WIADOMOŚCI

Hulkenberg za Rosberga w Williamsie?
Hulkenberg za Rosberga w Williamsie?
Jak donosi niemiecki 'Bild-Zeitung', Nico Hulkenberg definitywnie zadebiutuje w Formule 1 w przyszłym sezonie.
baner_rbr_v3.jpg
Według niemieckiego dziennika, Sir Frank Williams zdecydował się wykorzystać opcję na usługi 22-letniego mistrza GP2 i w przyszłym roku Niemiec pojedzie za kierownicą nowego FW32.

Nico Hulkenberg był kierowcą testowym i rezerwowym brytyjskiej ekipy. W tym sezonie zdobył tytuł mistrzowski w GP2, wcześniej tryumfował w A1GP, F3 EuroSeries, F3 Masters i Formule BMW.

"Nie mogę tego potwierdzić, jednak będę zadowolony, jeśli tak się stanie" - powiedział manager Niemca, Willi Weber.

Zgodnie z informacjami niemieckiego dziennika, Hulkenberg zastąpi w zespole Nico Rosberga.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

27 KOMENTARZY
avatar
borgolot

18.09.2009 08:51

0

I tu pojawia się pytanie... Zobaczymy Roberta w przyszłym sezonie w Formule1?


avatar
pjc

18.09.2009 08:56

0

@borgolot myślę,że tak i to może jednym z czołowych zespołów.


avatar
Janosoprano

18.09.2009 09:24

0

Niech juz podadza gdzie bedzie KUB jezdzil bo zaczynam sie obawiac.Tu nie moze,tam ktos juz jest,tam ktos ma kontrakt i mozliwosci sie wyczerpuja.Mam przez to zly miesiac:p


avatar
walerus

18.09.2009 09:35

0

Robert jeszcze może za Samuraja z opcją na rok - bo ten młody to pewnie na kilka lat będzie zakontraktowany...


avatar
murmunder

18.09.2009 09:36

0

Ludzie to tez sa przypuszczenia.Jak Dowiemy sie gdzie beda jez


avatar
murmunder

18.09.2009 09:37

0

jezdzic Fernando, co z Kimim i Massa to worek sie rozsypie


avatar
baams

18.09.2009 09:37

0

Zawsze może zostać u Saubera ze swoim "przyjacielem" Nickiem.


avatar
RoninRonin

18.09.2009 09:42

0

Kubica bedzie w Renault, jeśli Renault zostanie, druga opcja to Wiliams, i na tym koniec Panowie. druga liga niestety spójrzmy prawdzie w oczy


avatar
baams

18.09.2009 09:48

0

8. RoninRonin - jaka druga liga, Honda była w trzeciej a teraz kontynuator Brown będzie miał mistrzostwo. Renault i Wiliams mistrzostwa już mieli. Dzisiaj czwarta liga a jutro pierwsza (FI). A poza tym dziennikarze coś pisać, to są plotki.


avatar
Fura

18.09.2009 10:53

0

Plotka goni plotke :P Duzo zalezy tak na prawde od tego czy Massa wroci do F1 i czy Reno zostanie w F1 :) Bo jesli Massa wroci to mi sie zdaje ze Alonso jeszcze rok pojedzi w Reno ( o ile zostanie w F1 ) A jesli Massa nie wroci to miejsce zajmie Alonso. I pytanie czy team Reno przetrwa czy nie? Jesli tak to tam pojdzie jesli nie to miejsce w Williamsie mu zostanie. Moze z tym debiutantem. Aczkolwiek zawsze moze zaryzykowac i zostawc w Sauberze :) Nie wykluczalbym z gry tego teamu :)


avatar
jawiemwszystko

18.09.2009 10:58

0

Druga liga była by o tyle dobra, że Robert by w F1 został... :P


avatar
prolim

18.09.2009 11:19

0

Czyli co? Jak Rosberg pójdzie do Mcl, to gdzie podzieje się Koval?:] A Ferrari to już w ogóle przesadzili. Nie dośc, że niby Alonso ma przejśc, to jeszcze ściągneli Fisi, to jeszcze twierdzą, że i Kimi i Felipe mają kontrakty na następny rok to jeszcze dorzucają do tego Schumachera, który ma niby wrócic... Coś czuję, że Ferrari kupi kolejny team f1 i będą jeździc na 4 auta w dwóch teamach:D


avatar
walerus

18.09.2009 11:29

0

2010 - to może być ruletka - a 2011 to może być ferrari...?


avatar
Voight

18.09.2009 11:56

0

Sorry ale williams od rozwodu z BMW nic juz nie znaczy. maja jeden z mniejszych budżetów i wątpię żeby cokolwiek jeszcze osiągneli przed swoim niewątpliwym upadkiem. W tym roku mieli nawet podwójny dyfuzor i nawet takiej przewagi nie potrafili wykorzystać


avatar
redlum

18.09.2009 12:40

0

z silnikami Toyoty niestety Williams dużo nie wywalczy - chodzą plotki że od nowego roku ma je zmienić na Mercedesa (które są teraz najsilniejsze w stawce) . I nie zapominajmy że Williams jako jedyny pracuje na mechanicznym KERS-em. Następny rok w wykonaniu tego teamu - to jest wielka zagadka. Jak ten KERS wypali + mocne silniki Mercedesa - możliwe że będą nie do doścignięcia.


avatar
jawiemwszystko

18.09.2009 13:41

0

Właśnie raczej FW zdecyduje się na Cosworha, gdyz te silniki jako jedyne nie podlegają ograniczeniom (dostawa do 4 teamów). Mercedesa chcieliby wszyscy (oprócz fabrycznych) i tu pytanie czy czwartym teamem na który postawi Mercedes bedzie Williams (trzy już mają FI, McL, BGP). Może tak, a może nie - powaznym kandydatem jest Red Bull, który już raz z Cossworthów korzystał, a Renault świetlanej przyszłości w F1 nie ma, zreszta po tym co działo się z jednostkami napędowymi Vettela pewnie RBR i tak by dalszej współpracy z Francuzami nie chciało. KUB może isć do Williamsa, przy załozeniu, że Frank wyśle Rosberga do Maca albo BGP, a Kazuki pzrewędruje do Toyo (i tak był dodatkiem do ich silników, człowiekiem Toyoty w F1). Wtedy skład Williamsa będzie Kubica - Hulkenberg. Jeśli jednak Frank zostawi Rosberga lub Nakajime (pełna wymiana kierowców to duże ryzyko) to miejsce obok któregokolwiek z nich jest zarezerwowane dla Hulkenberga.


avatar
Piotre_k

18.09.2009 17:58

0

jawiemwszystko: wątpię by możliwa była opcja Hulkenberg za Rosberga + zostaje Nakajima w 2010. To już równie dobrze mogliby pojechać Sam Michael i Patrick Head :) Williams zmienia silniki więc Kazuki wypada. Obok debiutanta Hulkenberga, który wydaje się pewnym kandydatem potrzebują kogoś szybkiego i z doświadczeniem, kogoś co najmniej na poziomie Rosberga. Może Kovalainen, może Barichello a może Robert albo Kimi. W tej chwili każdy strzał jest tak samo celny.


avatar
modafi

18.09.2009 18:15

0

ale spekulujecie Panowie... szkoda nerwów; poczekajmy miesiąc, dwa i będzie wszystko jasne.


avatar
dragomirov

18.09.2009 18:45

0

tak, będzie jasne, ale cała przyjemność w próbie przewidzenia tego co się zdarzy. Robert ostatnio powiedział, że podejmie decyzje po wyjaśnieniu sprawy Renault. A ja myślę, że sprytnie odwrócił "kota ogonem" a chodziło mu o to czy Renault zostanie usunięte czy też samo zrezygnuje a w to miejsce wejdzie Sauber-Ferrari. Jeśli nie, to może rzeczywiście będzie jeździł dla nich, ale jeśli odejdą to zostanie w nowym starym zespole, bo wtedy szanse na dobry wynik wzrosną. Pamiętajmy o tym, że team BMW wciąż pracuje nieustannie nad rozwojem bolidu, co daje "duży kapitał" na przyszły sezon a silniki i skrzynie ferrari nie są złe.


avatar
Skoczek130

18.09.2009 18:47

0

To, że Hulki awansuje do F1, jest po prostu jasne jak słońce! Ja stawiam, że będzie to Williams, ale niekoniecznie za Rosberga. Team Franka zrywa kontrakt z Toyotą (chociaż w obecnej sytuacji Renault nie jest też to do końca pewne), tak więc niestety jeden z moich ulubieńców Kazuki nie zagrzeje tam już sobie miejsca. :(


avatar
GKT

19.09.2009 12:01

0

@8.RoninRonin: zgadzam się. Nie będzie corocznej rewolucji w klasyfikacjach (@9.baams: "dzisiaj czwarta liga a jutro pierwsza"), bo NIE BĘDZIE corocznej rewolucji w przepisach, jak była w tym roku. Przecież to tylko dzięki temu dawna Honda mogła wykonać taki skok do góry. Gdyby w tym roku była kontynuacja prac nad bolidem z poprzednich lat, Brawn GP - choćby nazwał się SuperBrawnGP - i tak byłby ciągle epokę za Ferrari.


avatar
sivshy

19.09.2009 12:23

0

Nakajima wylatuje na 100%, pytanie co z Rosbergiem. Myślę, że gdyby chciał odejść, to nawet fakt że wymiana obu kierowców jest sporym ryzykiem, nie powstrzyma Franka przed wywaleniem Kazukiego. Fajnie by było, gdyby trafił tam Kubica. Może i zespół nie ma za dużo kasy i niewiele znaczy od czasu rozwodu z BMW, ale trzeba wziąć pod uwagę to, że w najbliższych latach planuje się ograniczanie kosztów. Gdy wszyscy będą mieli do dyspozycji te same ilości pieniędzy, kto lepiej rokuje na przyszłość? Koncernowe molochy, czy zespół z tradycjami i duchem ścigania się, który ma już na swoim koncie sukcesy i masę doświadczenia? Dla mnie to jest dobra opcja dla Roberta. Na pewno najlepsza z tych, które pozostały na rynku.


avatar
sivshy

19.09.2009 12:29

0

21. GKT: I bez zmian w regulaminach, bywało że jedne zespoły szły w górę, inne w dół. Zresztą, pomyśl czym był w 2003 roku taki zespół jak BAR? A co Button robił w nim rok później? To też każdy widział. Rewolucyjnych zmian w regulaminach nie było. Wiadomo, że wymieszań w stawce tak gwałtownych jak w tym roku nie będzie, ale to wcale nie odbiera szans teamom, które teraz są z tyłu. Zwłaszcza że cięcia kosztów są, więc mniejsi mogą dojść do głosu. Jeden rok w F1 to pod względem technologicznym przepaść, nawet bez żadnych zmian regulaminowych. Na potwierdzenie dam filmik: http :// www .youtube.com/watch? v=f6Qyii5XgfU.


avatar
michalde

19.09.2009 12:36

0

chce, żeby robert jeździł w wiliamsie. japoniec wylatuje: tylko pytanie: czy rosberg zostanie?


avatar
GKT

19.09.2009 12:44

0

@23.sivshy: pełna zgoda, ten czy inny zespół zawsze może skoczyć w górę, ale chodziło mi o tegoroczną dekompozycję całej klasyfikacji. Obecnie tak bardzo emocjonują nas rozważania która stajnia w przyszłym roku w górę, która w dół, bo ROBERT SZUKA PRACY. W innej sytuacji opcję zmiany siły poszczególnych zespołów uznalibyśmy po prostu za normalny urok tego sportu. No, niech wreszcie RK ogłosi, gdzie pracuje w następnym sezonie!!!


avatar
dragomirov

19.09.2009 15:21

0

ciekawą kwestię poruszyliście. Jeśli niema drastycznych zmian w regulaminie na przyszły rok to oznacza, (patrząc na ten sezon) że te ekipy, które dzisiaj jeżdżą będą bardzo blisko siebie. Może nawet bliżej niż teraz, a co to oznacza - Zero wyprzedzania. Obawiam się, że FIA w porozumieniu z FOTA wprowadza kolejne nowe zespoły, żeby wymieszać szyki i ubarwić widowisko.


avatar
GKT

19.09.2009 15:35

0

Nie tylko wymieszać szyki, ale i zagęścić. Sauber być może zostanie czternastym teamem F1. A więc startować będzie 28 bolidów (lub więcej, w razie ustalenia prawa do wystawienia trzeciego bolidu)....


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu