Zespół BMW Sauber dzisiaj osiągnął swój najlepszy wynik kwalifikacyjny w tym sezonie. Nick Heidfeld ruszy jutro do wyścigu z trzeciego pola, podczas gdy Robert Kubica wystartuje z piątego miejsca.
Nick Heidfeld„Dzisiejszy, dobry wynik jest oczywiście ważny dla naszego zespołu. Po ogłoszeniu wycofania się BMW ze sportu pracujemy nad zabezpieczeniem przyszłości zespołu w Hinwil. Nikt się nie podał w tym trudnym okresie, a dzisiejszy wynik jest nagrodą za to. Odrobiliśmy pracę domową w treningach, dokonaliśmy kilku zmian, a ja jestem całkiem zadowolony z balansu bolidu. Sądzę, że fakt, że bolidy z sezonu 2009 jeżdżą tutaj po raz pierwszy ze średnią siłą dociskającą, może być powodem, dla którego pozycje startowe są tak różne w porównaniu do minionych wyścigów. W Q2 najpierw utknąłem w korku, a potem na drugim wyjeździe miałem zestaw opon, który nie był dobry, dlatego wiedziałem, że pojadę szybciej jak dostanę się do Q3. Nadal nie miałbym nic przeciwko mokremu wyjścigowi, mimo że jestem trzeci i nie braliśmy pod tym kątem ilości paliwa i poziomu dociskającego.”
Robert Kubica
„Już wczoraj mieliśmy dobre przeczucia, gdyż byliśmy całkiem konkurencyjni. Gdy zmieniliśmy silnik przed porannym treningiem, od razu zacząłem tracić prędkość na prostych. Niestety nie byliśmy w stanie rozwiązać tego problemu przed kwalifikacjami. To trochę pechowe, gdyż mamy bardzo konkurencyjny bolid po raz pierwszy w tym sezonie. Mam nadzieję, że rozwiążemy ten problem do jutra. Spodziewam się zaciętego wyścigu, gdyż stawka jest bardzo blisko siebie.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Podobnie jak przytrafiło się to już w kilku poprzednich wyścigach, balans siły mocno się odwrócił. Oczywiście jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku. Po raz pierwszy w tym sezonie byliśmy w stanie odzyskać pozycje, które łatwo mieliśmy w ubiegłym roku. Wygląda na to, że nasz bolid i jego opony są całkiem dobrą kombinacją na tym torze. To sprawia, że z pewnością podchodzę do jutrzejszego wyścigu. Gratulacje dla Giancarlo Fisichelli i Force India za pierwsze w historii pole position dla zespołu.”
Willy Rampf koordynator techniczny
„Oczywiście zakwalifikowanie się na trzeciej i piątej pozycji jest fantastyczne. Wczorajsze wyniki pokazały, że nasze osiągi mogą być tutaj bardzo dobre. Przez noc poprawiliśmy ustawienia bolidu i nauczyliśmy się całkiem sporo o optymalnym wykorzystaniu opon. To była podstawa do mocnych kwalifikacji. Po ciężkich ostatnich tygodniach, wynik w kwalifikacjach jest nagrodą dla całego zespołu, który pracował pełną parą nad dalszym rozwojem auta. Wielkie podziękowania dla całego zespołu.”
29.08.2009 17:08
0
mam pytanie, można teraz Robertowi zmienić silnik bez żadnych konsekwencji?
29.08.2009 17:12
0
Nie, bolid jest już parku maszyn i zmiana silnika wiązała by się z startem z pitlane.
29.08.2009 17:12
0
Tak kara jest wycofanie o kilka pozycji do tyłu.
29.08.2009 17:14
0
chyba tak bo ma jeszcze jedną wolną jednostkę napendową
29.08.2009 17:15
0
nie można bez konsekwencji :(
29.08.2009 17:16
0
czyli standardowo, robert ma problemy z silnikiem a mario z willim udają że nic o tym nie wiedzą... ;(
29.08.2009 17:18
0
oby tylko Robertowi nie siadł silnik ale spokojnie z tego co mówi Robert to gdyby nie silnik to byłby jeszcze wyżej
29.08.2009 17:18
0
Czasy które osiągał na zdefektowanym silniku... wierzyć się nie chce.
29.08.2009 17:21
0
co by było gdyby miał sprawny silnik w 100% :)
29.08.2009 17:21
0
Jak widzę zdania sa podzielone w sprawie wymiany silnika. Ale chyba mogą poprawić tę przepustnicę przed jutrzejszym wyścigiem bez kary?
29.08.2009 17:22
0
Eh. Tylko czekać na jutrzejszy wyścig i ... Monze......
29.08.2009 17:24
0
ej nietrzeba wyminiac tylko z tego co wiem to przepustnica niereaguje czy cos takiego i moga to naprwic bez zadnej kary
29.08.2009 17:27
0
ktoś ma wątpliwości kto jest lepszy w tym sezonie...heidfled czy kubica :P
29.08.2009 17:27
0
Tylko przepustnica? To powinni bez problemu naprawić. To jak Robert na podium jutro? :)
29.08.2009 17:30
0
jak patrzylem potm na powtorce na roberta jak na prosta dawal to bolid gdzies za 0.4s przyspieszal i dopiero potem dostawal czadu
29.08.2009 17:31
0
ciekaw jestem wagi bolidów ,ale i tak Robert będzie lepszy od Nika,co do Nika "nikt sie nie poddał w tym trudnym okresie"--a co z poprzednim sezonem???Nikuś???
29.08.2009 17:32
0
Jak myślicie, kto ma więcej paliwa Robert czy Nikuś? Jeśli Robert ma najcięższy bolid z 1 piątki to może nawet pokusić się o zwycięstwo jeśli mu tamci nie odjadą i utrzyma pozycję startową.
29.08.2009 17:34
0
Dobry start w wykonaniu Roberta i podium w zasięgu. Marzy mi sie taki skład na podium: 1.FIS 2.KUB 3.HEI :P
29.08.2009 17:37
0
Jestem pewny że jutro HEI będzie przed Robertem na mecie. Trochę dziwi mnie jego wypowiedź o Q2, że miał dobry wynik bo "złapał w tunel aerodynamiczny" wie koś o co w tym chodzi i na czym to polega? Na początku myślałem że zatankował więcej paliwa i dlatego ma gorszy czas. Zobaczymy gdy podadzą wagę bolidów
29.08.2009 17:38
0
A mi taki 1. KUB 2. FIS 3. BAR
29.08.2009 17:40
0
najmniej ma rubens caly czas bgp bylo slabe wiec paliwa sie nieprzelewa potem robert jakies 12 okr mysle ze p3 w zasiegu a jak sie dobrze ulozy moze wygrana
29.08.2009 17:52
0
kubcia ma mniej paliwa niż heidfeld, bo jak sam przyznał po kwalifikacjach stracił 0,3-0,4s ze względu na problemy z silnikiem, a więc kosztowało go to PP. A Heidfeld nie narzekał na słabe okrążenie w Q3 (różnica między nim a Robertem mieści się 0,1s), więc Kubice czeka trudny wyścig. No i Raikkonen za nim z Kersem... gringo234 "złapał tunel aerodynamiczny" oznacza, że przed nim ktoś jechał, przez co Kubica się znalazł w takim "tunelu", dzięki czemu prędkość maksymalna wzrosła, powietrze nie stawiało tak dużego oporu jak gdyby miał czysty tor przed sobą.
29.08.2009 17:58
0
Tak to wiem że tak jest, ale czy czasem nie jest tak że gdy w kwalifikacjach, któryś z kierowców jedzie blisko przed drugim to ma gorsze czasy niż gdy jedzie sam?
29.08.2009 17:59
0
Po raz pierwszy od niepamiętnych czasów oboje zakwalifikowali się na dobrych pozycjach ;-) jednak tradycyjnie muszą wystąpić jakieś problemy ;/ @10. leo_ - mogą jeśli FIA wyrazi na to zgodę. Zgodnie z regulaminem po kwalifikacjach nie można poprawiać nic w bolidzie za wyjątkiem paru "kosmetycznych rzeczy". Co konkretnie można naprawić, tego niestety regulamin nie precyzuje.
29.08.2009 18:02
0
teoretycznie ruch na torze przeszkadza kierowcom, ale w tym przypadku na szybkim torze, gdy ktoś jedzie podobnym szybkim tempem i jest przed drugim kierowcą jakąś 1s lub 2, może to pomóc drugiemu kierowcy. przynajmniej tak mi się wydaję.
29.08.2009 18:02
0
Jeśli faktycznie Kubica ma mniej paliwa niż Heidfeld to jutro szanse na podium będą minimalne. Swoją drogą to dziwne, że znowu u Kubicy dzieją się kwiatki. Za to jest jeden plusik, startuje z czystej strony toru (od ho ho nie pamiętam kiedy). Myślę że jutro Heidfeld może nawet powalczyć o zwycięstwo ale wszystko zależy też od ilości paliwa.
29.08.2009 18:06
0
Zadowolenie z kwalifikacji powinno im przyniesc dobra motywacje do wyscigu.
29.08.2009 18:10
0
A więc koniec marzeń o podium. Z pierwszej 6 kubica ma 3 najlżejszy bolid.
29.08.2009 18:11
0
ale i tak super.. gratulacje dla zespolu wkoncu pokazali ze ida do przdou.. naprawde mi lzy polecialy mimo ze to zadne pole position ale jedchal ladnie
29.08.2009 18:13
0
01 McLaren Mercedes Lewis Hamilton 693.5* 02 McLaren Mercedes Heikki Kovalainen 697.0* 03 Ferrari Luca Badoer 691.5* 04 Ferrari Kimi Räikkönen 655.0 05 BMW Sauber Robert Kubica 649.0 06 BMW Sauber Nick Heidfeld 655.0 07 Renault Fernando Alonso 684.4* 08 Renault Romain Grosjean 704.7* 09 Toyota Jarno Trulli 656.5 10 Toyota Timo Glock 648.5 11 STR Ferrari Jaime Alguersuari 704.5* 12 STR Ferrari Sébastien Buemi 685.0* 14 RBR Renault Mark Webber 658.0 15 RBR Renault Sebastian Vettel 662.5 16 Williams Toyota Nico Rosberg 670.0 17 Williams Toyota Kazuki Nakajima 706.1* 20 Force India Mercedes Adrian Sutil 678.5* 21 Force India Mercedes Giancarlo Fisichella 648.0 22 Brawn Mercedes Jenson Button 694.2* 23 Brawn Mercedes Rubens Barrichello 644.5
29.08.2009 18:23
0
W takim razie nie widzę punktów dla Roberta.
29.08.2009 18:49
0
Kubica mówił w wywiadzie że ma uszkodzoną przepustnicę, przez co traci wiele czasu na prostych. Podczas sobotniego dnia w raz z kwalifikacjami nie udało się usunąć usterki- liczy na poprawę do jutrzejszego wyścigu.Jak to jest możliwe skoro przepisy w '' parc ferme" wyraźnię mówię że należy do nich stosować się do nich od początku kwalifikacji co oznacza że zespoły mogą po sesji robić zmiany tylko w zakresie bezpieczeństwa ? Natomiast każda zmiana w zakresie osiągów będzie ukarana przesunięciem na starcie. Przecież to jest kicha dla Roberta. Może ktoś tę sprzeczność wyjaśnić?
29.08.2009 18:51
0
Cholera szkoda tych problemów z silnikiem,bo byłoby Pole Position i wielka szansa na ucieczkę w pierwszym stincie.Zobaczymy.Robert jest fighterem i na pewno się nie podda.Modlę się tylko,żeby silnik nie padł.Jeśli mam być realistą,to o podium będzie trudno.Kubica MUSI wyprzedzić Rubensa.
29.08.2009 19:01
0
Oby tak było jak mówi Marti ( że moga naprawić tę przepustnicę).
29.08.2009 19:08
0
Jak zwykle , jak zwykle, jak zwykle . Jeżeli chodzi o pech , to zawsze Robert.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się