komentarze
  • 18. tibibitriatriah
    • 2011-03-17 13:44:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a niech zupełnie wyrzucą silniki bo CO2 wydzielają. Niech konie zaprzęgną do bolidu - podkowy będą wymieniać, sianem będą je tankować, a stukot kopyt będzie ogłuszał widzów. No i nie będzie już czuć tego obrzydliwego smrodu paliwa, a w zamian zostanie zapach końskiej kupy, który na pewno na długo zapadnie w pamięci kibiców. F1 - Furmanki one

  • 19. miho-nahayama
    • 2011-03-17 13:51:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ale nikt nie powiedział,że mato być silnik od cinquecento dla porównania radzę posłuchać silnika motocyklowego R4 który niema turbo i 1000 koni, zamrożenie prac nad silnikami to głupota, której nie rozumię a 1000 km na pustym wydechu to nawet w traktorze dobrze brzmi i napewno potrafi zrobić hałas

  • 20. Taiyou
    • 2011-03-17 13:57:10
    • *.dynamic.chello.pl

    18. tibibitriatriah - taki pomysł już wdrożyli na filmie "Astrerix na olimpiadzie", był Schumacher, Todt i czerwona kwadryga 'ferrari' :)

  • 21. Wiater
    • 2011-03-17 13:59:45
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Te auta będą szybsze od obecnych,no i więcej będzie zależało od kierowców gdyż mniejszą rolę odegra pakiet aero. Pierwsza ważna rzecz to to że silniki te będą o wiele lżejsze. Z drugiej strony ograniczenie obrotów do 12 000 to troche porażka i to bardziej ograniczy hałas niż sama konstrukcja R4....

  • 22. Patrick99
    • 2011-03-17 14:09:54
    • *.7-4.cable.virginmedia.com

    po raz pierwszy powiedzial cos sensownego :) tak dalej Bernie :)

  • 23. essien15
    • 2011-03-17 14:29:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Czyżby zaczął racjonalnie patrzeć i mówić ? V12 czy V10 nie wprowadzą spowrotem pewnie... ale niech zostawią te silniki które są teraz. Hałas musi być tak samo jak w żużlu (tam kłócą się teraz o nowe tłumiki)

  • 24. athelas
    • 2011-03-17 14:55:07
    • *.strong-pc.com

    "Australia ważna jak Monako", teraz silniki. Bernie zaczyna spowrotem mieć świetne pomysły.

  • 25. Cwirs
    • 2011-03-17 15:10:30
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    No, w koncu cos madrego powiedzial

  • 26. Krokiet
    • 2011-03-17 15:14:13
    • *.147.25.47.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Olać silniki "Niewiarygodne jest to, że jeszcze bardziej na to reagują kobiety- kobiety uwielbiają hałas"... to jest najważniejsze:-P

  • 27. konradosf1
    • 2011-03-17 15:25:14
    • *.opera-mini.net

    z pierwszego zdania wynika że Bernie jest ukrycie za silnikami R4 (zasada podwójnego;tu poczwórnego zaprzeczenia). Tak na poważnie to pan Ecclestone już kilkukrotnie wyrażał swoje obawy nt. silników R4. Ale cofnijmy się wstecz - zanim były V10 przecież Lotus Senny tudzież Mclareny były wyposażone w silniki 1.6 turbo właśnie

  • 28. jayjay
    • 2011-03-17 15:26:37
    • *.sml.pl

    Zgadzam się z Bernie'm w 100% To właśnie na ten ryk silników na starcie wyścigu czekam cały weekend wyścigowy. :)

  • 29. tomboj960
    • 2011-03-17 15:59:35
    • *.multimo.pl

    Akurat tu jestem za ;)

    Te nowe silniki to jakaś tandeta. Jak chce sobie posłuchać ryku 4-cylindrowego silnika to włączam samochód i cisnę go do 6-7 tys. obrotów na minute ;)

    W ciągu sezonu trzeba czekać 2 tygodnie żeby usłyszeć ten dźwięk, a w 2013 to dźwięk będzie ten sam co przy ruchliwej drodze ;(

  • 30. głodny
    • 2011-03-17 16:00:13
    • *.lublin.mm.pl

    Smieszy mnie ta sztuczna ekologia w F1, powiedzcie ile paliwa zrzeraja wszystkie teamy jeżdząc w pogoni za GP po całej ziemi a ile w czasie wyścigu. spalają bolidy ??? . Niech NASA opracuje silniki na energie słoneczną i wtedy bedzie ekologicznie. F1 musi hałasować koniec kropka.

  • 31. marcinos
    • 2011-03-17 16:15:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    10.jesteś za ciszą a drzesz papę,jak chcesz ciszy to przeżuć się na regaty.
    Jak ja oglądam GP w tv,to robię głośniki na ful w kinie domowym i gra gitara,tylko żonka ma dosyć;)

  • 32. Robert.Kubica
    • 2011-03-17 17:09:18
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wywal babe z chaty, f1 jest ważniejsza

  • 33. azazel
    • 2011-03-17 17:20:19
    • *.chelm.mm.pl

    27. konradosf1 To chyba były V6 1,5 l.

  • 34. beny9113
    • 2011-03-17 17:44:00
    • *.idk.net.pl

    TEN KOLEŚ MA RACJE A ZIELONI NIECH SIĘ WEZMĄ ZA SAMOLOTY BO JEDEN Z PARYŻA DO WARSZAWY SPALI WIĘCEJ NIŻ CAŁY SEZON FORMUŁY JEDEN !!!!!!!!!!

  • 35. beny9113
    • 2011-03-17 17:44:35
    • *.idk.net.pl

    CZEMU NIKT O TM NIE MÓWI !!!!!!!!!!!!! TO JEST POJE..... ŚWIAT

  • 36. fanRosberga
    • 2011-03-17 18:03:54
    • *.retsat1.com.pl

    Ja tam jestem za tym aby obecne silniki zostały. Takie rozwiązanie chyba spodoba się większości. Wyjątkami pozostaną zieloni i fani dawnych jednostek napędowych

  • 37. astrostar
    • 2011-03-17 18:42:24
    • *.pl

    Mój ojciec słuchał kaset, ja słucham kaset i mój syn będzie słuchał kaset... :) Formuła 1 powinna wytyczać nowe ścieżki rozwoju sportów motorowych. A napęd w F1 jest mocno do tyłu. Najwyższa pora coś z tym zrobić. I nie o hałas mi chodzi. Ta sama moc z mniejszej pojemności - czemu nie? Mniejsze zużycie paliwa przy tych samych osiągach - a komu to przeszkadza? Napęd hybrydowy a może nawet elektryczny - jeśli jest konkurencyjny i da się wygrać wyścig. Zmiany są nieuniknione.

  • 38. lukasz1
    • 2011-03-17 19:01:07
    • *.adsl.inetia.pl

    Po prostu Bernie przechodzi oświecenie! Albo zatrudnił ludzi od PR.

    37. astrostar No dobra niech idzie do przodu, tylko niech o tym decydują konstruktorzy a człowiek siedzący za biurkiem. Poza tym jeżeli iść do przodu to niech zostawią tą samą pojemność i liczbę cylindrów i niech wyciskają z tego ile sie da, kto powiedział że silnik V8 nie może mieć 1000 km, 2000 km, (...)?

  • 39. lukasz1
    • 2011-03-17 19:02:33
    • *.adsl.inetia.pl

    38. sorki miało być a nie człowiek siedzący za biurkiem.

  • 40. astrostar
    • 2011-03-17 19:16:48
    • *.pl

    38. ja by sobie i F1 życzył jak najmniej regulacji i jak najwięcej sportu. Zakładając, że moc silnika trzeba ograniczyć dla bezpieczeństwa kierowców to można to zrobić jednym przepisem - średnica wlotu powietrza, ewentualnie ilością paliwa na wyścig. Liczba cylindrów, obroty, turbo lub wolnossący, pojemność itd - o tym wszystkim powinni decydować konstruktorzy. Można by jeszcze ograniczyć maksymalny docisk jaki generuje karoseria i narzucić wymiary opon (można przecież zbudować samochód w którym przeciążenia boczne przekroczą 8G, a to było by niebezpieczne dla kierowcy). I to powinny być wszystkie ograniczenia.

  • 41. aygor82
    • 2011-03-17 19:44:54
    • *.pools.arcor-ip.net

    Nie podoba mi sie ta mysl z zielona F1... Wszystko staje sie EKO, gdyz jest to trendy... F1 - kwintecencja tego sportu tkwi w poteznych silnikach , olbrzymim halasem , wielkiej mocy, i calej tej otoczce... Szkoda, szkoda. Konstrukcje staja sie coraz bardziej bezpieczne, wiec i silniki powinny byc ulepszane i moc zwiekszana. Nie podoba mi sie to ;(

  • 42. fanRosberga
    • 2011-03-17 19:57:03
    • *.retsat1.com.pl

    też tak uważam i też mi się nie podoba myśl o ''zielonej'' F1

  • 43. fanAlonso=pziom
    • 2011-03-17 20:33:18
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    co to za durnoty z oszczędnością ?? czasami w tv pokazuja jak jacys idioci próbują zbudowac jakieś g.......... i wycisnąc z 1 litra jak najwięcej w codziennym zyciu to jeszcze rozumiem ale w F1 ??? mam ma byc przepych dostatek wrażenia moc hałas !!!!
    niestety barany z FIA juz podpisali porozumienie o silnikach z kosiarek ...

  • 44. aygor82
    • 2011-03-17 23:19:29
    • *.pools.arcor-ip.net

    43. fanAlonso=pziom
    Zgadza sie. 1.5 litra turbo, 4 cylindry i chyba 5 silnikow na sezon, a wiec chyba z obrotami zejda w dol, zeby byly bardziej zywotnealbo=?? Do ilu to bedzie krecic?? Do 10 - 12 tys/?? Jak ogladam wyscigi z lat 80 to mnie az sciska.... 1200 koni , 12 garow i turbo... Manualna skrzynia... Waskie uliczki Monte Carlo, prawie zero down forcu, brak kontroli trakcji, abs i innych pierdol... "that was pure driving...was real racing and that make me happy.. " Ayrton Senna
    Lewis Hamilton po przejazdce McLarenem o mocy 1200 km, powiedzial, ze nie ma to porownania z obecnymi autami, nie mowiac juz o tym co nadejdzie w 2013.

  • 45. konradosf1
    • 2011-03-18 06:31:39
    • *.opera-mini.net

    @33. azazel fakt. Sory za pomyłkę bo w biegu pisałem

  • 46. piotrek74
    • 2011-03-18 07:31:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a za dwa lata wprowadza olej rzepakowy i filtr cząstek stałych (Fap) -jak ekologia to na całego .

  • 47. lukasz1
    • 2011-03-18 16:38:02
    • *.adsl.inetia.pl

    Powinni jeszcze narzucić konieczność stosowania Ad Blue.

  • 48. BuRN665
    • 2011-03-20 10:47:30
    • *.adsl.inetia.pl

    Tak jak zawsze byłem przeciw Berniemu, bo uważam go za gnuśnego i stetryczałego starego pierdziela (:p) tak tu przy tym aspekcie chyle czoła i niedowierzam, że to właśnie z jego ust padło... :) I koniec z downsizingiem! Niech przestaną chociaż o połowe z emisją CO2 ci wszyscy Tao Tao z Chin i już będzie dobrze


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo