Peter Windsor, współzałożyciel zespołu USGPE (USF1), w wywiadzie udzielonym magazynowi GPWeek potwierdził, że pierwsze szkice nowego bolidu, który zgodnie z założeniem ma stanąć na starcie mistrzostw świata F1 w sezonie 2010 zostały ukończone.
Mimo, że zasady dotyczące przyszłorocznych przepisów ciągle nie są jasne, zespół jest przekonany, że w przyszłym roku będzie startował w F1.„Pierwszą rzeczą, którą musimy powiedzieć jest to, że jesteśmy pod dużym wrażeniem sposobu w jaki FIA ułatwiła nowym zespołom wejście do Formuły 1” mówił Windsor. „Nie byłoby nas tutaj teraz, gdyby to się nie wydarzyło. Oczywiście zawsze musi trochę boleć nowy system.”
„Ale z naszego punktu widzenia wiele to nie zmienia. Jesteśmy kim jesteśmy, robimy co robimy i planowaliśmy to przez ostatnie trzy czy cztery lata pod budżet, którym aktualnie dysponujemy. Nie zmieniliśmy naszego budżetu, a on perfekcyjnie łączy się z liczbami, które są aktualnie podawane. Cały czas pracujemy, właśnie ukończyliśmy rysunki bolidu w CADzie, a to wszystko jest bardzo ekscytujące.”
FIA w swoich propozycjach na przyszły sezon zakłada, że system KERS będzie obowiązkowy, nie wykluczone jednak że FOTA będzie chciała pod pretekstem cięć kosztów wyłączyć KERS z przyszłorocznych regulaminów. Peter Windosor na temat systemu odzyskiwania energii dodał: „Wszystko zależy od tego jakie będą przepisy. Jeżeli będzie wybór prawdopodobnie wybralibyśmy starty bez KERS, ale potencjalnie KERS ma być obowiązkowy dla wszystkich zespołów i musimy zakładać, że tak będzie. Nie można projektować bolidu zakładając, że musi on być zbudowany tak jak nam powiedziano, jako że rozumiemy, że KERS będzie w każdym bolidzie, ale to może się zmienić za kilka miesięcy. Podobnie jak wszyscy w Formule 1 sądzimy, że KERS ma dobre i złe strony. Ale czy to są komplikacje których potrzebujemy i wydatki których potrzebujemy? To już kwestia do dyskusji.”
12.05.2009 13:36
0
"Oczywiście zawsze musi trochę boleć nowy system.” Przypuszczam że nie tylko będzie bolał ale i kulał i to bardzo. Nawet gdy wszyscy pozostaną i wejdą nowe zespoły z nowymi przepisami będzie wielki zamęt jeszcze większy niż w tym sezonie, co będzie dla nas kibiców jeszcze bardziej frustrujące. Jestem za tym aby do F1 wchodziły nowe Teamy, ale przy dotychczasowych przepisach, a jeżeli jakiegoś Team-u nie stać na F1, to niech zajmie się gokartami, tam są małe budżety.
12.05.2009 13:41
0
no to działajcie Panowie.....
12.05.2009 14:43
0
jeszcze nie wiedzą ale kase muszą wydawać , może w błoto .oszczędności ,oszczędności i jeszcze raz k...a oszczędności
12.05.2009 14:46
0
wszystkie te nowe napalone zespoly sie jeszcze ostro zdziwia jak sie okaze ze zniknie ograniczenie budzetu albo bedzie wynosilo ze 100mln...
12.05.2009 15:13
0
Dopiero szkice a ciekawe jak bedzie dalej.
12.05.2009 15:16
0
ciekawe kto u nich bedzie powozil? obstawiam ze Speed, fajnie by tez bylo gdyby "fucking idiot" zdecydowal sie powrocic ;)
12.05.2009 15:32
0
ja słyszałem że negocjacje wystartują z 40 mln a mogą dojść spokojnie do 80 mln i dziadki się zgodzą....
12.05.2009 16:51
0
oby oby ;)
12.05.2009 16:52
0
poka, poka!
12.05.2009 17:27
0
znalazlem taki jeden rysunek: i54.photobucket. com/albums/g97/nickatlanta/usf1car.jpg
12.05.2009 17:51
0
10. L00Kass :)
12.05.2009 18:15
0
10. L00Kass - dzięki za linka! :-))) widać nie prożnują! , ciekawe rozwiązanie nosa z przednim skrzydłem, inni powinni podejrzeć i zastosować może już w tym sezonie ;-)
12.05.2009 18:33
0
Dla stukniętego Berniego marzy się Danika bo ma rzesze amerykanów za sobą :) Ale on zamiast mózgu ma kasę fiskalną
12.05.2009 20:25
0
Ciekawe kto im do tej F1 silniki dostarczy jak MacLaren, Ferrari, Renault, Toyota i BMW odejdzie. Bo jakoś nikt inny nie chce budować silników dla bolidów F1
12.05.2009 20:34
0
@10. LOOKass: ha.. haa..., z tym pługiem z przodu to pewnie wystartują w GO Alaski, w grudniu. Będą musieli startować z P1 i P2 aby odśnieżyć tor:)))
12.05.2009 20:38
0
10. L00Kass-niespodzianka, sądziłem, że będzie to wersja pick-up, ew zrobią miejsce na strzelbę w tylnej sekcji. Brakuje też obowiązkowego Cup-holdera. Myślę, że te braki usunął podczas testów zimowych. Oczywiście w Boston, MassaChusetts. PS: niektórzy mówią, że kierowcą testowym BGP jest Stig.. On sam nie potwierdza anie nie zaprzecza. W ogóle nic nie mówi..
12.05.2009 22:18
0
Ciekawie rozwiązany przód;). Myślę, że takie rozwiązanie rozbije znacznie więcej powietrza, przez co rywale jadący za tym bolidem nie będa miały przyczepności;). A dzięki reflektorom bolid będzie mógł jechac nawet w nocy:)
12.05.2009 22:19
0
*mieli
12.05.2009 22:39
0
Mam nadzieje, że z powodzeniem będziecie tworzyć swój zespół, który mam nadzieje, będzie udanym projektem.
12.05.2009 23:35
0
Ha, ha, ha, zrobili rysunek w CAD-zie - no gratulacje, oby tak dalej :>>>
13.05.2009 08:44
0
no cóż... każdy ma swoje pomysły na skonstruowanie bolidu... ;D
13.05.2009 09:43
0
Przecież to wygląda jak zabawka, resoraki są już bardziej aerodynamiczne:)))
13.05.2009 11:57
0
ktoś nie zrozumiał żartu?
13.05.2009 12:20
0
To bedzie bolid podobny do samochodu Fariny albo Ascari'ego cos mi sie zdaje
13.05.2009 12:53
0
Zbuduje go Kenworth! ;)
13.05.2009 14:26
0
bardzo się zastanawiam jak będą jeździć. oczywiście nie uważam, że będą skręcać tylko w lewo :-) bo w NASCAR tak nie jest. laiki uważają, że NASCAR to tylko skręcanie w lewo. no a ja laikiem nie jestem.
13.05.2010 19:08
0
pszczólka
07.11.2010 13:42
0
szybki jak pszczółka,zwinny jak renault :D
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się