Hungaroring okiem Roberta Kubicy
Robert Kubica jak zwykle przed każdym wyścigiem opisuje swoje odczucia co do toru. Tym razem Polak opisuje obiekt Hungaroring, znajdujący się pod Budapesztem. Jak sam przyznaje jest to dla niego „prawie” domowe GP, a jednocześnie miejsce, w którym w 2006 roku debiutował w wyścigu F1.„To trudny tor do ustawień bolidu ponieważ ma długie zakręty, na których potrzeba bardzo dobrej przyczepności z przodu, ale z drugiej strony potrzeba także stabilności z tyłu. Trudno jest ustawić auto także, ze względu na nierówności i dlatego, że jest tam sporo różnych zakrętów, wiec trzeba w jakiś sposób koncentrować się na wszystkich obszarach ustawień i balansu.”
„Długie zakręty i wysokie temperatury sprawiają, że jest to także wymagający tor dla opon. Gdy jest naprawdę gorąco, można zauważyć ogromny spadek formy ogumienia. Ze względu na ilość zakrętów, opony mocno dostają w kość i są na granicy możliwości. Można ustawić auto, aby mieć nieco podsterowności, aby dbać o tylne opony, ale gdy ma się jej zbyt dużo na długich zakrętach jak na przykład łuki numer 8,9, 13 i 14, traci się zbyt dużo czasu.”
„Przez większość okrążenia jedzie się z zakrętu w zakręt. Dotyka się hamulca od zakrętu numer 4 do zakrętu numer 11, ale nigdy nie są to mocne dohamowania. Tor ten jest również wymagający pod względem fizycznym i mentalnym, ze względu na ilość zakrętów i zaledwie jedną prostą, która i tak nie jest zbyt długa. Nie ma czasu na odzyskanie energii i odpoczynek, i cały czas jest się skoncentrowanym. Dlatego jest to tak trudny tor zarówno dla kierowców, jak i inżynierów.”
„To nie jest tor stworzony do wspaniałych wyścigów, gdyż bardzo trudno jest tu wyprzedzać. Wszystkie zakręty są ze sobą połączone od 4 do 11 i nie ma tam nawet 100 czy 200 metrów prostej, więc jest to nieco zdradliwe. Jedyną drobną okazją do wyprzedzania jest zakręt numer 1, ale nadal jest to bardzo trudna sztuka. Problemem jest to, ze zakręt numer 14 jest bardzo długi: gdy jedzie się za kimś, traci się sporo przyczepności z przodu i jest się wolnym na szczycie zakrętu, co sprawia, że ciężko jest podążać blisko za drugim autem i zaatakować w pierwszym zakręcie.”
„Zakręt numer 14 jest z pewnością jednym z najważniejszych łuków okrążenia ponieważ to na nim można przegrać lub wygrać sporo czasu. To bardzo długi zakręt, do którego można podchodzić na wiele różnych sposobów z różnymi prędkościami na szczycie i różnymi torami. Trzeba utrzymać w nim możliwie największą prędkość i pamiętać o wczesnym wyjściu, gdyż zaraz za nim jest dość długa prosta prowadząca do pierwszego zakrętu. Jest sporo różnych linii na wejściu, a szczyt może różnić się w zależności od balansu. Może się również różnić podczas wyścigu, w zależności od degradacji ogumienia.”
komentarze
1. fanAlonso=pziom
maestro robert !
2. type-r
przydałby mu się jeszcze tylko szybszy bolid !
3. Jaro75
"2" Boję się że Robert nigdy nie będziem miał tak szybkiego bolidu jak On sam :)) !!
Takich bolidów nie robią !! hahaha
Ale wystarczy że dostanie taki aby mógł walczyć o tytuł :))
Pozdrowienia (wiadomo dla kogo ) :))
4. Renault R30 F1
3. dla rubika?:)
5. Renault R30 F1
3. Lub rydzyka:)?
6. norman42
Trzeba dobrych Q, a reszta się ułoży
7. Jaro75
"3 , 4 " Oczywiście dla PRAWDZIWYCH FANÓW ROBERTA :)) Na dobre i złe :))
8. karlito
7 Jaro75. Będzie gitara, na Roberta można liczyć, a on na nasz doping :)
Pozdr back 2 U ;)
9. LubięSutila
pociśnie Robson w kwalach, a dalej jakoś pójdzie. hehe ;)
10. kam39
tu nie przyda się kanał f więc Renault i Robert mogą sprawić nam miłą niespodziankę
11. witam
10. kam39 Kanal F przydale sie zawsze! Raz w wiekszym stopniu a raz w mniejszym ale zawsze! Na kazdej prostej tylko w zaleznosci od jej dlugosci jest to bardzej korzystne lub mniej. Widzalem nawet jak Red-Bull
prubowal uzywac F-duckt nawet juz w szybkich zakretach ( bylo raz ujecie Vettela jak to robil! ). Takze korzysci z F-duckt sa zawsze ale w zaleznosci od charakterystyki toru raz wieksze, raz mniejsze lub minimalne ale zawsze sa!
12. masabitumiczna
@11. witam - f-duct do cholery, nie ma czegoś takiego jak f-duckt, no chyba, że na onecie...
13. Luna
Śniło mi się, że GP Węgier wygrał Alonso, drugi był vettel i trzeci webber.
14. witam
12.masabitumiczna - nie czepiaj sie literowek a jak masz zamiar to sam spadalj na Onet!
15. witam
no spadaj :D
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz