W środę Robert Kubica i Nick Heidfeld ponownie pojawili się na torze Catalunya, aby kontynuować pracę nad rozwojem bolidu na sezon 2008. Obaj kierowcy przejechali łącznie 139 okrążeń, z czego Nick Heidfeld aż 102.
Przy suchej nawierzchni i temperaturze otoczenia wynoszącej 17 stopni Celsjusza kierowcy wraz z ekipą testową kontynuowali dzisiaj pracę nad przystosowaniem standardowej jednostki sterującej ECU, której będą musiały używać wszystkie zespoły w sezonie 2008.Jak podaje oficjalna strona zespołu, równolegle testowano także kilka nowych części mechanicznych i innych elementów, które są projektowane z myślą o nowym bolidzie F1.08. Właśnie z powodu tych części i problemów jakie wywołały Robert Kubica nie był w stanie przejechać dzisiaj założonej ilości okrążeń.
Jutro na torze ponownie pojawią się obaj podstawowi kierowcy zespołu, którzy będą kontynuować prace nad zbieraniem informacji i danych o nowym układzie elektronicznym ECU. Nick Heidfeld jutro wyjedzie na tor bolidem z nadwoziem oznaczonym F1.07-08 (dotychczas używane było F1.07-04), będącym projektem przejściowym pomiędzy konstrukcją F1.07, a F1.08.
14.11.2007 19:57
0
jak widać marzenia o bezawaryjnosci bolidu 2008 można rzucić w kąt
14.11.2007 20:08
0
Trzymajmy kciuki za inż. Może im się uda wkoncu to dopiero 2 dzień testów.
14.11.2007 20:10
0
shav spokojnie, to dopiero pierwsze testy, nawet Ferrari ma problemy. Nowe ECU i brak TC wymagają wielu zmian w bolidach i wciąż jest sporo czasu do poprawienia części. Widać niestety znowu, że to Kubicy przypada najwięcej z czarnej roboty.
14.11.2007 20:17
0
ale w takim razie to Robert lepiej wyczuje bolid;]
14.11.2007 20:20
0
Ale to Nick wsiądzie jutro do nowej-przejściowej wersji samochodu. Zobaczymy co pokaże !!! Co do poprawienia wytrzymałości niektórych części np. skrzyni BMW i tak będzie musiało coś zrobić, bo od 2008 skrzynia będzie musiała wytrzymać 4 wyścigi, a nie 1 jak do tej pory. Więc chcąc nie chcąc zmiany będą musiały nastąpić. martwi mnie tylko, ze Robert nie może pojeździć. Przy braku TC każdy dzień treningu jest ważny, a tu klops. Nick przejechał już ok 100 okr. więcej niż Robert w ciągu tych dwóch dni testów. To prawie dystans dwóch wyścigów !!!
14.11.2007 20:52
0
Moze zakladaja ze Kubicy nie trzeba tylu treningow ile musi miec Heidfeld :)
14.11.2007 20:53
0
Jestem szybki jak Ferrari :) napisałem o tych wiadomosciach co sa w artykule o 19:03 w newsie z 2 treningu:) a tak na poważnie to uwazam ze jutro Robert bedzie góra a Nick bedzie miał całą serię usterek i awari w tym przejściowym bolidzie, ale lepiej dla Bmw zebym nie miał racji
14.11.2007 22:00
0
Standaryzacja, ECU jakieś... Obumiera ta nasza F1:/
14.11.2007 22:13
0
czyli wszysscy beda mieli te same ECU te same softy...??? bo jeśli tak to dla bmw gorzej dla Willamsa lepeij bo ich komp był wolniejszy ni bmw wydaje mi sie :(
14.11.2007 22:20
0
Wraz z wprowadzeniem zakazu używania kontroli trakcji, wszystkie zespoły będą musiały korzystać ze identycznych elektronicznych jednostek kontrolnych (ECU) w silnikach. FIA wybrała na dostawcę ECU dla F1 Microsoft. Komputerowy gigant zdecydował się jednak wesprzeć doświadczeniem innych i przygotował jednostkę we współpracy z McLaren Electronic Systems, czyli działem McLaren Group zajmującym się rozwojem elektroniki. I znów FIA zadecydowała o przewadze McLarena nad resztą. Na siłę robia z Hamiltona mistrza.
14.11.2007 22:33
0
Nie znamy powodu ,dla którego Robert przejechał dzisiaj jedną trzecią dystansu,który pokonał Nick.Na zdjęciach z wczorajszych testów (f1-live.com) widać też ,że Robert patrzył na "nieruchome" BMW.Nie ma żadnego info.Dobrze jest ?
14.11.2007 23:51
0
Teoretycznie standardowe ECU musi być bo jak rozumiem zapobiega to oszukiwaniu przy TC itp więc raczej się bez tego nie obejdzie reikorp. Mam tylko nadzieje jak napisałem że M$ nie zostawił jakiejś dziury dla wybranych...
14.11.2007 23:54
0
kempa007, masz rację z tym nadwoziem Nicka, ale nie wiem czy zauważyłeś Robert wczoraj i dzisiaj jeździł na innym nadwoziu niż Nick, a mianowicie F1.07-06 :)
14.11.2007 23:57
0
Kazik: powiem tak, jest jak zwykle.... czyli BMW szajse znowu nawaliło ;) Mechanikom zajęło 5 godzin naprawienie bolidu Kubicy.
15.11.2007 07:25
0
wiecie co. Jak tego nie poprawia to bedzie znowu pechowy sezon dla roberta i calego bmw. Jak na testach nie umia czegos zrobic to tymbardziej w wyscigu
15.11.2007 07:26
0
A reno moze byc nawet wyzej od bmw :(
15.11.2007 10:39
0
tez mi sie wydaje ze o bezwadliwosci bolidu na sezon 2008 mozna zapomiec i kubica dalej bedzi mial wiecej problemow od heidfelda i tak bedize dopuki kubica nie zmieni teamu w f1 ja chetnie widzial bym go w ferrari tam mial by najlepiej i to on wtedy walczyl by o mistrzostwo i hamilto i raikonen mieli by sie czego obawiac:-)
15.11.2007 11:20
0
a może powinni przed wyścigiem, losować komputery dla każdego bolidu i z głowy? przecież mają być TAKIE SAME!
15.11.2007 12:35
0
około 12.30 trzeci dzien testow 1 Felipe Massa 1:21.044 2 Heikki Kovalainen 1:21.259 renault zrobiło ogromny postęp. 7 Nick Heidfeld 1:22.460 9 Robert Kubica 1:22.706 bmw na razie cienizna
15.11.2007 12:37
0
kovalainen ma lepszy czas od wczorajszego który osiągnął szumi i to po 30 lapsach
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się