WIADOMOŚCI

Powróci zamykanie alei serwisowej?
Powróci zamykanie alei serwisowej?
Jak podał Auto Motor und Sport, zespoły F1 za dwa tygodnie w Korei podejmą próbę dyskusji nad zmianą przepisów dotyczących zamykania alei serwisowej na okres neutralizacji toru.
baner_rbr_v3.jpg
Zasada ta wprowadziła sporo kontrowersji podczas minionych sezonów ze względu na fakt, że niektórzy kierowcy w trakcie neutralizacji toru zostali zmuszani do zjazdu do alei serwisowej ze względu na kończące się paliwo.

W sezonie 2010 w Formule 1 zakazano tankowania podczas wyścigów i reguła mogłaby ponownie pojawić się w przepisach, zmniejszając losowość przebiegu wyścigu.

Aby nowa zasada została dołączona do przyszłorocznych przepisów musi zostać ratyfikowana przez wszystkie ekipy. Słabsze zespoły mogą więc nie chcieć jej wdrożenia, gdyż tym samym odbierałyby sobie ewentualną szansę na dobry, aczkolwiek przypadkowy, wynik.

Jeżeli zasada miałby być ratyfikowana przez Światową Radę Sportów Motorowych w sezonie 2012, potrzebne jest jedynie większościowe przegłosowanie reguły przez zespoły.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

7 KOMENTARZY
avatar
Gosu

07.10.2010 11:49

0

Wreszcie ! Kiedy nie już tankowania od razu powinni przywrócić ten przepis. Wszystko jest wtedy jasne i klarowne, a nie zadyma w PL jak tylko SC wyjedzie na tor.


avatar
Jacko

07.10.2010 12:39

0

Choć nie da się ukryć, że każde pojawienie się SC wprowadza jakąś tam przypadkowość. Uprzywilejowani są chociażby kierowcy, którzy wymienili opony chwilę wcześniej, a pokrzywdzeni Ci, którzy tracą całą wypracowaną przewagę i spadają po wymianie opon na koniec stawki. Podobnie może być z liderem wyścigu, który wypracował sobie dużą przewagę, a w drugiej części wyścigu nie jest już tak bardzo szybki. No ale takie są uroki wyścigów ;)


avatar
Ravfaaaaa

07.10.2010 13:24

0

Ten przepis powinien wrócić, obecnie po wyjechaniu SC w pitlane jest jedno wielkie zamieszanie.


avatar
strong1

07.10.2010 13:36

0

Po co w ogóle go znoszono skoro cała negatywna strona tego przepisu zdążyła zniknąć w tak zwanym "między czasie"?


avatar
Robert.Kubica

07.10.2010 15:09

0

no a jak ktoś mimo wszytko bedzie musiał zjecha do pit lane bo ma awarie (np. awarię skrzydła lub opony po wypadku który jest powodem wyjazdu safety cara), to po zamknięciu alei serwisowej musiałby czekać z wyjazdem na zielone światło


avatar
szerter

07.10.2010 15:23

0

5. Robert.Kubica - teraz też musi czekać, jeśli przez prostą startową przejeżdża 'pociąg'.


avatar
Taiyou

07.10.2010 19:38

0

Jak chcą powrócić do poprzednich zasad to też niech wróci reguła dotycząca ustawiania się za SC, że ci z końca stawki mogą go minąć i zająć miejsce na końcu stawki, a nie tak jak jest teraz, że mamy po SC restart, a tu jeszcze takie Virgyny czy Lotusy przeszkadzają w ściganiu samochodom z pierwszych miejsc..


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu