WIADOMOŚCI

FOTA spotyka się w Genewie
FOTA spotyka się w Genewie
Federacja skupiająca wszystkie zespoły Formuły 1 - FOTA, spotyka się dzisiaj w Genewie w celu omówienia propozycji cięcia kosztów od 2010 roku.
baner_rbr_v3.jpg
Na spotkaniu zostaną poruszone wszystkie dotychczasowe pomysły przedstawicieli FIA. Najwięcej kontrowersji wzbudza oczywiście plan standaryzacji silników. Przeciw temu pomysłowi wypowiedziały się już Ferrari i Toyota oraz dwukrotny mistrz świata Fernando Alonso.

Podjęte zostaną również rozmowy na temat cięć w limicie testów, zmian w systemie kwalifikacji oraz propozycji Berniego Ecclestone'a odnośnie systemu medalowego.

Obradom towarzyszyć będzie duża presja, ponieważ zespoły muszą wypracować wspólny kompromis, by w przyszłym tygodniu na obradach FIA w Monaco przedstawić swoje jednolite stanowisko w sprawie zmian.

"Jeśli chodzi o rok 2009 to już wiele zostało omówione. Więcej jest do przedyskutowania w perspektywie 2010 i 2011 roku" - powiedział w rozmowie z The Guardian przedstawiciel Ferrari, Luca Colajanni.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

14 KOMENTARZY
avatar
pz0

04.12.2008 11:19

0

Najbardziej interesuje mnie kwestia medali. Bernie twierdzi że zespoły są za. Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu. Że zgnoją pomysł z silnikami to pewne.


avatar
zgred

04.12.2008 11:31

0

f1-live podaje taką ciekawostkę: "Believed to be the most radical of the proposals for discussion is a move from 2.4 litre V8 engines for 2011 to fuel-efficient turbo 1.8 litre engines. This specification, using about 30 percent less fuel than the current engines, could pave the way for a ban on mid-race refuelling." Bardzo mnie ciekawi zbliżająca się konfrontacja z piernikami F1, jak się nie dogadają chłopaki to "impreza będzie... ale roz... goniona".


avatar
Jacu

04.12.2008 12:32

0

Zunifikowana jednostka napedowa nie ma szans - to radykalnie chybiony pomysl. Zamiast tego powinni sobie dac spokoj z KERS, ktory pochlania olbrzymie koszty a nie wiele wnosi do F1 ponadto jego przydatnosc w realnym swiecie (w obliczu innego rodzaju juz bardziej zaawansowanych napedow hybrydowych) jest raczej watpliwa. Spokojnie te fundusze mogly by pojsc na rozwoj nowych wydajniejszych jednostek napedowych. Pomysl z silnikami 1,8 turbo, ktore by mialy spalac o 30% mniej paliwa bylby faktycznie dobry. Mozna by ustalic maksymalne spalanie - taki pomysl juz mial miejsce w przeszlosci chociazby w latach 80tych w slawnej grupie C wyscigow LeMans i sie sprawdzal. Jesli chodzi o system medalowy to tez jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Osobiscie uwazam ze lepszym rozwiazaniem byla by punktacja na wzor do tej w WSBK. Czyli premiujaca zwyciesce ale dajace rowniez walke o punkty tym na dalszych pozycjach. Zreszta i system kwalifikacji na wzor Superpole (z WSBK) tez bylby ciekawy i sprawiedliwy a do tego widowiskowy. Rozwiazania dobre juz istnieja i sie spawdzaja wystarczy po nie siegnac...ehhh tej Mosley :/. pozdro


avatar
Avellana

04.12.2008 14:19

0

ciekawe co wyniknie z kwalifikacjami mam nadzieję, że pomysł zostanie odrzucony bo nie wyobrażam sobie żeby wszystkie bolidy miały naraz wyjechać na tor, pomysł beznadziejny wiadome jest ze kierowca wyjeżdżający na końcu będzie miał najtrudniej i przypuszczam że odpadnie jako pierwszy no ale trzeba będzie przyjąć każdą decyzję niezależnie od tego jaka będzie


avatar
walerus

04.12.2008 14:48

0

coś trzeba zmienić - byle z głową....


avatar
Skoczek130

04.12.2008 15:09

0

Jedyną rzeczą, którą mogliby zrobić, to dodanie dodatkowych punktów za PP i NO. Reszta do lamusa!!!!


avatar
sivshy

04.12.2008 17:04

0

dodatkowe punkty za PP? Przecież przez to czołówka jeszcze bardziej ucieknie reszcie, i bedzie mniej ciekawie. Klasyfikacja też będzie nudna, jak flaki z olejem, dzięki genialnemu pomysłowi klasyfikacji medalowej. Pz0, Bernie za pewne zapoznał się jedynie z opinią Ferrari, gdyż im by to chyba było najbardziej na rękę. Oczywiście jest to opinia innych zespołów, a jakże. Na pewno zachwycone będą słabsze stajnie, które przez cały sezon nie zdobędą punktów, lub zdobędą ich kilka... Mam nadzieję że FOTA zablokuje ten beznadziejny pomysł.


avatar
niza

04.12.2008 18:08

0

mam nadzieję, że ustalą jedną wersję do tych wszystkich poronionych pomysłów pana B i M


avatar
niza

04.12.2008 18:09

0

p.s i oby nie doszło do tej nieszczęsnej standaryzacji, medali i nie zaciekawych kwalifikacji


avatar
pz0

04.12.2008 18:35

0

sivshy - Bernard twierdzi że wszyscy przyjęli ten pomysł entuzjastycznie. Teraz właśnie się okaże i życie zweryfikuje jaki ma on kontakt z rzeczywistością, bo ja myślę że niewielki. Mam dla niego jeszcze jeden pomysł, powinien mu się spodobać, bo to pomysł kolejnej standaryzacji. Proponuję aby każdemu kierowcy po GP przyznawać medal, ale standardowy - złoty. po roku każdy kierowca będzie miał 17 standardowych złotych medali a o zwycięstwie będą decydować punkty...


avatar
aantonwiosna07

04.12.2008 21:58

0

F1 powinna sie rozwijac a nie cofac. Wiekszosc tych pomyslow prowadzi do tylu. FOTA powinna zalozyc niezalezna serie w ktorej to teamy by demokratycznie rzadzily a nie jakis jeden pajac ktory na starosc chce sie pobawic.


avatar
zgred

04.12.2008 23:42

0

Sory że tak z innej beczki - czytaliście plotę z Autosportu? - "Formula One is bracing itself for an announcement by the Honda Racing team on Friday morning that could pave the way for one of grand prix racing's biggest names to exit the sport."


avatar
nowyziomal

05.12.2008 01:21

0

Co do zmian to nadrzednym punktem calego posiedzenia powinna byc wymiana panów Eccelstone i Mosleya. Ta organizacja bardzo zaczyna przypominac ta na wiejskiej.


avatar
pz0

05.12.2008 19:49

0

Redakcjo, napiszcie łaskawie coś o wynikach tego spotkania, przecież już dawno się skończyło. Naprawdę zmuszacie ludzi do ganiania po innych stronach. spróbujcie dorównać takiemu autosport.com


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu