komentarze
  • 1. kopałłajnem
    • 2010-03-13 08:48:29
    • *.xdsl.centertel.pl

    Zaraz usłyszmy, że każdy nad tym pracuje.

  • 2. dex
    • 2010-03-13 08:48:36
    • *.50.54.34

    powtórka z rozrywki, rzygać się chce

  • 3. kam39
    • 2010-03-13 08:51:27
    • *.lukman.pl

    powoli te konflikty w f1 stają się nudne jak flaki z olejem

  • 4. yaneq
    • 2010-03-13 08:51:46
    • *.pancom.pl

    innowacyjność w formule to podstawa, kontrowersje budzi tylko to czy to jest zgodne z regulaminem. cóż, nie mnie to oceniać. kosztów w każdym bądź razie to nie zredukuje. co tam, mam teraz jest idealnie. w domu cisza, w pokoju półmrok, live timing uruchomiony, spożywam śniadanko i czekam. brakuje jeszcze transmisji HD dla pełni szczęścia :)

  • 5. east
    • 2010-03-13 08:58:07
    • *.ingram.com.pl

    Fakt, ciągły rozwój i innowacyjność to domena F1. Tylko nijak się ma do oszczedności zaproponowanych przez FIA. Myslę, że to zacne grono mogłoby dokładniej doprecyzować przepisy, ale mam świadomość, że to nie jest możliwe. Zawsze komuś spadnie jabłko na głowę..

  • 6. kempa007
    • 2010-03-13 08:59:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    4. yaneq co racja o racja, HD juz dawno powinno vyc!

  • 7. rambo72
    • 2010-03-13 09:01:20
    • *.olsztyn.vectranet.pl

    To jakaś paranoja jest!!!U nas w w kablówce nadaje jakaś niszowa stacja w hd.A tu,W krainie,gdzie jest przepych pieniędzy.Jakość jest z poprzedniej epoki.nie rozumiem tego.Myślałem,że takie rzeczy,to tylko w Polsce.

  • 8. kuczek
    • 2010-03-13 09:34:17
    • *.147.13.119.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    ;D chociaz bedzie wesoło ;d;d ciekawe jak kwalifikacje pójda ;d

  • 9. mati21447
    • 2010-03-13 09:35:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ferrari wszedzie widzi afery a powinni zająć sie bolidem na powaznie jezeli chca byc na 1 miejscu

  • 10. masabitumiczna
    • 2010-03-13 09:59:18
    • *.net.pulawy.pl

    kempa007 - czyżby Ferrari rozwijało zeszłoroczny bolid;)

  • 11. luki303
    • 2010-03-13 10:06:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    i znowu kombinacje jak w wiązaniach Amanna, jeden wymyślił to wszyscy chcą mieć.

  • 12. re-reikorp
    • 2010-03-13 10:06:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    F60?

  • 13. Polak477
    • 2010-03-13 10:20:15
    • *.pppoe.covernet.pl

    mati21447 A dlaczego nie ma? Ferrari co roku ciężko pracuje nad konkurencyjnym bolidem zgodnie z przepisami, a tutaj nagle wyskakuje jakiś McLaren, czy Brawn z kontrowersyjnymi częściami niezgodnymi z regulaminem, a i tak uznanymi. Coś wydaje mi się, że powinni zmienić Pana Whiting'a.

  • 14. riqoor
    • 2010-03-13 10:24:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niech no ktoś mi wytłumaczy jak działa to innowacyjne ustrojstwo McLarena i dlaczego FIA uznała je za przepisowe skoro jest ruchome?

  • 15. Gosu
    • 2010-03-13 10:33:23
    • *.adsl.inetia.pl

    14. riqoor McL broni się twierdzeniem, że nie jest element aerodynamiczny, tylko chłodzenie kokpitu, które to chłodzenie daje około 6km/h na prostych. Dla mnie jest to nie legelne rozwiązanie.

  • 16. kempa007
    • 2010-03-13 10:46:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wstaelm dzisiaj lewa noga, anwet komentarz nie pod tym newsem co trzeba napisalem :/ az sie boje myslec co bedzie pozniej...

  • 17. Konik_mekr
    • 2010-03-13 10:49:44
    • *.gorzow.mm.pl

    Skoro ruchome elementy aerodynamiczne sa zabronione, to jakim cudem uznano ten ruchomy element za legalny? Czyżby on znikał?

  • 18. wpiszlogin
    • 2010-03-13 11:00:11
    • *.adsl.inetia.pl

    Z tego co mi sie wydaje, to jest to po prostu dziurka, ktora zatyka sie kolanem na prostych. Kierowca widocznie wedlug przepisow nie jest ruchomym elementem areodynamicznym :)

  • 19. Dr Prozac
    • 2010-03-13 11:00:38
    • *.chello.pl

    Jego legalność zależy od regulaminu technicznego. Moze nie być zgodne z duchem przepisów, ale jesli McLaren znalazł lukę, to tylko mu pogratulować.
    Ja się oczywiście cieszę, że pojawiła się jakaś innowacja w F1.

    Napisałem wczoraj trochę o tym rozwiązaniu w komentarzu do tekstu o opinii Renault na temat decyzji FIA w tej sprawie. Jak kogoś interesują rozważania na temat jego działania to zapraszam.

    Problem w tym, ze teraz "safety cell" (Polska nazwa?) podlega homologacji, i zdaje się inne teamy nie będą mogły (łatwo) skopiować to rozwiązanie. Ta sytuacja jest głupia. Choć może sam przepis ma sens, jako że wszelkie testy zmienionego monocoque są podobno bardzo kosztowne.

    Odnosnie legalności rozwiązania, to nie jest takie proste. Postaram się napisac jak to wyglada za jakis czas.

    BTW:
    http:// dl.dropbox. com/u/ 1200296/1.JPG
    http:// ups.imagup. com/08/ 1268460665.jpg

  • 20. lukasz1
    • 2010-03-13 14:07:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czyli McLaren uwarza to za prymitywną klimatyzacje, a nie jako element aerodynamiczny. Ciekawe co zrobią jak będzie padał deszcz :) Dobrze że wymyślane są inne elementy, a nie ulepszane stare.

  • 21. McLfan
    • 2010-03-13 14:49:31
    • *.gaja.net.pl

    13. Polak477, tak, tak. Przypomnij sobie kołpaki, zastosowane już w 2006 roku na tylnych kołach właśnie przez Ferrari. Na początku małe, z czasem zasłaniające całą felgę. Jak tłumaczono? Poprawia chłodzenie hamulców. A przepisy o ruchomych częściach aero (koło jest ruchome, więc kołpak też) oraz o tym, że wszystko, co jest na feldze, musi być jej integralną, nierozłączalną częścią (kołpak był zdejmowalny, jak się można było nie raz przekonać, gdy wypadał) były łamane. Także nie piszcz, że Ferrari takie uczciwe, nieskalane, niestosujące kontrowersyjnych innowacji. :]

  • 22. Polak477
    • 2010-03-13 16:58:06
    • *.pppoe.covernet.pl

    "A przepisy o ruchomych częściach aero (koło jest ruchome, więc kołpak też) oraz o tym, że wszystko, co jest na feldze, musi być jej integralną, nierozłączalną częścią (kołpak był zdejmowalny, jak się można było nie raz przekonać, gdy wypadał) były łamane." Hahahahaha. Nie to tu mnie zabiłeś. To może pojechać dalej i zakazać w ogóle stosowania kasków, bo też są aerodynamiczne i się ruszają? Ja nie mogę to już to, że kierowcy McL zatykają wloty powietrza kolanem jest "inteligentniejsze" niż to co napisałeś. W ruchomych częściach aerodynamiki chodzi o to, że coś podczas wyścigu się otwiera lub zamyka AUTOMATYCZNIE po naciśnięciu przycisku, czy czegoś innego. Gdyby iść tym tropem, że się odkręcają to można równie dobrze posądzić nakrętki za nielegalne, bo nie są integralną częścią felgi i można odkręcić. Poza tym McL już wiele razy był faworyzowany i to ostatnio (tak jak Schumacher), więc i tak Ferrari jest dużo bardziej uczciwym zespołem od wszystkiego z Mercedes w nazwie.

  • 23. Polak477
    • 2010-03-13 17:00:24
    • *.pppoe.covernet.pl

    Zapomniałem dopisać czegoś innego niż przycisku, np. nacisku powietrza, czy innych czynników, ale nie kręcenia się koła.

  • 24. Adrian14
    • 2010-03-13 18:40:26
    • *.adsl.inetia.pl

    No i zaczyna sie wyscig zbrojen o ktorym pisano juz wczesniej,,,

  • 25. Dr Prozac
    • 2010-03-13 21:16:51
    • *.chello.pl

    Odnośnie legalności : Nie ma tu części ruchomych, poza kolanem kierowcy. Kierowcy wpływać na aerodynamikę bolidu zabronić nie mogą, bo by głowa nie mógl ruszać (Kiedyś w niektórych bolidach kierowcy pochylali głowy na prostych zeby lepiej skierować strumień powietrza do wlotu nad nią)

    Tuned Mass Damper Renault został zabroniony na podstawie art 3.15, ktory od 2006 r zmienił się niewiele:
    "With the exception of the cover described in Article 6.5.2 (when used in the pit lane), the driver adjustable bodywork described in Article 3.18 and the ducts described in Article 11.4, any specific part of the car influencing its aerodynamic performance:
    - must comply with the rules relating to bodywork ;
    - must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom) ;
    - must remain immobile in relation to the sprung part of the car."

    Na podstawie tego co wiem moze stwierdzić ze przepis ten nie został złamany. Brak tu ruchomych części. Jesli te rury i wloty sa zgodne z innymi przepisami to nie ma podstaw do zabronienia tego rozwiązania.
    Z tym ze gdyby FIA chciało, to by pretekst znalazło zapewne.

  • 26. Lewy_89
    • 2010-03-13 23:24:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak dla mnie skoro to jest dziurka zatykana kolanem, to nie jest to ruchomy element aero. Jeśli inne paragrafy pod to nie podchodzą, to jest to legalne. Proste. Z drugiej strony McL jakoś nie króluje, widocznie RedBull wymyślił coś lepszego. ;D

  • 27. Polak477
    • 2010-03-14 11:49:41
    • *.pppoe.covernet.pl

    Co do zatykana kolanem. Wystawcie sobie rękę z auta jadącego 60 km/h.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo