komentarze
  • 36. ygor
    • 2010-03-01 23:44:28
    • *.star.net.pl

    @ 11. golzib2
    potwierdzają się informacje o rozmowie Putina z Ghosnem

  • 37. grabin
    • 2010-03-01 23:45:16
    • *.range86-140.btcentralplus.com

    Ale na pewnych torach jak brydzia przywozi miękkie i super miękkie a różnica jest dość mała to może warto zaryzykować super miękkie i liczyć na dobra strategie. Szczególnie dla tych słabszych.

  • 38. Leeloo
    • 2010-03-02 00:36:39
    • *.243.68.55

    Marti co się z Tobą dzieje że Cię na forum nie ma :) ??

  • 39. lechart
    • 2010-03-02 05:22:12
    • *.olsztyn.mm.pl

    Strategia, bardzo szeroko rozumiane słowo. Pod tym słowem kryje się przygotowanie samochodu do wyścigu, sposób jazdy kierowcy, dokonywanie zmian ustawień w czasie wyścigu, dobór i moment zmiany opon.................itd. Czynników wpływających na wynik jest tak wiele, że trafienie we właściwy tok postępowań, będzie jak trafienie głównej wygranej w loterii. Samochody mają zbliżone osiągi, kierowcy porównywalna predyspozycje i umiejętności. Według mnie podstawową rolę odegra znów szczęście. A tak a życiu jest, że jedni je mają, inni nie. Oby zagościło ono u Roberta.............

  • 40. Strong
    • 2010-03-02 07:23:50
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Witam Bardzo bym chciał aby Reno miało nowy dyfuzor. Ale na dzień dzisiejszy to wygląda Tak" Srali muchy, będzie wiosne", tyle się ostatnio mówi o Reno i oni sami mówią: Nowe skrzydła, nowy pakiet aerodynamiczny, całkowicie inny Bolid w Bahrajnie - a jak na razie zamykają stawkę, oczywiście nie licząc NOWICJUSZY, O NICH NIE ROZMAWIAMY. Cos mi się wydaje że Robert ma pecha, BMW nie chciało i nie mogło, a Renia chce ale nie możę. Gdzieś tu jest pies pogrzebany. Bardzo chiałbym aby w Bahranie pozostałe zespoły mogły oglądać tylny spojler Roberta, ale na dzień dzisiejszy to Robert jest za całą stawką prowadzoną przez Batonyi i Red bule o ferrari nie wspomnę. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić i naprowadzić na właściwą drogę.
    Co do strategi Batona - zjazd na pierwszym okrążeniu jest jak sranie w banie. JEśli chce może startować nawet z boksu i potem zjeżdżać n pierwszy pit-stop po kolejnym okrążeniu.

  • 41. piotrek74
    • 2010-03-02 07:46:37
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Button miał na myśli zjazd po pierwszym kołku nie na zmianę opon tylko po nowy spojler . przecież na pierwszym zakręcie bolidy będą zachowywać się jak przeładowany TIR sterowność minimalna i hamulce tez (oczywiście chodzi o standarty F1)

  • 42. Nomak
    • 2010-03-02 08:12:22
    • *.adsl.inetia.pl

    34. dsu1 co do tych miękkich opon to może być różnie. Pamiętajmy ze do wyścigu startują z tymi oponami na których wywalczyli miejsce startowe w qualu, więc sądzę, że mogą pojawić się miękkie opony na starcie do wyścigu ( co będzie pewnie gorszym wyborem na początek wyścigu, ale zawsze ciut lepsza pozycja po qualu)

  • 43. dsu1
    • 2010-03-02 08:14:21
    • *.CNet.Gawex.PL

    40. Strong - jesteś zbyt pochopny a już na pewno nie dojrzały w swoich wypowiedziach - na jakiej podstawie twierdzisz że Renault jest w ogonie? podaj konkrety, jakiś fakt bądź nawet własne przemyślenia i analizy na podstawie danych.... których oczywiście nie masz. Jedyne co masz to czasy z testów a i w to powątpiewam bo jakbyś się przyjrzał dokładnie to tylko ów zespół nie przeprowadził symulacji kwalifikacji w Barcelonie. W Jerez przeprowadzili i tam mieli 2 czas dnia a też byli z jakimś tam obciążeniem. Jeśli chodzi o tempo wyścigowe to każdy team próbował symulacji wyścigu i tam Renault wypada całkiem przyzwoicie a ja bym się pokusił że nawet bardzo dobrze. Więc moje pytanie do Ciebie jest takie - po cholerę wypisujesz takie banialuki , w 2008r kiedy to BMW miało najlepszy swój sezon w testach przed sezonem można było takich bzdur jakie piszesz przeczytać mnóstwo wiec po co ta błazenada. Felipe powiedział że w Bahrainie nikt nie będzie faworytem do wygranej bo tak trudno jest w tym roku ocenić sytuację no ale Ty chyba masz większe pojęcie o sytuacji siedząc w domu przed wirtualnym światem F1 w internecie nieprawdaż?

  • 44. dsu1
    • 2010-03-02 08:22:13
    • *.CNet.Gawex.PL

    42. Nomak - ale zwróć uwagę że w Q3 możesz przejechać dowolną liczbę pomiarowych okrążeń zarówno na twardych jak i miękkich opon tak więc ta reguła jest dla mnie martwa bo wystarczy użyć w Q3 obu mieszanek i na starcie wystartować na optymalnej z nich. Przy mniejszych obciążeniach w zeszłych sezonach opony bardziej miękkiej mieszanki nie spisywały się rewelacyjnie, czy uważasz że może w tym sezonie z ośmiokrotną wagą poradzą sobie lepiej?

  • 45. Nomak
    • 2010-03-02 08:27:52
    • *.adsl.inetia.pl

    44. dsu1 pewnie ze miękka opona będzie się nie za dobrze spisywać na starcie do wyścigu, ale kto wie może znają się zwolennicy takiej strategii, a co do qualu to nie rozumiem Cie. Jak mogą wybrac optymalną opone na start jak muszą jechac na tej, na ktorej zdobyli najlepszy czas w qualu i tym czasem zdobyli miejsce startowe ( chyba ze źle zrozumialem ten przepis)

  • 46. Strong
    • 2010-03-02 08:28:30
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    DSU napisałeś
    "miało najlepszy swój sezon w testach przed sezonem można było takich bzdur jakie piszesz przeczytać mnóstwo wiec po co ta błazenada."
    "Sezon przed sezonem" - typowo po polskiemu - nie potrafię zrozumieć twojej wypowiedzi - namieszałeś, napisałeś nie wiadomo co. Jedno Ci przyznam - masz rację banieluki to są w Twoim poście - przeczytaj, a sam się zoreintuesz i przekonasz.Pisząc taki post sam się zblaźniłeś.

  • 47. dsu1
    • 2010-03-02 08:38:37
    • *.CNet.Gawex.PL

    46. Strong "w 2008r kiedy to BMW miało najlepszy swój sezon w testach przed sezonem można było takich bzdur jakie piszesz" - masz rację nie dałem przecinka po sezon - poza tym to czepiasz się pierdół i wyrywasz zadanie z kontekstu. Może masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? Jeśli to dla kokoś innego niż Strong było nie zrozumiałe to proszę o komentarz - wtedy postaram się pisać bardziej zrozumiale

  • 48. dsu1
    • 2010-03-02 08:41:13
    • *.CNet.Gawex.PL

    45. Nomak - szczerze to teraz już sam nie wiem. Wydawało mi się że przepis mówi że na starcie trzeba użyć opon tych które były używane w Q3 - zabieram się zaraz do lektury

  • 49. Strong
    • 2010-03-02 08:54:34
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Nie mam problemu ani z czytaniem, ani ze zrozumieniem. Ciągle wracasz do 2008 i BMW, - przypomij sobie co zafundowali dla Roberta, mógłby być trzeci ale oni byli dobrymi strategami. Nie wracaj pamięcią to tego jak dawali d.........na pełnej linii w niektórych wyścigach.
    Wracając do Roberta i Reno to życzę mu jak najlepiej i oby jego strarty i finisze były takie jak Kowalczyk.

  • 50. dsu1
    • 2010-03-02 08:57:03
    • *.CNet.Gawex.PL

    Nomak- "kierowcy którzy zakwalifikują się do finałowej części kwalifikacji [Q3] wystartują do wyścigu na oponach, na których uzyskali najlepszy czas w tej rundzie" miałeś rację oddaje honory . Czy myślisz że jednak znajdzie się paru śmiałków żeby zaryzykować użycie miękkiej mieszanki w Q3 ? bo mi się wydaję że jedynie pod publikę

  • 51. dsu1
    • 2010-03-02 09:06:57
    • *.CNet.Gawex.PL

    Strong - ja też życzę Robertowi jak najlepiej ale nie rozumiem twojej wypowiedzi 40 - czy z ręką na sercu nie uważasz że zbyt pochopnie się wypowiadasz o formie Renault? ja bym był bardziej ostrożny- a 2008 rok podałem jako przykład jak szybko sytuacja może się zmienić bo tak było z BMW - w testach nie błyszczeli a na początku sezonu sprawili nam miła niespodziankę o dalszej części sezonu w ww. komentarzu nie wspominałem i nie chcę wspominać - pozdrawiam i zapraszam Cie do merytorycznej dyskusji a nie przepychanek słownych ;)

  • 52. Strong
    • 2010-03-02 09:15:46
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Strasznie mnie wpienia to że dużo piszą i gadają a mało robią. Mogliby przyśpieszyć te prace. Przecież ile wypowidzi było na temat tego że mogą być konkurencyjni dopiero w drugiej połowie sezonu, teraz ten rewolucyjny dyfuzor. Po prezentacji Reno - pisali że w Bahrajnie będzie całkowicie nowy bold inny od prezentowanego. To co piszą pismaki - coś w tym jest z prawdy, ale nie wierzmy im do końca. Przekonamy się w pierwszym wyścigu i zobaczymy co nowego będzie w Reni i jak to wpłynie na jej czasy.
    Co do opon - na pewno będą odgrywały najważniejszą rolę w pierwszych wyścigach - testy testami ale wyscig to całkowicie co innego. Ich zużycie pokaże nam ilość wizyt w Boksie i czasy bolidów. Podejrzewam że sami się zastanawiają jaką strategię wybrać. Q3 - to będzie ostra jazda. ale cała strategia co do opon rozegra zię w Q1 i Q2. Tutaj będą testować mieszanki.

  • 53. dsu1
    • 2010-03-02 09:33:04
    • *.CNet.Gawex.PL

    Strong - za bardzo emocjonalnie podchodzisz do całego tego cyrku. Wyluzuj i pozwól niech czas pokaże nam wszystko. Życzyłeś starów i finiszów takich jak Kowalczyk - owszem i ona i Robert to wielkie indywidualności ale Formuła 1 to sport zespołowy - zresztą najpiękniejszy moim zdaniem ze wszystkich sportów zespołowych. W piłce, siatkówce czy wielu innych nawet jak w drużynie znajdą się słabe ogniwa to reszta swoją indywidualnością nadrobi niedostatek tych nieco słabszych. Tu w F1 nie można sobie pozwolić na słabe ogniwo bo do razu wypadasz z gry o zwycięstwo. To właśnie ten element tej gry jest tak fascynujący że większość z nas kibiców F1 kocha ten sport. Uważam że tym sportem interesują się ludzie którzy w życiu codziennym przykładają dużą wagę do szczegółów bo tyko wtedy można pasjonować się tym sportem - zmykam do roboty starczy pisania na dziś

  • 54. Strong
    • 2010-03-02 09:45:16
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    DSu -jak pisałem nie wierzę pismakom, ale wszyscy piszą zę cztery Timy będą konkurować między sobą. Chciałbym aby tym czarnym koniem był bolid z dodatkiem jeszcze koloru żółtego.

  • 55. rambo72
    • 2010-03-02 09:48:24
    • *.olsztyn.vectranet.pl

    A mnie się wydaje,ze to co robi teraz renault to zasłona dymna.a dlaczego? a no dlatego,że:moim zdaniem,SILNIK będzie odgrywał główną rolę-po tych wszystkich zmianach{...}Wszystkie bolidy ruszają z pełnymi bakami.Im szybciej ktoś rozpędzi ciężki bolid,tym zwiększy swoją przewagę.HAMULCE.bardzo duże odciążenie na koła,przez wagę bolidu.I po trzecie.AERODYNAMIKA będzie wprost proporcjonalna do spalania benzyny.Im bardziej lżejszy bolid,tym bardziej będzie potrzebny docisk aero.chyba.

  • 56. Lesiex
    • 2010-03-02 09:55:58
    • *.160.172.70

    @55 jak dla mnie waga a docisk aero nie maja ze sobą nic wspólnego, no chyba że się mylę.

  • 57. rambo72
    • 2010-03-02 09:58:15
    • *.olsztyn.vectranet.pl

    Cięższy bolid ma większy docisk do podłoża,a lekki bardziej podatny warunki zewnętrzne.tak ja rozumuję.

  • 58. Lesiex
    • 2010-03-02 10:18:24
    • *.160.172.70

    docisk aero to jest efekt dociskania do podłoża poprzez przepływające powietrze. więc ja tu nie widzę tutaj wpływu wagi bolidu na docisk spowodowany aero.

  • 59. Strong
    • 2010-03-02 10:50:49
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Do Rambo NA pewno masz rację odnośnie silnika i hamulców. Przekonamy się o spalaniua na pierwszym wyścigu. Co do hamulców pamiętam że Reno miało kłopoty, nie mogli odkręcić kół dla Alonso na którymś z wyścigów. Na pewno bolidy będą dużo cięższe i wyprzedzanie będzie o wiele trudniejsze, Myślę iż start będzie kluczem do dalszego przebiegu wyścigu i dopiero po pit-stopach i w końcówce wyscigu lepsze będą te bolidy które będą miały dobre aero no i paliwo w swoim baku. Chociaż na pewno będą zatankowane z z dużą rezerwą na pierwszy wyścig. Mam do Was pytanie. Jak myślicie ile pit-stopów będzie podczas wyścigu..

  • 60. piotrek74
    • 2010-03-02 11:40:05
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    59. Strong> przynajmniej dwa ,bo nie wieże że oponki wytrzymają przynajmniej pól wyścigu z takim obciążeniem a o miękkich nie wspomnę,jeżeli któryś bolid na starych gumach będzie tracił do nowych gumek powyżej1s to szybko zjedzie na zmianę

  • 61. dyfuzor
    • 2010-03-02 12:03:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ma ktoś zdjecie tylu bolidu reno

  • 62. Strong
    • 2010-03-02 12:08:24
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    60. piotrek74 >>Też się zastanawiałem nad dwoma, ale myślę że i dwa mogą nie wystarczyć, jeśli Q3 zaliczyło się na miękkich gumach to może być i trzy. Ciekaw jestem jakie będzie zuzycie gum i czy na 1-y pit-stp nie zjadą w okolicach 10 okrążenia.

  • 63. Nomak
    • 2010-03-02 15:44:17
    • *.adsl.inetia.pl

    50. dsu1 pożyjemy, zobaczymy :) taka strategia jest trochę nie kompletna ale w tym sporcie jest wiele zwariowanych ludzi... i ryzykantów. pozdro

  • 64. piotrek74
    • 2010-03-02 15:59:26
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    62. Strong>to jest chyba ostatni sezon Bridgestone a więc gumy nie będą rewelacyjne ,jak jeszcze rzucą dwie ekstremalne mieszanki to dopiero będzie wesoło .
    A Ja gorzej boję się pierwszego zakrętu cysterna +duży pług =dużo fruwających części

  • 65. d3ckard3
    • 2010-03-02 19:05:36
    • *.210.61.202

    @59 co do strategi pitstopów to znalazłem timingi Louisa Hamiltona z ostatniego dnia testów. Wykonał dwa 20 a w zasadzie jeden długi 40 okrążeniowy stint gdzie rozpoczął z czasem około 1:26:5 po 20 okrążeniach zmienił opony (czas przed zmianą 1:24:9, po zmianie 1:24:4) i na koniec przejazdu notował czasy rzędu 1:23:3. Różnica wynikająca z wagi bolidu to 3.2 sec. Teraz dla porównania czasy 37 okrążeniowego stintu Roberta Kubicy z tego samego dnia. Na początku czas 1:26:7 na ostatnich okrążeniach 1:25:4 - przejazd wykonany na 1 komplecie opon. Różnica wynosi 1.3 sec. zatem średni zysk na jednym okrążeniu u Louisa to 0.08 sec a Roberta 0.035 czyli ponad 2 razy mniejszy. Prawdopodobnie zostało to spowodowane zużyciem opon i relatywnie dużą jeszcze masą samochodu. Podsumowując Louis zyskał po 40 okrążeniach 40*3.2/2=64 sec zysku Robert po 40 okrążeniach uzyskałby około 40*1.3/2=26 sec zysku. Jednakże Louis wykonał w tym czasie 1 pit który w warunkach wyścigowych daje stratę 20-25 sec w zależności od toru (w tym sezonie). różnica pomiędzy Robertem a Louisem wyniosłaby zatem około 13-18sec na korzyść Louisa. Dodam również że na mniej zużytych oponach i jednak dość dużych różnicach przy pokonywaniu poszczególnych okrążeń Louis miałby większą możliwość wyprzedzania innych bolidów. Dane które tu podałem zostały zaczerpnięte z f1.f-e-n.net. Pamiętać również należy iż są to dane z testów i ich wiarygodność jest niewielka. Jednak zaryzykuję stwierdzenie iż strategia 1 pitstopu jest wątpliwa. Może zadziałać w przypadku słabszych zespołów które nie będą notowały tak dużych zysków na nowych oponach co pozwoli im zaoszczędzić kilka kilkanaście sekund do bezpośrednich rywali, a jest wątpliwa dla ekip z czołówki stawki dla których będzie bardziej opłacalne zrobić 2 albo nawet 3 pitstopy. Przy wyliczaniu tych danych nie sumowałem czasów poszczególnych okrążeń aby określić ogólny czas przejazdu lecz czas średni wyliczyłem z czasu najlepszego i najgorszego okrążenia, nie mam natomiast pewności że zysk czasowy przebiega liniowo (raczej na początku przejazdu jest większy a wraz ze wzrostem zużycia opon maleje). Proszę ten tekst przyjąć z dużą dozą wstrzemięźliwości - to tylko luźne przemyślenia oparte na niepewnych danych. Pozdrawiam wszystkich.

  • 66. dsu1
    • 2010-03-03 10:16:53
    • *.CNet.Gawex.PL

    d3ckard3 - szacunek - musiałeś się nieźle napracować przy tym - jeszcze raz szacunek i pozdrawiam


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo