WIADOMOŚCI

Sezon 2014 rozpocznie się 16 marca w Australii
Sezon 2014 rozpocznie się 16 marca w Australii
Na upalnym Hungaroringu oprócz świetnego wyścigowego spektaklu doszło do wielu kuluarowych rozmów, z których nieoficjalnie można wyciągnąć kilka interesujących wniosków.
baner_rbr_v3.jpg
Formuła 1 wykorzystała obecność w padoku Berniego Ecclestone’a oraz Jeana Todta, którzy poinformowali o osiągnięciu porozumienia w kwestii ostatecznego kształtu Concorde Agreement.

Przed Grand Prix Węgier ekipy spotkały się z Ecclestonem dyskutując format przyszłorocznych zimowych testów F1.

FIA oraz Bernie Ecclestone cały czas nie są gotowi na przedstawienie finalnego kształtu przyszłorocznego kalendarza F1 jednak ekscentryczny włodarz Formuły 1 zdradził zespołom, że sezon 2014 rozpocznie się 16 marca w Australii. Rozważano także opcję pierwszego wyścigu w Bahrajnie, jednak przyszłoroczne mistrzostwa rozpoczną się w bardziej tradycyjnym miejscu.

Wyścigi w New Jersey, Rosji i Austrii sprawiają, że w teorii kalendarz F1 rozrasta się do rekordowej liczby 22 wyścigów, jednak Ecclestone zapewnia, że F1 nie przekroczy magicznej liczby 20 Grand Prix w sezonie 2014. Na węgierskim padoku pojawiły się wątpliwości co do wizyty F1 w Korei, która boryka się z dużymi problemami finansowymi i organizacyjnym, a także w Indiach, które chcą nakładać podatek na ścigające się u nich zespoły.

Mimo że kwestia zimowych testów była głównym tematem niedzielnego spotkania ekip na Hungaroringu, zespoły nie doszły do ostatecznego porozumienia w kwestii wyboru torów na jakich mają się odbyć te testy.

Przesunięto jednak o tydzień pierwotnie proponowaną datę przeprowadzenia pierwszego zimowego testu F1. Aktualnie ekipy chcą, aby pierwszy test odbył się w tygodniu rozpoczynającym się 27 stycznia (wcześniej proponowano 20 stycznia).

Według ustaleń pierwszy test odbyłby się w hiszpańskim Jerez, a po przerwie zespoły przeniosłyby się na Środkowy Wschód, gdzie do wyboru są trzy obiekty- Abu Zabi, Bahrajn, oraz Dubai Autodrome, który według wstępnych dyskusji ma największe szanse na akceptację.

Co ciekawe wygląda na to, że po raz pierwszy to FOM chce być odpowiedzialne za testy F1, co oznacza że zespołom odpadnie z głowy przynajmniej organizacja frachtu na Środkowy Wschód.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

7 KOMENTARZY
avatar
sliwa007

29.07.2013 10:56

0

27 stycznia w Jerez będzie 10 stopni C. Opony będą pracowały wyśmienicie a potem przyjdą upalne wyścigi i znowu będą strzelać jak balony. Nie wiem czy jest jakikolwiek sens (pomijając niższy koszt) testowania w Europie o tej porze roku...


avatar
Grzesiu10

29.07.2013 12:22

0

To mają być testy aut a nie opon, więc temperatura nie ma w tym przypadku większego znaczenia.


avatar
FERRARI19

29.07.2013 13:54

0

Kiedy będzie ogłoszony oficjalny kalendarz na sezon 2014? Czyli wynika, że z kalendarza wypadną dwa tory, jeśli chodzi o tor w Korei to nie mam nic przeciwko, ale szkoda, jakby Indie wypadły, bo na inne tory nie liczę... A co jeśli chodzi o przyszłoroczne GP Hiszpanii, Barcelona czy Valencia? A ja osobiści sądzę, że 21 wyścigów da spokojnie radę, jeden tydzień chyba wielkiej różnicy nie zrobi?


avatar
Grzesiu10

29.07.2013 14:02

0

Concorde agreement nie pozwala na przekroczenie 20 wyścigów. Jakby FIA chciała zrobić więcej, to musi zapytać o zgodę wszystkie zespoły a dodatkowo zapłacić im dodatkowe pieniądze. Dodatkowo zespoły są sceptycznie nastawione do zwiększania ilości wyścigów czy też wydłużania sezonu.


avatar
kempa007

29.07.2013 14:14

0

4. Grzesiu10 kiedys tak bylo, a jak jest teraz to nikt tego nie wie...


avatar
sliwa007

29.07.2013 15:02

0

2. Grzesiu10 doprawdy? to po co Pirelli zbiera dane z tych testów? Przed tym sezonem było podobnie, zespoły w zdecydowanej większości były zadowolone z opon na testach a potem przyszło jeździć w innych warunkach i wszyscy wiemy czym to się skończyło.


avatar
FERRARI19

29.07.2013 16:14

0

@6 Zgadzam się, zespoły przecież zbierają dane ws. pracy i zużycia opon.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu