DO
GP Abu Zabi
05.12 - 07.12
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Kataru
-
Red Bull strategicznie ograł McLarena. Walka o tytuł przenosi się do Abu Zabi
-
Ferrari wypadło z walki o wicemistrzostwo
-
Williams zapewnił sobie 5. miejsce w mistrzostwach świata konstruktorów
-
Kontakt z Hulkenbergiem pozbawił Gasly’ego nadziei na punkty
-
McLaren nawet nie próbuje ukrywać własnego błędu
-
Antonelli stracił po błędzie w samej końcówce pozycję na rzecz Norrisa
-
Aston Martin wyjeżdża z Kataru z ośmioma punktami
-
Pech Hadjara pozbawił Racing Bulls szansy na podwójną zdobycz punktową
-
Hulkenberg: wyprzedzając po zewnętrznej, liczyłem się z większym ryzykiem
-
Błędy pozbawiły Haasa szansy na punkty
-
Verstappen: możemy mieć trudności z utrzymaniem tempa McLarenów

Ostatnia aktywność
26.03.2025 09:19
1
@Frytek Bolid Red Bulla jest w miarę szybki tylko w określonych okolicznościach. Już kiedyś Albon stwierdził, że ich bolidy nie są robione typowo pod Maxa, ale preferują przenoszenie ciężaru w zakrętach na przód, więc są nadsterowne. A Max potrafi tak jeździć. Aktualnie robi to chyba najlepiej w stawce, a może i najlepiej w historii. Można znaleźć filmiki porównujące styl Maxa do stylu Schumachera. Daje on dużą szybkość szczególnie w wolnych zakrętach, ale wymaga nadzwyczajnej kontroli tyłu bolidu.
Podejrzewam, że aktualna sytuacja w RedBullu jest taka, że osiągnęli w wielu aspektach sufit rozwoju konstrukcji z 2022 i ich sposób na bycie w miarę konkurencyjnym to zwiększanie nadsterowności. W 2022 i 2023 takie radykalne podejście nie było potrzebne bo przewaga nad konkurencją była spora. Przez to Checco Perez miał w miarę dobre wyniki - mógł bardziej dostosować bolid pod siebie, zachowując przewagę nad resztą. Aktualnie stawka jest bardzo wyrównana - w Q1 kwalifikacji do GP Chin różnica między pierwszym a ostatnim wynikiem to 1.2s.
Red Bull ma problem. Okno, w którym ten bolid jest w miarę szybki jest bardzo wąskie. Albo jedziesz idealnie w każdym zakręcie, na każdym okrążeniu, tak jak konstrukcja bolidu tego oczekuje i uzyskujesz przyzwoity czas albo jesteś na szarym końcu. Nie ma nic po środku. Z tego powodu potrzebują kierowcy, który wybitnie ogarnia nadsterowność w zakrętach. Pytanie czy taki jest dostępny?
Przejdź do wpisu Sytuacja Lawsona coraz bardziej niepewna. Colapinto łączony z Racing Bulls