komentarze
  • 31. tomiirower
    • 2010-08-01 17:58:19
    • *.netmax.net.pl

    kempa mam pytanie. Czy czasem vettel po otrzymaniu wiadomości o przejeździe przez pitline nie powinien zjechać odrazu na następnym okrążeniu. Bo z tego co pamiętam to kara zostala nałożona, a on zrobił może jeszcze z 5 okrążeń i tym samym zrobił sobie taką przewage żeby wyjechać przed masą.?

  • 32. gazek
    • 2010-08-01 18:03:05
    • *.sgyl.cable.virginmedia.com

    Niezrozumiała kara dla Roberta, która dotknęła przecież nie tylko i nie przede wszystkim zespół, ale także, a może przede wszystkim właśnie kierowcę i zespół (w takiej kolejności). Nie wydaje się to sprawiedliwe wobec zawodnika, którego nie było przecież żadnej winy. Przez tą stłuczkę Robert i tak stracił okrążenie, a samochód jego w zasadzie nie nadawał się do dalszej jazdy. Jakoś powinni w ogóle ograniczyć ten ruch w pit stopach (np max 5 samochodów w tym samym czasie), bo czasami naprawdę bywa tam bardzo niebezpiecznie, jak wszyscy zjeżdżają w tym samym czasie.

  • 33. tomiirower
    • 2010-08-01 18:06:31
    • *.netmax.net.pl

    Decyzja o SC była pewnie nie przemyslana bo nawet dokładnie nie pokazali co się stało. Widziałem przez chwile że na torze leży kawałek urwanego skrzydła, lecz nie dojżałem czy to bardziej z boku toru czy na srodku. Lecz można by było spróbować ściągnąć tą częśc bez SC, tym bardziej że to była jedna rzecz a nie rozsypka po torze.

  • 34. GrzesB
    • 2010-08-01 18:12:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kara dla RENAULT zasłużona - trafiło na Roberta - trudno, ale wyobraźcie sobie gdyby po zderzeniu odbiło Sutila i staranowałby ludzi z obsługi... Nie widzę tutaj winy Roberta, ale takie rzeczy powinny być karane. Za małą karę dostał Mercedes - tutaj było jeszcze większe zagrożenie, które IMHO miało swoje odzwierciedlenie właśnie w kolizji KUB-SUT. Vettel - cóż - ten chłopak posiadając genialny bolid i będąc pierwszym kierowcą w zespole prawdopodobnie nie ukończy sezonu z majstrem w kieszeni... Już tej chwili przez głupie błędy zespołu RBR obaj kierowcy nie mają wielkiej przewagi, którą powinni posiadać...

  • 35. tomiirower
    • 2010-08-01 18:14:26
    • *.netmax.net.pl

    Zapomniałem jeszcze dodać że po raz kolejny sędziowie podczas wyscigu nie popisali się szybkością nakładania kar, i znów źle podjęte decyzje co do tych kar. Gdyby to odemnie zależało to napisałbym jakieś pismo o niesłuszności kary dla roberta. Robert zrobił wszystko perfekcyjnie, a to pan z lizaczkiem musi się upewnić zeby kierowce wypuścic bezpiecznie. Więc napisze to jeszcze raz: Kara pieniężna dla reno jak najbardziej dobra. LEcz kara dla Roberta jeszcz w dodatku STOP AND GO (vettel oczywiscie za blad z jego strony tylko przejazd bez atrzymania) jest wzięta z dupy, czasami wydaje mi się że siedzą tam 10 latki bez szkoły i biorą te kary z dupy jak juz napisalem...

  • 36. Kwazar
    • 2010-08-01 18:14:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Ananas. Jakbyś "przypadkiem" dotarł do jakichś danych na temat podwójnych kar za jedno przewinienie, to by było super ;)

    P.S. Dzięki wielkie za inne staty. Fajnie się to czyta :)

  • 37. karlito
    • 2010-08-01 18:17:02
    • *.adsl.inetia.pl

    kara dla Roberta to idiotyzm sędziów pokazujący że nie radzą ze swoimi obowiązkami. podejmują decyzję skrajnie idiotyczne albo pobłażliwe. Kara dla Renaty słuszna jak najbardziej ale co zawinił Kubica, przecież nie widział nadjeżdżającego Sutila.

  • 38. damianes123
    • 2010-08-01 18:21:21
    • *.opera-mini.net

    Usunięty

  • 39. AlMastar
    • 2010-08-01 18:44:07
    • *.cdma.centertel.pl

    qwa jakie z was barany

    Robert jest w teamie Renault i musi odpowiadać za błędy zespołu, dziwnę żeby puścili to płazem i tylko dali karę 50tys. Rosberg jak by jakoś przejechał do pit bez kola też by dostał karę a potem jeszcze kasę od Merca by FIA wzięła

    druga sprawa to niewspółmierna kara dla Merca i Reno bo jednak koło stworzyło duże zagrożenie w boxach a wyjazd Roberta mógł teoretycznie stworzyć duże większe zagrożenie (jak by np. Sutila bolid odbiło w mechaników czy coś)

    to równie dobrze można by pisać że za za dużą prędkość w pitlane odpowiada zespół bo źle urządzenie ograniczające zrobił a nie kierowca i za to kary się nie należą

  • 40. mysterio
    • 2010-08-01 18:52:05
    • Blokada
    • *.stargardszczecinski.vectranet.pl

    Ale Vettel juz kary nie dostanie za ścięcie na ciągłej

  • 41. tomiirower
    • 2010-08-01 18:57:03
    • *.netmax.net.pl

    39. Nie zgadzam się z tobą. Podnosząc lizak Robert jest informowany o tym że może bezpiecznie wyjechac na tor niogo nie uszkadzajac, nie przeszkadzająć. Robert taką kare jaką na niego nałożyli powinien dostac tylko wtedy gdyby pojechał gdy pan lizakowy nie podniosl lizaka, co sie zdarzalo kiedys w innych zespolach. Jezeli lizak jest w gorze tor jest czysty i morzna bezpiecznie wyjechać, przynajmniej teorytycznie. Więc ewidentnie zawinil tylko pan lizakowy, bo jakbys nie wiedzial w bolidzie blowa musi byc sztywno i ma bardzo ograniczone ruchy na boki wiec robert nie mial szans go zobaczyc z boku.

  • 42. omegags
    • 2010-08-01 19:05:23
    • *.ssp.dialog.net.pl

    było zbyt dużo zamieszania i tyle a Sutil oprócz zjazdu do boksu zrobił manewr omijania Rosberga itu jest przyczyna trzeba po prostu zobaczyć to wszystko jeszcze raz i wtedy zobaczymy jak było faktycznie

  • 43. Kimi Rajdkoniem
    • 2010-08-01 19:13:05
    • *.chello.pl

    Kempa, a za co karę dostał Rosberg w Singapurze w zeszłym roku? Nie za zły wjazd na pitlane, czytaj najechanie na linie?

  • 44. waldi1
    • 2010-08-01 19:15:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zgadzam się z innymi Roberta szkoda i to bardzo ale zespół powinien ponieść większą kare. Morze wreście by zaczeli myśleć bo ostatnio zachowują się jak by zapomnieli ile jeszcze mają do zrobienia by dogonić reszte i takie błędy nie powinny mieć miejsca.

  • 45. tomiirower
    • 2010-08-01 19:30:02
    • *.netmax.net.pl

    Wydaje mi sie ze pan lizakowy widzac pedzace kolo wprost na bolid roberta chcial szybko wypuscic zeby uniknac uderzenia z tylu. Pozniej widac jak kolo wylatuje z 7 metorw w powietrze. Przepraszam ale jak mozna byc takim debilem zeby nie zakrecic kola przeciez ono nawet nie bylo zakrecone tam nawet chyba tej nakretki nie bylo tylko samo kolo wsadzone :D

  • 46. petrov
    • 2010-08-01 19:52:26
    • Blokada
    • *.zana.trustnet.pl

    33. tomiirower co ty gadasz o nieprzemyślanej decyzji o SC?!? wielki kawał przedniego skrzydła leżał na środku toru, na prawidłowym torze jazdy, a nie można było tego usunąć bez SC, bo co trochę jechał bolid, stawka się rozsypała i nie było odpowiednio dużo czasu na usunięcie tego elementu przez obsługę!

  • 47. petrov
    • 2010-08-01 19:55:46
    • Blokada
    • *.zana.trustnet.pl

    45. tomiirower kiedy koło wyleciało 7 metrów w powietrze bo nie zauważyłem, widziałem tylko jak toczyło się z niemałą prędkością przez stanowisko Saubera :| żenada z tym kołem, w zeszłym roku było podobnie z Alonso, Hungaroring jest jakiś przeklęty ;]

  • 48. anciolxxx
    • 2010-08-01 19:57:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    widok opony fruwajacej po alei - bezcenny ;D

  • 49. petrov
    • 2010-08-01 20:00:09
    • Blokada
    • *.zana.trustnet.pl

    a faktyczne poleciało w kosmos to koło, jakby tak spadło komuś na łeb to byłby zgon na miejscu :| merc się sypie

  • 50. Ravfaaaaa
    • 2010-08-01 20:07:40
    • *.218.146.194.generacja.pl

    Czy się różniła dzisiejsza sytuacja z odpadającym kołem Rosberga od tej z przed roku z kołem Alonso? Alonso zgubił koło na trasie gdzie nie stwarzało ono dużego zagrożenia, dodatkowo został poinformowany o tym problemie przez zespół i jechał wolno. Natomiast Rosberg zgubił koło w pit-lane gdzie pracuje pełno ludzi, mało brakło a jeden z mechaników Saubera wylądowałby w szpitalu. Wtedy Renault miało zostać zdyskwalifikowane na jeden wyścig, ostatecznie wybrano kare finansową, natomiast Mercedes od razu ma "tylko" karę finansową...

  • 51. karlito
    • 2010-08-01 21:09:41
    • *.adsl.inetia.pl

    39. przestań fantazjować.

  • 52. luka55
    • 2010-08-01 21:10:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sluszne kary dla zespolow . Jesli chodzi o Renault to naprawde ten lizakowy powinien sie nad soba zastanowic . Fakt takie rzeczy sie zdarzaja ale bez przesady. Wedlug mnie nie powinno byc w takich sytuacjach kar indywidualnych jak ta dla Kubicy , no ale coz takowe sa.
    Jeszcze lepiej w Mercedesie gdzie juz zaczynaja odpadac kola. I to tez sie zdarza . No ale Mercedes nie dosc ze zaczyna coraz slabiej jedzic to jeszcze machanicy zaczynaja partolic robote i to akurat Rosbergowi ktory tym srwednio udanym bolidem calkiem dobrze sie spisywal i miall szanse na dobre punkty.

  • 53. Smyczek
    • 2010-08-01 21:30:18
    • *.acn.waw.pl

    30. maniuty
    Czy tylko Ty i ja to widzimy? To, że FIA nie ogarnia tematu, to mnie nawet nie dziwi, patrząc na ich coraz częstsze kontrowersyjne decyzje, praktycznie w każdym wyścigu. Ale nawet tutaj, na forum, nie ma za wiele osób, które zwróciły na to uwagę...

  • 54. grzes12
    • 2010-08-01 22:52:23
    • *.146.230.216.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Dziwne że w ubiegłym roku , początkowo Renault , za odpadnięcie koła z bolidu Alonso zostało wykluczone z jednego GP .... Może FIA powinna tym razem nastraszyć Merca ... W sumie okazała by się bardziej konsekwentna ....

  • 55. maniuty
    • 2010-08-01 22:53:45
    • *.olsztyn.mm.pl

    53. Smyczek,masz rację, nie wiele osób zauważa pewne zdarzenia. W dzisiejszym wyścigu jak napisał 33. tomiirower, można było ten jeden element usnąć bez SC, i byśmy mogli oglądać ciekawą walkę w boksach i kto jak wyszedłby na swojej strategii . A tak zobaczyliśmy wielki chaos, mnóstwo niebezpiecznych zdarzeń, i zniekształcone końcowe wyniki .

  • 56. sharpi
    • 2010-08-01 22:53:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kolejny raz sędziowie wypuszczają SC po to, żeby zmniejszyć różnice między bolidami. FIA dopuszcza nieregulaminowe rozwiązania i ogromną przewagę jednego teamu nad innymi, wybiera tory, na których nie da się wyprzedzać, a później trzeba szukać sposobów na uatrakcyjnienie procesji, żeby pieniążki nadal napływały. jak na ironię najgorsze w skutkach sytuacje rozegrały się po wyjeździe SC. tylko zamknięta pit lane i gwarancja utrzymania zajmowanej pozycji przyniosą oczekiwany poziom bezpieczeństwa. co by zrobiło FIA, gdyby zginął mechanik williamsa, w którego uderzyła opona? prawdopodobnie jedyną decyzją byłaby kara finansowa dla mercedesa. cyrk, a nie sport

  • 57. mac7
    • 2010-08-02 09:18:42
    • *.opera-mini.net

    może wypuścili SC myśląc, ze zrobilo sie nudno to będzie troche zamieszania i mogą zarobic na karach

  • 58. marcin20
    • 2010-08-02 12:46:46
    • *.adsl.inetia.pl

    Mocno nadszarpnie to budżet Renault :(

  • 59. damianes123
    • 2010-08-02 19:25:05
    • *.146.246.228.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Usunięty

  • 60. eisenwolf777
    • 2010-08-03 16:05:04
    • *.opera-mini.net

    @59 Dobrze sie czujesz. Takich jak ty tu nie potrzeba, wyliż swoje rany i idź do dom

  • 61. V-F1
    • 2010-08-17 20:04:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    za mala kara dla VETTELA. wg mnie powinien dostat stop&go za zjechanie do pit i stop&go za duza odleglosc


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo