mac011
Ostatnia aktywność
avatar
mac011

20.12.2013 15:07

0

35. VV00515 Chodziło mi o wykres na którym możemy zaznaczyć obroty silnika na dole ,moc silnika po lewej np, a moment obrotowy po prawej stronie i gdy wyrysujesz przebieg tych zależności to one się tobie przetną czyż nie tak

avatar
mac011

20.12.2013 15:00

0

Chciałbym tutaj dodać jeszcze jedno co przewija się w postach moich zacnych kolegów ,że tak powiel , co w trawie piszczy z tymi momentami i mocami .Tak na chłopski rozum , moment jest najważniejszy na starcie , gdy silnik ma niskie obroty i stoi , bo kiedy puszczamy sprzęgło , to żeby ruszyć potrzebny nam jest bardzo szybko moment aby pokonać bezwładność , opór itd . Silniki elektryczne są lepsze bo mają przyrost mocy i momentu w całym zakresie obrotów A co do amerykańskich krążowników to trochę jeździłem np pontiac firebird V8 z dwu gardzielowym gaźnikiem świetnie gulgał bieg jałowy to było 450 obr/min przy chyba 4000 lub 4500 obr/min zaczynało się czerwone pole hahaha to były czasy , skrzynia automatyczna z chyba trzema lub czterema przełożeniami wybaczcie nie pamiętam dokładnie bo trochę jeździłem innymi np też firebird tran am też V8 tylko tam już był wtrysk paliwa i z tego co pamiętam , już nie miał takiego pięknego gagu bo tam silnik miał 950 obr/min były taż pontiaki fiero ale tam były małe silniki chyba 2,4l i jedna V6 2,8 jak mi się zdaje , chevrolet corvette z 5,7l też V8 i t d .

avatar
mac011

20.12.2013 13:51

0

21. fracky w tym kolego opisie to się mylisz . Krzywa momentu obrotowego Nm , a mocy silnika KW lub PS jak kto woli przecinają się i nie mają swoich najwyższych wartości przy najwyższych obrotach silnika np. ford escort z silnikiem 18TD taki mi przyszedł do głowy ma 180 Nm przy 2000 obr/min a moc 90 KM przy 4000 obr/min , jak widzisz przy 2000 masz zaledwie np.(75 KM ) , a przy 4000 gdzie masz największą moc moment wynosi (125 Nm ). To tylko przykład stary silnik i proszę się nie czepiać chciałem tylko wykazać różnice . Oczywiście technologia poszła do przodu a tym bardziej w f1 , ale nigdy nie będzie tak jak piszesz .Zawsze moment obrotowy spada przy wyższych obrotach .Dzięki zastosowaniu sprężarki o zmiennych łopatkach , zmiennych fazach rozrządy ,zmiennych kanałach dolotowych i wylotowych ,zmianie momentu zapłonu ,wtrysku paliwa i wielu innych rzeczach długo by wyliczać producenci silników dążą do tego aby tak jak pisałeś te dwie wartości , miały jak największe wartości w jak największym przedziale obrotów i np z nowości ford ze swojego silnika 2l wyciąga 240 KM przy 6000 obr/min, zaś maksymalna wartość momentu wynosi 340 Nm i jest dostępna w paśmie obrotów od 1900 do 3500 obr/min. Po przekroczeniu tego pasma moment nie spada radykalnie i przy 5000 obr/min silnik nadal dysponuje momentem na poziomie 320 Nm. W f1 silniki uzyskują moc w granicach 750 KM i 300 Nm (jest to szacunkowa wartość ) bo tylko na hamowni podczas testów silnika wiedzą ile dana jednostka ma naprawdę mocy i jakim momentem dysponuje ( wielka tajemnica ).To tyle uf

avatar
mac011

13.07.2013 20:08

0

Niech sprzedają cegiełki po 1 lub 2 euro to może zbiorą chociaż na wypłaty. A tak na poważnie to szkoda by było jakby nie dokończyli tego sezonu. Trzymam kciuki :-)

Przejdź do wpisu Sauber narzeka na media

avatar
mac011

09.07.2013 21:54

0

1. Duke_ nie zgadzam się. Nie można ustawić wszędzie kamer bo by przeszkadzały mechanikom, a poza tym policz ilu dodatkowych ludzi musiało by je obsługiwać. Po prostu był to niefortunny wypadek. Można powiedzieć, że zawinił tu gość od podnośnika i lizakowy. Jeden i drugi nie dostał wyrażnego znaku, że jest wszystko w pożądku. Wszystko to jest spowodowane tym pośpiechem i walką o setne sekundy.

avatar
mac011

09.07.2013 21:33

0

Hahaha kurcze czasem myśle sobie,że wy się tego vincent-a czepiacie :-) .A co do tematu to dla mnie to śmieszne, mieli treningi i jak chcieli jechać na taką strategię to powinni zatankować bolid na ful i sprawdzić ile kółek przejadą na twardych, a nie teraz płakać. Panowie z ferrari chcieli przechytrzyć, a tu klops.

avatar
mac011

09.07.2013 20:54

0

22. jareks88 nie ma 20. Jest. 13, może 14 osób ( 8 na kołach, 4 przy podnośnikach i nie pamiętam 1 lub 2 z gaśnicami )hahaha. Można by było ograniczyć ich do siedmiu (4 na koła, 2 podnośniki, 1 gaśnica ) lub 5 tak jak jest to w serii nascar 2 do kół a reszta jak wcześniej pisałem.

avatar
mac011

09.07.2013 20:43

0

24.kumahara po części masz rację, ale instalowanie, a póżniej ściąganie kamer by za długo trwało i koszty były by większe. A tak masz kamerzystę, który podpatrzy zajrzy tu i tam, a kametki były by statyczne. Oczywiście można by było zainstalować jakieś wysięgniki, ale kto by to obsługiwał? Tak więc najlepszym rozwiązaniem jest ,,uzbroić go w kask i ochroniacze na kręgosłup ''

avatar
mac011

09.07.2013 20:20

0

Ja nie widzę Kimiego razem z Vettelem. Teraz są kumplami, ale gdy będą razem i padnie przez radio, że Kimi jest szybszy i Vettel ma go póścić to jakoś tego sobie nie wyobraźam. Na pewno pozytywnie nie wpłynęło by to na stosunki iędzy nimiTo byłby koniec świata jak to Pawlak mówił.

avatar
mac011

05.07.2013 16:04

0

24. devious Panuj trochę buraku .Nie wiesz z kim masz odczynienia .Ja w takich danych pracuję od ponad 20 lat i wiem co piszę i nie muszę nic weryfikować . To ty zweryfikuj swoje zachowanie ,bo widzę ,że teoretyk z ciebie ,ale praktyki zero (totalne zero)

avatar
mac011

04.07.2013 08:48

0

Rosberg tobie to przydało by się wiadro zimnej wody na ten jego durny łeb hahaha ,i mam nadzieje ,że tak się stanie w najbliższym czasie . 13. RyżyWuj kolego nic się nie kończy przynajmniej w kwestii aero .Aerodynamika jest i będzie bo ma wpływ na prędkość bolidu na prostych na spalanie ,na prowadzenie się bolidy w szybkich zakrętach ,więc w mniejszym lub większym stopniu ona będzie

Przejdź do wpisu Rosberg: jesteśmy faworytami

avatar
mac011

03.07.2013 09:06

0

12. devious Hahahaha kolego naczytałeś się danych technicznych . Od razy mówię ci ,że to bajka (teoria z hamowni ) "Przecież wszystkie najnowsze eco-silniki mają turbo. Renault ma nawet teraz silniczek 0,9l turbo 90koni. 100 koni z litra pojemności " "Ford ma z 1l 125 km " , ale co z tego jak takie kosiarki trzeba kręcić do 6000 obr/min ,żeby można było sprawnie się poruszać .Jak stoisz w korku to ci tyle spali (3L paliwa )Normalnie to masz spalanie rzędu 6,5 L w mieście ,a to już nie taka rewelacja i dużo by pisać o trwałości ,przyspieszeniu ,kulturze pracy itd. Tak to będą wyścigi o kropelkę ,a nie prawdziwe ściganie

avatar
mac011

26.06.2013 08:23

0

40. 6q47 Jestem znacznie dłużej ,a co mnie skłoniło do pisanie to tacy ludzie ,którzy chcą zabłysnąć pisząc jacy są mądrzy ,a tak naprawdę to nie mają pojęcia .Nigdy nie ubrudzili się smarem a już pracować w zawodzie związanym z motoryzacją (mechanik czy elektryk samochodowy) to nie wspomnę.

avatar
mac011

25.06.2013 14:54

0

37. 6q47 Kolego ja tylko dałem przykłady , a to czy one są stosowane czy nie i jak to już inna bajka .I ty nie wiesz i ja nie wiem co tak naprawdę :siedzi" w tych bolidach . Wiemy tylko tyle co nam chcą powiedzieć ,a co do sztuczek z zapłonem to trochę walnąłeś hahaha. Jestem od 23 lat elektromechanikiem samochodowym i dość dobrze znam te sprawy hahaha (ubawiłeś mnie tymi twoimi opisami ). A z tym GPS to ja bym nie stawiał bo chyba nie wiesz , ale nie dość ,że masz opóźnienie w czasie co nawet w zwykłych cywilnych masz do ustawienia ,to jeszcze jest duża różnica w prędkościach i to nie było by precyzyjne (a oto chodzi ) .I jedna rada nie baw się rozrządem w nowych silnikach bo będziesz miał wydatki ;-D .

avatar
mac011

20.06.2013 13:03

0

5. 6q47 Kolego tyko poczęci masz rację . Kontrola trakcji nie musi ograniczać obrotów silnika ,w wielu seryjnych samochodach kontrola trakcji tzw.ASR ,ASC+T,diała tylko na hamulce tak jak ABS podczas hamowania .I takie działanie miało dy sens bo gdyby odcinało zapłon albo wtrysk to spadały by obroty co by za tym szło moment obrotowy .A tak to tylko hamulce blokują koła , a reszta działa normalnie ,i ECU nic nie ma tu wtedy do gadania , bo nie widzi nawet tego systemu (hipotetycznie rzecz ujmując ).

avatar
mac011

28.05.2013 22:38

0

55. beret Jesteś chamem jakich wiele na naszych choćby drogach Jestem kierowcą z 25 letnim stażem za kółkiem i kilka lat jeździłem w amatorskich rajdach .Aby pokonać zakręt jak najszybciej najprościej jest go prostować (to taki slang wśród kierowców rajdowych i nie tylko ) tak na chłopski rozum jak masz zakręt w lewo to najpierw dojeżdżasz przed zakrętem do prawej a później kręcisz w lewo , a Perez chciał ściąć i władował się w tył Kimiego jak on już był w trakcie skrętu .NIE ZACHOWUJ SIĘ JAK BURAK I PRZYJMIJ KRYTYKĘ Z POKORĄ A NIE KŁAPIESZ OZOREM I ROBISZ Z SIEBIE POŚMIEWISKO

avatar
mac011

28.05.2013 22:18

0

3. kamnieft Tak i ja myślę .Widać jak byk ,że ma zblokowane przednie koła , a każdy dobry kierowca który umie jeździć bez ABS (Anti-Lock Braking System ) wie ,że jak ma zablokowane przednie koła ,które odpowiadają za skręcanie to nie ma kontroli i jedzie praktycznie na wprost.Wystarczyło odpuścić trochę aby zaczęły się obracać i może by wyszedł cało z opresji? Nie ma co jak wiadomo chwila dekoncentracji i tak kończy się w Monaco.

avatar
mac011

27.05.2013 13:38

0

Whitmarsh ty kłamco . Ten manewr ze zjechaniem na pobocze i nie ukończenie wyścigu to tylko zasłona dymna przed ukaraniem tego 'IDIOTY' . A nie przegrzane hamulce

avatar
mac011

27.05.2013 13:33

0

29. beret 31. hrmpf Widzę ,że nie macie pojęcia . Jak byście trochę popatrzyli jak wchodzi się w zakręt to takich głupot byście tu nie pisali. Woli wyjaśnienie . Rajkkonen nie dość ,że jechał przed Perezem to jeszcze wchodził w zakręt , a Perez opóźnił hamowanie i chciał wymusić na Kimim aby przejechał po szykanie jak to zrobił w przypadku Alonsa i w ten sposób Kimi musiałby oddać miejsce .Niestety tak się nie stało i doszło do kontaktu .

avatar
mac011

21.05.2013 18:09

0

„Ukierunkowaliśmy nasz rozwój na to jak nasi klienci postrzegają BMW. Nie ma powodu abyśmy zmieniali tę koncepcję. Aktualnie idzie nam bardzo dobrze.” Tak to końcowe zdanie jest "najlepsza" ,tylko wam trochę nie idzie w WTCC bo tam dostajecie łomot od Chevroletów hahahaha

Przejdź do wpisu BMW zaprzecza

avatar
mac011

14.05.2013 09:45

0

UFFFFFFFFFFF. Panowie jak czytam wasze posty to aż włos się jeży nie tylko na głowie .Skąd tyle wrogości :-) .I ja dodam coś od siebie ,będzie to krótkie .Nie lubię Vettela i nie zgadzam się z opiniami ,że on jest najlepszy, bo gdyby tak było to nie miał by problemu z oponami jak Kimi ,Alonso ,Baton i inni . Vettel należy do kierowców tak jak Hamilton , którzy jeżdżą bardzo ostro .Tnąc zakręty, później hamując szybciej dodając gazu . A wystarczy popracować nad swoją techniką jazdy , nad zmianą kątów ustawienia kół ( to pomaga ), nie najeżdżać na krawężniki itd .Vettel niech się uczy jazdy od Kimiego to z całą pewnością zostanie mistrzem po raz kolejny , a nie tylko płakać na opony .

avatar
mac011

14.05.2013 09:15

0

Ten Ecclestone mnie wkurza . Nie wiem czy mu w RBR czasem nie płacą bo tylko im tak bardzo zależy na zmianie tych opon , i ciągle płaczą bo Sebastianik ćwok nie umie jechać jak Kimi czy Baton .Oni jakoś nie mają problemów .Nawet Perez nie narzeka , a powinien , bo jeździ ostro .

avatar
mac011

25.03.2013 09:35

0

Tak Vettel po raz kolejny udowodnił , że jest dobrym kierowcą i burakiem zarazem . Należy mu się sroga kara i tylko można żałować ,że opona mu wytrzymała . Bo gdyby strzeliła jakaś to na pewno utemperowało by trochę ten jego temperament .Szkoda wielka szkoda .

avatar
mac011

25.03.2013 09:23

0

@10 Nie zgadzam się .Gdybyś słuchał wywiadów Kubicy do byś wiedział ,że on wybrał rajdy bo tam ma większą możliwość rehabilitacji niż na siłowni .A w DTM-mie z pewnością zakazali mu startów z obawy ,że może to się skończyć jak w F1.Ja sam chciałem żeby jeździł w serii DTM , ale Robert wie najlepiej ,co jest dla niego lepsze.,i dąży do celu jakim jest tak sądzę powrót za stery bolidu F1 POWODZENIA ROBERT

avatar
mac011

08.03.2013 09:00

0

Pietrow zmień dyscyplinę za słaby jesteś

avatar
mac011

05.03.2013 09:59

0

Ja uważam ,że gdyby miał szanse na starty w F1 to wybrał by jednak serię DTM jednak niestety Kubica wybrał starty za sterami citroena bo sam zdaje sobie sprawę, że nie ma żadnych szans na powrót d F1 i stąd ten wybór . Miałem okazję przyjrzeć się jego ręce i nie wyglądała najlepiej .Chodzi mi o sprawność ruchową . Żałuje , że tak potoczyły się Jego losy. Mam nadzieje , że za sterami citroena wywalczy jakieś mistrzostwo. Robert życzę Ci wszystkiego najlepszego trzymam kciuki i w głębi serca mam nadzieje ,że się mylę. Wierny kibic.

avatar
mac011

09.07.2012 07:49

0

Bardzo dobrze , może to coś go nauczy?

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu