d3ckard3
Ostatnia aktywność
avatar
d3ckard3

09.03.2010 05:09

0

Vettel zaczyna robić z siebie gwiazdę a ja nie lubię gwiazd. Myślę że powinien dostać lekcję pokory i nie pogniewał bym się gdyby dostał ją od Marka Webbera.

Przejdź do wpisu Vettel: walka będzie ciekawa

avatar
d3ckard3

04.03.2010 15:24

0

@27 i nie zdziwię się wcale jeżeli podobna konstrukcja skrzydła znajdzie się po Bahrajnie w większości bolidów lub nawet jeszcze w Bahrajnie skoro np. Renault, Ferrari czy RedBull widziało ten element.

avatar
d3ckard3

04.03.2010 15:17

0

@26 Formuła 1 to po prostu sport techniczny. I to techniczny na najwyższym poziomie. Przepisy są jednakowe dla wszystkich i ten kto potrafi zrobić coś lepiej mieszcząc się w obrębie tych przepisów jest po prostu lepszy (czytaj szybszy). Każdy sport w tej chwili musi mieć przepisy które ograniczą używanie środków niedozwolonych ale jak każde przepisy tak i te z F1 są niedoskonałe bo nie można przewidzieć wszystkiego(chyba zwłaszcza w F1 ze względu na to iż wiele "technologii" jest tworzonych na bieżąco i tylko dla F1).To o czym piszesz brzmi jak Wielki Spisek.

avatar
d3ckard3

02.03.2010 19:05

0

@59 co do strategi pitstopów to znalazłem timingi Louisa Hamiltona z ostatniego dnia testów. Wykonał dwa 20 a w zasadzie jeden długi 40 okrążeniowy stint gdzie rozpoczął z czasem około 1:26:5 po 20 okrążeniach zmienił opony (czas przed zmianą 1:24:9, po zmianie 1:24:4) i na koniec przejazdu notował czasy rzędu 1:23:3. Różnica wynikająca z wagi bolidu to 3.2 sec. Teraz dla porównania czasy 37 okrążeniowego stintu Roberta Kubicy z tego samego dnia. Na początku czas 1:26:7 na ostatnich okrążeniach 1:25:4 - przejazd wykonany na 1 komplecie opon. Różnica wynosi 1.3 sec. zatem średni zysk na jednym okrążeniu u Louisa to 0.08 sec a Roberta 0.035 czyli ponad 2 razy mniejszy. Prawdopodobnie zostało to spowodowane zużyciem opon i relatywnie dużą jeszcze masą samochodu. Podsumowując Louis zyskał po 40 okrążeniach 40*3.2/2=64 sec zysku Robert po 40 okrążeniach uzyskałby około 40*1.3/2=26 sec zysku. Jednakże Louis wykonał w tym czasie 1 pit który w warunkach wyścigowych daje stratę 20-25 sec w zależności od toru (w tym sezonie). różnica pomiędzy Robertem a Louisem wyniosłaby zatem około 13-18sec na korzyść Louisa. Dodam również że na mniej zużytych oponach i jednak dość dużych różnicach przy pokonywaniu poszczególnych okrążeń Louis miałby większą możliwość wyprzedzania innych bolidów. Dane które tu podałem zostały zaczerpnięte z f1.f-e-n.net. Pamiętać również należy iż są to dane z testów i ich wiarygodność jest niewielka. Jednak zaryzykuję stwierdzenie iż strategia 1 pitstopu jest wątpliwa. Może zadziałać w przypadku słabszych zespołów które nie będą notowały tak dużych zysków na nowych oponach co pozwoli im zaoszczędzić kilka kilkanaście sekund do bezpośrednich rywali, a jest wątpliwa dla ekip z czołówki stawki dla których będzie bardziej opłacalne zrobić 2 albo nawet 3 pitstopy. Przy wyliczaniu tych danych nie sumowałem czasów poszczególnych okrążeń aby określić ogólny czas przejazdu lecz czas średni wyliczyłem z czasu najlepszego i najgorszego okrążenia, nie mam natomiast pewności że zysk czasowy przebiega liniowo (raczej na początku przejazdu jest większy a wraz ze wzrostem zużycia opon maleje). Proszę ten tekst przyjąć z dużą dozą wstrzemięźliwości - to tylko luźne przemyślenia oparte na niepewnych danych. Pozdrawiam wszystkich.

avatar
d3ckard3

28.02.2010 16:51

0

no to po symulacji Q3 i jak tu przeżyć następne 2 tygodnie

avatar
d3ckard3

28.02.2010 16:34

0

nowe zdjęcie na confidential, wewnętrzny fragment górnego płata zbiera powietrze i kieruje je pod samochód o ile dobrze widzę

avatar
d3ckard3

28.02.2010 16:25

0

Barrichello sory

avatar
d3ckard3

28.02.2010 16:24

0

teraz Baricello czerwona flaga. Jak tak dalej pójdzie to Robert nie będzie miał okazji na Q3

avatar
d3ckard3

28.02.2010 16:19

0

to zdjęcie na confidential jest z sutton ciekawe czy za nie zapłacili - chyba nie bo jest ze znakiem wodnym

avatar
d3ckard3

28.02.2010 16:08

0

Wyglądało mi to na porównanie dwóch mieszanek jeżeli wcześniej na miękkiej a teraz krótki stint na twardszej

avatar
d3ckard3

28.02.2010 15:55

0

@1010 w tym roku to Q3 będzie najszybsza bo później można dotankować samochód na cały wyścig

avatar
d3ckard3

28.02.2010 15:53

0

wróżenie z postów jak w 1000 padnie nazwa zespołu ten wygra sezon

avatar
d3ckard3

28.02.2010 15:52

0

nie ilość ale jakość - ale to już ktoś powiedział

avatar
d3ckard3

28.02.2010 15:49

0

@973 tempo spada ale bez rewelacji. 1 pit to w tym sezonie około 20sec a strata czasu na zużytych gumach może być większa

avatar
d3ckard3

28.02.2010 15:44

0

Robert w boksie teraz może tak próba kwalifikacji. Oby. Już mogliby przestać dręczyć.

avatar
d3ckard3

28.02.2010 15:26

0

Robert po 37 okrążeniach zmiana czasu o 1.3 sec Luis po 36 okrążeniach zmiana czasu o 3 sec - jak to zinterpretować

avatar
d3ckard3

28.02.2010 15:06

0

teraz pewnie zmienia opony na inna mieszankę i kolejny dłuższy przejazd

avatar
d3ckard3

28.02.2010 15:02

0

37 okrążeń non stop a gumy wciąż trzymają z większym obciążeniem paliwem - w zeszłym sezonie to chyba nie było łatwe ciekawe jaka mieszanka?

avatar
d3ckard3

28.02.2010 14:56

0

Robert 33-cie okrążenie z rzędu na jednym komplecie opon

avatar
d3ckard3

28.02.2010 12:55

0

po każdym zjeździe lepszy czas nie wynikający chyba tylko z różnicy w ilości paliwa więc chyba sugestie Roberta i poprawki w ustawieniach coś dają

avatar
d3ckard3

28.02.2010 12:53

0

@550 zapewne wszyscy podglądają tylko większość nie robi takiej wiochy

avatar
d3ckard3

28.02.2010 12:46

0

@513 masakra ale jazda - mogliby sobie chociaż kamerkę z dużym zoomem ustawić w niewidocznym miejscu

avatar
d3ckard3

28.02.2010 12:43

0

Massa ostatnie kilka kółek regularnie w okolicach 1:26:2 i trochę dłuższy stint - 4,5 sec różnicy do swojego najlepszego okrążenia

avatar
d3ckard3

28.02.2010 12:19

0

@450 zjechał na pierwsze korekty skrzydła jeżeli ma nowe - nieregularne czasy mogą oznaczać problem z balansem bolidu

avatar
d3ckard3

28.02.2010 12:13

0

równie dobrze może jechać szybko w jednym sektorze a odpuszczać pozostałe - i co okrążenie to inny sektor. Zespół ma takie dane na pewno a my nie ;)

avatar
d3ckard3

28.02.2010 12:03

0

czas chyba z dużą ilością paliwa - sprawdzają czy podwozie nie szoruje po asfalcie i czy zawieszenie wytrzyma

avatar
d3ckard3

28.02.2010 11:59

0

@361 to może również *.adsl.inetia.pl - o sorki przestanę odwiedzać rodzinę ;)

avatar
d3ckard3

28.02.2010 11:56

0

@345 sorki

avatar
d3ckard3

28.02.2010 11:56

0

@354 co oznacza merytorycznie w kontekście testów - wszystko co tu napiszemy to jedynie gdybanie, merytorycznie to może się wypowiadać Robert siedząc za kierownica bolidu i wiedząc jakie zmiany są w jego samochodzie oraz widząc na żywo konkurencję

avatar
d3ckard3

28.02.2010 11:51

0

chyba właśnie sypie się rodzinna atmosfera w Renault - ciekawe jak sobie poradzą z pracą pod presją czasu - ale co ja mówię oni zawsze są pod presją czasu :)

avatar
d3ckard3

28.02.2010 11:18

0

@244 ignoruj ich po prostu przewiń do następnego postu inaczej to walka z wiatrakami ;)

avatar
d3ckard3

28.02.2010 11:06

0

@211 ok no problem, ale z tym tylnym to faktycznie niewiele można zobaczyć za słabe zdjęcie

avatar
d3ckard3

28.02.2010 11:01

0

@198 chyba nie sądzisz że po przejechaniu dwóch kółek doszli do wniosku o degradacji opon i w 10 minut zrobili nowe skrzydło. Mówię o całości testów. Zauważyli jakąś prawidłowość i dostosowali aerodynamikę przedniego i z tego co widać na sutton-images także tylnego skrzydła.

avatar
d3ckard3

28.02.2010 10:48

0

liczyłem na zmianę dyfuzora ale jeżeli mają nowe przednie skrzydło to wg mnie oznacz że degradacja przednich opon była inna niż zakładano (mniejsza -> zwiększą docisk aero , większa -> zmniejszą docisk przedniej osi) tak czy tak zmieni się znacząco balans i czasy początkowo nie będą najlepsze (konieczne będzie ponowne zbalansowanie samochodu), chyba że zmiany są tylko kosmetyczne.Mam nadzieje jednak że nie będą to kosmetyczne zmiany i że docisk zostanie zwiększony.

avatar
d3ckard3

20.02.2010 15:38

0

właśnie zjechał po około 35 okrążeniach ze zmianą opon

avatar
d3ckard3

20.02.2010 15:28

0

już poniżej 1:21 i ciągle jedzie

avatar
d3ckard3

20.02.2010 15:27

0

Kubica wciąż jedzie w długim stincie z jedna zmainą opon czas od 1:23 do 1.21 aktualnie

avatar
d3ckard3

13.02.2010 14:28

0

@635 bawisz się w trollowanie myślałem że z Ciebie poważny zawodnik

avatar
d3ckard3

13.02.2010 13:38

0

Virgin udało się przejechać 12 okrążeń dla nich chyba bezcennych, w końcu zbiorą jakieś dane

avatar
d3ckard3

13.02.2010 13:35

0

Di Grassi 1:27:389 a ja życzę virgin jak najlepiej

avatar
d3ckard3

13.02.2010 13:31

0

tak ale SCH w deszczu

avatar
d3ckard3

13.02.2010 12:52

0

red flag czyżby massa tylko on był na torze

avatar
d3ckard3

13.02.2010 12:30

0

nieeeeeeeeanxcbwklx485738 v0719 uiy34125p

avatar
d3ckard3

13.02.2010 12:27

0

spadam stąd bo przez te pytania o linki można zwariować, What a f... is going on?

avatar
d3ckard3

13.02.2010 12:24

0

następny nie czytaty i nie kumaty

avatar
d3ckard3

13.02.2010 12:13

0

kubica 1:25:309

avatar
d3ckard3

13.02.2010 12:11

0

kubica na torze

avatar
d3ckard3

13.02.2010 12:10

0

warunki na torze się poprawiają niebawem możemy zobaczyć czasy jak z wczoraj rano, tylko temp trochę niższa

avatar
d3ckard3

13.02.2010 12:07

0

HAM w pitstopie

avatar
d3ckard3

13.02.2010 12:03

0

zaraz zaczną wyjeżdżać Barichello już na torze

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu