WIADOMOŚCI

Williams przedstawia nowe grafiki FW37
Williams przedstawia nowe grafiki FW37
Zespół Williamsa bez wcześniejszego szumnego planowania prezentacji nowego bolidu, za pośrednictwem największego magazynu F1 na świecie, F1 Racing odsłonił wygląd nowego dzieła swoich inżynierów, FW37.
baner_rbr_v3.jpg
Po tym jak wczoraj okładka magazynu F1 Racing znalazła się na nagłówkach wszystkich serwisów informacyjnych F1, dzisiaj ekipa udostępniła dwa inne zdjęcia, prezentujące bolid pod innymi kątami.

Podobnie jak wczorajsze zdjęcie, dzisiejsze także stanowią jedynie komputerowe rendery bolidu. Na żywo będzie można go zobaczyć prawdopodobnie dopiero podczas wizyty w Jerez, gdzie 1 lutego rozpoczynają się zimowe testy F1.

Najbardziej rzucającą się zmianą w wyglądzie nowego auta jest oczywiście, wymuszona regulaminem technicznym zmiana końcówki nosa i ogólnie nowa cała przednia część auta.

Dyrektor techniczny zespołu, Pat Symonds podkreśla, że ta z powodu niewielka zmiana przysporzyła projektantom wiele problemów, gdyż to właśnie od nosa bolidu rozpoczyna się wędrówka powietrza opływającego karoserię i podwozie maszyny co przekłada się także na siłę dociskającą w innych miejscach.

„Zmiana regulaminu przysporzyła nam małego bólu głowy” mówił Symonds. „Nowa przednia przegroda i geometria nosa miały znacznie większy wpływ na bolid niż wstępnie ocenialiśmy. Miało to głęboki wpływ na aerodynamikę auta.”

„Mimo iż aerodynamika bolidu z sezonu 2014 była imponująca, zawsze jest miejsce na poprawę, zwłaszcza, że musieliśmy poradzić sobie z nowymi przepisami dotyczącymi nosa na sezon 2015.”

„Zespół ciężko pracował, aby odzyskać deficyt jaki te zmiany poczyniły.”

Dyrektor techniczny zespołu przyznał, że tegoroczny bolid był projektowany mając na uwadze słabe strony jego poprzednika, FW36.

„Wstępnie zakładaliśmy, że FW37 będzie uważnie projektowany na podstawie FW36 i jego osiągów” dodawał Symonds. „Zdecydowaliśmy się wtedy rozpoznać co w tym bolidzie spisywało się dobrze i staraliśmy się rozwiązać problemy, które uważaliśmy za wymagające poprawy.”

„Wydawało nam się, że w przypadku FW36 doszliśmy do barier projektowych i wykorzystaliśmy szansę na usunięcie ich, aby można było lepiej poprawić osiągi FW37.”

„FW36 miał w sobie sporo balastu, więc mogliśmy dokonywać zmian przy projektowaniu w celu poprawy osiągów bez obawy, że narobimy zbyt dużo bałaganu.”
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

8 KOMENTARZY
avatar
Greek

21.01.2015 15:43

0

"gdyż to właśnie od nosa bolidu rozpoczyna się wędrówka powietrza opływającego karoserię i podwozie maszyny co przekłada się także na siłę dociskającą w innych miejscach. " I właśnie dlatego prawdopodobnie wszyscy "długonosowcy" zostawią kikuty, robiąc w bambuko te ciemięgi tworzące przepisy (po raz kolejny zresztą).


avatar
RyżyWuj

21.01.2015 16:11

0

77 czyli Bottas. Wzorowali się na szybszym wariancie FW36 ;)


avatar
fanFelipeMassa3

21.01.2015 16:24

0

Robi bardzo dobre wrażenie, nieźle nos wykątowany by zmniejszyć opór powietrza. Mam nadzieję że Felipe Massa bbędzie osiągał świetne wyniki razem z Valtteri Bottas.


avatar
MacGyver

21.01.2015 16:42

0

1. I właśnie dlatego prawdopodobnie wszyscy "długonosowcy" zostawią kikuty, robiąc w bambuko te ciemięgi tworzące przepisy (po raz kolejny zresztą). He, he....właśnie :-) Brzydki jak był tak jest.


avatar
istrii

21.01.2015 17:36

0

Tamta konstrukcja mi się bardziej podobała.


avatar
wobz

21.01.2015 17:41

0

czekamy na resztę


avatar
osmose

21.01.2015 17:43

0

@kempa007 "stanowią jedynie komputerową renderację" popraw na "stanowią jedynie komputerowe rendery" bo oczy wypala.


avatar
wheelman

21.01.2015 22:02

0

W malowaniu najbardziej kłuje w oczy logo Rexona. Mniej więcej na takim samym poziomie jakby tam było logo Always :S


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu