Kary dla Renault i Mercedesa
Zgodnie ze wcześniejszymi przypuszczeniami zespoły Renault oraz Mercedes po wyścigu zostały ukarane przez sędziów FIA grzywną w wysokości 50.000 dolarów każdy.Z kolei mechanicy Mercedesa wypuścili Nico Rosberga ze źle dokręconym tylnym prawym kołem. W efekcie tego błędu koło odpadło z bolidu Niemca i potoczyło się wzdłuż stanowisk serwisowych innych ekip.
Dodatkowo, Robert Kubica jeszcze w trakcie wyścigu, przed definitywnym wycofaniem się z niego, poniósł karę w postaci przejazdu stop & go.
komentarze
1. kedar9315
Przykro mi to mówić ale kary jak najbardziej słuszne dla obu ekip. prucz tej indywidualnej dla roberta :P
2. JelczGP C317
trochę to niesprawiedliwe dla renault, zostać ukaranym dwa razy za jedno przewinienie
3. pjc
Kary jak najbardziej zasłużone.
4. Miami
Ciekawe jak potraktują MSC...??
5. xdomino996
ale troch winy tego mechanika było w tym kole bo pewnie uderzyłoby kubice
6. bacardi2
Na tym torze zawsze były przygody. A to sprężyny odpadają, koła się odczepiają. I dużo kar. Ciekawe co będzie za rok.
7. Miami
zgadzam się z kadar9315 i JelczGP C317 kara juz była nałoznoa podczas wyscigu- podwójnie karac to absurd!
8. adamusb
Zgadzam się, dziwi mnie indywidualna kara dla Roberta, bo to przecież nie on zawinił.
Dziwię się dlaczego w dalszym ciągu nic nie słychać o karze dla MSC za blokowanie Rubensa i brak drugiej kary dla Ventyla - może wtedy by zrozumiał, że i tak ma szczęscie, bo mógł się znaleźć nie na podium, a za Massą
9. piotrek74
co jak co ale Robert do Sutila to ma szczęście
10. radek0127
A ta kasa to na konto FIA wpływa bo jak tak to w przeciągu tygodnia już 200 000$ z kar zarobili
11. kaniuss
a Fetela nie trzeba karać za nieprzepisowy zjazd do boksów? Przepis mówiący o zakazie opuszczania pit lane podczas SC powinien wrocic.
12. tomiirower
Kara dla zespołów jak najbardziej słuszna. Lecz nie rozumię kary dla Roberta. Dobra mogli zrobić tak jak Vetelowi przejazd przez aleje, ale nie musieli Polakowi dowalić jeszcze 10 sekund, jakby mało miał straty. Moim zdaniem indywidualna kara dla Roberta to nieporozumienie, Robert nic nie zawinil dostał znak że tor jest czysty to wyjechał, nie miał szans żeby go zauwazyc. Lecz jednak uważam, że latająca opona mercedesa byla bardziej niebezpieczna, i w strasznie glupi sposob wykluczyli Rosberga, lecz jakby nie bylo Robertowi bylo to na ręke :)
13. Fox_
Popieram, jak można karać dwukrotnie za jedno przewinienie...
14. kempa007
11. kaniuss ten zjazd byl norlmany keirowcy zawsze tak zjezdzaja i nigdy nie bylo za to kar- to Ci w studiu robia z igly widly zawsze zamiast sie skupic na wyscigu to swoje niestworzone historie opowiadaja. Vettel mialby kare jakby sie rozbil tam, aby zawieche uszkodzil.
15. seb_1746
dzisiaj jak na razie zebrali 100 tys. dolców, kogo by tu jeszcze i za co... hmmm...
16. piotrek74
Jest dobra strona, limit kar na ten sezon wyczerpany a przede wszystkim nie miała wpływy na końcowy wynik.
17. jawor111
kary zasluzone tylko nie rozumiem tej indywidualnej dla Roberta, wypadek nie byl z jego winy tylko jednego z mechanikow...;/ a swoja droga zobaczymy jak potraktuja Schumachera i czy Vetel tez zostanie ukarany za niecodzienny zjazd do boksow ??
18. rydz14
Zgadzam się z opinią xdomino996 że te koło mogło mieć wpływ na reakcję mechanika
A co do MSC to myśli że jak był 7 krotnym mistrzem świata to może wszystko
19. w4syl
Jak macie okazje obejrzec powtorke zobaczycie iz uwage "lizakowego" z Renault odwrocilo skaczace Kilkanascie metrow przed nim kolo Rosberga... dlatego chlopina wedlug mnie popelnil blad. Na pocieszenie zostaje wiadomosc o tym ze Ventyl wyscigu nie wygral ;)
20. tomntom
14. kempa007 normalne?? Białą linię to każdy przejeżdża, ale po trawie to chyba tylko vettel
21. JelczGP C317
FIA to organizacja na wzór naszego PZPN robią co chcą i mają wszystko w D...., jednego nie karają za ewidentne przewinienia a drugiemu dołożą dwa razy za to samo....
22. Devan
bez przesady, jak Robert dostał stop&go to nie powinni dawać kary pieniężnej... no może na odwrót, nie powinni karać roberta, bo to w końcu nie jego wina. W tej sytuacji Renówa powinna się wykłócić o swoje.
PS: gdyby na miejscu roberta była święta krowa F1 (Hamilton) to mogę się założyć że uznaliby to jako "incydent wyścigowy" albo daliby jakąś minimalną karę po wyścigu ;P
23. kempa007
20. tomntom tam byla tarka nie trawa- pamietam ostatnio gdzies tez alonso tak cial... wiec nie karali za to wczesnij.
24. Sudoku648
W przyszłym sezonie powinien powrócić przepis o zamknięciu pit lane podczas SC. Jest zakaz tankowania, więc nikt nie musiałby jechać po kończące się paliwo. Teraz to jest jakiś totalny chaos, bo każdy chce wykorzystać okazję i się robi po prostu burdel.
25. tomiirower
e tam przeciez vettel dostał już straszną kare PRZEJAZD PRZEZ PITSTOP więc przymrużymy na to oko. Ludie jak ten koleś mnie denerwuje musial te swoje gesty pokazywac ze wszyscy sa glupi zeby mu kary dawaj tępaki kare vettelkowi dają bo jak to takiego mądrego nietykalnego pupilka redbulla. Strasznie niski poziom Vettela w prawie każdym wyścigu gdy jest jakiś incydent pokazuje wszystkim że mają nie równo pod sufitem, tak samo Panu Webberowi pokazal ze jest poj**bany gdy spowodowali wypadek. Zero szacunku dla starszych, bardziej doswiadczonych ludzi. Powinni mu dac kare 10 sec za ten zjazd żeby sie nie czuł bezkarny. Aaaaa właśnie jeszcze kolejna kara dla vettela za puszczenie kierownicy dwoma rękami w pitline gdy pokazywal swoje gesty...... Dziś już sobie ten typ u mnie przesrał na maksa i będe mu życzył wszystkiego najgorszego i na koniec sezonu zycze mu zeby w ostatnim wyscigu spadl na 4 miejsce i brakowalo mu do trzeciego 1 punkt w generalce. Ojjjj to by bylo dla mnie swięto takie jak bym roberta na podium znow widzial!!! Kurde sorki ze sie tak rozpisalem ale jestem troszke poddenerwowany.
26. Budyn_F1
Szkoda w tym wszystkim Roberta przeciez mogl zdobyc sporo punktow a tak to klapa a Mercedes to sie duzo zapomina.
27. tomntom
23. kempa007 o trawę też już zahaczył… w każdym razie to nie był normalny zjazd, wiec nie można mówić, że wszyscy tak jeżdżą… i wcale nie mówię, że powinien mieć karę….
28. Givepix
vettel powinien dostać 2 kary takie jak roberta nie sam przejazd to jest nie ferrr.
29. szalek
prawde mówiąc nalezało sie :(...ale dlaczego ta kara dla roberta podczas wyścigu??
30. maniuty
Karę to powinien dostać zespół sędziowski za wprowadzenie samochodu bezpieczeństwa. Wtedy dopiero zaczęła się sieczka. A powód tego SC był co najmniej śmieszny, a przez to wielu zawodników straciło i wyniki wyścigu zostały wypaczone. Dodatkowo powinni powrócić do zakazu zjazdu do boksów podczas wyjazdu SC. Dziś było widać ile zamieszania się zrobiło, a problemu z zeszłego roku, że komuś kończy się paliwo już nie ma, bo i tak każdy jedzie z pełnym bakiem.
31. tomiirower
kempa mam pytanie. Czy czasem vettel po otrzymaniu wiadomości o przejeździe przez pitline nie powinien zjechać odrazu na następnym okrążeniu. Bo z tego co pamiętam to kara zostala nałożona, a on zrobił może jeszcze z 5 okrążeń i tym samym zrobił sobie taką przewage żeby wyjechać przed masą.?
32. gazek
Niezrozumiała kara dla Roberta, która dotknęła przecież nie tylko i nie przede wszystkim zespół, ale także, a może przede wszystkim właśnie kierowcę i zespół (w takiej kolejności). Nie wydaje się to sprawiedliwe wobec zawodnika, którego nie było przecież żadnej winy. Przez tą stłuczkę Robert i tak stracił okrążenie, a samochód jego w zasadzie nie nadawał się do dalszej jazdy. Jakoś powinni w ogóle ograniczyć ten ruch w pit stopach (np max 5 samochodów w tym samym czasie), bo czasami naprawdę bywa tam bardzo niebezpiecznie, jak wszyscy zjeżdżają w tym samym czasie.
33. tomiirower
Decyzja o SC była pewnie nie przemyslana bo nawet dokładnie nie pokazali co się stało. Widziałem przez chwile że na torze leży kawałek urwanego skrzydła, lecz nie dojżałem czy to bardziej z boku toru czy na srodku. Lecz można by było spróbować ściągnąć tą częśc bez SC, tym bardziej że to była jedna rzecz a nie rozsypka po torze.
34. GrzesB
Kara dla RENAULT zasłużona - trafiło na Roberta - trudno, ale wyobraźcie sobie gdyby po zderzeniu odbiło Sutila i staranowałby ludzi z obsługi... Nie widzę tutaj winy Roberta, ale takie rzeczy powinny być karane. Za małą karę dostał Mercedes - tutaj było jeszcze większe zagrożenie, które IMHO miało swoje odzwierciedlenie właśnie w kolizji KUB-SUT. Vettel - cóż - ten chłopak posiadając genialny bolid i będąc pierwszym kierowcą w zespole prawdopodobnie nie ukończy sezonu z majstrem w kieszeni... Już tej chwili przez głupie błędy zespołu RBR obaj kierowcy nie mają wielkiej przewagi, którą powinni posiadać...
35. tomiirower
Zapomniałem jeszcze dodać że po raz kolejny sędziowie podczas wyscigu nie popisali się szybkością nakładania kar, i znów źle podjęte decyzje co do tych kar. Gdyby to odemnie zależało to napisałbym jakieś pismo o niesłuszności kary dla roberta. Robert zrobił wszystko perfekcyjnie, a to pan z lizaczkiem musi się upewnić zeby kierowce wypuścic bezpiecznie. Więc napisze to jeszcze raz: Kara pieniężna dla reno jak najbardziej dobra. LEcz kara dla Roberta jeszcz w dodatku STOP AND GO (vettel oczywiscie za blad z jego strony tylko przejazd bez atrzymania) jest wzięta z dupy, czasami wydaje mi się że siedzą tam 10 latki bez szkoły i biorą te kary z dupy jak juz napisalem...
36. Kwazar
@Ananas. Jakbyś "przypadkiem" dotarł do jakichś danych na temat podwójnych kar za jedno przewinienie, to by było super ;)
P.S. Dzięki wielkie za inne staty. Fajnie się to czyta :)
37. karlito
kara dla Roberta to idiotyzm sędziów pokazujący że nie radzą ze swoimi obowiązkami. podejmują decyzję skrajnie idiotyczne albo pobłażliwe. Kara dla Renaty słuszna jak najbardziej ale co zawinił Kubica, przecież nie widział nadjeżdżającego Sutila.
38. damianes123
Usunięty
39. AlMastar
qwa jakie z was barany
Robert jest w teamie Renault i musi odpowiadać za błędy zespołu, dziwnę żeby puścili to płazem i tylko dali karę 50tys. Rosberg jak by jakoś przejechał do pit bez kola też by dostał karę a potem jeszcze kasę od Merca by FIA wzięła
druga sprawa to niewspółmierna kara dla Merca i Reno bo jednak koło stworzyło duże zagrożenie w boxach a wyjazd Roberta mógł teoretycznie stworzyć duże większe zagrożenie (jak by np. Sutila bolid odbiło w mechaników czy coś)
to równie dobrze można by pisać że za za dużą prędkość w pitlane odpowiada zespół bo źle urządzenie ograniczające zrobił a nie kierowca i za to kary się nie należą
40. mysterio
Ale Vettel juz kary nie dostanie za ścięcie na ciągłej
41. tomiirower
39. Nie zgadzam się z tobą. Podnosząc lizak Robert jest informowany o tym że może bezpiecznie wyjechac na tor niogo nie uszkadzajac, nie przeszkadzająć. Robert taką kare jaką na niego nałożyli powinien dostac tylko wtedy gdyby pojechał gdy pan lizakowy nie podniosl lizaka, co sie zdarzalo kiedys w innych zespolach. Jezeli lizak jest w gorze tor jest czysty i morzna bezpiecznie wyjechać, przynajmniej teorytycznie. Więc ewidentnie zawinil tylko pan lizakowy, bo jakbys nie wiedzial w bolidzie blowa musi byc sztywno i ma bardzo ograniczone ruchy na boki wiec robert nie mial szans go zobaczyc z boku.
42. omegags
było zbyt dużo zamieszania i tyle a Sutil oprócz zjazdu do boksu zrobił manewr omijania Rosberga itu jest przyczyna trzeba po prostu zobaczyć to wszystko jeszcze raz i wtedy zobaczymy jak było faktycznie
43. Kimi Rajdkoniem
Kempa, a za co karę dostał Rosberg w Singapurze w zeszłym roku? Nie za zły wjazd na pitlane, czytaj najechanie na linie?
44. waldi1
Zgadzam się z innymi Roberta szkoda i to bardzo ale zespół powinien ponieść większą kare. Morze wreście by zaczeli myśleć bo ostatnio zachowują się jak by zapomnieli ile jeszcze mają do zrobienia by dogonić reszte i takie błędy nie powinny mieć miejsca.
45. tomiirower
Wydaje mi sie ze pan lizakowy widzac pedzace kolo wprost na bolid roberta chcial szybko wypuscic zeby uniknac uderzenia z tylu. Pozniej widac jak kolo wylatuje z 7 metorw w powietrze. Przepraszam ale jak mozna byc takim debilem zeby nie zakrecic kola przeciez ono nawet nie bylo zakrecone tam nawet chyba tej nakretki nie bylo tylko samo kolo wsadzone :D
46. petrov
33. tomiirower co ty gadasz o nieprzemyślanej decyzji o SC?!? wielki kawał przedniego skrzydła leżał na środku toru, na prawidłowym torze jazdy, a nie można było tego usunąć bez SC, bo co trochę jechał bolid, stawka się rozsypała i nie było odpowiednio dużo czasu na usunięcie tego elementu przez obsługę!
47. petrov
45. tomiirower kiedy koło wyleciało 7 metrów w powietrze bo nie zauważyłem, widziałem tylko jak toczyło się z niemałą prędkością przez stanowisko Saubera :| żenada z tym kołem, w zeszłym roku było podobnie z Alonso, Hungaroring jest jakiś przeklęty ;]
48. anciolxxx
widok opony fruwajacej po alei - bezcenny ;D
49. petrov
a faktyczne poleciało w kosmos to koło, jakby tak spadło komuś na łeb to byłby zgon na miejscu :| merc się sypie
50. Ravfaaaaa
Czy się różniła dzisiejsza sytuacja z odpadającym kołem Rosberga od tej z przed roku z kołem Alonso? Alonso zgubił koło na trasie gdzie nie stwarzało ono dużego zagrożenia, dodatkowo został poinformowany o tym problemie przez zespół i jechał wolno. Natomiast Rosberg zgubił koło w pit-lane gdzie pracuje pełno ludzi, mało brakło a jeden z mechaników Saubera wylądowałby w szpitalu. Wtedy Renault miało zostać zdyskwalifikowane na jeden wyścig, ostatecznie wybrano kare finansową, natomiast Mercedes od razu ma "tylko" karę finansową...
51. karlito
39. przestań fantazjować.
52. luka55
Sluszne kary dla zespolow . Jesli chodzi o Renault to naprawde ten lizakowy powinien sie nad soba zastanowic . Fakt takie rzeczy sie zdarzaja ale bez przesady. Wedlug mnie nie powinno byc w takich sytuacjach kar indywidualnych jak ta dla Kubicy , no ale coz takowe sa.
Jeszcze lepiej w Mercedesie gdzie juz zaczynaja odpadac kola. I to tez sie zdarza . No ale Mercedes nie dosc ze zaczyna coraz slabiej jedzic to jeszcze machanicy zaczynaja partolic robote i to akurat Rosbergowi ktory tym srwednio udanym bolidem calkiem dobrze sie spisywal i miall szanse na dobre punkty.
53. Smyczek
30. maniuty
Czy tylko Ty i ja to widzimy? To, że FIA nie ogarnia tematu, to mnie nawet nie dziwi, patrząc na ich coraz częstsze kontrowersyjne decyzje, praktycznie w każdym wyścigu. Ale nawet tutaj, na forum, nie ma za wiele osób, które zwróciły na to uwagę...
54. grzes12
Dziwne że w ubiegłym roku , początkowo Renault , za odpadnięcie koła z bolidu Alonso zostało wykluczone z jednego GP .... Może FIA powinna tym razem nastraszyć Merca ... W sumie okazała by się bardziej konsekwentna ....
55. maniuty
53. Smyczek,masz rację, nie wiele osób zauważa pewne zdarzenia. W dzisiejszym wyścigu jak napisał 33. tomiirower, można było ten jeden element usnąć bez SC, i byśmy mogli oglądać ciekawą walkę w boksach i kto jak wyszedłby na swojej strategii . A tak zobaczyliśmy wielki chaos, mnóstwo niebezpiecznych zdarzeń, i zniekształcone końcowe wyniki .
56. sharpi
kolejny raz sędziowie wypuszczają SC po to, żeby zmniejszyć różnice między bolidami. FIA dopuszcza nieregulaminowe rozwiązania i ogromną przewagę jednego teamu nad innymi, wybiera tory, na których nie da się wyprzedzać, a później trzeba szukać sposobów na uatrakcyjnienie procesji, żeby pieniążki nadal napływały. jak na ironię najgorsze w skutkach sytuacje rozegrały się po wyjeździe SC. tylko zamknięta pit lane i gwarancja utrzymania zajmowanej pozycji przyniosą oczekiwany poziom bezpieczeństwa. co by zrobiło FIA, gdyby zginął mechanik williamsa, w którego uderzyła opona? prawdopodobnie jedyną decyzją byłaby kara finansowa dla mercedesa. cyrk, a nie sport
57. mac7
może wypuścili SC myśląc, ze zrobilo sie nudno to będzie troche zamieszania i mogą zarobic na karach
58. marcin20
Mocno nadszarpnie to budżet Renault :(
59. damianes123
Usunięty
60. eisenwolf777
@59 Dobrze sie czujesz. Takich jak ty tu nie potrzeba, wyliż swoje rany i idź do dom
61. V-F1
za mala kara dla VETTELA. wg mnie powinien dostat stop&go za zjechanie do pit i stop&go za duza odleglosc
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz