DO
GP USA
17.10 - 19.10
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Singapuru
-
Russell zdominował GP Singapuru. McLaren przypieczętował tytuł mimo kolizji swoich kierowców!
-
McLaren świętuje 10. tytuł mistrzowski w F1
-
Verstappen ciągle bez zwycięstwa w Singapurze
-
Russell odkupił swoje winy za wpadkę sprzed dwóch lat
-
Awaria hamulców pozbawiła Hamiltona szans na walkę z Antonellim
-
Bearman w punktach, Ocona zatrzymał pociąg bolidów
-
Trafiona strategia zapewniła Williamsowi jeden punkt
-
Zmiany w samochodzie Gasly'ego przed wyścigiem miały na celu przetestowanie rozwiązań na przyszłość
-
Alonso zadowolony mimo błędu zespołu
-
Hadjar: problem z bolidem kosztował nas punkty
-
Sauber na szarym końcu: nie mieliśmy tempa w ten weekend
Ostatnia aktywność
26.03.2025 09:19
1
@Frytek Bolid Red Bulla jest w miarę szybki tylko w określonych okolicznościach. Już kiedyś Albon stwierdził, że ich bolidy nie są robione typowo pod Maxa, ale preferują przenoszenie ciężaru w zakrętach na przód, więc są nadsterowne. A Max potrafi tak jeździć. Aktualnie robi to chyba najlepiej w stawce, a może i najlepiej w historii. Można znaleźć filmiki porównujące styl Maxa do stylu Schumachera. Daje on dużą szybkość szczególnie w wolnych zakrętach, ale wymaga nadzwyczajnej kontroli tyłu bolidu.
Podejrzewam, że aktualna sytuacja w RedBullu jest taka, że osiągnęli w wielu aspektach sufit rozwoju konstrukcji z 2022 i ich sposób na bycie w miarę konkurencyjnym to zwiększanie nadsterowności. W 2022 i 2023 takie radykalne podejście nie było potrzebne bo przewaga nad konkurencją była spora. Przez to Checco Perez miał w miarę dobre wyniki - mógł bardziej dostosować bolid pod siebie, zachowując przewagę nad resztą. Aktualnie stawka jest bardzo wyrównana - w Q1 kwalifikacji do GP Chin różnica między pierwszym a ostatnim wynikiem to 1.2s.
Red Bull ma problem. Okno, w którym ten bolid jest w miarę szybki jest bardzo wąskie. Albo jedziesz idealnie w każdym zakręcie, na każdym okrążeniu, tak jak konstrukcja bolidu tego oczekuje i uzyskujesz przyzwoity czas albo jesteś na szarym końcu. Nie ma nic po środku. Z tego powodu potrzebują kierowcy, który wybitnie ogarnia nadsterowność w zakrętach. Pytanie czy taki jest dostępny?
Przejdź do wpisu Sytuacja Lawsona coraz bardziej niepewna. Colapinto łączony z Racing Bulls