WIADOMOŚCI

Brawn uważa, że Ferrari i McLaren będą jeszcze groźne
Brawn uważa, że Ferrari i McLaren będą jeszcze groźne
Ross Brawn, który przejął zespół Hondy i nowym bolidem BGP001 podbił świat F1, wygrywając pierwsze dwa wyścigi sezonu uważa, że Ferrari i McLaren już wkrótce podniosą się i zaczną stwarzać realne zagrożenie dla dominacji Brawn GP.
baner_rbr_v3.jpg
Jenson Button wygrał GP Australii i GP Malezji, podczas gdy dwaj czołowi gracze ubiegłego sezonu- Ferrari i McLaren w dwóch pierwszych wyścigach zdobyli razem zaledwie 1 punkt.

Brawn uważa, że taka sytuacja spowodowana jest ogromną zmianą w przepisach i faktem, że oba zespoły walczyły do końca o mistrzostwo w sezonie 2008.

„To refleksja nad tym co się wydarzyło w ostatnim roku, czy dwóch latach” mówił Brawn. „Przy takich dużych zmianach zasad, Ferrari i McLaren walczyły o mistrzostwo i mogę zrozumieć, że decyzja: ‘przestajemy rozwijać tegoroczny bolid i koncentrujemy wysiłki na przyszłorocznym’ była dla nich trudna.”

„Dla nas nie była ona nawet mądra, była bardzo łatwa- nie mieliśmy bardzo dobrego bolidu, więc dlaczego mielibyśmy tracić z nim czas? Dla nich była to znacznie trudniejsza decyzja, ale oba zespoły są bardzo silne i stanowią fantastyczne firmy inżynierskie, więc uporają się z tym.”

„Sądzę, że teraz płacą cenę za wygranie ubiegłorocznych mistrzostw. Ponieważ z reguły rozwija się bolid, jeżeli walczy się o mistrzostwo, a ten sam bolid bierze udział w następnych mistrzostwach, więc nie traci się tyle.”

„Wszystko co zrobili w mistrzostwach w ubiegłym roku poszło do śmietnika wraz z ostatnim wyścigiem, przepadło. Mamy teraz gładkie opony i nową aerodynamikę, więc wszystko co oni zrobili pod koniec ubiegłego sezonu mogli wirtualnie wyrzucić.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

34 KOMENTARZY
avatar
Senna_olk

07.04.2009 13:16

0

Oby te słowa się sprawdziły.


avatar
robtusiek

07.04.2009 13:27

0

Hehe:) rozbawił mnie Ross Brawn, nie wspominając o BMW czyżby w nich nie wierzył? Fakt jak nie umieli stworzyć dobrego bolidu przez 8m-c to czemu mają cokolwiek zrobić przez ten sezon. Nieźle Brawn główkuje hehe:)


avatar
kierownik

07.04.2009 13:40

0

@robtusiek nie zgadzam sie z toba. Wedlug mnie bmw sie jeszcze podniesie i bedzie jezdzic regularnie z przodu stawki. Ciekaw jestem za to jak ludzie mowili by o formie bmw sauber gdyby kubica w australii zwyciezyl a wmalezjii razem z heidfeldem stanąl na podium... pozdrawiam.


avatar
walerus

07.04.2009 13:45

0

wdł mnie wyznacznikiem na resztę sezonie będzie pierwszy wyścig w Barcelonie - podobnie jak rok temu....


avatar
atomic

07.04.2009 13:45

0

kierownik: ale póki co tak nie jest więc nikt nic nie mówi.


avatar
Blaz

07.04.2009 13:49

0

Dziwne, że Ross nie bierze pod uwagę BMW moim zdaniem BMW jest mocne a będzie jeszcze mocniejsze w Barcelonie. Prawda jest taka że tylko Robert wyciąga MAX z bolidu bo niestety NICK jest słaby. Tak naprawdę nie wiemy jak mocne jest BMW. Wydaje mi się ,że sytuacja jest troszkę zamglona w sprawie BMW. Wszystko zacznie się od nowa w Barcelonie a może już w Chinach się coś zmieni. Co do Ferrari to nie wątpliwie Ross Brown ma racje. Jeżeli chodzi o Mclarena to tu już nie jestem taki pewien.


avatar
jar188

07.04.2009 13:54

0

Ciekawe czy Red Bull będzie przerabiał bolidy, jak tak to może się okazać że to oni odskoczą wszystkim. A to że McL i Ferrrari się poprawią jest oczywistą oczywistością i nie trzeba Rossem Brawnem żeby to stwierdzić. Co do BMW to uważam żę dopiero GP Chin pokaże gdzie naprawdę są i to pod warunkiem że nie będzie padało.


avatar
Blaz

07.04.2009 14:05

0

jar RedBull podobno nie może przerobić bolidu ze względu na zastosowaną płytę podłogową.


avatar
maro1993

07.04.2009 14:27

0

@walerus - a ile jest wyścigów w Barcelonie? ;)


avatar
karol

07.04.2009 14:30

0

A może przeczuwa coś negatywnego dla swojego zespołu 14 kwietnia?


avatar
geem

07.04.2009 15:02

0

Od połowy ubiegłego sezonu, po zwycięstwie w Kanadzie, BMW oficjalnie mówiło że skupiają się na bolidzie na 2009 rok!!! Dla czego Brown ma myśleć że BMW się podniesie? Jeżeli BMW uda się poprawić samochód, to z pewnością i Ferrari i McLaren się poprawią - a BMW będzie walczyć o miejsca na podium. Walki o mistrzostwo w tym sezonie raczej w wykonaniu BMW bym się nie spodziewał . W zeszłym roku przespali okazję - wystarczyło rozwijać zeszłoroczny bolid. A gdyby się im nie udało, to przynajmniej by mieli wytłumaczenie tak jak w tym roku Ferrari i McLaren, że w ubiegłym sezonie walczyli do końca. A tak pozostaje BMW wstydzić się - BARDZO WSTYDZIĆ SIĘ. Zespół z takim zapleczem technicznym i finansowym tak bardzo dał ciała! Naprawdę wstyd! Nie spodziewałem się tego po BMW! Dla tego Brown nie bierze BMW pod uwagę, jak i również coraz więcej fachowców. W chwili obecnej za BMW są jedynie Force India, Toro Rosso i McLaren. Przegonić pozostałych w tym sezonie BMW nie da już rady!


avatar
walerus

07.04.2009 15:20

0

maro1993 - pytanie na inteligencję...?


avatar
maro1993

07.04.2009 15:29

0

tak...;]


avatar
lukasz1

07.04.2009 15:33

0

Mnie denerwują kometarze niektórych np. ktoś napisał że Red Bul jest lepszy od bmw, a na jakiej podstawie, bo kwalifikacje poszły lepiej Red Bulowi, albo na onecie że Baricello nie umie jeździc. O innych kierowcach i teamach tak samo. A co do wontku czy by to Brawn powiedział czy nie i tak by tak było. Ferrari nie jeździ tragicznie, a McLaren bardzo słabo więc nie ździwił bym sie jak by w tym sezonie mogli by byc na około 5 pozycjach pod koniec troszke lepiej, Bmw jest dobre stac ich na 1 miejsce, bo Australia to było nieporozumienie, a Malezja była niezła (2 miejsce Heidfelda), a jakby nie silnik Kubica pewnie byłby wysoko biorąc pod uwage dobrą strategię bmw, nie zapominajmy o Wiliamsie pomalutku zbliża się się poziomu bmw z sezonu 2007, jak rozwuj będzie się układał po myśli w 2012 roku mogli by wysunąc sie na czołowe pozycje, a BrawnGP spadnie na poziom 5-6 miejsce tak samo jak i dyfuzory. geem nie zapomniałeś wymienic jeszcze toyoty, wiliamsa, red bula i renoault. Ja licze że bmw będzie sie utrzymywac w tym sezonie na 3 miejscu za Ferrari i BrawnGP.


avatar
jar188

07.04.2009 15:38

0

@blaz, tylko że ja wszędzie czytam, że oni już od jakiegoś czasu pracują nad zastosowaniem dyfuzrów. Horner wspomina że do przebudowy jest cały tył ich bolidu ale nie mają innego wyjścia jeżeli nie chcą zostać z tyłu za ekipami które dyfuzory wprowadzą, (jeżeli zostaną uznane za legalne).


avatar
hot dog

07.04.2009 15:43

0

a w środe walne zgromadzenie akcjonariuszy Maclarena i decyzja co dalej .....zostaja w F1 lub też nie...argumentow jest mnostwo za jedna lub druga decyzja...


avatar
youm

07.04.2009 16:13

0

nawet gdyby BMW było w Australii na 1 czy 2 miejscu a GP Malezji Nkc z Robertem na pudle to i tak uważam że BMW jest w tyle za Brawn, Red bull i ciężko będzie im dogonić liderów, patrzmy na kwalifikacje i mkiejsca w Q2 i Q3 ...


avatar
robtusiek

07.04.2009 16:19

0

@kierownik TO ONI LEŻELI?;) bo wydawało sie po wypowiedziach MARIO że stoją twardo na nogach a wręcz z głową wysoko...teraz widać że w chmurach. Obyś miał rację, bo ja mam już dość ich chrzanienia... mniej chrzanienia więcej roboty. Patrz jaki znalazłem komentarz:Piquet: Robert jest za dobry dla BMW! I wszystko.


avatar
fan massy

07.04.2009 16:36

0

Ross mowi prawde. Podniosą się jeszcze. Nie długo będzie GP Bahriajnu. To przeciesz jest tor Ferrari. Massa tam wygrywał.


avatar
masabitumiczna

07.04.2009 16:49

0

geem i lukasz żadne z was nie wymienił Ferrari za którym jest tylko Force India, BMW na dzień dzisiejszy jest na 3, zobaczymy co z dyfuzorami, Mario twierdzi że już testowali dyfuzor i dało im to 0,5 sekundy na okrążeniu, czyli nie bedzie dla nich problemem dokoptowanie tego dyfuzora, Robert w penym momencie zeszłego sezonu stwierdził, że ma szanse na mistrzostwo i trzeba ją wykozystać bo druga może tak szybko nie nadejść, oby nie miał racji w swoich obawach


avatar
elin

07.04.2009 16:50

0

fan massy - przeczytaj ( cały ) wywiad, jakiego udzielił Stefano Domenicali ... , wygrana w GP Bahrajnu dla Ferrari, to byłby - prawdziwy cud. Myślę, że jeśli zdobędą jakiś punky, to już należy być szczęśliwym ... ;)


avatar
elin

07.04.2009 16:53

0

* punkt


avatar
Raven89

07.04.2009 17:17

0

No Ross,nie zapominaj o BMW.Ich konstrukcja na obecnym etapie jest szybsza i stabilniejsza od bolidów McLarena i Ferrari.Jeśli dobrze wpasują dyfuzory i nie będą już mieć problemów z niezawodnością,to już wkrótce możecie ich zobaczyć w lusterkach ;)


avatar
Skoczek130

07.04.2009 17:58

0

A ja tam nie chce, by powracali do ekstra świetnej formy. Dośc już dominacji tych zespołów. Oby Brawn GP, Toyota i wiele innych było na czele przez cały sezon. Oby również BMW Sauber podniosło się i skutecznie walczyło o tytuł.


avatar
dziarmol@biss

07.04.2009 18:08

0

2009-04-07 15:43:50 hot dog - Aż tak źle? wydaje mi się że jednego kozła już wywalili, tego nieszczęsnego inżyniera, teraz być może Whitmarsh podda się samokrytyce (czyli poda się do dymisji) i wówczas wróci w glorii chwały Ron Dennis i sprawa padnie .. Tak to widzę ale nie będę się przy tym upierał :-) pozdrawiam


avatar
Luckymag

07.04.2009 18:12

0

Brawn mówi tylko o Ferrarii McLarenach z prostego powodu : BMW jest JUŻ groźne. Dwa wyścigi i o mały włos dwa drugie miejsca. I to ze zwykłym dyfuzorem. Brown wie jaką przewagę daje powiększony dyfuzor i wie że jak taki dyfuzor byłby w BMW to jego być może BMW było by nr 1. O F i McL może dziś ze spokojem i pewną wyższością mówić o tych temach. O BMW nie.


avatar
Skoczek130

07.04.2009 18:12

0

Już bym wolał na szefa Macka Hauga, aniżeli tego Dennisa.


avatar
simif1

07.04.2009 19:25

0

wg mnie Mclaren i Ferrari są i bedą w tym sezonie "lewe".


avatar
Ra-v

07.04.2009 19:44

0

Mi sie duzo bardziej podobały sezony dominacji McLarena i Ferrari - przynajmniej 4 kierocow walczylo o zwyciestwa a teraz gdy Buttonowi nic nie nawali to ma pierwsze miejsce pewne... Normalnie zarabiste emocje nie ma co... Mam nadzieje ze Ferrari wroci i razem z BMW skopia tylki Brawnowi - coz pomarzyc zawsze mozna ale nie sadza zeby BGP dominował do konca sezonu...


avatar
Skoczek130

07.04.2009 20:48

0

Ra-v - ale ta połowa sezonu może być ich. Mnie z kolei podoba się dominacja Brawn GP. to pokazuje, że prywaciorz też może!!! Będzie to motywacja dla przyszłych prywatnych zespołów, które będą wykazywały większy entuzjazm co do angażu w elicie F1. Owszem, bolid Brawn GP jest praktycznie konstrukcją zbudowaną z kasy Hondy, ale w następnych latach budżety będą ograniczone, dzięki czemu będzie większa szansa skonstruowania konkurencyjnego bolidu. Mam nadzieje, że ani McL ani Ferrari się nie podniosą. Liczę oczywiście na BMW, ze względu na Roberta. Ale jeśli on nie będzie walczł o majstra, będę z całego serca kibicował zespołowi z Brackley.


avatar
quick B

07.04.2009 21:05

0

Brawn chyba troche sobie lekceważy BMW i Red bulla bo to są w tym momencie zespoły z czuba grupy pościgowej które nie stosują dyfuzora podobnego do tego w Brwanie.


avatar
Smola

07.04.2009 21:46

0

Wreszcie ktoś mądrze gada.... Przecież to oczywiste, ale ciężko niektórym to najzwyczajniej pojąc. Pozdrawiam


avatar
Niespokojny

08.04.2009 12:30

0

Smola i quickB - też to zauważam, zgadzam się, pozdrawiam. :-)


avatar
Paweł Krzewina1

09.04.2009 15:01

0

Ferrari to tak ale McLaren ci oszusci??


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu