komentarze
  • 1. Grzesio22
    • 2012-01-18 12:18:42
    • *.opera-mini.net

    Liczę na walke w środku stawki

  • 2. Krokiet
    • 2012-01-18 12:46:13
    • *.182.3.230.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    ja też i bardzo mocno trzymam za nich kciuki:)

  • 3. athelas
    • 2012-01-18 14:38:07
    • *.strong-pc.com

    Z jednej strony ja też, a z drugiej szkoda, bo najprawdopodobniej prześcigną Williamsa. Ale z takimi kierowcami to się Williamsowi należą baty...

  • 4. sliwa007
    • 2012-01-18 14:40:01
    • *.kielce.vectranet.pl

    Pną się w górę ale drugiego Red Bulla z nich nie będzie, za 1-2 sezony osiągną poziom Force India i będą walczyć w środku stawki ekscytując się każdym wejściem do Q3. Życzę im jak najlepiej ale żeby walczyć z najlepszymi trzeba mieć trochę więcej kasy...

  • 5. belzebub
    • 2012-01-18 14:59:42
    • *.204.54.167.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    I to jest przykład zespołu, który wie jak zaplanować strategię rozwoju, realizuje ją i mam nadzieję, że z czasem będzie silnym zespołem środka stawki. Czy coś więcej? No cóż, 4.sliwa007 może faktycznie nieco więcej kasy by się przydało, żeby móc walczyć z najlepszymi, ale to kwestia pozyskania stabilnych sponsorów. Przecież mocne podstawy już są, teraz tylko rozwój, rozwój, rozwój, ja widzę duży potencjał w tym zespole i liczę na to, że w przyszłości jeszcze nie raz nas zaskoczą. Już jedno mieliśmy tuż po zakończeniu zeszłorocznego sezonu, kiedy ich podwozie, jako jedno z pierwszych przeszło testy zderzeniowe, czyli musieli zacząć prace nad tegorocznym bolidem dosyć wcześnie. Ja życzę im jak najlepiej i mam nadzieję, że zamieszają nieco w stawce w tym sezonie.

  • 6. dexter
    • 2012-01-18 16:25:15
    • *.customers.d1-online.com

    Lotusowi po raz drugi udalo sie zdobyc 10 miejsce w kwalifikacji konstruktorow, co to znaczy, a ze zespol zostal skwalifikowany jako druzyna "Column 1 Team" i ma prawo dostepu do legendarnej puli dochodowej. (36 Mln., a nie 8 Mln. Dollarow) - Tony Fernandes

    Zobaczymy czy rzeczywiscie restrukturyzacja firmy i wprowadzenie systemu KERS Caterhamowi cos pomoze.
    Jako jeden z trzech zespolow z tzw. "stawki maruderow" maja doswiadczonego Mike Gascoyne, ktory powinien wiedziec jak budowac bolidy i w jaki sposob osiagnac sukces.
    Fakt: jezdzili bez KERS ktory dodaje na rundzie 0,5 sek. i bez ktorego na starcie nie mozna atakowac, ale glownym tematem tego zespolu to aerodynamika, i tutaj zawiedli.
    To, ze Kovalainen wykorzystywal swoje solidne starty, a nastepnie tracil pozycje z powodu gorszego materialu od konkurencji, swiadczy tylko o jego wysmienitych startach.
    Wynik kwali. w porownaniu do Trullego (16 :2), podkreslil jego doskonala forme (moze nawet lepsza niz za czasow McLarena).
    Natomiast Trulli wielokrotnie skarzyl sie na zle prowadzenie bolidu i zwiazanym z tym brakiem czucia, problemami ze wspomaganiem ukladu kierowniczego. Napewno jakas role odegraly tutaj niestabilne opony Pirelli, ale z drugiej strony dobry kierowca musi umiec sie do tego dostosowac. Czas Trullego wygasa, a glowny punkt tutaj, to brak motywacji ( wygrana w Monaco, start Toyoty z pole position, a teraz zamykasz tyly).
    Trulli wyglada na znudzonego kierowce, ktory nie ma odwagi powiedziec po prostu - koniec.
    Dawniej kierowcy mieli zawsze dobry powod. Czesto powtarzali, "zanim zostane w wyscigu powaznie ranny, wole skonczyc). Takie slowa dzis trudno znalesc, poniewaz ryzyko kontuzji jest dzis mniejsze niz na silowni."
    Goscinny udzial Karuna Chandhoka na Nurnburgringu byl prawdopodobnie testem i sprawdzeniem Kovalainena jak poradzilby sobie z nowym koelga.

    Odnosnie szefa zespolu pana Fernandesa, mozna powiedziec ze to bardzo sympatyczny gosciu, ktory w obozie kierowcow uwazany jest za kumpla, czasami wydaje sie byc osoba nieco naiwna, ale w rzeczywistosci to bystry businessman, ktory poza F1 jest w stanie Berniemu odkupic wlasny klub pilkarski (Qeens Park Rangers) a przede wszystkim przeprowadzic w swojej wlasnej lini lotniczej najwiekszy deal w historii swiatowego lotnictwa cywilnego - respekt

    Tacy ludzie sa zawsze w F1 potrzebni, ktorzy maja pomysl i sa na tyle szaleni, aby go zrealizowac. Bez tych ludzi mielibysmy tylko 4 Top-Teamy w F1.

    Cel jest jasny: w 2012 Caterham musi zdobywac punkty. Nie bedzie to latwe bez bylego inzyniera Toyoty Dietera Gassa, ktory przeszedl do Audi. Z punktu sportowego Lotus byl w 2011 gdzies pomiedzy starymi a nowymi zespolami. Nowy kurs obrany przez zespol pokazuje dobry kierunek. Heikki Kovalainen jest prawdopodobnie w formie zycia, a Trulli moglby sie zaopiekowac jego starym winem ....Keep Racing ;-)

  • 7. ULTR93
    • 2012-01-18 19:04:18
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @6dexter kopiujesz info z innych for o F1?
    skąd wiesz jaki jest Fernandes? rozmawiałeś z nim?

  • 8. Samurai_Hideto
    • 2012-01-18 19:31:11
    • *.icpnet.pl

    bo dexter to pewnie swiatowej slawy tivi reporter xD

  • 9. ULTR93
    • 2012-01-18 19:44:59
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    haha jasne xD

  • 10. 6q47
    • 2012-01-18 20:48:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    7. ULTR93
    @dexter interesuje się wszelkimi aspektami związanymi z F1 - sledzi nie tylko strony w necie. Fernandes nie jest nieznaną osobą w świecie F1:)

  • 11. Gosu
    • 2012-01-19 13:42:26
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Wielki szacun dla tego zespołu. Widać, że Fernandes poważnie podchodzi do tematu i rozwija się coraz bardziej. Liczę na pierwsze punkty tego zespołu w nadchodzącym sezonie.

  • 12. ULTR93
    • 2012-01-19 14:16:33
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @10. 6q47 to skąd bierze więcej info ? gazety tv?
    tam jest to samo co w necie.

  • 13. 6q47
    • 2012-01-19 16:20:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    12. ULTR93
    ponieważ zajmuję się własnym, małym (średnio brutto 61tyś. rocznie) biznesem, który nie pozwala mi systematycznie przeglądać netu, prasy i TV (poza wyścigami oczywiście), to nie powiem -> nie wypowiadam się, bo nie jestem w temacie, jeszcze palnę głupstwo i będzie śmiech i kiwanie głową wielu fanów.
    W takim razie jak ktoś, np. @dexter wkłada pewien wysiłek (chociaż dla człowieka o dużej wiedzy nie jest to problemem), to nie uważasz, że robi to tylko dlatego, aby "rozweselić" obecnych Tu userów?
    Co do gazet.
    Przyznam, że posiadam w swojej kolekcji pewien tygodnik. Jest niemal komplety od 1997 roku, drugi w nieco luźniejszej ilości. Oba zawierają krótsze lub dłuższe opisy wyścigów, opisów zespołów z tamtych czasów, problemach kierowców i ich maszyn, ciekawostki z życia kierowców poza torem F1, bardzo duża ilość zdjęć bolidów z tamtych lat.
    Informacje zawarte w tych tygodnikach są raczej trudne do znalezienia.
    To nie znaczy, że interesowałem się F1 od 1997 roku, bo jest to nieprawda. Znałem tylko kilka znanych wtedy nazwisk/zespołów i to wszystko. Te tygodniki kupowałem, bo lubiłem sobie poczytać o nowych modelach samochodów pojawiających się na rynku, parametrach technicznych i.t.p. ... a teraz mam ten luksus, że mogę nie tracić czasu na "wspominki" szukając w necie historycznych wiadomości. Oczywiście net jest pomocny ze względu na różnego rodzaju "pigułki", ale wersja papierowa daje poczucie przeniesienia się w czasie, że się tak wyrażę:)
    Pozdr.

  • 14. 6q47
    • 2012-01-19 16:23:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to nie uważasz... winno być -> to uważasz, że robi to...

  • 15. ULTR93
    • 2012-01-19 16:43:19
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @ 13. 6q47 pytałem Ciebie skąd dexter bierze takie info a nie dlaczego Ty nie możesz systematycznie przeglądać strn internetowych.
    nie zrozumiałeś mojego pytania.

  • 16. 6q47
    • 2012-01-19 17:02:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    15. ULTR93
    odniosłem się do twoich słów: ...tam jest to samo co w necie...

    pytaj @dextera, ale ja bym nie liczył na odpowiedź:) z wiadomych powodów, a jakich - to juz musisz sam ocenić.

  • 17. patrolek23
    • 2012-01-19 22:07:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Caterham robi postępy aż miło popatrzeć. W ubiegłym sezonie zwracałem uwagę na to ile sekund im jeszcze brakuje do czołówki i muszę przyznać, że ich strata topniała w oczach. Fakt, że nie zatrudniają pay-driverów tez wiele mówi o tym zespole. Trulli trochę zapadł w jakiś dziwny stan i nie bardzo widać, żeby się z niego wygrzebywał. Może sukcesy Kovalainena trochę go zmobilizują do starania, bo to jest wg mnie dobry kierowca, a przynajmniej kiedyś był. Tony Fernandes to niezły koleś. Porywa się na zakręcone pomysły i jakby tego było mało z powodzeniem je realizuje. Na pewno te jego działania nie są proste, ale widać, że dużo serca w to wszystko wkłada, a to jest podstawa. Oby światowy kryzys nie położył jego linii lotniczych Air Asia (tfu!), jak to miało miejsce w przypadku Kingfisher Airlines i niech ten jego interes się kręci, bo fajnie mu to wszystko idzie.

    Wycofanie dmuchanego dyfuzora i wprowadzenie Kersu na pewno poprawi konkurencyjność Caterhama. Uważam, że ich bolid ma dobre podstawy do rozwoju, tzn. mają dobrą przyczepność mechaniczną. Aerodynamikę dopracują z czasem i na prawdę z przyjemnością się patrzy na ich dokonania.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo