jak czytam niektóre komentarze
21. Skoczek130
Słuchaj nie darzę Cię jakąś szczególną sympatią i też czasem mam wrażenie że Twoje komentarze wnoszą tyle ile moja umiejętność prowadzenia auta cywilnego do ulepszenia techniki prowadzenia bolidów wyścigowych. Ale to że się z Tobą nie zgadzam nie upoważnia mnie do opluwania Ciebie i tego nie robię.
22. Skoczek130
23. Skoczek130
patrzyj powyżej co napisałem,
26. elin
17. fracky - może prestiż pracy dla Mercedesa był dla Wolffa ważniejszy, niż pracy dla Williamsa ... Nie znając wszystkich szczegółów, ciężko stwierdzić - czym dokładnie się kierował, podejmując taką decyzję. Droga powrotu Williamsa do czołówki F1 na pewno byłaby trudniejszym wyzwaniem, niż " umieszczenie " tam Mercedesa ...
Zgadzam się, że czynnkiem decydującym nie były ( tylko ) większe pieniądze. Jak dla mnie szkoda, też życzę temu zespołowi jak najlepiej, dlatego uważam, iż ktoś taki bardziej by się przydał w Williamsia, niż w Mercedesie.
Co do kadry teamu - racja, Bester był z nimi związany już od 2007. Ale, jeśli chodzi o Gillana, dołączył do zespołu dopiero w trakcie fatalnego 2011. I obok dyrektora technicznego Mikea Coughlana oraz szefa aerodynamików Jasona Somerville, był uważany za osobę, która miała największy wpływ na poprawę formy Williamsa w 2012. Dlatego trochę mnie martwi jego odejście ...
Ale, zobaczymy ..., kilka zmian w zespole poszło w dobrym kierunku ( o czym wspomniałeś we wpisie 14. ), a i kierowcy mogą sprawić niespodziankę. Pastor jest szybki, chociaż powinien bardziej myśleć w wyścigu, aby nie popełniać głupich błędów i niepotrzebnie tracić punktów. A Valteri ... hm ... , oby okazał się tak dobry, jak jego rodacy Hakkinen i Raikkonen.
Pzdr.
27. Phenom
Witam wszystkich forumowiczów po mojej dość dłuższej obecności..
ok...co do artykułu to Wolff moim zdaniem oodjął dobrą decyzję gdyż od 2009r. z Williamsem żadnych szczególnych sukcesów nie odniósłi...a "odradzający" się Mercedes może być dla niego nowym wyzwaniem doprowadzienia go do Mistrzostwa gdzie z innymi czołowymi inżynierami może mu się udać...
Jednak z drugiej strony to źle że tam poszedł bo w 2012r. Williams miał najlepszą moją zdaniem maszynę od 2006r. a w 2013r. mógłby ją jeszcze lepiej rozwinąć co mogłoby doprowadzić Williamsa do większych sukcesów...a tak przechodząc do Mercedesa przerwał projekt...więc i dla samego zespołu może być to druzgocąca strata...
28. Skoczek130
@whobert - tak samo cię nie darzę sympatią, bo jesteś tyle wart, co zeszłoroczny śnieg. Zresztą - darzyć sympatią to można dziewczynę, a nie anonima na forum.
@Phenom - witamy... ;)
29. Skoczek130
@ULTR93 - rozumiesz tylko równych sobie. Ja jestem zbyt wysoki dla ciebie... ;)
30. Skoczek130
P.S. Konkretnie to chodzi oto, że kogo obchodzi, czy ty chciałbyś kogoś ukryć, czy nie. Nie czytaj. Ciebie też nie ma sensu czytać. ;]
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz