Zespół Lotus w tym roku jako pierwszy odkrył swoje karty i w poniedziałkowy wieczór zaprezentował światu swój nowy bolid na sezon 2013, E21.
Prezentacja nowego dzieła inżynierów z Enstone odbyła się za pośrednictwem internetu, bezpośrednio z siedziby zespołu.Mimo problemów z wietrzną pogodą, które zmusiły do przeniesienia nowego auta do wnętrza fabryki, prezentacja odbyła się bez większych problemów.
Nowy E21 został odsłonięty przez kierowców zespołu, Kimiego Raikkonena oraz Romaina Grosjean, a wszystkiemu przyglądali się dyrektor techniczny zespołu, James Allison, oraz Erick Boullier (szef Lotusa) i Gerard Lopez (współwłaściciel zespołu).
Jak się można było spodziewać na pierwszy rzut oka nowy bolid nie różni się znacząco od poprzednika. Mimo możliwości zamaskowania niezbyt eleganckiego uskoku znajdującego się na nosie auta, inżynierowie z Enstone nie zdecydowali się na zastosowanie w swoim nowym projekcie panelu maskującego te niedociągnięcie.
Wkrótce więcej zdjęć i informacji z prezentacji…
28.01.2013 20:54
0
Zajebisty :) Wybaczcie, nie mam czasu się rozpisywać.
28.01.2013 20:55
0
Z najbardziej rzucających się różnic to: - wydech, zastosowanie rozwiązania Saubera/Redbulla z wykorzystaniem "podestu" - prawdopodobny tunel pod wydechem - bargeboard, wzorem Mp4-27 zostały przeciągnięte nad sekcjami bocznymi.
28.01.2013 20:58
0
Szalu niema
28.01.2013 20:59
0
Malowanie może być :) O reszcie nic więcej powiedzieć nie można :) Tylko .... brakuje mi reklamy Honeywell . A to nie najlepiej wróży na przyszłość :)) Miał być poważny sponsor .... a wyszła kiszka :))
28.01.2013 21:02
0
Przejebisty!!!!!!! Taki fajny bolid!!!!
28.01.2013 21:05
0
Chyba boki przedniego spojlera gdzie jest napis "burn" jest troche inny. Wydech skopiowany, tunel pod wydechem też. Nos taki sam jak zeszłoroczny. Malowanie ciekawe.
28.01.2013 21:05
0
Wiadomo kto został kierowcą testowym Lotusa to Davide Valsecchi Można to zobaczyć na oficjalnym koncie Jensona buttona
28.01.2013 21:06
0
spytam sie jeszcze tutaj - zmieni sie formula qwal w tym sezonie ? ile bolidow bedzie odpadalo w q1 i q2 ?
28.01.2013 21:10
0
Sorry pomyłka Davide Valsecchi jest kierowcą rezerwowym testowym jest Jerome D Ambrosio * czy jakoś tak
28.01.2013 21:11
0
8. LubięSutila kurcze regulamin sie nie zmienia, formula bedzie taka sama tylko w Q1 odpadnie 6 zawodnikow, w Q2 tez i o PP walczyc bedzie 10.
28.01.2013 21:11
0
No właśnie zmieni się liczba kierowców odpadających w Q1 i Q2
28.01.2013 21:13
0
@4 A myślisz skąd ten czerwony na sekcjach bocznych :)? Podpowiem, to nie barwy Totala ani Coca-Coli :) BTW I tak czy siak, ten bolid do czasów wyjazdu na tor się jeszcze zmieni. To nie jest na 100% pokazany gotowy bolid na sezon 2013. Pzdr!
28.01.2013 21:15
0
11. Tak jak kempa007 napisał, z Q1 odpada 6 kierowców tak samo w Q2 odpada 6 w Q3 10 najszybszych.
28.01.2013 21:16
0
Himi to reklama Honeywell i dlatego jest kolor czerwony
28.01.2013 21:32
0
Z tym skrzydłem przednim na prezentację to trochę przesadzili...
28.01.2013 21:33
0
Zdjęcie 3 i 10 prezentują inaczej zmodyfikowany samochód. Na zdjęciu 10 (komputerowym) w sekcji wlotu powietrza nad głową kierowcy są wloty na pasywny DDRS, brak jest skrzydełek na sekcjami bocznymi oraz zmienione szczegóły na przednim skrzydle.
28.01.2013 21:34
0
ok, dzieki kempa
28.01.2013 21:42
0
TO NIE JEST HIMI TYLKO KIMI PRZYPATRZCIE SIĘ DOBRZE
28.01.2013 21:45
0
Czarny, złoty plus biały wygląda jak samochód pogrzebowy a nie wyścigowy. Dobrze, że dorzucili trochę czerwonego do tego samochody bo tak smutnie wygląda.
28.01.2013 21:54
0
12 Być może wiesz coś więcej ..... Ale na bank mi powiesz ? W zasadzie to prawie wszystko się zmieni , poza malowaniem :) Tak czy inaczej , czarno widzę Lotusa : brak sponsorów , Alison na wylocie ... Ech chłopie , zapomnij o tytule :P
28.01.2013 22:07
0
14. Nie wiem dlaczego ty tam widzisz napis Himi? Tam widnieje imię Kimiego ;)
28.01.2013 22:09
0
@20 Allison nigdzie nie odchodzi. Raz, że to już zostało sprostowane a dwa - w Lotusie jest szefem a w innym zespole (Mercedes, Mcl) byłby jednym z szefów. Sponsorzy są. Jak się dobrze przyjrzysz, to bolid na prezentacji wygląda inaczej a na zdjęciach inaczej. Nie jest to finalna wersja - DDRS będzie, ze schodkiem jeszcze nie wiedzą czy zostanie czy go zlikwidują. Tylne skrzydło będzie również inne. Itd itp. Co do sponsora to sam sobie odpowiedziałeś :) To jest miejsce dla amerykańskiego sponsora, bo rozmowy nie skończyły się piaskiem tylko są na finalnym etapie. To tyle. Najważniejsze, żeby to było szybkie, Wyglądać nie musi. PS DDRS też skopiuje Ferrari. Pozdrawiam!
28.01.2013 22:10
0
* oczywiście miało być fiaskiem a nie piaskiem :D
28.01.2013 22:10
0
21. żaden Kimi, tylko HIMI wejdź na oficjalną stronę, to zobaczysz
28.01.2013 22:13
0
@22 Co do sponsora , to słyszałem że negocjacje zerwane . Miejsce jest ...tylko nie ma sponsora :) A co do innych pierdoł , to zobaczymy , niech najpierw je zrobią ! Również Pozdrawiam :)
28.01.2013 22:20
0
Zobaczymy czy nie będzie u chłopaków problemów z Pullrodami bo widzę że Lotus jako następny wraca do tego rozwiązania...
28.01.2013 22:21
0
@25 Pewnie czytałeś gdzieś te wypociny gdzie ja je czytałem. Zespół oficjalnie tego nie potwierdził. Nie tak dawno czytałem kolejny artykuł, że jednak z Honeywell dalej gadają. A co mają niby zrobić. DDRS jest zrobiony tylko niedopracowany system - chodzi dokładnie o wyłączania się systemu w tej samej prędkości, w której się włączał, To ma być pasywny DRS a nie taki jaki mieliśmy w zesonie 2012. Mają to dopracować i zsynchronizować na testach przed sezonem. Itd itp. Wszystko mają gotowe tylko kwestia testów. Symulator i obliczenia to tylko teoria.
28.01.2013 22:27
0
Kiedy w końcu się doczekam zdjęć normalnej jakości, a nie, za przeproszeniem, gównianych jpgów z konwersją na poziomie miliarda, które nie wyglądają nawet jak kupa mojego psa? A tak na serio to chłopaki (/i dziewczyny) zróbcie coś z tym :)
28.01.2013 22:31
0
Mam nadzieję, że E21 będzie konkurencyjny, nawet jeszcze bardziej niż zeszłoroczny model. Malowanie nawet fajne. Więcej czerwieni, złota nie widać ale jak dla mnie wygląda ok. Widać na tyle bolidu wykorzystanie "coandy", sekcje boczne wydają mi się podobne jak w E20 ale zmienił się kształt wlotów powietrza do chłodnic i kształt wlotów chłodzenia przednich hamulców. Uskok na dziobie nadal jest i podobno pozostanie ale wydaje mi się delikatniej wyprofilowany. Co do przedniego i tylnego skrzydła nie ma co się w sumie chyba wypowiadać bo te elementy non stop podlegają zmianie. Widziałem też dwie różne " wypustki " przed uskokiem nosa bolidu. Ciekawe do czego służą??
28.01.2013 23:58
0
@24 Sam jesteś himi. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. I kup sobie okulary, albo użyj lupy w przeglądarce do zdjęć, co by uniknąć pokrewnych pomyłek na przyszłość.
29.01.2013 08:24
0
Czy to prawda,że Polsat nie będzie pokazywał F1 w otwartym kanale?
29.01.2013 08:26
0
"No ładne cacko" nie ma totamto oby tylko było szybkie pzdr
29.01.2013 09:19
0
Ale paskuda !!! Najbrzydszy Lotus w ostatnim czasie !!!
29.01.2013 09:53
0
To jest model przygotowany na prezentację. Coś mi się wydaje,że "nochal" po testach będzie jednak płaski:)
29.01.2013 10:41
0
czy mi się wydaje czy to są 2 różne bolidy ?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się