WIADOMOŚCI

McLaren pewnie na czele stawki po trzecim treningu w Arabii Saudyjskiej
McLaren pewnie na czele stawki po trzecim treningu w Arabii Saudyjskiej © McLaren

Spokojna i mało reprezentatywna, trzecia sesja treningowa w Arabii Saudyjskiej przez pełną godzinę kontrolowana była przez kierowców McLarena, którzy bez problemu uzyskali dwa najlepsze czasy z dużą przewagą nad trzecim Georgem Russellem.

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Warunki pogodowe za dnia w Arabii Saudyjskiej nie należą do najbardziej przyjaznych. Podczas trzeciej sesji treningowej temperatura powietrza co prawda nie przekraczała 30 stopni Celsjusza, ale nawierzchnia toru została rozgrzana do przeszło 50 stopni i stopniowo spadała.

Takie warunki nie zachęcały kierowców do rychłego wyjazdu na tor, tym bardziej, że wieczorne kwalifikacje i wyścig będą rozgrywane w zupełnie innych okolicznościach.

Jako pierwszy na torze zameldował się Gabriel Bortoleto. Reprezentant Saubera miał co nadrabiać gdyż wczoraj, ze względu na usterkę swojego auta, nie wziął udziału w drugiej sesji treningowej. Zespół potwierdził, że w jego aucie wykryto wyciek paliwa, a przed trzecim treningiem odbudowano bolid wokół zapasowego podwozia.

Po 10 minutach zmagań na torze pojawiło się 8 kierowców, z czego tylko połowa ustanowiła czas okrążenia. Na początku sesji na czoło tabeli wyników wysforował się Oliver Bearman z Haasa, a Jack Doohan zdążył podpaść sędziom za nieprzestrzeganie wytycznych dyrektora wyścigu i po sesji będzie musiał wytłumaczyć się ze swoich działań sędziom.

Wyniku Bearmana nie zdołali poprawić na swoich pierwszych szybkich kółkach kierowcy Ferrari. Lewis Hamilton tracił do niego około 0,1 sekundy, a Leclerc 0,15. O tym, że tor można pokonać znacznie szybciej przekonał się za to wspomniany wyżej Jack Doohan, który wskoczył na pierwsze miejsce w tabeli, poprawiając wynik Brytyjczyka aż o 0,6 sekundy.

Gdy do sprawdzania swoich maszyn dołączyli kierowcy McLarena nie pozostawili złudzeń rywalom. Oscar Piastri, uzyskując rekordy we wszystkich trzech sektorach urwał z najlepszego czasu kolejne pół sekundy, a jadący za nim Lando Norris był wolniejszy o 0,085 sekundy.

Ekipa McLarena do Arabii Saudyjskiej dostarczyła spory pakiet poprawek, ale w piątek korzystał z niego tylko Oscar Piastri. Zespół z Woking regularnie korzystał z takiej możliwości w zeszłym roku, jednak w tym przyznaje, że ze względu na wyrównaną walkę kierowców w czołówce będzie zmuszony zweryfikować swoje podejście, aby niepotrzebnie nie faworyzować jednego z nich.

Nie zmienia to faktu, że Piastri i Norris pewnie kontrolowali przebieg treningu i za każdym razem, gdy ktoś wskoczył na czoło w tabeli wyników byli w stanie odpowiadać lepszym okrążeniem.

Jeszcze przed półmetkiem sesji rywale McLarena podkręcili tempo na miękkich oponach. Najpierw na czoło tabeli wskoczył Max Verstappen, a chwilę później mimo sporych problemów na swoim kółku z tej pozycji zepchnął go Charles Leclerc.

Kierowcy Mercedesa po pierwszych szybkich przejazdach uzyskali 6. (Russell) i 10. (Antonelli) miejsce.

Na kwadrans przed końcem sesji George Russell podkręcił tempo, ale niemal natychmiast skontrowali go obecni na torze zawodnicy McLarena. Oscar Piastri uzyskał czas o 0,7 sekundy lepszy od Brytyjczyka.

W końcówce Lando Norris na używanym komplecie opon zdołał poprawić wynik zespołowego partnera i ostatecznie zakończył 3. trening 0,024 sekundy przed Oscarem Piastrim. Trzeci ze stratą 0,6 sekundy był George Russell, czwarty Max Verstappen, a piąty Charles Leclerc.

W trakcie treningu pojawiła się informacja, że obaj kierowcy Ferrari otrzymali nowe jednostki napędowe w swoich bolidach wraz z nowym wydechem. Nowy układ wydechowy otrzymał też Oliver Bearman z Haasa.

Mimo to Leclerc tracił do kierowców McLarena przeszło 0,8 sekundy. Jeszcze gorzej wypadał na jego tle, szukający wspólnego języka z SF-25, Lewis Hamilton. 7-krotny mistrz świata sesję zakończył dopiero na 12. miejscu, ze stratą 1,3 sekundy do lidera. Na informację o stratach czasowych w poszczególnych sektorach podawanych przez inżyniera wyścigowego zareagował dość wymownym i krótkim komunikatem: "Jezu…".

Przed sesją kwalifikacyjną do czołowej dziesiątki udało się awansować jeszcze obu kierowcom Williamsa, Pierrowi Gasly'emu, Yukiemu Tsunodzie i Kimiemu Antonellemu.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Pierre Gasly

Alpine

1:29.239
25
S
2

Lando Norris

McLaren

1:29.246
+0.007 s
25
S
3

Charles Leclerc

Ferrari

1:29.309
+0.070 s
28
S
4

Oscar Piastri

McLaren

1:29.341
+0.102 s
25
S
5

Alexander Albon

Williams

1:29.606
+0.367 s
23
S
6

George Russell

Mercedes

1:29.618
+0.379 s
21
S
7

Carlos Sainz

Williams

1:29.779
+0.540 s
26
S
8

Lewis Hamilton

Ferrari

1:29.815
+0.576 s
27
S
9

Max Verstappen

Red Bull

1:29.818
+0.579 s
26
S
10

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:29.821
+0.582 s
26
S
11

Liam Lawson

Racing Bulls

1:29.907
+0.668 s
19
S
12

Nico Hulkenberg

Sauber

1:29.916
+0.677 s
25
S
13

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:29.934
+0.695 s
24
S
14

Fernando Alonso

Aston Martin

1:29..976
24
S
15

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:30.011
+0.772 s
15
S
16

Jack Doohan

Alpine

1:30.183
+0.944 s
25
S
17

Lance Stroll

Aston Martin

1:30.583
+1.344 s
23
S
18

Oliver Bearman

Haas

1:30.595
+1.356 s
21
S
19

Esteban Ocon

Haas

1:31.029
+1.790 s
21
S
20

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:31.038
+1.799 s
23
S
# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lando Norris

McLaren

1:28.267
21
S
2

Oscar Piastri

McLaren

1:28.430
+0.163 s
22
S
3

Max Verstappen

Red Bull

1:28.547
+0.280 s
23
S
4

Charles Leclerc

Ferrari

1:28.749
+0.482 s
22
S
5

Carlos Sainz

Williams

1:28.942
+0.675 s
24
S
6

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:28.963
+0.696 s
19
S
7

George Russell

Mercedes

1:28.973
+0.706 s
20
S
8

Pierre Gasly

Alpine

1:29.106
+0.839 s
22
S
9

Nico Hulkenberg

Sauber

1:29.193
+0.926 s
21
S
10

Alexander Albon

Williams

1:29.220
+0.953 s
23
S
11

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:29.242
+0.975 s
16
S
12

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:29.306
+1.039 s
17
S
13

Lewis Hamilton

Ferrari

1:29.371
+1.104 s
22
S
14

Liam Lawson

Racing Bulls

1:29.488
+1.221 s
22
S
15

Fernando Alonso

Aston Martin

1:29.662
+1.395 s
18
S
16

Oliver Bearman

Haas

1:29.754
+1.487 s
19
S
17

Jack Doohan

Alpine

1:29.912
+1.645 s
20
S
18

Lance Stroll

Aston Martin

1:30.007
+1.740 s
17
S
19

Esteban Ocon

Haas

1:30.019
+1.752 s
21
S
20

Gabriel Bortoleto

Sauber

-:--.---
# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lando Norris

McLaren

1:27.489
18
S
2

Oscar Piastri

McLaren

1:27.513
+0.024 s
19
S
3

George Russell

Mercedes

1:28.116
+0.627 s
17
S
4

Max Verstappen

Red Bull

1:28.334
+0.845 s
14
S
5

Charles Leclerc

Ferrari

1:28.372
+0.883 s
21
S
6

Alexander Albon

Williams

1:28.389
+0.900 s
16
S
7

Carlos Sainz

Williams

1:28.570
+1.081 s
15
S
8

Pierre Gasly

Alpine

1:28.625
+1.136 s
16
S
9

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:28.670
+1.181 s
14
S
10

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:28.679
+1.190 s
18
S
11

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:28.769
+1.280 s
17
S
12

Lewis Hamilton

Ferrari

1:28.780
+1.291 s
20
S
13

Liam Lawson

Racing Bulls

1:28.861
+1.372 s
18
S
14

Fernando Alonso

Aston Martin

1:28.888
+1.399 s
19
S
15

Jack Doohan

Alpine

1:28.898
+1.409 s
21
S
16

Oliver Bearman

Haas

1:28.989
+1.500 s
15
S
17

Nico Hulkenberg

Sauber

1:29.220
+1.731 s
16
S
18

Esteban Ocon

Haas

1:29.336
+1.847 s
20
S
19

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:29.410
+1.921 s
24
S
20

Lance Stroll

Aston Martin

1:29.478
+1.989 s
19
S

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.