WIADOMOŚCI

Bridgestone potwierdza mieszanki na kolejne GP
Bridgestone potwierdza mieszanki na kolejne GP
Firma Bridgestone, która od sezonu 2007 jest jedynym dostawcą ogumienia dla zespołów F1 podała dzisiaj informację o mieszankach opon, jakie dostarczy na kolejne cztery GP począwszy od GP Kanady.
baner_rbr_v3.jpg
Przed sezonem Bridgestone poinformowało o mieszankach na pierwsze pięć wyścigów sezonu.

Kees van Grint, inżynier odpowiedzialny za opony Bridgestone dostarczane zespołom F1 w odpowiedzi na pytanie dlaczego jego firma ogłasza specyfikacje opon grupowo, a nie na wszystkie wyścigi za jednym razem, odparł:

„Ważną rzeczą jest stałe rozwijanie właściwości opon i branie pod uwagę tego jak zespoły się do nich przystosowują. Naszym celem jest zapewnienie odpowiedniego doboru opon zarówno ze względów bezpieczeństwa, jak i stosowności na dany tor. Podczas przedsezonowych testów byliśmy w stanie potwierdzić specyfikacje na pierwsze pięć wyścigów, a z pierwszych trzech uzyskać informacje, aby uwzględnić je przy doborze opon na następne cztery rundy sezonu. Ogłoszenie wyboru pozwoli zespołom rozważanie strategii na nadchodzące wyścigi.”

Poniżej prezentujemy mieszanki opon, które zostały ogłoszone od początku sezonu:

GP Australii - miekkie i średnie
GP Malezji - średnie i twarde
GP Bahrajnu - średnie i twarde
GP Hiszpanii - średnie i twarde
GP Monaco - super miękkie i miękkie
GP Kanady - super miękkie i miękkie
GP USA - miękkie i średnie
GP Francji - miękkie i średnie
GP Wielkiej Brytanii - średnie i twarde

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

20 KOMENTARZY
avatar
barteks2

20.04.2007 19:57

0

Super miękkie to takie..... jak pupcia niemowlęcia??? ;)


avatar
xsamir

21.04.2007 10:07

0

"GP Frnacji" wkradła się literówka


avatar
oly

21.04.2007 10:09

0

dokładnie :-) nowe mieszanki opon to dobry pomysł ponieważ ludzie za to odpowiedzialni chcą dobrać jak najbardziej optymalne ogumienie do typu wyścigu. poprzez same opony wyścig może dużo stracić bądź zyskać na widowisku.


avatar
oly

21.04.2007 10:13

0

dokładnie :-) nowe mieszanki opon to dobry pomysł ponieważ ludzie za to odpowiedzialni chcą dobrać jak najbardziej optymalne ogumienie do typu wyścigu. poprzez same opony wyścig może dużo stracić bądź zyskać na widowisku.


avatar
Leeloo

21.04.2007 10:54

0

strasznie dziwne jest to rozłozenie specyfikacji opon na dane GP, na początku myślałem że ma to związek z temperaturą toru ale skoro w bahrajnie było bardzo gorąco i przydzielono średnie i twarde to raczej ta opcja odpada, chyba jest to podyktowane specyfikacją toru w zależności od ilości zakrętow i prostych. pozdrawiam


avatar
Smola

21.04.2007 14:32

0

nie tylko dobor mieszanek, ma odbicie w konstrukcji toru, lecz rodzaju nawierzchni. Kazdy tor, ma wlana specyfikacje nawierzchni (inne materialy). Pozdrawiam


avatar
bea17

21.04.2007 16:00

0

To trąci nudą wszystkie zespoły mają takie same opony tylko na rózne tory potrzeba konkurencji i swiezej krwi .


avatar
Leeloo

21.04.2007 18:25

0

bea17 a jakie miałbyś propozycje uatrakcyjnienia pomijając konkurncyjną firmę oponiarską dla bidgestone. pozdrawiam


avatar
Kazik

22.04.2007 00:30

0

Leeloo-bea 17 is a woman.(unfortunately).


avatar
Piotrek15

22.04.2007 12:05

0

mnie osobiści wkurza ta obowiązkowa jazda podczas wyścigu na miękkich i twardych oponach. Co do dostawców opon do niech zostanioe ten Bridgestone bo jak wejdzie nowy dostawca to znów FIA cos durnego wymyśli p.s- Ferrari - Michael Schumacher F1 Tecno Racing Sounds-sciagac ta muzse bo jest spox. Mix techno i dzwięku bolidów


avatar
bea17

22.04.2007 20:04

0

nie można pominąć konkurencyjnej firmy - tylko konkurencja! bo teraz jest po prostu nudno, Kazik ja się nie gniewam , pozdrawiam :-)


avatar
walerus

23.04.2007 12:45

0

niech kierowy losowo przed wyścigiem dowiadują się jakim autem pojadą - zostawiamy mistrzostwa konstruktorów i indywidualne kierowców. Mozna by przydzielić współczynnik trudności za wygraną danym samochodem. Wtedy konstruktorzy by się zawsze starali i kierowcy też - mniej byłoby szachów a więcej współzawodnictwa. Płacone mieliby kierowcy startowe i teamy by płaciły kasę po wyścigu za realizację wcześniejszych zamierzeń. Teraz bywa nudnawo a wyścigi za często rozstrzygają sięna pitstopach.... pozdro


avatar
Leeloo

23.04.2007 14:41

0

Ale wtedy byłbys wkurzony i mówił o manipulacji w losowaniu w przypadku kiedy Robert wylosowałby 3 razy zły samochód i ukończyłby syscig w ogonie. Bea sorrki ale po niku ciężko wywnioskować :)) pozdrawiam


avatar
Kazik

23.04.2007 16:02

0

Podobny pomysł kiedyś miał Bernie.Chciał aby co kilka(chyba) wyścigów kierowca zmieniał team.Oczywiście na takie lub podobne rozwiązania nigdy nie zgodziłby się żaden zespół F1.


avatar
obi216

23.04.2007 22:01

0

A szczególnie ci z czołówki!!


avatar
walerus

24.04.2007 16:06

0

To niech dająpunkty za każdy wyprzedzony samochód w czasie wyścigu! ;-)


avatar
dziarmol

10.01.2008 16:43

0

albo to auto takie wielkie albo ci kierowcy takie kurduple


avatar
kubaz1995

10.01.2008 17:22

0

daleko stoją dlatego tak widać


avatar
conrad30

11.01.2008 18:38

0

no i co moze jeszcze przednie kola sa wieksze?przeciez to tylko ujecie ze zdjecia!!!!!


avatar
lalu93

07.06.2008 09:41

0

auto jak tir, a kierowcy jak tirowcy


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu