DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
09.03.2010 05:09
0
Vettel zaczyna robić z siebie gwiazdę a ja nie lubię gwiazd. Myślę że powinien dostać lekcję pokory i nie pogniewał bym się gdyby dostał ją od Marka Webbera.
Przejdź do wpisu Vettel: walka będzie ciekawa
04.03.2010 15:24
0
@27 i nie zdziwię się wcale jeżeli podobna konstrukcja skrzydła znajdzie się po Bahrajnie w większości bolidów lub nawet jeszcze w Bahrajnie skoro np. Renault, Ferrari czy RedBull widziało ten element.
Przejdź do wpisu McLaren uważa, że jego skrzydło jest legalne
04.03.2010 15:17
0
@26 Formuła 1 to po prostu sport techniczny. I to techniczny na najwyższym poziomie. Przepisy są jednakowe dla wszystkich i ten kto potrafi zrobić coś lepiej mieszcząc się w obrębie tych przepisów jest po prostu lepszy (czytaj szybszy). Każdy sport w tej chwili musi mieć przepisy które ograniczą używanie środków niedozwolonych ale jak każde przepisy tak i te z F1 są niedoskonałe bo nie można przewidzieć wszystkiego(chyba zwłaszcza w F1 ze względu na to iż wiele "technologii" jest tworzonych na bieżąco i tylko dla F1).To o czym piszesz brzmi jak Wielki Spisek.
Przejdź do wpisu McLaren uważa, że jego skrzydło jest legalne
02.03.2010 19:05
0
@59 co do strategi pitstopów to znalazłem timingi Louisa Hamiltona z ostatniego dnia testów. Wykonał dwa 20 a w zasadzie jeden długi 40 okrążeniowy stint gdzie rozpoczął z czasem około 1:26:5 po 20 okrążeniach zmienił opony (czas przed zmianą 1:24:9, po zmianie 1:24:4) i na koniec przejazdu notował czasy rzędu 1:23:3. Różnica wynikająca z wagi bolidu to 3.2 sec. Teraz dla porównania czasy 37 okrążeniowego stintu Roberta Kubicy z tego samego dnia. Na początku czas 1:26:7 na ostatnich okrążeniach 1:25:4 - przejazd wykonany na 1 komplecie opon. Różnica wynosi 1.3 sec. zatem średni zysk na jednym okrążeniu u Louisa to 0.08 sec a Roberta 0.035 czyli ponad 2 razy mniejszy. Prawdopodobnie zostało to spowodowane zużyciem opon i relatywnie dużą jeszcze masą samochodu. Podsumowując Louis zyskał po 40 okrążeniach 40*3.2/2=64 sec zysku Robert po 40 okrążeniach uzyskałby około 40*1.3/2=26 sec zysku. Jednakże Louis wykonał w tym czasie 1 pit który w warunkach wyścigowych daje stratę 20-25 sec w zależności od toru (w tym sezonie). różnica pomiędzy Robertem a Louisem wyniosłaby zatem około 13-18sec na korzyść Louisa. Dodam również że na mniej zużytych oponach i jednak dość dużych różnicach przy pokonywaniu poszczególnych okrążeń Louis miałby większą możliwość wyprzedzania innych bolidów. Dane które tu podałem zostały zaczerpnięte z f1.f-e-n.net. Pamiętać również należy iż są to dane z testów i ich wiarygodność jest niewielka. Jednak zaryzykuję stwierdzenie iż strategia 1 pitstopu jest wątpliwa. Może zadziałać w przypadku słabszych zespołów które nie będą notowały tak dużych zysków na nowych oponach co pozwoli im zaoszczędzić kilka kilkanaście sekund do bezpośrednich rywali, a jest wątpliwa dla ekip z czołówki stawki dla których będzie bardziej opłacalne zrobić 2 albo nawet 3 pitstopy. Przy wyliczaniu tych danych nie sumowałem czasów poszczególnych okrążeń aby określić ogólny czas przejazdu lecz czas średni wyliczyłem z czasu najlepszego i najgorszego okrążenia, nie mam natomiast pewności że zysk czasowy przebiega liniowo (raczej na początku przejazdu jest większy a wraz ze wzrostem zużycia opon maleje). Proszę ten tekst przyjąć z dużą dozą wstrzemięźliwości - to tylko luźne przemyślenia oparte na niepewnych danych. Pozdrawiam wszystkich.
Przejdź do wpisu Button: będziemy świadkami różnych strategii
28.02.2010 16:51
0
no to po symulacji Q3 i jak tu przeżyć następne 2 tygodnie
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 16:34
0
nowe zdjęcie na confidential, wewnętrzny fragment górnego płata zbiera powietrze i kieruje je pod samochód o ile dobrze widzę
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 16:25
0
Barrichello sory
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 16:24
0
teraz Baricello czerwona flaga. Jak tak dalej pójdzie to Robert nie będzie miał okazji na Q3
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 16:19
0
to zdjęcie na confidential jest z sutton ciekawe czy za nie zapłacili - chyba nie bo jest ze znakiem wodnym
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 16:08
0
Wyglądało mi to na porównanie dwóch mieszanek jeżeli wcześniej na miękkiej a teraz krótki stint na twardszej
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 15:55
0
@1010 w tym roku to Q3 będzie najszybsza bo później można dotankować samochód na cały wyścig
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 15:53
0
wróżenie z postów jak w 1000 padnie nazwa zespołu ten wygra sezon
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 15:52
0
nie ilość ale jakość - ale to już ktoś powiedział
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 15:49
0
@973 tempo spada ale bez rewelacji. 1 pit to w tym sezonie około 20sec a strata czasu na zużytych gumach może być większa
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 15:44
0
Robert w boksie teraz może tak próba kwalifikacji. Oby. Już mogliby przestać dręczyć.
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 15:26
0
Robert po 37 okrążeniach zmiana czasu o 1.3 sec Luis po 36 okrążeniach zmiana czasu o 3 sec - jak to zinterpretować
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 15:06
0
teraz pewnie zmienia opony na inna mieszankę i kolejny dłuższy przejazd
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 15:02
0
37 okrążeń non stop a gumy wciąż trzymają z większym obciążeniem paliwem - w zeszłym sezonie to chyba nie było łatwe ciekawe jaka mieszanka?
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 14:56
0
Robert 33-cie okrążenie z rzędu na jednym komplecie opon
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 12:55
0
po każdym zjeździe lepszy czas nie wynikający chyba tylko z różnicy w ilości paliwa więc chyba sugestie Roberta i poprawki w ustawieniach coś dają
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 12:53
0
@550 zapewne wszyscy podglądają tylko większość nie robi takiej wiochy
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 12:46
0
@513 masakra ale jazda - mogliby sobie chociaż kamerkę z dużym zoomem ustawić w niewidocznym miejscu
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 12:43
0
Massa ostatnie kilka kółek regularnie w okolicach 1:26:2 i trochę dłuższy stint - 4,5 sec różnicy do swojego najlepszego okrążenia
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 12:19
0
@450 zjechał na pierwsze korekty skrzydła jeżeli ma nowe - nieregularne czasy mogą oznaczać problem z balansem bolidu
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 12:13
0
równie dobrze może jechać szybko w jednym sektorze a odpuszczać pozostałe - i co okrążenie to inny sektor. Zespół ma takie dane na pewno a my nie ;)
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 12:03
0
czas chyba z dużą ilością paliwa - sprawdzają czy podwozie nie szoruje po asfalcie i czy zawieszenie wytrzyma
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 11:59
0
@361 to może również *.adsl.inetia.pl - o sorki przestanę odwiedzać rodzinę ;)
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 11:56
0
@345 sorki
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 11:56
0
@354 co oznacza merytorycznie w kontekście testów - wszystko co tu napiszemy to jedynie gdybanie, merytorycznie to może się wypowiadać Robert siedząc za kierownica bolidu i wiedząc jakie zmiany są w jego samochodzie oraz widząc na żywo konkurencję
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 11:51
0
chyba właśnie sypie się rodzinna atmosfera w Renault - ciekawe jak sobie poradzą z pracą pod presją czasu - ale co ja mówię oni zawsze są pod presją czasu :)
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 11:18
0
@244 ignoruj ich po prostu przewiń do następnego postu inaczej to walka z wiatrakami ;)
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 11:06
0
@211 ok no problem, ale z tym tylnym to faktycznie niewiele można zobaczyć za słabe zdjęcie
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 11:01
0
@198 chyba nie sądzisz że po przejechaniu dwóch kółek doszli do wniosku o degradacji opon i w 10 minut zrobili nowe skrzydło. Mówię o całości testów. Zauważyli jakąś prawidłowość i dostosowali aerodynamikę przedniego i z tego co widać na sutton-images także tylnego skrzydła.
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
28.02.2010 10:48
0
liczyłem na zmianę dyfuzora ale jeżeli mają nowe przednie skrzydło to wg mnie oznacz że degradacja przednich opon była inna niż zakładano (mniejsza -> zwiększą docisk aero , większa -> zmniejszą docisk przedniej osi) tak czy tak zmieni się znacząco balans i czasy początkowo nie będą najlepsze (konieczne będzie ponowne zbalansowanie samochodu), chyba że zmiany są tylko kosmetyczne.Mam nadzieje jednak że nie będą to kosmetyczne zmiany i że docisk zostanie zwiększony.
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
20.02.2010 15:38
0
właśnie zjechał po około 35 okrążeniach ze zmianą opon
Przejdź do wpisu Rusza kolejny słoneczny dzień testów w Jerez
20.02.2010 15:28
0
już poniżej 1:21 i ciągle jedzie
Przejdź do wpisu Rusza kolejny słoneczny dzień testów w Jerez
20.02.2010 15:27
0
Kubica wciąż jedzie w długim stincie z jedna zmainą opon czas od 1:23 do 1.21 aktualnie
Przejdź do wpisu Rusza kolejny słoneczny dzień testów w Jerez
13.02.2010 14:28
0
@635 bawisz się w trollowanie myślałem że z Ciebie poważny zawodnik
Przejdź do wpisu Rusza czwarty, ostatni dzień testów w Jerez
13.02.2010 13:38
0
Virgin udało się przejechać 12 okrążeń dla nich chyba bezcennych, w końcu zbiorą jakieś dane
Przejdź do wpisu Rusza czwarty, ostatni dzień testów w Jerez
13.02.2010 13:35
0
Di Grassi 1:27:389 a ja życzę virgin jak najlepiej
Przejdź do wpisu Rusza czwarty, ostatni dzień testów w Jerez
13.02.2010 13:31
0
tak ale SCH w deszczu
Przejdź do wpisu Rusza czwarty, ostatni dzień testów w Jerez
13.02.2010 12:52
0
red flag czyżby massa tylko on był na torze
Przejdź do wpisu Rusza czwarty, ostatni dzień testów w Jerez
13.02.2010 12:30
0
nieeeeeeeeanxcbwklx485738 v0719 uiy34125p
Przejdź do wpisu Rusza czwarty, ostatni dzień testów w Jerez
13.02.2010 12:27
0
spadam stąd bo przez te pytania o linki można zwariować, What a f... is going on?
Przejdź do wpisu Rusza czwarty, ostatni dzień testów w Jerez
13.02.2010 12:24
0
następny nie czytaty i nie kumaty
Przejdź do wpisu Rusza czwarty, ostatni dzień testów w Jerez
13.02.2010 12:13
0
kubica 1:25:309
Przejdź do wpisu Rusza czwarty, ostatni dzień testów w Jerez
13.02.2010 12:11
0
kubica na torze
Przejdź do wpisu Rusza czwarty, ostatni dzień testów w Jerez
13.02.2010 12:10
0
warunki na torze się poprawiają niebawem możemy zobaczyć czasy jak z wczoraj rano, tylko temp trochę niższa
Przejdź do wpisu Rusza czwarty, ostatni dzień testów w Jerez
13.02.2010 12:07
0
HAM w pitstopie
Przejdź do wpisu Rusza czwarty, ostatni dzień testów w Jerez
13.02.2010 12:03
0
zaraz zaczną wyjeżdżać Barichello już na torze
Przejdź do wpisu Rusza czwarty, ostatni dzień testów w Jerez