Po mimo planów zmian przepisów, które wejdą w życie wraz z sezonem 2013, ekipa Lotusa uważa, że warto rozwijać podwójny system DRS.
Ekipa z Enstone ma nadzieje, że po udanych testach wykonanych podczas treningów w Niemczech i na Węgrzech, uda się zastosować podwójny system DRS w czasie całego weekendu w Belgii.W odróżnieniu od systemu, jaki stosuje Mercedes, DRS Lotusa ma podobno zapewniać większe korzyści, kiedy skrzydło jest zamknięte. Może to zapewnić duży wzrost wydajności na torach typu Spa-Francorchamps, czy Monza gdzie znajdują się długie proste.
Dyrektor techniczny Lotusa –James Allison powiedział serwisowi Autosport.com, że warto ulepszać DRS pomimo tego, że najprawdopodobniej nie będzie można go stosować w przyszłym roku.
„Planowane są zmiany zasad w regulaminie, które zakazują używania podwójnego systemu DRS w przyszłym sezonie. Jesteśmy w połowie tego sezonu. Jest jeszcze trochę czasu, tak więc dobrym jest posiadanie czegoś takiego.”
Szef teamu Lotus – Eric Bolullier po wyścigu na Węgrzech powiedział, że jest zadowolony z postępów prac nad system DRS.
„Myślę, że zanotowaliśmy dość pozytywny wzrost tempa. Jeśli znaleźliśmy już wzmocnienie, to musimy wprowadzić je do samochodu. Mamy jeszcze trochę do zrobienia, ale w kolejnym wyścigu, modyfikacja będzie zamontowana w obu bolidach.”
Team Lotusa w klasyfikacji konstruktorów zajmuje obecnie trzecie miejsce i ma zaledwie punkt straty do McLarena, zaś kierowca zespołu, Fin Kimi Raikkonen ma realne szanse na podium w końcowej klasyfikacji mistrzostw.
31.07.2012 14:26
0
mam nadzieje, że da im ten system "kopa" podobnego do 2010r , jak po wprowadzeniu kanału F, napewno czołowe zespoły trzęsą trochę "gaciami" przed nimi i wypatrują prognoz długoterminowych, bo jakby tak na Spa i Monzie były jeszcze upały too..:)
31.07.2012 14:52
0
W 2013 roku ów system zostanie zakazany. ;)
31.07.2012 14:54
0
Panowie w czerni wyraźnie już sieją popłoch wśród innych ekip. Jak założą podwójny dres :) to może być to hicior sezonu. Oby wszysko zagrało to będzie się działo...
31.07.2012 18:06
0
Tym bardziej, że teraz mamy bardzo szybkie tory. :))
31.07.2012 18:40
0
Na Spa ciepło raczej nie będzie, ale to tor Kimiego , więc on to nadrobi samodzielnie. Za to we Włoszech raczej marnie widze radość kibiców Ferrari.
31.07.2012 18:48
0
Mam nadzieje że to się sprawdzi i Kimi wygra dwa następne wyścigi:) a jak będzie to wesoły Romek to też fajnie:)
31.07.2012 22:01
0
Na spa może padać więc nie koniecznie może się udać, ale skoro ma przynieść to także korzyści podczas gdy skrzydło jest zamknięte to zobaczymy. Ale na Monzy Lotus będzie bardzo mocny. Kimi wygra w spa, Romain na Mozny.
31.07.2012 23:31
0
z tego co czytalem na innym forum bardziej technicznym to przy zamknietym skrzydle ma wspierac dyfuzor pompowac do niego dodatkowe powietrze do docisku tylnej osi (w zakretach jak najbardziej) a przy otwartym skrzydle zamyka doplyw do dyfuzora i ma calkowicie wygasic docisk na gornej lotce i nieco na dolnej na a tym samym tylna os ma stracic docis na prostych uzyskany mniej wiecej tez przez dyfuzor czyli da im kopa. a jak bedzie zobaczymy
01.08.2012 20:18
0
Ogólnie rzecz biorąc ten system będzie bardzo przydatny dla Lotusa w walce w kolejnych GP. Oby dało im to przewagę. :))
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się