Kolejny sekret Red Bulla ujawniony?
Nad rozwikłaniem sekretu szybkości bolidów Red Bulla w trzeciej części sesji kwalifikacyjnej myślą nie tylko inżynierowie, ale także dziennikarze.Zdaniem Włochów kierowcy Red Bulla mają do dyspozycji wybór opcji „ciągłego wydechu”, która sprawia, że z silnika nawet gdy kierowca nie naciska pedału gazu wydobywają się gazy poprawiające efektywność dyfuzora w wolnych partiach toru.
Opcja ta miałaby być używana jedynie w Q3, gdyż źle wpływa na żywotność jednostki napędowej.
Kierowcy zespołu Red Bull w tym sezonie zdecydowanie zdominowali sesje kwalifikacyjne, wygrywając 8 z 9 dotychczasowych czasówek.
O ile informacja ta może wydawać się prawdziwa, budzi także pewne kontrowersje. ECU- czyli centralna jednostka sterująca pracą prawie całego bolidu od dwóch lat jest ustandaryzowana…
komentarze
1. Gosu
Możliwe, tylko że to wszystko są domysły. Rozumiem, że grzebanie / modyfikacje ECU są zabronione ?
2. d.i.m
W ECU nie można "grzebać", ale już w oprogramowaniu jak najbardziej tak :)
3. pesymista
Na żadnym polskim liczącym się portalu o F1 nie ma tłumaczeń wywiadów z francuskiego eurosportu. Może jedynie jakieś 'skrawki', które już wszyscy znamy na pamięć, tłumaczone w pierwszej kolejności przez wp.pl.
Naprawdę nie ma nikogo kto znał by francuski? Ostatnio pojawiły się tam bardzo ciekawe wywiady z kierownictwem Renault, na temat testów i udziału kubicy na przykład. A sam translator nie wystarczy na domyślenie się wszystkiego.
Apeluję o zainteresowanie się tym bo naprawdę warto, są tam bardzo ciekawe rzeczy.
4. bidzi
Nie znam się na tym, ale miało by to sens, w końcu Red Bull i Renault mają te same jednostki napędowe a mimo tego Byczki mają sporo kłopotów z tymi silnikami. i być może przypuszczenia są trafione, ale jak to wczesniej napisano, to tylko spekulacje.
5. residentevil6
http :/ /www.mtranslator. pl/
dość dobry translator
6. szalek
całkiem możliwe..... zawesze w dwoch pierwszych czesciach tak spokojnie a w trzeciej zawsze wygrywaja..... jak okaze sie to prawda to ciekawe co bedzie xd
7. URAN
@3 Tłumaczenie z francuskiego to dla mnie pryszcz. Ale niby gdzie miały by się ukazywać te tłumaczenia? Przecież zaraz będzie wrzask i ban, że to nie na temat?! Pod artykuły też to nie za bardzo podchodzi. Pozostaje Ci translator. Kali trochę zrozumieć, reszty Kali się domyślić...
8. marcin20
Ciekawe, grunt że kopią dziennikarze, może coś ciekawego się dowiedzą.
9. Kojag
Za parę lat dowiemy się, co jest źródłem sukcesów...
10. Ataru
Grzebanie w elektronice to nic zlego, nie wierze, ze zrobili to niezgodnie z obowiazujacymi przepisami. W ogole ich tegoroczne rozwiazania przycmiewaja reszte stawki tak naprawde.
11. TomPo
Z jednej strony gratulacje dla geniuszu konstruktora(ów), a z drugiej szkoda że to ich wyścigi a nie kierowców, równie dobrze mogą posadzić tam roboty albo zrobić wyścigi wirtualne.
12. ErniK
to jest prawdopodobne, bo silniki w Red Bullu znacznie częściej padaja w trakcie wyscigu niz w Renault(chyba wogole w tym sezonie nie bylo takiego przypadku)...
13. leo_
To, jak ktoś wczoraj na forum pisał, zmiany mapowania silnika za pomocą przycisku, które zdaje się, można robić.
14. riqoor
Jak by nie było to to by wyjaśniało częste problemy z silnikami u RedBulla. Z drugiej strony zastanawiam się na co jeszcze mógł wpaść Newey... o.O
15. Kerk
Poprawcie mnie jeśli źle interpretuję.
Zwiększają ciśnienie gazów wylotowych, co z połączeniem "dmuchanego dyfuzora" daję dodatkową trakcje. Zapewne szczególnie na zakrętach. (Na prostych z powody zwiększenia siły dociskającej, czyli i zarazem tarcia generowanego, zapewne nie przynosi efektów, co najwyżej zdzieranie opon)
Hmmm, taki "KERS" zakrętowy? :D
16. robtusiek
15. Kerk "KERS zakrętowy"? raczej zwiekasza siłę docisku, sam Kubica mówił że brakuje im docisku RED BULLA. To całe gdybanie może mieć sens, przypuszczam że mogą to rozwiązanie również stosować w wyścigu (lub przez jakąś część toru) niewiem czy pamiętacie awarię wydechu Vettela w jednym z pierwszych GP, wtedy zdziwiło mnie że przez niepozornie mało istotny wydech tracił sporo czasu, sam nie wiem tylko gdybam;)
17. masabitumiczna
@11. TomPo - gdyby zrobić tak jak mówisz to by nie było takich sytuacji jak kolizja w Turcji, @ 16. robtusiek - Vettel miał słabsze tempo, ale tylko przez 2 czy 3 okrążenia potem jego tempo prawie wróciło do normy i Hamilton go nie mógł dogonić, Horner tłumaczył, że Seb cośtam pozmieniał w mapowaniu silnika i odzyskał prędkość, bolid wydawał strasznie dziwny dźwięk co by się wpisywało w awarie wydechu, ale z tego co pamiętam to tłumaczyli, że to coś ze swięcą, a goście od silnika z Renault mówili, że z silnikiem wszystko w porządku, co było dosyć podejrzane
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz