Pomimo toczącej się na wszystkich frontach batalii o regulacje techniczne dotyczące silników na sezon 2013, Światowa Rada Sportów Motorowych, dzisiaj podtrzymała swoje stanowisko w kwestii małych, turbodoładowanych jednostek napędowych.
FIA dała sobie jednak czas do 30 czerwca br. na ewentualną zmianę daty wdrożenia nowych przepisów. Jeżeli udziałowcy sportu (włączając w to zespoły i producentów silników) będą chcieli opóźnić wdrożenie nowych przepisów przeprowadzone zostanie ponowne głosowanie.W myśl tego co dzisiaj ustalono w Barcelonie od sezonu 2013 zespoły Formuły 1 będą musiały używać silników czterocylindrowych o pojemności 1,6 litra z wtryskiem pod wysokim ciśnieniem do 500 barów i maksymalnych obrotach na minutę wynoszących 12.000 z zaawansowanym zarządzeniem energią i systemami odzyskiwania energii kinetycznej (znanych jako ERS), zgodnie z decyzją podjętą przez Radę w grudniu 2010 roku.
Oprócz potwierdzenia stanowiska w kwestii jednostek napędowych, FIA uchwaliła dzisiaj następujące zmiany w regulaminie technicznym na sezon 2013:
- regulamin dotyczący aerodynamiki bazuje na zasadach z 2011 roku, z modyfikacjami dotyczącymi poprawy efektywności aerodynamicznej: wspólnie ze zmianami dotyczącymi układu napędowego ma to pozwolić na redukcję konsumpcji paliwa o 35 procent;
- Wysokość końcówki nosa zostanie ograniczona tak, aby lepiej chronić przed czołowymi zderzeniami;
- zostaną wprowadzone dalsze ograniczenia dotyczące skrzyń biegów (przełożeń, liczby skrzyń biegów), tak aby zmniejszyć koszty;
- Całkowita waga minimalna bolidu zostanie podniesiona do 660 kg.
03.06.2011 16:29
0
Torszkę jeszcze pozmieniają regulaminy i ludzie zaczną tuningować swoje Maluchy, by jeździć w F1...
03.06.2011 16:30
0
Ja mam w samochodzie 1.8, a w F1 1.6 to wstyd !!! ;( -śmiech na sali, puste krzesła ;/
03.06.2011 16:46
0
Najlepsza f1 to była w 2004
03.06.2011 16:47
0
Czekamy na ruch SF. Jeśli dobrze zrozumiałem to ma być mniej przełożeń i słabszy silnik. Jeśli Włosi nie wynogocjują jednego roku f1 więcej to obawiam się, że tym razem konsekwentnie odejdą z niej ponieważ f1 nie będzie już najszybszą torową serią wyścigową.
03.06.2011 16:49
0
zróbmy 1 silnik 1 skrzynie biegow 1 komplet opon jedno skrzydlo przednie i tylnie na caly sezon i niech tory nic nie placą za organizację gp dodatkowo zamontujmy pedaly i wtedy kondycja fizyczna kierowców będzie miala dopiero znaczenie np. wjazd na eou rouge byla by zabawa i tania i cicho ........I BEZNADZIEJNIE patologia i tyle w temacie
03.06.2011 16:57
0
kuchnia taki silniczek po jednym wyscigu to już wyżyłowany bedzie, ciekawe ile jednostek dostana na sezon ;)
03.06.2011 17:00
0
5. fanAlonso=pziom i wtedy HRT sięgnie po mistrzostwo
03.06.2011 17:12
0
7. Cypriano ....ależ skąd. USF1 wróci i to oni wygrają mistrzostwa ;)
03.06.2011 17:53
0
Zderzenia czołowe, czyli kontakt przód bolidu-przód innego bolidu, czy przód bolidu-przeszkoda?
03.06.2011 18:14
0
najlepsza ze zmian to ograniczona wysokosc nosa;) powinni zrobic aby były V10 i było by fajnie i usunąc KERS
03.06.2011 18:30
0
ciągle tylko gadają o zmniejszaniu kosztów, a w przyszłym roku 21 wyścigów planują. Jakoś nie sądzę, żeby zespoły na tym zaoszczędziły.
03.06.2011 18:36
0
3. bednara1998 tylko ty, przykładowo, masz turbo 0,5 bara, a oni 500 :D
03.06.2011 18:43
0
może FIA wyprodukuje jeden taki silnik pokazowy? niech pokażą jak mają one wyglądać? najlepiej wymyślać durne przepisy bez żadnych konkretnych argumentów.
03.06.2011 18:45
0
coś mi się wydaje, że to już koniec F1. Zespoły odejdą i założą własną spółkę typu FIA. Śmiech na sali. Ile można ograniczać?
03.06.2011 18:55
0
Boze, a wy ciągle narzekacie, co za różnica V8, V10 czy V12 jeśli będą rozwijały taką samą prędkość ? Będą cichsze ? I bardzo dobrze, chyba nie byliście w Monaco w trakcie GP, w całym mieście rozdają stopery bo kilometry od toru jest taki huk, ze głowa mała. Dla mnie bolidy mogą być nawet na prąd - byle zapieprzały jak trzeba. A zespoły nie chcą ich dla tego bo to kolejny wyścig zbrojny który przodowe zespoły mogą przegrać...
03.06.2011 19:15
0
15. mancis Zgadzam się z tobą. Jojczenie to nasza tradycja narodowa i choć ludziska nie mają w zasadzie pojęcia jak to będzie jeździć, to pokręcić nosem trzeba. Kiedy właził DRS i Pirelli też był jęk na sali, a teraz nikt nic już nie mówi, no bo jest widowiskowo. Jeśli chodzi o hałas , to mnie nie rusza akurat. Chodzi tu bardziej o kierunek rozwoju współczesnej motoryzacji i ten mi pasuje, by starać się uzyskiwać jak największą wydajność , zużywając przy tym minimum paliw. Nikt nie chce zrobić z F1 wyścigów meleksów. Z pewnością bolidy będą miały identyczne z aktualnymi osiągi i gołym okiem różnicy widać nie będzie. Za to praca inżynierów będzie łatwiej adoptowana przy projektowaniu i produkcji aut seryjnych, bo o to też w tym chodzi.
03.06.2011 19:24
0
Marudzicie i tyla !! Jeszcze nic nie widzieliście ale już wszystko wiecie jak to Polacy maja w naturze ,bo każdy polak zna się na wszystkim ;P Nie ma co się prężyć. Poczekamy zobaczymy. Przecież te zmiany nie są jakimś widzi mi się ,a są oparte na opinii ekspertów. Ja tylko przypomnę ze silniki o takiej pojemności z turbo już w F1 występowały i było super. Nawet za bardzo super i trzeba było ich zabronić.
03.06.2011 19:34
0
Jeszcze dodam, ze sama pojemność już nie wpływa tak na osiągi taka mazda już od lat z 1.3 wyciąga 250KM bez żadnego doładowania... Poza tym, nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam dźwięk sprężarki czy kompresora ;]
03.06.2011 19:46
0
@18. ten gwizd jak w WTCC lub WRC. Poezja!
03.06.2011 20:03
0
Ręce opadaja ;( 4. Igor Ferrari nawet nie robi takich silników w drogowych samochodach !
03.06.2011 20:24
0
18. mazda wyciaga 250 bo ma wankla, swoja droga te silniki w f1 byly by bardzo ciekawe.
03.06.2011 20:38
0
Wiem, że ma rotacyjny, ale 1.3. Poza tym to jest dobre dla nas - zwykłych ludzi. Silniki bardziej zbliżone do tych cywilnych będą rozwijane co na przyszłość dobrze wróży. Poza tym kiedyś były chyba 1.5 turbo i były mocniejsze niż dzisiejsze 2.4. Ja jestem otwarty na wszystkie zmiany z jednego powodu, co roku są wprowadzane jakieś zmiany - taka kolej rzeczy. No i jeszcze wierzę w to, że jednak nie wymyślają tego wszystkiego ludzie spod budki z piwem tylko ludzie którzy spędzili w F1 połowę swojego życia.
03.06.2011 20:44
0
Same ograniczenia...
03.06.2011 20:44
0
@18 ja tam wole odglosy od V6 w gore =D
03.06.2011 21:07
0
22 jestem ciekawy kto jest w tym skaldzie FIA każdego interesuje własna d... i tylko jeszcze kasa a jak chcesz cos do aut cywilnych to masz od tego wtcc czy wrc auta bardziej zbliżone do naszych chociaż jak ogladam tegoroczne wtcc czy wrc to okropny dźwięk mają auta prawie go nie słychac jaki jest sens samochodu a tym bardziej wyscigowego/ rajdowego ktorego silnika nie słychac ? paranoja ! tu ma byc dźwięk aż ogłuchniesz a paliwa ma spalac ile tylko się chce silników i skrzyni biegów ma byc ze 20 nie róbmy z F1 sportu z ograniczeniami i dla mniej zamożnych
03.06.2011 21:08
0
jak już im tak bardzo zależy na tych silnikach "z kersem", to już niech wrócą te potwory V6 1.5 z lat '80, to wtedy się okaże, kto jest kierowcą, a kto kierowcą wyścigowym. ;)
03.06.2011 21:21
0
25, Tu się nie zgodzę, bo to F1rozwija technologię która za kilka/kilkanaście lat w jakimś tam stopniu trafi do aut cywilnych, nie z WRC - oni nie rozwijają - oni wykorzystują. I dla mnie samochód sportowy ma zapierdalać, a nie "ładnie brzmieć", ale kto co lubi.
03.06.2011 21:29
0
22.mancins,co Ty pieprzysz człowieku o jakimś naszym dobrze piszesz,w dupie mam wasze dobro,ja chcę ryku silników,zżerania hektolitrów paliwa,chcę aby rozdawali stopery bo to jest ku....a właśnie TO. Weź się przeżuć na żagle tam jest ta zjebana cisza. Oni normalnie mordują tą serię!!!!!!
03.06.2011 21:33
0
28 też mam takie odczucia może urządzimy jakiś protest ?:)
03.06.2011 21:38
0
29.fanAlonso=pziom,chętnie się przyłącze do protestu,albo do petycji o utworzeniu nowej "wolnej" serii wyścigowej.
03.06.2011 21:39
0
szachami sie niektórzy zajmijcie, cicho, czysto, ekologicznie
03.06.2011 21:51
0
a ja bym chciał żeby jeździli na 2.0 D4D - tak jak ja, a wtedy to ja im pokaże jak się jeździ!! :)
03.06.2011 22:14
0
wyobrażacie sobie Ferrari z silnikiem 4-ro cylindrowym? no i limit obrotów do 12tys. - wszystko po to żeby zaoszczędzić parę litrów paliwa? a cicho to ma być po co? bo ptaki się płoszą czy jak? jakiś dureń się bawi w ekologa i wymyśla
03.06.2011 22:28
0
co za dno, no to mamy 2 ostatnie sezony Formuły 1 i początek Formułeczki 1
03.06.2011 22:48
0
Śmieszna jest ta cała "ekologia" w F1, w Giro d'Italia spala się więcej paliwa niż bolidy F1 przez cały sezon.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się