WIADOMOŚCI

Horner: przepływ paliwa był zgodny z regulaminem
Horner: przepływ paliwa był zgodny z regulaminem
Christian Horner, szef zespołu Red Bull uważa, że przepływ paliwa w bolidzie Daniela Ricciardo podczas GP Australii bez wątpienia mieścił się w ustanowionych przez FIA limicie 100 kg/h.
baner_rbr_v3.jpg
Szef Red Bulla stwierdził, że w przypadku zastosowanej przez zespół metody pomiaru przepływu paliwa żadne wahania odczytów nie miały miejsca w przeciwieństwo do czujników, jakie ekipa otrzymała od FIA.

„Te czujniki przepływu, które dostarcza FIA,do pomiaru paliwa, okazały się problematyczne dla wszystkich ekip już od ich wdrożenia podczas testów” mówił Horner. „Ich wskazania były rozbieżne i często zawodziły- niektóre bolidy w zasadzie mogłyby jeździć i bez nich w trakcie wyścigu lub czujnik mógłby ulec awarii podczas wyścigu.”

„Zamontowany w bolidzie czujnik naszym zdaniem był wadliwy. Bazując na naszych kalkulacjach i danych z paliwa dostarczanego do silnika przez wtryskiwacze, co jest skalibrowaną częścią wyposażenia na całej pitlane, nie było żadnych wahnięć [wskazań].”

Horner przyznał, że zespół otrzymał w trakcie wyścigu prośbę od FIA o zmniejszenie przepływu paliwa w bolidzie Ricciardo, ale nie wykonał jej, gdyż uważał, że FIA posiada błędne dane z zamontowanego w aucie czujnika.

„Oni nas poinformowali, aby zmniejszyć przepływ, a my poinformowaliśmy ich, że mamy poważne obawy co do ich czujników.”

„Wierzymy naszym odczytom, w przeciwnym razie doszlibyśmy do sytuacji zredukowania dużej ilości mocy w silniku, jednocześnie wiedząc, że spełniamy wszelkie limity regulaminowe.”

„Znajdujemy się w sytuacji w której w zależności od kalibracji czujnika, na plus lub minus, dyktuje się kto ma być konkurencyjny a kto nie.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

51 KOMENTARZY
avatar
Greek

16.03.2014 16:32

0

Jak Horner wie lepiej to niech sobie zrobi swoją serię wyścigową i montuje czujniki jakie chce. Zawsze byli kombinatorami i kombinatorami pozostaną. FIA powinna jeszcze baczniej się im przyglądać i trzymać krócej. Biedni pokrzywdzeni :(((


avatar
RyżyWuj

16.03.2014 16:35

0

Pewnie dostali telefon jak Magnussen doganiał Ricciardo. Mogli odpuścić i najwyżej miałby P3, a tak to dyskwalifikacja.


avatar
RyżyWuj

16.03.2014 16:38

0

A wcześniej był telefon od Ecclecstona - Znowu nuda! Zróbcie coś, bo sezon musi się zacząć od wstrząsu, a potem napięcie ma już tylko rosnąć. No i ubili gladiatora.


avatar
RyżyWuj

16.03.2014 16:42

0

Koniec końców, żeby zobaczyć w klasyfikacji Marusię przed Red Bullem warto było poświęcić Ricciardo ;-)


avatar
EryQ

16.03.2014 16:58

0

Ryży Ty wiesz o czym prawisz???


avatar
djj

16.03.2014 17:09

0

Dzisiaj Królowa upadła na kolana. Nakładając sobie tak wiele ograniczeń, cierpiąc za miliony by świat był czystszy, niemal walkowerem dała się wyprzedzić innym sportom motorowym. FIA skutecznie zabiła ducha sportu, bo przecież prawdziwy czempion nie może jechać na kosiarce i studiować zawiłe przepisy tak pełne limitów i ograniczeń ;(


avatar
Martitta

16.03.2014 17:17

0

@1. Greek - Więcej obiektywności Ci życzę... Nawet jeśli mowa o RBR.


avatar
Viduka

16.03.2014 17:17

0

Biedaczek, musi się pożalić. Jakoś żadna inna ekipa nie miała z tym problemu tylko Red Bulle.


avatar
RyżyWuj

16.03.2014 17:26

0

Szczerze mówiąc ja nadal nie wierzę, że to się utrzyma. RBR złożył odwołanie i wcale bym się nie zdziwił jakby jednak decyzję wycofano. Oczywiście będzie trudno, bo wtedy zrobi się jeszcze większa komedia z nowej odsłony F1. A już najmniej temu jest winny sam kierowca, więc powinni co najwyżej karać zespół. BTW. Jeśli jednak decyzja zostanie utrzymana, to 100. wygrana silników mercedesa będzie jeszcze bardziej okazała. Całe podium zgarną, co dobitnie będzie sygnalizowało nową erę. McLaren niech sobie wygrywa póki ma czym. Za rok jak przejdą na Hondę mogą pójść w ślady Lotusa...


avatar
EryQ

16.03.2014 17:29

0

@Viduka- jesteś głupi czy tylko udajesz??? 2gie miejsce a żadne to w kasie wielka różnica!!! A swoje trzeba walczyć!!!


avatar
Greek

16.03.2014 17:30

0

@7. Martitta Mniej naiwnej wiary i zaślepienia Ci życzę...


avatar
Ziel5950

16.03.2014 17:37

0

Borowczyk Borowczykiem, ale kocham Jędrzejewskiego który po wyscigu w kanadzie w 2013 powiedzial ze tym wyscigiem vettel chyba WSZYSTKIM udowodnil swą genialnosc i klase( przypomne wszystkim bo moze ktos nie pamiętać iż Vettel raz sie prawie rozwalil a drugi raz przestrzelil pierwszy zakret w tamtym wyscigu). Naprawde bylo wiele innych wyscigow gdzie pojechal lepiej i wtedy Jędrzej moglby snuć te swoje teorie, no cóż, takich mamy komentatorów. Choć borówy i tak bym na nikogo nie zamienił : P


avatar
Ziel5950

16.03.2014 17:40

0

Nie pod tym newsem...


avatar
EryQ

16.03.2014 17:41

0

@Ziel5950 dopiero było płakanie, że nie ma gdzie obejżeć... teraz już płacze...


avatar
Martitta

16.03.2014 17:41

0

@11. Greek - Wklej mi tu proszę przykłady mojego zaślepienia i naiwnej wiary? Przeczytaj dokładnie o co się w tej sprawie rozchodzi... Nie feruje się wyroków ze względu na sympatię i antypatię, ale jak ktoś nie chce widzieć, to niestety nic nie zobaczy. Pzdr.


avatar
FAster92

16.03.2014 17:50

0

Tylko winny się tłumaczy... tyle w temacie.


avatar
Greek

16.03.2014 17:54

0

@15. Martitta Bronisz RBR, (wiem że z nimi sympatyzujesz) mimo że widać jak na dłoni że ci oszuści znowu kręcą. Takie tłumaczenia Hornera są bezczelne, zarówno względem sędziów jak i względem kibiców.


avatar
Martitta

16.03.2014 17:55

0

Tak czy inaczej nie było bezpośredniej zgody FIA, więc odwoływanie się raczej nic tutaj nie da. Nawet jeśli rozwiązania narzucone przez FIA okazują się wadliwe, nie powinni stosować własnych koncepcji. Następnym razem poczekają na oficjalną zgodę. Szkoda Ricciardo, a RBR zaryzykował i tym razem stracił.


avatar
ryniu1992

16.03.2014 17:59

0

A co mieli się nie odwoływać?! Każdy zespół zrobiłby to samo co robi właśnie Horner - broni swojego zawodnika i tyle ! Niektórzy z Was to chyba klapki na oczach mają. Czytać się tych komentarzy nie da.


avatar
RyżyWuj

16.03.2014 17:59

0

@18 Pytanie co jest pierwsze - regulamin czy decyzje sędziów na torze. Jeśli wykażą, że nie złamali regulaminu, bo pomiar był taki jak trzeba, bo mogą wygrać. Ale wtedy byłby precedens z odwołaniem decyzji sędziów GP i dlatego na dwoje babka wróżyła.


avatar
Martitta

16.03.2014 18:00

0

@ 17. Greek - Uważam, że ich tłumaczenie jest całkiem sensowne. Co innego, że stosując własne rozwiązanie i wykorzystując coś, co niby jest dozwolone, ale wymaga bezpośredniej zgody od FIA, narazili się regulaminowi i faktycznie złamali ten przepis. Tutaj racja - nie może być tak, że FIA ma swoje dane, a oni swoje. Regulamin złamany. Jest kara. Mam nadzieję, że wyciągną wnioski.


avatar
Grzesiek 12.

16.03.2014 18:00

0

Uwielbiam czytać tego krętacza ...... Wszyscy są winni , tylko nie my :D


avatar
Martitta

16.03.2014 18:04

0

@20. RyżyWuj - Pomiar był taki jak trzeba, ale według RBR, nie sędziów. Im pokazywało dobrze, a sędziom źle. Moim zdaniem kara zostanie podtrzymana za dopuszczenie do sytuacji, w której każda strona ma inne dane na temat pomiaru, a z tego wynika, że to już jest winą zespołu.


avatar
RyżyWuj

16.03.2014 18:13

0

@23 Maritta - OK, ale to jest pewna różnica. Jeśli udowodnią, że Ricciardo nie miał żadnej przewagi na torze, to może zmienią karę z kierowcy, a tylko nałożą na zespół. Nie wiem czy to jest możliwe, ale powinni zostawić te 18 pkt Ricciardo, a zzerować RBR.


avatar
ryniu1992

16.03.2014 18:13

0

20. RyżyWuj Nie byłby to precedens. Już w przeszłości zdarzało się, że kompetencje sędziów były podważane. Przykład Malezja 99 i Ferrari.


avatar
martines666

16.03.2014 18:16

0

Patrząc tak na to wszystko z boku, ogarnia człowieka smutek. Obejrzałem podczas zimowej przerwy wszystkie możliwe wyścigi lat 70, miło było popatrzeć na bolidy z silnikami V8, V12, nie było tam elektroniki, jakiejś wyszukanej aerodynamiki, samochody tankowano z kanistrów czysta prostota, która nadawała temu sportowi całego ducha i Kierowcy przez duże K, którzy byli prawdziwymi pasjonatami i w pełni oddani temu co potrafili robić najlepiej. Szkoda, że już takiej F1 nie będziemy oglądać.....


avatar
Martitta

16.03.2014 18:30

0

@ 24. RyżyWuj - Wątpię, ale zobaczymy.


avatar
Magnussen Fan

16.03.2014 18:55

0

Szkoda że jeszcze nie było szczegółowego artykułu na temat Sochi olympic Circuit.Tak naprawdę o tym że jest tworzony i że będzie w pół uliczny a w pół tworzony od nowa. A co do samej sprawy Red Bulla nie lubie ale Ricciardo lubię. Powinien co prawda kare i dyskwalifikacje gdyż zasady to zasady


avatar
jackos

16.03.2014 19:25

0

Zaczynają się cyrki z oszczędnością paliwa


avatar
SilverX

16.03.2014 19:26

0

Mercedes z woli FIA zmniejszył przepływ paliwa, a i tak był szybszy od Red Bulla o sekundę na okrążeniu... Podobno Mercedes stracił na tym 0,5 sekundy na tempie, pytanie brzmi ile zyskał Red Bull swoją nieczystą zagrywką?


avatar
SebastianM

16.03.2014 19:32

0

no bez jaj, Horner uprawia polemikę z FIA na temat homologacji przepływomierza...szkoda mi osobiście Ricardo, bo pokazał, że "kiepskim" RBR da się jechać i nie mazał się ja Sebastian. ale regulamin jest regulaminem. Nie sądzę także, żeby FIA miała akurat wadliwe wskazania z RBR a z innych ekip nie. Ciekaw jestem, jak dalej będzie wypadał wewnętrzny pojedynek między kierowcami RBR, ile w RBR było geniuszu Neweya a ile Vetela.


avatar
Lepszy

16.03.2014 19:47

0

Żenada z tym ograniczeniem ilości paliwa proponuję aby FIA kazała obłożyć bolidy panelami słonecznymi !!


avatar
Nesteaman

16.03.2014 20:01

0

Nie pisz tak bo jeszcze Bernie pomysł podlapie


avatar
einozes

16.03.2014 20:04

0

Jak na razie marnie to wygląda. Czasy okrążeń słabe, dźwięk... Czy te bolidy maja w ogóle silniki? I jeszcze ta cala elektronika, czujniki itp. Same nieporozumienia tylko z tego powodu. Kierunek FIA jest chyba błędny.


avatar
jackos

16.03.2014 20:21

0

oj tam, za rok będzie wiatrak z odzyskiem energii na kazdym bolidzie i ograniczenie predkosci. Silniki elektryczne mają przyszłość! :P


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu