Po pierwszych testach nowych bolidów na torze pod Barceloną obserwatorzy wyciągają wnioski co do planowanego podniesienia głośności jednostek napędowych V6 turbo.
Pierwsze opinie nie są jednak zbyt optymistyczne. Obecni na torze dziennikarze potwierdzają, że ogólny poziom głośności nieco wzrósł jednak nie do takiego stopnia, aby zaspokoić zniesmaczonych kibiców.Aby poprawić kwestie związane z dźwiękiem nowych konstrukcji V6 turbo, FIA na sezon 2016 przygotowała nowe przepisy, które nakazują ekipom poprowadzenie oddzielnych rur wydechowych dla gazów wydobywających się przez zawór wastegate.
Korespondent magazynu Autosprint, Cesare Mannucci, tak pisał po pierwszym dniu testów w Barcelonie: „Hałas jest nieco większy, ale nie można go przyrównać do silników V8 czy V10.”
„Na torze jest 11 bolidów, ale nie wydaje się, aby poziom głośności mocno wzrósł. A przynajmniej nie do tego stopnia na jaki liczyli kibice.”
23.02.2016 11:37
0
Oglądałem dziś rano na youtubie filmiki z wczorajszego dnia testów i mam wrażenie że z tymi dodatkowymi rurami te silniki poprostu pierdza
23.02.2016 13:06
0
Już kiedyś były silniki turbo i był to chyba najwspanialszy okres w całej historii F1. Nie w samych silnikach leży problem, ale w całej masie ograniczeń i zakazów.
23.02.2016 13:30
0
"Nowe silniki F1 są tylko nieco głośniejsze" Po tym co słychać na filmikach, mam takie same zdanie na ten temat.
23.02.2016 14:53
0
Niektóre bolidy brzmią jakby miały dmuchane dyfuzory, chyba, ze przegapiłem takiego newsa :D
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się