WIADOMOŚCI

BMW po drugim dniu testów w Barcelonie
BMW po drugim dniu testów w Barcelonie
W środę Robert Kubica i Nick Heidfeld ponownie pojawili się na torze Catalunya, aby kontynuować pracę nad rozwojem bolidu na sezon 2008. Obaj kierowcy przejechali łącznie 139 okrążeń, z czego Nick Heidfeld aż 102.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Przy suchej nawierzchni i temperaturze otoczenia wynoszącej 17 stopni Celsjusza kierowcy wraz z ekipą testową kontynuowali dzisiaj pracę nad przystosowaniem standardowej jednostki sterującej ECU, której będą musiały używać wszystkie zespoły w sezonie 2008.

Jak podaje oficjalna strona zespołu, równolegle testowano także kilka nowych części mechanicznych i innych elementów, które są projektowane z myślą o nowym bolidzie F1.08. Właśnie z powodu tych części i problemów jakie wywołały Robert Kubica nie był w stanie przejechać dzisiaj założonej ilości okrążeń.

Jutro na torze ponownie pojawią się obaj podstawowi kierowcy zespołu, którzy będą kontynuować prace nad zbieraniem informacji i danych o nowym układzie elektronicznym ECU. Nick Heidfeld jutro wyjedzie na tor bolidem z nadwoziem oznaczonym F1.07-08 (dotychczas używane było F1.07-04), będącym projektem przejściowym pomiędzy konstrukcją F1.07, a F1.08.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

20 KOMENTARZY
avatar
shav

14.11.2007 19:57

0

jak widać marzenia o bezawaryjnosci bolidu 2008 można rzucić w kąt


avatar
sboarder

14.11.2007 20:08

0

Trzymajmy kciuki za inż. Może im się uda wkoncu to dopiero 2 dzień testów.


avatar
tomek90

14.11.2007 20:10

0

shav spokojnie, to dopiero pierwsze testy, nawet Ferrari ma problemy. Nowe ECU i brak TC wymagają wielu zmian w bolidach i wciąż jest sporo czasu do poprawienia części. Widać niestety znowu, że to Kubicy przypada najwięcej z czarnej roboty.


avatar
Seba_F1

14.11.2007 20:17

0

ale w takim razie to Robert lepiej wyczuje bolid;]


avatar
Tanis

14.11.2007 20:20

0

Ale to Nick wsiądzie jutro do nowej-przejściowej wersji samochodu. Zobaczymy co pokaże !!! Co do poprawienia wytrzymałości niektórych części np. skrzyni BMW i tak będzie musiało coś zrobić, bo od 2008 skrzynia będzie musiała wytrzymać 4 wyścigi, a nie 1 jak do tej pory. Więc chcąc nie chcąc zmiany będą musiały nastąpić. martwi mnie tylko, ze Robert nie może pojeździć. Przy braku TC każdy dzień treningu jest ważny, a tu klops. Nick przejechał już ok 100 okr. więcej niż Robert w ciągu tych dwóch dni testów. To prawie dystans dwóch wyścigów !!!


avatar
jacek32

14.11.2007 20:52

0

Moze zakladaja ze Kubicy nie trzeba tylu treningow ile musi miec Heidfeld :)


avatar
szprycha

14.11.2007 20:53

0

Jestem szybki jak Ferrari :) napisałem o tych wiadomosciach co sa w artykule o 19:03 w newsie z 2 treningu:) a tak na poważnie to uwazam ze jutro Robert bedzie góra a Nick bedzie miał całą serię usterek i awari w tym przejściowym bolidzie, ale lepiej dla Bmw zebym nie miał racji


avatar
reikorp

14.11.2007 22:00

0

Standaryzacja, ECU jakieś... Obumiera ta nasza F1:/


avatar
Tomyy

14.11.2007 22:13

0

czyli wszysscy beda mieli te same ECU te same softy...??? bo jeśli tak to dla bmw gorzej dla Willamsa lepeij bo ich komp był wolniejszy ni bmw wydaje mi sie :(


avatar
witek70

14.11.2007 22:20

0

Wraz z wprowadzeniem zakazu używania kontroli trakcji, wszystkie zespoły będą musiały korzystać ze identycznych elektronicznych jednostek kontrolnych (ECU) w silnikach. FIA wybrała na dostawcę ECU dla F1 Microsoft. Komputerowy gigant zdecydował się jednak wesprzeć doświadczeniem innych i przygotował jednostkę we współpracy z McLaren Electronic Systems, czyli działem McLaren Group zajmującym się rozwojem elektroniki. I znów FIA zadecydowała o przewadze McLarena nad resztą. Na siłę robia z Hamiltona mistrza.


avatar
Kazik

14.11.2007 22:33

0

Nie znamy powodu ,dla którego Robert przejechał dzisiaj jedną trzecią dystansu,który pokonał Nick.Na zdjęciach z wczorajszych testów (f1-live.com) widać też ,że Robert patrzył na "nieruchome" BMW.Nie ma żadnego info.Dobrze jest ?


avatar
zu7

14.11.2007 23:51

0

Teoretycznie standardowe ECU musi być bo jak rozumiem zapobiega to oszukiwaniu przy TC itp więc raczej się bez tego nie obejdzie reikorp. Mam tylko nadzieje jak napisałem że M$ nie zostawił jakiejś dziury dla wybranych...


avatar
bartek.s

14.11.2007 23:54

0

kempa007, masz rację z tym nadwoziem Nicka, ale nie wiem czy zauważyłeś Robert wczoraj i dzisiaj jeździł na innym nadwoziu niż Nick, a mianowicie F1.07-06 :)


avatar
bartek.s

14.11.2007 23:57

0

Kazik: powiem tak, jest jak zwykle.... czyli BMW szajse znowu nawaliło ;) Mechanikom zajęło 5 godzin naprawienie bolidu Kubicy.


avatar
przesio

15.11.2007 07:25

0

wiecie co. Jak tego nie poprawia to bedzie znowu pechowy sezon dla roberta i calego bmw. Jak na testach nie umia czegos zrobic to tymbardziej w wyscigu


avatar
przesio

15.11.2007 07:26

0

A reno moze byc nawet wyzej od bmw :(


avatar
Dareczek

15.11.2007 10:39

0

tez mi sie wydaje ze o bezwadliwosci bolidu na sezon 2008 mozna zapomiec i kubica dalej bedzi mial wiecej problemow od heidfelda i tak bedize dopuki kubica nie zmieni teamu w f1 ja chetnie widzial bym go w ferrari tam mial by najlepiej i to on wtedy walczyl by o mistrzostwo i hamilto i raikonen mieli by sie czego obawiac:-)


avatar
maxi

15.11.2007 11:20

0

a może powinni przed wyścigiem, losować komputery dla każdego bolidu i z głowy? przecież mają być TAKIE SAME!


avatar
yaneq

15.11.2007 12:35

0

około 12.30 trzeci dzien testow 1 Felipe Massa 1:21.044 2 Heikki Kovalainen 1:21.259 renault zrobiło ogromny postęp. 7 Nick Heidfeld 1:22.460 9 Robert Kubica 1:22.706 bmw na razie cienizna


avatar
yaneq

15.11.2007 12:37

0

kovalainen ma lepszy czas od wczorajszego który osiągnął szumi i to po 30 lapsach


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu