Jacques Villeneuve jeszcze dwa lata temu należał do ostrych krytyków Valtteriego Bottasa, określając jego formę "kłopotliwą", ale obecnie twierdzi, że jest to najlepsza i sprawdzona opcja dla ekipy Mercedesa na sezon 2020.
Po Grand Prix Brazylii w 2017 roku Villeneuve określił formę Bottasa jako "kłopotliwą" i stwierdził, że jest ona na poziomie "numeru dwa". Fin miał za sobą słaby start, tracąc pole position i finiszując tylko na drugim miejscu, podczas gdy Lewis Hamilton zachwycił startem z alei serwisowej, aby zdobyć czwarte miejsce.Rok później, gdy Bottas przedłużył swój kontrakt na sezon 2019 z Mercedesem, Villeneuve głośno twierdził, że Fin może nie utrzymać swojej posady do końca roku, gdyż Mercedes mógłby chcieć powołać na jego miejsce Estebana Ocona.
Teraz jednak zmienił zdanie powołując się na dwa zwycięstwa i serię drugich miejsc Bottasa. Zdaniem Kanadyjczyka Mercedes w ogóle nie powinien zastanawiać się nad zmianą składu i podejmowaniem ryzyka z niesprawdzonym Estebanem Oconem.
"Po co mieliby to robić?" pytał na łamach holenderskiego Formule 1. "Oczywiście, że Mercedes powinien kontynuować współpracę z Bottasem."
"Jak wiele razy osiągnęli w tym roku pierwsze i drugie miejsce? Gdyby za każdym razem był wolniejszy od Lewisa o pół sekundy, tak jak w zeszłym roku: OK, można go zastąpić."
"Ale tak nie jest."
48-letni mistrz świata F1 z 1997 roku uważa, że angażowanie Estebana Ocona wiązałoby się z dużym ryzykiem dla Mercedesa, który w hybrydowej erze wygrywa wszystko co tylko można wygrać w Formule 1.
"Po co mieli by brać Ocona? On jeszcze nie potwierdził swoich osiągów. Nie wiem konkretnie jak dobry jest i osobiście nigdy nie podjąłbym takiego ryzyka."
16.08.2019 09:43
0
Skoro Villeneuve mówi tak, to znaczy że powinni zatrudnić Ocona.
16.08.2019 10:15
0
trudno się z tym nie zgodzić
16.08.2019 10:59
0
Też mam wątpliwości czy Ocon będzie lepszy niż Bottas. Po przerwie będzie musiał się trochę "wjeździć" i dograć z zespołem a za dwa lata zmiana przepisów, która zawsze jakąś niewiadomą jest, Bottas może dać im większy spokój póki co.
16.08.2019 12:26
0
Z Bottasa już nic więcej nie uda się wycisnąć. Miał okazję korzystać z najszybszego bolidu i nie wykorzystał tego. Czy wsadzać za niego Ocona? A dlaczego nie pójść na całość i nie Russella? Tylko Red Bull może być odważny?
16.08.2019 14:09
0
Williams nigdzie Russela nie puści, ma ważny kontrakt chyba, że ktoś go wykupi ale to następny młodziak, który jeszcze nie da im tego czego by chcieli
16.08.2019 14:33
0
@5 hubos21 - oj tam "ważny kontrakt" czy "nie puści". Takie pojęcia w F1 mają raczej małą wartość...
16.08.2019 15:36
0
@6 Zależy jakie zapisy mają w tych umowach, w RBR mogą rozwiązać kontrakt jak będzie nie konkurencyjny bolid tak ja to zrobił VET czy teraz mógłby VER chociaż teraz chyba wypadł już z tego ona jeśli chodzi o dorobek w tym roku, w Williamsie taki zapis mało realny patrząc na ich konurenycjność
16.08.2019 18:17
0
Villne mówi wiele prawdy chodź zdarzają mu się czasem nietrafione wypowiedzi
16.08.2019 20:25
0
Przecież mówili, że za wcześnie dla RUS na przejście do Mercedesa-boją się, żeby się nie wypalił
16.08.2019 21:39
0
@9 Zależy jakie kto ma priorytety, VET jak poszedł do RBR to był dwa lata starszy niż Russel teraz i zdobył 4 tytuły, teraz Mercedes jest najmocniejszy ale są inne realia i każdy zna swoje miejsce w szeregu
17.08.2019 13:19
0
Jak lubię Valtteriego, tak wolałbym, aby dali szansę Oconowi. Fina z chęcią zobaczyłbym na trasach WRC. Szkoda, że kariery nie kończy Vettel, bo Ricciardo miałby szansę opuścić nieperspektywiczny zespół Renault. Szczerze mówiąc liczę na spore roszady po 2020 roku, bo wieje nudą... ;)
17.08.2019 23:41
0
@6 ds1976 Mylisz się. Takie słowa mają właśnie dużą wartość. Wymierną, w $ :) Jak w Mercedesie będą chcieli Russella to go będą mieli, po prostu Williams będzie miał znów lepszy wynik finansowy w kolejnym roku. Różnica taka, że RBR może sobie pozwolić na takie ryzyko, bo 3 miejsce nie jest zagrożone a w przypadku sukcesu z obsadzeniem drugiego fotela może uda się powalczyć wyżej. Mercedes nie może o nic więcej powalczyć, może za to stracić szczyt, a to zaboli. Chłodna kalkulacja, Niemcy wszak.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się