komentarze
  • 1. Marcin_klo
    • 2011-07-14 16:19:14
    • *.dynamic.chello.pl

    A co? Seba sie popłakał?

  • 2. Konik_mekr
    • 2011-07-14 16:29:15
    • *.gorzow.mm.pl

    No w końcu sie określili.

  • 3. carrera996
    • 2011-07-14 16:57:11
    • *.79.77.143.atman.pl

    Paranoja!!! Nie rozumiem dlaczego nakładają obostrzenia związane z miejscem poprowadzenia wydechu?! Wystarczyłoby, aby określić, że gazy wylotowe mają być odprowadzone w kierunku tyłu bolidu, nie ważne na jakiej wysokości, ważne że nie w bok i nie do przodu. Z drugiej strony tą decyzją o powrocie FIA się tylko ośmieszyła, mogli się zastanowić 2 tygodnie dłużej i nie zakazali by stosowania dmuchanych dyfuzorów. Pewnie zobaczyli, że Red Bull nie stracił w stosunku do reszty stawki na tyle, żeby wypaść poza pierwszą trójkę, więc ten zakaz niczego nie zmienił.

  • 4. Jahar
    • 2011-07-14 17:10:08
    • *.opera-mini.net

    Co z wynikami typowania? Miało być do środy. W regulaminie chyba tak jest.

  • 5. fanAlonso=pziom
    • 2011-07-14 17:36:45
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    3 przecież wiadomo że gazy będą doprowadzane do tyły a wysokosc ma znaczenie bo w tym sezonie przeciez dmuchają niziutko a juz do następnego sezonu muszą miec wydech wyżej taki bardzej konwencjonalny

  • 6. sydemon
    • 2011-07-14 17:51:28
    • *.tarnow.mm.pl

    3. carrera996, mam radę dla Ciebie. Najpierw się zorientuj w sprawie a potem komentuj.

  • 7. mazur81
    • 2011-07-14 18:13:27
    • *.60.citypartner.pl

    Nie rozumiem za bardzo całej instytucji FIA. Cokolwiek jakikolwiek zespół wymyśli to od razu od następnego sezonu jest nielegalne. w ten sposób zamiast rozwoju mamy regres technologiczny. Proponuje cofnąć się kilka tysięcy lat wstecz i zakazać stosowania kół, oczywistym jest że jak nie będzie kół to nie będzie również silników, więc bolidy będą poruszały się na balach drewna a napęd będzie stanowił zaprzęg z bawołów. To dopiero będzie emocjonująca rywalizacja...

  • 8. athelas
    • 2011-07-14 18:20:46
    • *.48.185.245

    Dobrze, całkowite NIE zmianie w trakcie sezonu, a po niech robią co chcą.

  • 9. xeoteam
    • 2011-07-14 18:42:30
    • *.rev.pro-internet.pl

    4. kempa nie chce dacsobie pomóc , to tak jest :)

  • 10. wist13
    • 2011-07-14 19:58:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Prawidlowo.

  • 11. Vettelowa
    • 2011-07-14 21:28:17
    • *.dynamic.chello.pl

    7. mazur81 --> zgadzam się w 100 %.

  • 12. marcin_114
    • 2011-07-14 22:15:17
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @9. Kempa ręcznie liczy te punkty?? Niemożliwe...

  • 13. nekos
    • 2011-07-15 00:40:08
    • *.adsl.inetia.pl

    powoli nudne zaczyna sie to robic... moze w nastepnym sezonie wszyscy dostana identyczny bolid i zobaczymy kto najlepiej jezdzi ;)

  • 14. ygor
    • 2011-07-15 01:18:43
    • *.star.net.pl

    Albo odkryli że cała tajemnica była w mapowaniu silnika i to wystarczy żeby Ferrari dogoniło RBR do końca sezonu. Jeszcze raz zaznaczam, że całe to zamieszanie to sprawka SF i to właśnie oni mają na tym najwięcej zyskać.

  • 15. URAN
    • 2011-07-15 07:40:10
    • *.adsl.inetia.pl

    Tak zazwyczaj bywa gdy najpierw coś się robi (pod presją) a dopiero potem myśli. Kolejna kompromitacja FIA, która powinna być totalnie olana przez zespoły, co zapewniło by wreszcie zdrową techniczną rywalizację i postęp technologiczny, a nie załatwianie spraw przy zielonym stoliku. FIA na drzewo!

  • 16. cizemkaszczecin
    • 2011-07-15 08:15:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a ja uważam ,że w F1 winna być wolna amerykanka ograniczająca jedynie; mocą silnika i wagą bolidu.

  • 17. carrera996
    • 2011-07-15 09:12:34
    • *.79.77.143.atman.pl

    6. sydemon, ja Tobie radzę czytać ze zrozumieniem, ale pewnie za chudy w uszach jesteś żeby odczytać przekaz z mojego posta. Jakoś pozostali na tym forum wpisali się w sedno sprawy, tylko Ty nie.

  • 18. w4syl
    • 2011-07-15 09:57:16
    • *.10-2.cable.virginmedia.com

    widze ze admin juz ma pomalu wszystko w du*ie, wynikami typowania sie juz nie zajmuje ;oS Niedlugo pewnie o tym ile punktow zebrales za dany wyscig dowiemy sie na koniec sezonu :S

  • 19. Mountdegrejt
    • 2011-07-15 09:59:41
    • *.197.127.28.threembb.co.uk

    Carrera przestan sie juz blaznic chlopie, 6.sydemon ma calkowita racje, ty nie masz pojecia o czym piszesz, bo nie masz pojecia najwidoczniej na czym pomysl "dmuchanych dyfuzorow" polegal. Poczytaj sobie, poogladaj obrazki, posluchaj wypowiedzi ludzi sie tym zajmujacych na co dzien a potem medrkuj i gan innych. Jak zawsze cieplo pozdrawiam fanow f1 ;)

  • 20. sydemon
    • 2011-07-15 10:29:48
    • *.tarnow.mm.pl

    17. carrera996, przekaz twojego postu odczytałem w 100%. Brzmi on tak: "carrera996 nie ma pojęcia o czym pisze".

    "Wystarczyłoby, aby określić, że gazy wylotowe mają być odprowadzone w kierunku tyłu bolidu, nie ważne na jakiej wysokości, ważne że nie w bok i nie do przodu." - tylko LRGP miał wydech skierowany ku przodowi a pozostali mają wydech do tyłu (LRGP będzie testować za tydzień nowy wydech). Dodatkowo w tym sezonie jest dowolny kierunek i miejsce odprowadzania gazów wydechowych. Kontrowersje budzi jedynie czas w którym są one produkowane.

    "Z drugiej strony tą decyzją o powrocie FIA się tylko ośmieszyła, mogli się zastanowić 2 tygodnie dłużej i nie zakazali by stosowania dmuchanych dyfuzorów." - decyzja o zakazie była podjęta kilka tygodni wcześniej a nie jak wg ciebie, czyli z dnia na dzień. Oczywiście jak już pisałem kontrowersje nie dotyczą dmuchania dyfuzora.

    I kto tu jest za chudy w uszach?

  • 21. carrera996
    • 2011-07-15 10:40:35
    • *.79.77.143.atman.pl

    19.Mountdegrejt Doskonale wiem na czym polega "dmuchany dyfuzor". Chodziło mi jedynie o to, że dokładne określenie poprowadzenia wydechu doprowadza do sytuacji, w której F1 nie daje pola do popisu inżynierom. Pisząc o tym, że "Wystarczyłoby, aby określić, że gazy wylotowe mają być odprowadzone w kierunku tyłu bolidu, nie ważne na jakiej wysokości, ważne że nie w bok i nie do przodu." łączyłem to z zakazem stosowania dmuchanych dyfuzorów - jednak FIA nie dość, że zakazała "dmuchać" to na dodatek określiła jak wydech ma być poprowadzony - peryskopowy wydech. Wystarczy sam zakaz dmuchania, ale po co określać jak prowadzić wydech. FIA powinna dać większą dowolność w projektowaniu bolidów. Zanim więc zabierzesz głos w nie swojej sprawie przemyśl 2 razy to co chcesz napisać bo sam się błaźnisz mędrco ludowy.

  • 22. fanka1103
    • 2011-07-15 11:43:52
    • *.113.134.11

    @4,9,12 są przecież wakacje zabrali ze sobą wyniki i liczą - czepiacie się regulaminu :-)

  • 23. lukasz1
    • 2011-07-15 11:56:32
    • *.adsl.inetia.pl

    „Mapowanie silnika pozostanie dowolne (w granicach obowiązujących ograniczeń FIA SECU), ponieważ nowa pozycja zakończeń rury wydechowej sprawi, że jakiekolwiek korzyści aerodynamiczne będą przypadkowe”.

    W f1 nic nie jest przypadkowe :)

  • 24. robert.balda
    • 2011-07-15 13:10:51
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    nareszcie koniec przepychanki.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo