Bez ruchomego tylnego skrzydła w Monako?
Jak dowiedział się serwis Autosport, Formuła 1 rozważa jednorazowy zakaz stosowania ruchomego tylnego skrzydła. Wątpliwości budzi Grand Prix Monako, szósta runda tegorocznych mistrzostw, a kwestią sporną jest oczywiście bezpieczeństwo uczestników.Większy niepokój wywołuje jednak perspektywa wykorzystania DRS w trakcie wolnych treningów oraz kwalifikacji. Podczas sobotniej czasówki zawodnicy mogą bowiem podejmować zbyt duże ryzyko, starając się pokonać szybkie zakręty szybciej, z obniżonym dociskiem.
Oficjalna decyzja nie została podjęta, ale FIA rozważa jednorazowy zakaz. Zespoły i kierowcy omówią sporną kwestię podczas zbliżającego się Grand Prix Turcji, a ostateczna decyzja ma zostać podjęta jeszcze w trakcie weekendu czwartej rundy, w Stambule.
komentarze
1. krzysiek000
Gdzie tu problem? 2 lata temu używali na nim KERS, więc nie widzę problemów z tym skrzydłem.
2. Aragorn
Ja osobiście jestem za rezygnacją z korzystania z DRS na tym torze, bo jeżeli coś się popsue i skrzydło nie wróci na właściwą pozycję to konsekwencje będą bardziej dotkliwe niż na innych torach, gdzie zazwyczaj po prostu wyjedzie się na pobocze...
3. konradosf1
od jakiegoś czasu dręczylo mnie pytanie: gdzie będzie strefa DRS w Monako. Okazuje się że może jej nie być wcale. Najlepszymi miejscami mogłyby być tunel albo 'prosta' start meta
4. kaaarol
@1
Tak, ale KERS nie zmniejsza przyczepności, a jeżeli co 15 minut ktoś będzie blokował tor po uderzeniu w ścianę to nikt nie skorzysta z treningu.
5. wariat133
Mogło by być fajnie. Jak w 96 roku kiedy dojechało 6 zawodników hehe
6. radzix
3@ miałem ten sam dylemat, gdzie strefa DRS będzie w Monaco? Zakaz używania tylnego ruchomego skrzydła na tym torze wydaje się najbardziej sensowną decyzją. Szkoda że profesor Monaco nie pokaże w tym roku potencjału R31 na tej słynnej pętli w mieście.
7. Porky2
1. krzysiek000 bezsensowna uwaga, co ma piernik do wiatraka
8. TenTypTramwaj
ja jestem za całkowitym zakazem używania ruchomego tylnego skrzydła. po pierwsze: to faworyzuje jednego kierowcę kosztem drugiego, po drugie: co, jeśli trzech lub więcej kierowców jedzie w odstępie mniejszym niż sekunda? wówczas ten, który jest najbardziej z tyłu nie otrzymuje żadnej przewagi, a powinien, zgodnie z intencją wprowadzenia przepisu, takową dostać
9. zuris830
8@ to akurat prawda z tym co napisałeś "ten, który jest najbardziej z tyłu nie otrzymuje żadnej przewagi, a powinien, zgodnie z intencją wprowadzenia przepisu, takową dostać"
10. athelas
Dobry pomysł. Prostej to tam nawet nie ma. Tunel jest łagodnym zakrętem... Start-meta także. Nie sądzę, aby używanie tam DRS było bezpieczne... Pamiętajmy, ze okrążenie takiego toru jak Monako wymaga 100% koncentracji, kierowca nie może się rozpraszać jakimś tam przyciskiem. KERSu używa się pewnie w tych mniej wymagających częściach toru, ale ciekawe ilu kierowców probowałoby ostatnią szykanę pokonać bez docisku?
11. jasiek15
ja myslę ze jak jest ruchome tylne skrzydlo, powinno sie go uzywac nawet w monako, to kierowca bedzie go uruchamial i powinienem wiedziec kiedy go wlaczyc i czy nie spowoduje to wypadku, co jest mozliwe, jest DRS- niech uzywaja nawet jesli mialoby to spowodowac odpadniecie z wyscigu. pzdr/
12. R90
Jak najbardziej dobry pomysl. Niestety, w razie problemów ze skrzydłem i nie możnosci powrocenia do normalnego polozenia, oznacza duze prawdopodobienstwo dla kierowcy, ze skonczy na barierkach. Co do braku Roberta..no coz, bardzo ubolewam nad tym, ze go nie zobaczymy w Monako :( Rok temu walczyl o PP z Redbulami. Teraz auto jest lepsze niz R30 oraz ma zalety ktore dobrze wykorzysta w Monaco. Przede wszystkim wydech, który oprocz docisku, powoduje, ze silnik ma dobra charakterystykę w zakresie niskich obrotów. Monako ma duzo wolnych sekcji, gdzie silnik pracuje na niskich obrotach. No coz, mam nadzieje, ze co sie odwlecze to nie uciecze ;]
13. white
@10. athelas "Tunel jest łagodnym zakrętem... "
chyba nie do końca, skoro Hulkenberg się na nim rozbił przez to, że nie miał kawałka przedniego skrzydła (tym samym nie miał docisku).
14. FERRARI19
7. Porky2 A jedno ma z drógim dużo wspólnego piernik jest z mąki, a mąkie kiedyś w wiatrakach produkowano ;)
A na serio to nie widze przeciwskazań...
15. lechu55
Mysle, ze jesli dojdzie do tego, to będzie to dobra decyzja. Nie ma gdzie za bardzo uzywac tam tylnego skrzydla, a jesliby na upartego gdzies te strefy znaleźć, to uzycie tego skrzydła groziłoby bliskim spotkaniem z bandami. Tak wiec moze to i lepiej, ze DRS będzie zakazany w Monako.
16. fanAlonso=pziom
popieram tą decyzje
17. kszyh21
@13 ok, ale Hulkenberg nie miał przedniego skrzydła.. a to duża różnica
18. xdomino996
nie popieram skoro smigali tam z kanalem F to z DRS tez dali by rade
19. rama
Może i lepiej:P, bo jak ktoś nagle wjedzie do kasyna:P , to przegra wszystko:P, albo wypadnie z toru i wskoczy do wody:P to utonie w długach:P:P
20. pjc
@5. wariat133 tak naprawdę to było czterech. Bo Salo, Hakkinen i Irvine "pocałowali się" na kilka okrążeń przed zakończeniem tego wyścigu ale zostali sklasyfikowani.
Z drugiej strony była to jedna z okazji dla Badoera aby przeszedł do historii jako zdobywca pierwszych punktów dla słabiutkiego Forti.
Niestety Włoch przez nieuwagę spowodował kolizję z Villeneuve'm.
Kanadyjczyk chyba nieźle wtedy klął na Włocha.
21. wariat133
@pjc no tak tak z pamięci strzelałem ale obejrzałem na youtube jeszcze raz i faktycznie, emocjonujący wyścig.
tak sobie pomyślałem że bez drs to redbull może jeszcze bardziej odskoczyć rywalom w monaco lub na odwrót jak redbull będzie miał problem z kers to będą szanse na walkę z RB.
22. pjc
@wariat133 może być tak jak piszesz w przypadku RB.
Ja osobiście liczę,że jednak jakiś kierowca ze słabszych zespołów zabłyśnie.
Może Kobayashi?
23. Quaresma07
Lepszy wariant na ten tor to chyba jednak rezygnacja z DRS, Kers co prawda jest i jakoś na Monaco wcześniej też był, ale kierowcy przeważnie na prostej go włączali, a tutaj już jednak trochę będzie zabawy, włączyć i wyłączyć na odpowiedniej długości to a jeszcze jakby któremuś do głowy strzeliło żeby Kers włączyć w tej samej chwili to by się to mogło źle skończyć.
24. kamilas7
Niech jadą z DRS to przynajmniej będą jakieś szybkie kółka!!!Kubicy nie ma to się nie martwię czy ktoś się rozbije czy nie!!!
25. piotrek74
24. kamilas7-na ustawke nie wybierasz się ????żal Mi takiego kibica (kibola)
26. tatakomar
lepiej niech jadą bez DRSa. tam jest i tak dużo emocji. poza tym to wolny tor, nie ma gdzie się rozpędzić
27. maxis12
Jedziemy z DRS albo spadnie oglądalność ( o 1 ale spadnie). Jest gdzie. Niech beda emocje!! F1 chyba ma byc dla gosci z jajami a nie dla "cipciaków"
28. krzysiek000
27. maxis12 Z jajami? Ostatnio to chyba z grubymi portfelami...
29. pees
Robert wyszedł ze szpitala moi mili :)
30. Caloroso
Też już zdążyłem przeczytać. Wesołych Świąt!!!
31. frg1pl
Wyszedł, wyszedł. Wesołych świąt!!!
32. koniarek1996
A mnie się wydaje że drs powinien być ale tylko w wyścigu. Byłoby ciekawie i trochę większa możliwosć wyprzedenia. W treningach i kwalifikacjach nie powinni go używać bo kierowcy by ryzykowali i by to się na bandach skończyło
33. greg32
Monaco będzie bez DRS ale za to z Robertem w boxie.
34. pawlak3
zakazu DRS z Monako można było się od dawna spodziewać
podobnie zakazać mogą używania w zakręcie Eau Rouge i 130R, bo w zeszłym sezonie kierownictwu (lub komuś podobnemu) wyścigu w Belgii niezbyt się podobało, że Eau Rouge przejeżdżają z aktywowanym f-ductem ;] teraz być może zrobią tam elektronicznie strefę, gdzie DRS nie będzie mógł zostać w ogóle aktywowany
35. pjc
@koniarek1996 z całym szacunkiem, ale wyścig chyba niesie za sobą większe prawdopodobieństwo wystąpienia kolizji niż np.kwalifikacje.
36. jar188
Jak dla mnie to stosowanie DRuS na treningach i w qualu na każdym torze powinno być zabronione. Pozwolenie na stosowanie DRS-u w qalu kłóci się kompletnie zarówno z ideą podnoszenia bezpieczeństwa przez FIA jak i z samym wyścigiem gdzie stosowanie tego sytemu jest ograniczone, a dla samego widowiska i tak nic to nie wnosi.
No cóż nie pierwszy raz FIA jest jak kobieta, inaczej myśli, coś innego mówi i coś innego robi ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz