DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
17.03.2014 20:37
0
Panowie, a kto udowodnił, że czujnik FIA był zepsuty, a algorytm stosowany przez RB do obliczania przepływu paliwa prawidłowy? Faktem jest, że nie zastosowali się do poleceń FIA odnośnie skalibrowania swojego softu do obsługi modułu mierzącego fuel flow oraz nie poinformowali FIA, że chcą stosowac zastepczy model obliczania przepływu, który ma uwzględniać zmienną korygującą. A przecież zapisując się do F1 wyrazili zgodę na poszanowanie Sporting Regulations oraz Technical Regulations wydawanych przez FIA. Tutaj nie chodzi o to czyja metoda była prawidłowa tylko o złamanie zasad sportowych oraz przepisów technicznych i zignorowanie poleceń stewardów i delegata technicznego.
Przejdź do wpisu Red Bull powinien udowodnić swoje racje
17.03.2014 12:19
0
Formuła 1 to nie jest plebiscyt życzeń. Zanim zaczniecie się rozpisywać jaka powinna być według was, poczytajcie jaka jest - wszystkie regulacje i przepisy na stronie oficjalnej FIA. Co do działań RB zgadzam się z Polak477, poza prywatnym komentarzem o RBR. Teamy zapisując się F1 wyraziły zgodę na stosowanie się do wszystkich przepisów (Concordant Agreement). Przepisy i regulacje mają sens. Są po to, by ścigali się bolidami o takich samych parametrach ale o różnej konstrukcji. Wbrew pozorom ingerencja FIA w konstrukcje bolidów nie jest taka wielka. Narzucają homologację części i podzespołów oraz tylko maksymalne wartości parametrów pracy silnika i aerodynamiki (no innych jeszcze elementów), ale nie to, jak ma to być zrobione. Czujniki i limity służą zabezpieczeniu przed próbą oszukiwania na drobnych, ale istotnych dla zmiany parametrów czynnikach, które mogą dawać nieuzasadnioną przewagę. Mają naprawdę duże pole do popisu dla uzyskiwania przewagi poprzez elementy konstrukcji, wytrzymałości, oszczędności i wielu innych. Przepływ paliwa daje możliwość manipulowania mocą silnika. Regulacje sportowe stwierdzają, że to zadaniem zespołu jest zadbać, aby bolid na starcie był zgodny z regulacja techniczną i o każdej zmianie ma informować FIA. RB naruszył ten przepis, z czego wynika pozostałe decyzja, czy też jej uzasadnienie.
Przejdź do wpisu Red Bull powinien udowodnić swoje racje
17.03.2014 10:55
0
Witam. Czytajcie posty zanim coś napiszecie. Dexter w poście 42 wyjaśnia dokładnie o co chodzi. Limit paliwa oznacza limit mocy silnika. Paliwo, jako mieszanka z powietrzem, dostarczane jest do cylindrów w różnej ilości, zależnie od poziomu ustawienia przepustnicy (pedału gazu). Większa ilość paliwa w mieszance daje większą moc. Sytuacja taka ma miejsce głównie przy przyspieszaniu. Przekroczenie limitu przepływu paliwa oznacza przekroczenie limitu mocy dla silnika a tym samym nieuzasadniona przewagę dla kierowcy np. na starcie lub przy wychodzeniu z zakrętów. Co do własnej metody zespołów na obliczanie tego przepływu - każdy dopasuje sobie algorytm tak, żeby wyszło mu mniej niż 100kg/h. Stąd kontrola przy pomocy zewnętrznego czujnika. Zresztą prawie każdy nowy samochód go ma, stąd dane do komputera pokładowego o chwilowym zużyciu paliwa w litrach na 100km i inne takie tam dane. Regulacja wymaga, żeby zespół dopasował poziom przepływu paliwa do wskazań czujnika a nie wskazania czujnika do swoich wyliczeń. RB zrobił na odwrót. Co będzie dalej, zobaczymy.
Przejdź do wpisu Horner: przepływ paliwa był zgodny z regulaminem
16.03.2014 20:59
0
Witam. Odwołanie RB nic nie da. Na oficjalnej stronie Formula1 jest pełny tekst decyzji stewardów. Wynika z niego, że procedura wymaga, żeby podstawowym elementem pomiaru przepływu paliwa był czujnik. RB otrzymał czujnik, ale jego wskazania nie zgadzały się z ich pomiarami. Wymienili na nowy, ale i tak nie mieli satysfakcjonujacych ICH wyników. Stewardzi zażadali, aby zamtowali pierwszy czujnki i skalibrowali go zgodnie z przpisami FIA czego nie uczynili. Dalej jest napisane, że RB posłużył się do odczytu własnym modelem przepływu paliwa, co jest niezgodne z Techniczną regulacją nr TD/01614. Do takich pomiarów należy używać modelu oraz zmiennej korygującej podanej przez FIA, czego RB nie uczynił. Ponadto nie poinformowali o swojej decyzji FIA. Stewardzi stwierdzili, że rezerwowej metody można użyć dopiero podczas wyścigu, gdy awarii ulegnie czujnik pierwszy. Infromowali o tym RB przed, jak i wtrakcie wyścigu. RB złamał przepis regulacji technicznej 5.1.4 i 5.1.5 oraz nie zastosował sie do poleceń stewardów i delegata technicznego w czasie wyścigu. Polecam lekturę decyzji stewardów na formula1.com
Przejdź do wpisu Horner: przepływ paliwa był zgodny z regulaminem