WIADOMOŚCI

Wywiad z Robertem Kubicą
Wywiad z Robertem Kubicą
Robert Kubica podczas prezentacji bolidu R31 udzielił krótkiego wywiadu, w którym przybliżył między innymi wyzwania związane ze zbliżającym się wielkimi krokami sezonem 2011.
baner_rbr_v3.jpg
Robert, nowy sezon rozpoczyna się za niewiele ponad miesiąc. Jak bardzo podekscytowany jesteś w związku ze zbliżającym się wyzwaniem?
„Po długiej przerwie zimowej zawsze czujesz się gotowy do powrotu za stery, a ja naprawdę nie mogę doczekać się startu sezonu. Podobnie jak w przypadku kolorów mojego nowego samochodu, spore zmiany zostały wprowadzone również w regulaminach – podwójny dyfuzor został zakazany, wprowadzono regulowane tylne skrzydło i nowe opony Pirelli. Przed startem pierwszego wyścigu trzeba się więc przyzwyczaić do wielu nowych rzeczy – zrobimy jednak co w naszej mocy aby być jak najlepiej przygotowanymi przed startem sezonu”.

To twój drugi sezon z zespołem. Czy to ułatwi wyciągnięcie maksimum z samego siebie i z samochodu?
„Oczywiście gdy dołączasz do zespołu, wszystko jest nowe – trzeba poznać ludzi i sposób ich pracy. Dobrze więc, że nie musimy się tym martwić w tym roku – doskonale wiem czego mogę się spodziewać. To ułatwi koncentrowanie na wydobywaniu całego potencjału z samochodu i starania skierowane na poprawę osiągów”.

Jak zmieni się według ciebie sport w związku z modyfikacjami w regulaminach?
„Myślę, że będzie trochę inaczej, ale nie powiedziałbym, że wyzwanie będzie większe, ponieważ jazda samochodem F1 na limicie zawsze stanowi ryzyko. Kierowcy bez wątpienia będą bardziej zajęci przez KERS i regulowane tylne skrzydło, ale prawdopodobnie nie będzie trudniej niż w ubiegłym roku, gdy obsługiwaliśmy kanał F. Mówiąc szczerze, dobrze będzie móc obie ręce położyć na kierownicy! Podczas pierwszych testów na pewno będziemy musieli się skupić aby zrozumieć nowe systemy – jestem jednak przekonany, że szybko się przyzwyczaimy, a czynności staną się automatyczne”.

Czy regulowane tylne skrzydła są czymś, co ekscytuje ciebie jako kierowcę?
„Myślę, że bez wątpienia da ono więcej możliwości wyprzedzania, co jest dobre dla Formuły 1 i widowiska, musimy jednak być ostrożni i nie pozwolić na zbytnią przewagę samochodu jadącego z tyłu. Wydaje mi się, że sytuacja nie będzie tak ekscytująca, jeśli z powodu skrzydła manewry wyprzedzania zaczniemy oglądać na każdym okrążeniu wyścigu. Inną sprawą, którą musimy mieć na uwadze, to przełożenia biegów, ponieważ znalezienie idealnych ustawień będzie ogromnym wyzwaniem – zwłaszcza jeśli chodzi o bieg szósty i siódmy. Nawet jeśli uda się znaleźć dobre ustawienia na kwalifikacje – podczas których skrzydło można wykorzystywać do woli – pamiętać trzeba również o znalezieniu odpowiedniego kompromisu na wyścig, gdy użycie skrzydła jest ograniczone przepisami”.

Jak trudne będzie przebrnięcie przez nawał pracy podczas testów zimowych i zdążenie z przygotowaniami do pierwszego wyścigu?
„Nigdy nie jest łatwo, ponieważ liczba dni jest ograniczona – wydaje mi się jednak, że czasu jest akurat tyle, ile potrzeba aby przygotować się do Bahrajnu. Wszystko zależy od tego, jak dobrze sprawy ułożą się podczas pierwszych testów – trzeba liczyć na to, że nie będzie niespodzianek, które zabiorą nam cenny czas na torze. Liczne zmiany również sprawiają, że zadanie nie jest prostsze niż w ubiegłych latach – zrozumienie KERSu, tylnego skrzydła i opon wymagać będzie mnóstwa okrążeń. Mówiąc szczerz, najbardziej czasochłonne będzie sprawdzanie opon, ponieważ na każdej mieszance trzeba pojeździć w innych warunkach i z innym obciążeniem paliwem – jest wiele do odkrycia. Trzymam kciuki za udany start testów, abyśmy mogli rozpocząć pracę nad osiągami tak wcześnie jak to tylko możliwe”.

Jakie są twoje nadzieje i oczekiwania na ten rok?
„Moim celem – jak zawsze – jest utrzymanie dobrego i równego poziomu w przeciągu całego sezonu. To cel każdego kierowcy. W tym momencie trudno ocenić konkurencyjność naszego bolidu, ale inżynierowie zdecydowali się na innowacyjny design, a to dobrze wróży. W ubiegłym roku zaliczyliśmy udany sezon – ponownie liczymy na przesunięcie się do przodu i rywalizację bliżej czoła stawki. To oznacza, ze naszymi rywalami będą zespoły takie jak Ferrari, McLaren czy Red Bull – wiemy, że nie będzie łatwo, będziemy jednak ciężko pracować aby walczyć w ścisłej czołówce”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

33 KOMENTARZY
avatar
lewarek

31.01.2011 14:39

0

Dawaj Robert!!!


avatar
jasieks

31.01.2011 14:39

0

auto piękne oby było super sprawne i szybkie co do roberta to wierzę że on wie co ma robić chciałbym aby mechanicy w pit line nie popelniali blędów robert pokaż wszystkim niedowiarkom że jesteś wielki


avatar
kokon510

31.01.2011 14:41

0

oby wszystko szło jak najlepiej i żeby bolid był niezawodny


avatar
rogas144

31.01.2011 14:43

0

No, mam nadzieję, że walka zostanie nawiązana :) Teraz czeka ich kupa testów i analiz. POWODZENIA !


avatar
xdomino996

31.01.2011 14:43

0

Nie moge sie juz doczekac!


avatar
michalk56

31.01.2011 14:49

0

Oby przy przestawianiu czegoś nie zdjął mechanika w boksie jak to miało miejsce w 2010.


avatar
gilek1990

31.01.2011 14:49

0

Oby tylko bolid był szybki tak bardzo jak świetnie wygląda a Robert pokaże wszystkim klasę :)) już nie mogę się doczekać sezonu...


avatar
ErniK

31.01.2011 14:57

0

cos czuje ze bedzie kiepski sezon... im bardziej Robert jest zadowolony z bolidu przed sezonem, tym gorszy sezon - tak bylo w BMW - obym sie mylil...


avatar
xdomino996

31.01.2011 15:01

0

Słyszeliscie o tym ze w R31 wydech ma byc z przodu auta? Niezle rozwiazanie ma to ponac dawac niewiarygodny docisk ale zobaczymy


avatar
Pietrzej

31.01.2011 15:03

0

wiecznie 8 - to max co może z niego być


avatar
atomic

31.01.2011 15:12

0

uuuuuuuu lekcje skończone.


avatar
rusek f1

31.01.2011 15:20

0

Oby było dobrze. Kubica jest dobrej myśli. To jest ważne. On nigdy nie fantazjował i zawsze realnie oceniał swoje szanse co nie raz się potwierdziło.


avatar
Jaro75

31.01.2011 15:28

0

ROBERT , SAMYCH ZWYCIĘSTW !!!!


avatar
Gosu

31.01.2011 15:30

0

8. ErniK Przed sezonem 2009 to zarząd BMW nakręcał atmosferę jaki to nie będzie sezon. Robert w którymś z wywiadów powiedział, że przewidywał porażkę w postaci ciężkiego KERSu ( na dodatek nie mógł go używać ), który miał być największym atutem BMW. Zrobili bolid pod gorszego kierowcę, który okazał się gówno warty. 10. Pietrzej idź odrób lekcje i poczytaj lekturę ... Bolid wizualnie prezentuje się dobrze, ale nikt nie wie co i jak z osiągami względem konkurencji, więc darujcie sobie spekulacje chociażby do zakończenia testów, które też nie mówią całej prawdy, choć zarys stawki uwidaczniają. Ja jestem niepoprawnym optymistą i wierzę, że R31 będzie bolidem jakiego Robert jeszcze nie miał, czyli pozwalającym na walkę z czołówką.


avatar
zelik76

31.01.2011 15:32

0

Nieskromnie dodam - uważajcie na Pietrowa, bo coś czuję w kościach że to może być jego sezon. Jeśli będzie się trzymał blisko czuba przy Kubicy, to przy jego atomowych startach będziemy mieli problem... A jazda na początku stawki to coś zupełnie innego niż jego ostatni sezon w korkach. Choć się z niego nabijałem, to teraz są obawy że na starcie może zostawić Kubicę z tyłu, jeśli te bolidy są rzeczywiście takie szybkie. Już w zeszłym sezonie parę razy opadła mi szczęka po jego startach, zresztą pseudonim ma od tego - rakieta z Wyborga...


avatar
gilek1990

31.01.2011 15:35

0

15. zelik76 ja tam jakoś się Wicią nie przejmuję ;) a owszem niech jeździ z przodu i przywozi punkty dla zespołu ;)


avatar
6q47

31.01.2011 15:44

0

cóż, wywiad w innym stylu niż Witka. Wiele mówiący. Dodatkowo zawierajacy nieco wtrąceń na tematy techniczne.


avatar
GoQu

31.01.2011 15:52

0

@14 nic dodać nic ująć ; ) @15 Robert tez jest dobry w startach ; >


avatar
sZaRaK

31.01.2011 16:12

0

http:// www.facebook. com/ photo. php? pid=622683&id= 1738542859 66083 Robert w czerwonym kasku będzie jeździł, albo to jest pomarańczowy ;/


avatar
Ugwer

31.01.2011 16:22

0

@15 Aż tak w Pietrowa nie wierzę, ale może zrobi chociaż tyle w porównaniu do Kubicy, co Schumacher do Rosberga w 2010r...?


avatar
bacardi2

31.01.2011 16:59

0

19. Nie podoba się? Podobny do tego z Sauberowskich czasów Kubicy.


avatar
Mati26102

31.01.2011 17:32

0

wszystko piknie ładnie :) a gdzie można oglądnąć testy jutrzejsze wie ktoś ???


avatar
dymski14

31.01.2011 17:56

0

Ciekawe jaki kask będzie miał Kubica...


avatar
HarryPioter

31.01.2011 17:56

0

3-mamy kciugi, GO Robert


avatar
grzesznik

31.01.2011 18:03

0

Kto wie jaki kask będzie miał Robson? Jakiś link? Wiem tylko że będzie czerwony


avatar
ygor

31.01.2011 18:18

0

ale dali SHOW na prezentacji R31 jak ktoś nie widział to proszę ;P http://w ww.kyte.tv/ ch/lotus-re nault-gp-live /lotusren ault-gp-r31-laun ch-from-val/p=642 8&c=453816&s=1166125&l=223 500


avatar
RenaultKubek1

31.01.2011 19:21

0

W wydarzeniach na Polsacie mówili że mamy 3 sezony w jakości HD.Kubica i Petrov jezdzili już po torze!Wykonali razem 2 kółka.Co do kasków jeśli dobrze zauważyłem są takie same jak w tamtym roku tylko jest dodany czarny kolor


avatar
daniello

31.01.2011 19:43

0

A propo testów to pewnie będzie prowizoryczny live timing na f1today:)


avatar
ironmp

31.01.2011 19:43

0

Jeśli chodzi o kask, to Robert wrócił do klasycznego czerwonego tego jeszcze z czasów BMW i wcześniej. To dobrze, znowu łatwiej go będzie rozpoznać.


avatar
f1maniakpolska

31.01.2011 20:11

0

Mam nadzieje, ze Renio-Lotus pokarze klase, jesli tak bedzie jezdzil jak wyglada to sie zapowiada wspanialy sezon dla Roberta. A tak z innej beczki to jutro Robert a Nie Vitja będzie jezdzil...


avatar
fezuj

31.01.2011 20:56

0

8. ErniK - Te.. prorok a w którym miejscu znalazłeś jakiś huraoptymizm Roberta by pier... takie farmazony??? 23. dymski14 - Na pewno twardy :)


avatar
fan redbull

31.01.2011 22:01

0

Licze na dobry sezon i mam nadzieje że moie złe pszeczucia są błędne TRZYMAM KCUKI !!!


avatar
kukus

31.01.2011 23:20

0

Trzymie kciuki.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu