Szef zespołu Lotus, Eric Boullier uważa, że słabsza forma bolidów E21 w Kandzie wynikała bardziej z charakterystyki toru i była jednorazowa.
Niektórzy próbują upatrywać spadku formy Lotusa w odejściu Jamesa Allisona, jednak zespół liczy, że na szybkim i rasowym torze wyścigowym jakim jest Silverstone forma bolidów powinna wrócić do tej z początku mistrzostw.„To wyjątkowy tor, a my nie potrafiliśmy sobie poradzić z oponami” mówił Boullier pytany przez Autosport.com. „Nie pomagają nam chłodne i mokre warunki.”
„Nasze tempo podczas treningów nie było takie złe w przypadku Romaina [Grosjeana], ale gdy spojrzymy na wyścig byliśmy 1,5 sekundy wolniejsi niż Red Bull czy Mercedes. Z wyścigu na wyścig nie traci się 1,5 sekundy. Coś poszło źle.”
„Mamy kilka dobrych poprawek na Silerstone, więc to powinno nam pozwolić zmniejszyć stratę do lidera. Na normalnych torach powinniśmy lepiej wyciskać wszystko z auta.”
Szef Lotusa nie wierzy, że ostatnie problemy są wynikiem przegrania z konkurencją w wyścigu rozwoju auta.
„Straciliśmy pozycje, więc musimy ciężko pracować aby utrzymać tempo” mówił. „Wiemy jednak, że nasz bolid i zespół jest konkurencyjny.”
„Nie ma powodów, dla których nie mielibyśmy znowu walczyć o podia. Nie przez przypadek od początku sezonu staliśmy pięć razy na podium.”
„Możemy jednak mieć problemy na niektórych torach. Zdajemy sobie z tego sprawę. Pracujmy nad tym, aby uniknąć takich sytuacji w tym sezonie a także w przyszłym.”
11.06.2013 14:55
0
czyżby odejście Alisona dało się we znaki?
11.06.2013 15:00
0
Ten tor nie dał całkowitej odpowiedzi co do opon.Silverstone dopiero odpowie na pewne pytania dotyczące RBR,Mercedesa itd. Kanada tego nie mogła pokazać. Co do Lotusa to może mieć Ericos racje. Obaczy się :))
11.06.2013 18:09
0
Na Silve wiele zależy od aury pogodowej. Opady deszczu, a przede wszystkim niskie temperatury, mogą grać na niekorzyść Lotusa. Trzymam jednak kciuki. :))
11.06.2013 18:20
0
" Nie pomagają nam chłodne i mokre warunki.” Podobno zespół, którego bolidy najlepiej współpracują z oponami Pirelli .... A kolejny sezon i ten sam problem z dogrzewaniem opon w chłodnych i mokrych warunkach.
11.06.2013 19:07
0
No ja mam nadzieję, że będzie lepiej. W Monako tempo było niezłe, więc może to rzeczywiście kwestia kanadyjskiej pogody...
12.06.2013 13:33
0
@elin - bo to jest właśnie źródło siły Lotusa w wyścigu w upalnych warunkach - nie przegrzewanie opon, które dzięki temu mogą pracować i nie degradować tak mocno. Trzymajmy za nich kciuki - w przeciwieństwie do Merca i RBR przygotowali się do sezonu w należyty sposób. :))
12.06.2013 16:29
0
6. Skoczek130 - szkoda tylko, że przed nami europejska część sezonu, gdzie z pogodą może być różnie ... Do tej pory, dzięki dobrej współpracy bolidów z oponami, Lotus potrafił nawiązać walkę z najbogatszymi zespołami. Dobrze by było, gdyby potrafili się utrzymać w czołówce do końca sezonu. A kciuki - obowiązkowo ;-)).
13.06.2013 12:24
0
Mam nadzieję że "konkurencyjność" nie odeszła z Lotusa razem z Allisonem.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się