WIADOMOŚCI

Co nowego zespoły przywiozły pod Budapeszt?
Co nowego zespoły przywiozły pod Budapeszt? © Red Bull

Zaskakująco mało poprawek aerodynamicznych zostało dostarczonych na węgierski tor. Wyróżniły się jedynie ulepszenia przygotowane przez oba zespoły spod znaku byka.

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Hungaroring zazwyczaj było miejscem bardzo ważnym z punktu widzenia ulepszeń aerodynamicznych. Kręta charakterystyka toru sprzyja bowiem sprawdzaniu nowych części, a do tego ten obiekt jest bardzo dobrze znany wśród kierowców i zespołów.

Tym razem jednak ekipy bardzo sceptycznie podeszły do kwestii poprawek na węgierskiej ziemi. Można jedynie wytłumaczyć to faktem, iż sporo nowości pojawiło się tydzień wcześniej w Belgii, kiedy ścigano się według harmonogramu sprinterskiego. Na Węgrzech tylko trzy stajnie zgłosiły swoje aktualizacje aerodynamiczne.

Red Bull

Ekipa z Milton Keynes wprowadziła dwie poprawki związane z charakterystyką węgierskiego obiektu. Dokładnie chodzi o odświeżone przednie skrzydło, które ma zapewnić większą siłę docisku oraz większe przednie kanały hamulcowe, które mają zapewnić lepsze chłodzenie.

Aston Martin

Zieloni dostarczyli jedną korektę związaną z charakterystyką Hungaroringu. Mowa o "bardziej agresywnym" przednim skrzydle, które ma pomóc w znalezieniu odpowiedniego balansu bolidu AMR25.

Racing Bulls

Druga ekipa spod znaku byka wprowadziła jedyną aktualizację związaną z poprawą ogólnej wydajności bolidu. Chce to uczynić poprzez przeprojektowane przednie kanały hamulcowe. Druga zmiana dotknęła żaluzji chłodzących i w ten sposób zespół chce dostosować się do wymagań temperaturowych Hungaroringu.

McLaren, Ferrari, Mercedes, Alpine, Haas, Williams, Sauber

Z raportu FIA wynika, że te siedem ekip nie dostarczyło żadnych nowości aerodynamicznych na węgierską ziemię.

Zmiany silnikowe

FIA odnotowała cztery, bezkarne zmiany w komponentach silnikowych. Dwie z nich miały miejsce w samochodzie Alexa Albona, w którym pojawiły się nowe akumulatory oraz elektronika sterująca. Tę drugą część otrzymali także Esteban Ocon i Nico Hulkenberg.

Tabelę pokazującą zużycie komponentów silnikowych przez każdego kierowcę w sezonie 2025 można znaleźć TUTAJ.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.