DO
GP Holandii
29.08 - 31.08
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Węgier
-
Kolejny dublet McLarena, ale tym razem to Norris obronił się przed Piastrim
-
Norris sięgnął po 200. zwycięstwo McLarena w F1
-
Problemy z podwoziem uniemożliwiły Leclercowi wywalczenie podium
-
Znakomity występ Bortoleto
-
Tsunoda przekonuje, że cały czas zbliża się do Verstappena
-
Bezbarwny wyścig w Alpine
-
Russell na podium. Antonelli zadowolony z powrotu do starego zawieszenia
-
Lawson w końcu odnalazł formę
-
Aston Martin z najlepszym wynikiem w sezonie i awansem w klasyfikacji generalnej
-
Kierowcy Williamsa optymistyczni mimo braku tempa
-
Problemy z autem zmusiły Bearmana do zakończenia jazdy
Ostatnia aktywność
26.03.2025 09:19
1
@Frytek Bolid Red Bulla jest w miarę szybki tylko w określonych okolicznościach. Już kiedyś Albon stwierdził, że ich bolidy nie są robione typowo pod Maxa, ale preferują przenoszenie ciężaru w zakrętach na przód, więc są nadsterowne. A Max potrafi tak jeździć. Aktualnie robi to chyba najlepiej w stawce, a może i najlepiej w historii. Można znaleźć filmiki porównujące styl Maxa do stylu Schumachera. Daje on dużą szybkość szczególnie w wolnych zakrętach, ale wymaga nadzwyczajnej kontroli tyłu bolidu.
Podejrzewam, że aktualna sytuacja w RedBullu jest taka, że osiągnęli w wielu aspektach sufit rozwoju konstrukcji z 2022 i ich sposób na bycie w miarę konkurencyjnym to zwiększanie nadsterowności. W 2022 i 2023 takie radykalne podejście nie było potrzebne bo przewaga nad konkurencją była spora. Przez to Checco Perez miał w miarę dobre wyniki - mógł bardziej dostosować bolid pod siebie, zachowując przewagę nad resztą. Aktualnie stawka jest bardzo wyrównana - w Q1 kwalifikacji do GP Chin różnica między pierwszym a ostatnim wynikiem to 1.2s.
Red Bull ma problem. Okno, w którym ten bolid jest w miarę szybki jest bardzo wąskie. Albo jedziesz idealnie w każdym zakręcie, na każdym okrążeniu, tak jak konstrukcja bolidu tego oczekuje i uzyskujesz przyzwoity czas albo jesteś na szarym końcu. Nie ma nic po środku. Z tego powodu potrzebują kierowcy, który wybitnie ogarnia nadsterowność w zakrętach. Pytanie czy taki jest dostępny?
Przejdź do wpisu Sytuacja Lawsona coraz bardziej niepewna. Colapinto łączony z Racing Bulls