Po ogłoszeniu decyzji BMW odnośnie wycofania się z F1 nie ustają spekulacje dotyczące innych zespołów fabrycznych. Wartość wkładu Mercedesa w Formułę 1 jest wciąż tematem debaty w firmie macierzystej- Daimler, potwierdza to członek zarządu i prezes rady zakładowej firmy- Helmut Lense.
Już wcześniej w tym roku, Lense’a cytowano, gdy sugerował Mercedesowi wycofanie się ze sportu na rzecz bardziej wartościowych projektów. Teraz, po decyzji również niemieckiego producenta samochodów- BMW, Lense ujawnił, że niepewność dotyczącą zaangażowania Mercedesa jest wciąż dyskutowana wewnątrz firmy.„Ta dyskusja będzie zapewne kontynuowana w podgrzanej atmosferze wycofania się BMW” powiedział Lense gazecie Stuttgarter Nachrichten.
Natychmiast po środowym ogłoszeniu BMW, rzecznik Mercedesa powiedział, że decyzja BMW nie będzie miała żadnego wpływu na zaangażowanie (Mercedesa) w Formułę 1, jednak jak będzie w rzeczywistości, dowiemy się w przyszłości.
31.07.2009 22:52
0
nieee.... tylko nie to. Przecież McLaren jest częścią historii F1 :( Może prowadzą dosc wkurzającą politykę wewnątrz zespołu, ale to nie zmienia faktu, że odejście McLaren byłaby wielkim ciosem dla F1 ...
31.07.2009 22:55
0
Mercedes, nie McLaren?
31.07.2009 22:57
0
Fakt nie doczytałem. Tak czy inaczej, odejście Mercedesa będzie dużym kopem w du*pę McLarena.
31.07.2009 23:11
0
Będą wyniki, nie będzie tematu. Murzyn powtórzy Hungaroring ze 2 razy i po bólu :)
31.07.2009 23:18
0
Ale Merceddes ma wyniki - Brawn to co?
31.07.2009 23:18
0
Pewnie przestaną być tytularnym sponsorem zespołu McLaren, bo przecież z czego innego mieliby się wycofać? Z produkcji silników których rozwój jest zamrożony? Nie wiem ile ich kosztuje produkcja tych jednostek napędowych, ale zaopatrują 3 zespoły które za nie płacą. A prac rozwojowych nie ma z oczywistych względów. Tak czy owak lepiej żeby zostali bo w przeciwny wypadku trzy zespoły muszą znaleźć nowego dostawcę, albo skorzystać z silników Coswortha, a wtedy już blisko będzie do standaryzacji jednostek napędowych:/
01.08.2009 01:49
0
Rozwój jednostek napędowych jest ciągły. Tylko że teraz odbywa się to o wiele wolniej i za większe pieniądze. Daimler ma wprawdzie 40% udziałów w McLarenie, ale sądzę że Król Bahrainu byłby w stanie przejąć sporą część tych akcji, pewnie nawet z 10%, a na resztę może się znaleźć paru nowych chętnych, zwłaszcza jeżeli McLaren utrzyma obecną formę. Ani Ron Dennis, ani Mansour Ojjech raczej nie przejmą większej liczby akcji. Uważam że McLaren z tego powodu nie padnie. McLaren jeździł już na wielu silnikach i praktycznie na każdej jednostce napędowej dawał sobie radę.
01.08.2009 08:01
0
7. dokładnie, więc mały problem dla McLaren-a, możliwe że będzie się nawet nazywać McLaren Honda jak do tego dojdzie ;)
01.08.2009 08:06
0
a i jeszcze jest jeden problem z Brawn-ami oni mają bardzo duże wsparcie merca no tu był by większy problem
01.08.2009 08:19
0
8 - juz tak sie nazywal, wiec nie widzialbym ambarasu
01.08.2009 17:57
0
Szkoda by było, gdyby merc się wycofał, zwłaszcza że ich silniki brzmią najfajniej. Każdy onboard z McLarena to muzyka dla moich uszu ;) chociaż i tak to nie to samo, co V10 BMW. A tak na poważnie, wygląda na to, że, jak ktoś to już wcześniej określił, BMW i Honda to tylko pierwsze kostki domina. Nie jestem wielkim fanem obecności koncernów w F1, ale jak tak dalej pójdzie, zostanie dwóch dostawców silników, Ferrari i Cosworth. @pz0: Jednym z argumentów za zaprzestaniem rozwoju silników były względy finansowe, o ironio...
01.08.2009 17:59
0
9.przemekx16: Jedyne wsparcie, jakie otrzymuje od nich Brawn to silniki, w przeciwieństwie do McLarena, który jest w dużej części ich własnością. Dlatego Brawn nie powinien tego za mocno odczuć, bo zawsze znajdzie się inny dostawca silników.
01.08.2009 22:47
0
Tego się nie spodziewałem..........To całe szczęście , że zaczęli mieć wyniki he he he
02.08.2009 13:37
0
O co ten krzyk ? Przecież FIA dąży do standaryzacji jednostek napędowych i nie tylko ...
02.08.2009 22:51
0
jeżeli FIA wprowadzi te same jednostki napędowe (ma to być chyba cosword)to to juz nie bedzie prawdziwa formula 1
03.08.2009 13:24
0
Taki urok koncernów w F1. Ci na dole radzą sobie dobrze, ale Ci na górze mają to w dupie, bo im się to nie kalkuluje..
05.08.2009 15:51
0
Jeśli chodzi i Mercedesa, myślę, że o nich powinniśmy być spokojni. Nie tylko ze względu na ich sukcesy, ale również na konsekwencje zerwania porozumienia "Konkord Agriment". Wierzę więc, że tak jak inni pozostaną w F1 na długo. Faktycznie jak mieliby odejść, zrobiliby to przez podpisaniem umowy, jak BMW. Będzie dobrze...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się