WYNIKI Barcelona [ 26 lutego 2010 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | N.Hulkenberg | Williams | 1:20.614 | 99 |
2 | F.Alonso | Ferrari | 1:20.637 | 134 |
3 | P.de la Rosa | BMW Sauber | 1:20.973 | 114 |
4 | V.Liuzzi | Force India | 1:21.056 | 90 |
5 | S.Vettel | Red Bull | 1:21.258 | 125 |
6 | J.Alguersuari | Toro Rosso | 1:21.571 | 104 |
7 | M.Schumacher | Mercedes | 1:21.689 | 85 |
8 | L.Hamilton | McLaren | 1:22.152 | 93 |
9 | R.Kubica | Renault | 1:24.912 | 53 |
10 | J.Trulli | Lotus | 1:25.524 | 70 |
11 | T.Glock | Virgin Racing | 1:25.942 | 52 |
Hulkenberg najszybszy w Barcelonie
Dobra pogoda pod Barceloną także drugiego dnia testów sprzyjała zespołom i kierowcom. Temperatura w Hiszpanii dochodziła dzisiaj do 17 stopni Celsjusza. Na nieco ponad godzinę przed zakończeniem dzisiejszych zmagań Nico Hulkenberg (Williams) poprawił poranny czas Fernando Alonso (Ferrari).Drugi czas należał do Fernando Alonso, który po wczorajszej awarii F10 dzisiaj był w stanie bez większych problemów przejechać aż 134 kółka, ku uciesze swoich kibiców, którzy licznie zgromadzili się na trybunach.
Trzeci wynik dnia należał do Pedro de la Rosy z BMW Sauber. Hiszpan uważa, że C29 niewiele ustępuje swoimi osiągami od czołowej czwórki i patrząc na dzisiejszy czas ciężko się z tym nie zgodzić. Należy jednak pamiętać, że zespoły nie podają informacji z jaką ilością paliwa jeżdżą podczas testów.
Renault, które dzisiaj zmieniło plany i postanowiło testować z Robertem Kubicą dzień zakończyło na 9 pozycji, przed nowymi ekipami. Robert Kubica na najszybszym okrążeniu uzyskał czas 1:24,912. Zespół Polaka miał jednak dzisiaj problemy techniczne z zawieszeniem, przez co zmuszony był do ograniczenia jazd po południu.
Zespoły Lotus i Virgin Racing, jak już zdążyły nas przyzwyczaić, zamykały tabelę z czasami. W rywalizacji nowych ekip nico lepiej wypadł Lotus, za kierownicą którego zasiadał dzisiaj Jarno Trulli. Włoch okrążenie toru pokonał w czasie 1:25,524, tracąc do najszybszego Hulkenberga prawie 5 sekund.
Ekipa Virgin Racing mimo sprawnej naprawy uszkodzeń VR-01 po wczorajszym wypadku Lucasa di Grassi, dzisiaj dzień rozpoczęła także ze sporym opóźnieniem, gdyż w aucie pojawił się inny problem. Timo Glock wyjechał na tor kilka minut przed przerwą, na koniec dnia dysponując czasem 1:25,942.
Tuż przed przerwą obiadową wszystkie ekipy przeszły także przez procedurę neutralizacji toru. FIA chciała sprawdzić działanie systemu GPS wprowadzonego w ubiegłym roku.
Pod względem nieplanowanych przerw dzisiejszy dzień w Montmelo był spokojny. Czerwone flagi co prawda aż czterokrotnie pojawiły się na torze, jednak dopiero w drugiej części dnia. Najpierw sesję trzeba było przerwać za sprawą wycieku z systemu hydraulicznego Lotusa, później, na półgodziny przed zakończeniem prób, na torze zatrzymał się Sebastian Vettel. Na 15 minut przed końcem dzisiejszych zmagań posłuszeństwa po raz kolejny odmówił Lotus. A po raz ostatni sesję na minutę przed końcem przerwał Fernando Alonso.
komentarze
1. piti0018
podajcie czasy i okroążenia!
2. patryk199067
ale wstyd , nie moge w to uwierzyc ze Toro roso wyprzedzilo reno
3. yaneq
kempa007 czekam na news od reanult. co testowali itp...
4. wbksa
Czyżby Renault R30 jest totalnie do bani?
5. cyk
wbksa czyżby jesteś de...człowieku....
6. aees
do bani to jest twoj komentarz
7. bullit34
Ach ta Polska mentalność jeden słabszy dzień i juz Renault kiepskie a jak pokaże pazur na gp to wszyscy stwierdzicie że testy to była podpucha i tylko skrywali swe atuty. Po raz kolejny to powiem Renault nie odstaje wiele od innych może i nie jest najlepsze ale ogona stawki na pewno nie zaliczy, jeszcze się wszyscy zdziwicie
8. east
Nie rozumiem dlaczego Reno tak mało jeździ? 53 okrążenia.. Konkurencja pokonuje więcej kilometrów, co wydaje się być logiczne - testy to testujemy. Dla mnie zupełnie bez sensu..
Moze ktoś z Was mnie oświeci czy to normalne, bo górę zaczyna brać mój pesymizm w stosunku do Reno, a uściślając jego tegorocznych możliwości.. A może jest doskonały /taa, jasne../? Czekam na Wasze sugestie..
3. yaneq Pewnie się dowiesz, ze to co zwykle, a do tego, że idą w dobrym kierunku..
9. kuba1808
Zrozumcie jedną rzecz - czasy w tabeli, na które zaraz spojrzycie, są wynikiem pojedynczych, krótkich stintów. Ani Petrov wczoraj, ani Kubica dzisiaj ich nie wykonywali tylko jeździli z dużym obciążeniem paliwa. Gdy spojrzycie na czasy kolejnych okrążeń "czołowych" zespołów takich jak Ferrari czy Mclaren zauważycie, że wahają się w granicach 1:24-1:26.
Pan Haug stwierdził dziś, że jeśli pogoda się utrzyma to zobaczymy w niedzielę, a może i w sobotę nawet, prawdziwe symulacje Q3, a nie coś, co widzieliśmy do tej pory. Także spokojnie.
10. rafam
Ja tylko czekam na to jak Hamilton będzie objeżdżał pseudo mistrza Buttona.
11. Krokiet
może to i dobrze, że nie pokazują testów w TV... nie mogłem się oderwać od stronki z live i się denerwowałem czekając na newsa o reni i kubku..., a co będzie jak się zacznie na dobre... ech.... Brawo Williams, ciekawe czemu renia dziś tak daleko...
12. kuba1808
errata: nie wykonywali szybkich, krótkich stintów..
13. REDY
Rany jak ostatnio reno było wysoko to już bedzie najlepsze, a teraz już do bani itp. ludzie czy wy juz naprawde nie kumacie o co chodzi w testach, już niedługo zobaczymy czy jest do bani czy nie a teraz komentarze nie powinny byc jak chorągiewki jak zawieje tak piszecie.
14. BMWbmw
Czekam na nowe aero Reno jutro :)
15. Piotr_the
Reno pewnie testowało nowe części, które się nie sprawdziły i dla tego taki słaby czas i mało przejazdów bo jakoś Robert zawiele dziś nie pojeździł!
16. biter1
1.piti0018 - popieram, nie miałem cały dzień czasu śledzić przydało by się zobaczyć czasy, no ale poszukam na confidential czy coś.
patryk199067 - i co z tego że wyprzedziło, ja się tam cieszę nawet że wyprzedziło bo to może znaczyć że TR testował prędkość a Robert niezawodność - podkreślam może bo tylko oni wiedzą co testowali.
chętnie bym porównał czasy Roberta i Vitlaija który był szybszy i o ile. O ile pamiętam to BMW też było szybkie na testach rok temu i co z tego. Lepiej przetestować podzespoły i się rozwijać niezawodnym autem niż mieć błyskawicę która będzie się sypała co drógi trzeci wyścig - ale to taka moja opinia.
wbksa - popieram @cyk i @aees - ty jesteś do banii, pop pierwszych testach wieszano psy na renówce że są do Bani jak robert wykręcił dobry czas to hurra optymizm że robert pokazał pazury że inni moga sie chować. Jak dziś robert wolniej jedzie bo testuje Bolid w innych warunkach niż do tej pory na suchym torze w dość wysokiej temperaturze, w dodatku na torze o innej konfiguracji to się wiesza psy że auto do bani. A w mojej opinii dzisiaj sprawdzali a w niedziele zrobią symulację wyścigu i wtedy można będzie co kolwiek mówić.
@bullit34 - ;)
17. Cinkciarz
nie ma co przeżywać każdy sprawdza coś innego jedni robią krótkie przejazdy a drudzy robią długie z większą ilością paliwa :) może dowiemy się więcej jutro lub pojutrze jak będą robić symulacje Q
18. Sadu1
wydaje mi sie ze posadzili dzis kubka za kolkiem zeby przetestowac nowe czesci i jak najwiecej danych wyciagnac z tego jak one dzialaja. kurde juz sie nie moge doczekac qwali i wyscigu :)
19. devious
ludzie kutfa ZACZNIJCIE MYŚLEĆ - czasy nie są zbyt wiarygodne bo nie są osiągane w tym samym czasie (w tych samych warunkach) z takim samym zapasem paliwa!!!
wystarczy godzina czasu i cieplejszy i lepiej nagumowany tor a czasy mogą się już różnić o 1-2 sekundy - a uwzlędniając zapas paliwa nawet 5-6 sekund! no i kierowcy nie zawsze jadą na maxa - bo tak sie nie jeździ w wyścigu z zatankowanym bolidem (kierowcy zawsze mówią, że tempo z kwal i z wyścigu to 2 różne rzeczy bo w wyścigu dba się o opony i hamulce i też tak bardzo nie ryzykuje itd itp)
wystarczy zresztą spojrzeć na czasy - wczoraj Alonso 1:24:xx a dziś 1:20:xx to 4 sekundy progresu!! wystarczyło, że dziś wyjechał na kilka szybkich kółek - a pewnie jakby chcieli to pod koniec sesji Alonso zszedłby do 1:19:xx bez wiekszego wysiłku
więc nie patrzcie na czasy tylko czytajcie wypowiedzi kierowców i inżynierów!!! oni wiedzą najlepiej!!!
i jak się poczyta i weźmie średnią z tych wypowiedzi (trzeba brać poprawki zawsze) to właśnie wychodzi, że w tym momencie (w tym momencie, bo za 2 tyg z nowymi częściami inny team może być z przodu - tak jak w ostatnim sezonie, najpierw dominował Brawn, potem Red Bull, potem McLaren, potem przebłysk Ferrari i znowu Red Bull z McLarenem...) najmocneiejsze ekipy to: Ferrari i Red Bull
a za nimi tuż-tuż są McLaren, Mercedes, Renault, Williams i BMW Sauber - to jest czołówka, która powinna się mieścić w 1 sekundzie...
i tutaj pewnie przez cały sezon będą wahania, raz jeden team będzie lepszy, raz drugi - i ja mam nadzieję, że tak własnie będzie jak w zeszłym sezonie, że będzie co rusz inny zespół mocny ;)
20. biter1
@BMWbmw - możesz czekać ale na 90% sie nie doczekasz, Powiedzieli że aero będzie w Bahrajnie nie przed Bahrajnem, tak samo jak i inne zespoły będą czekać z nowym aero do pierwszych treningów w Bahrajnie zęby nikt im nie podkupił pomysłu.
Czemu wy ludzie sie tak przyczepiliście ze to będzie już teraz nowe aero, co roku zespoły na pierwszy wyścig wprowadzają zmiany a nie na ostatnie testy.
I swoją droga w ciągu ostatnich 2 lat zaplęgło się tutaj sporo Onetowego słowo toku a teraz to już wogule.
21. nord71
53 okrążenia przez cały dzień- trochę mało, prawda ?. Mam nadzieję, że ćwiczyli pit-stopy, starty lub coś innego. Boję się, że były kłopoty techniczne. Oby nie.
22. gringo234
Może być też tak że dzisiaj wprowadzili jakieś nowe ustawienia lub części mechaniczne i testowali je pod kątem planowanych zmian aero, których jeszcze nie ma, i jak już dopasują to może będzie lepiej. Na dzień dzisiejszy czasy Renault nie wyglądają ciekawie, ale zobaczymy w Niedzielę.
23. Raven89
Są 2 wiadomości dla tego portalu: dobra i zła.Dobrą jest fakt,że przybyło nam wielu nowych użytkowników.Złą natomiast jest sytuacja,w której 90% z nim zna się na F1 jak rolnik na budowie silnika odrzutowego.Zrozumcie wreszcie,że to są testy.To,że Renault naciska bardziej na sprawdzanie poszczególnych komponentów,niż na czas nie znaczy,że będą ostatni w Bahrajnie.Mnie cieszy niezawodność Renault,bo będzie ona bardzo ważna w tym sezonie.Powiedzcie mi po co Vettelowi szybki bolid,skoro rozkraczy się w połowie wyścigu?
24. Avalon
przez tych z was, ktorzy czuja w moczu swoja swieta powinnosc do prostowania niewiernych, ktorzy osmielili sie napisac: reno do bani. LUDZIE! jakby nie te wasze wielkieeee posty ze nikt sie nie zna, ze reno wcale nie do bani, te wasze spekulacje nt co testowali ( napewno pelny bak paliwa, oj tak tak), jakby nie te posty to bylby tu spokoj. a tak co druga wiadomosc to zrypa dla bogu ducha winnych ludkow, ktorzy po prostu wypowiadaja swoje zdanie na forum :) po to sa opcje dawania komentarzy aby je dawac. i nic nie zmienicie tylko zasmiecanie moj ekran.. fuj
25. east
23. Raven89 Skoro wyrosłeś na miano znawcy F1 /szczególnie ostatnie zdanie/, odpowiedz mi proszę na moje pytania.
1. Wytłumacz mi proszę dlaczego Robert w drugiej połowie dzisiejszych testów przejechał chyba 7 okrążeń?
2. Skąd Twoje przekonanie o niezawodności Reno /gdzieś coś wyczytałem o problemach z hydrauliką/?
3. Rozumiesz swoje ostatnie zdanie? Jakiej odpowiedzi oczekujesz?
26. kubica41
Reni musi coś być bo Kubica mało okrążeń przejechał
27. lechart
Trochę spokoju by się przydało............. Testy to nie kwalifikacje i nie wyścig. Zespoły coś testują i tylko one wiedzą co. Prawda wyjdzie na jaw, dopiero w kwalifikacjach do wyścigu, a następnie w wyścigu. Nawet wypowiedzi kierowców nie należy brać zbyt poważnie. Jeżeli chodzi o Renault, to optymizmem może napawać niewielka awaryjność samochody w bardzo dużej ilości przejechanych okrążeń. Pożyjemy zobaczymy. !3 maca tuż, tuż.....
28. sebekorzel
Renata przyjeła taktyke jak Dziewica ;) nie ma co paliwem za dużo środowiska niszczyć nie słyszeliście że Renault przechodzi dużymi krokami na ekologie :)
29. jzb
Wczoraj Renault testowało postoje. Dzisiaj stało przez większość czasu w garażu. Pewnie dlatego, że mają sporą przewagę nad konkurencją. Trudno nie być optymistą przed sezonem.
30. rewol
Już pewnie mądrzy ludzie pisali to nie raz, więc się powtórzę. Z racji tego, że nasz jedynak jeździ w Renault wszyscy powinniśmy trzymać za nich kciuki i wierzyć, że będzie to dla nich dobry sezon. Na same podia bym nie liczył, ale w miarę regularne punktowanie dla Kubicy będzie dobrym prognostykiem na przyszłość. Ci co śledzą testy widzą, że z czasami raz jest lepiej raz gorzej, ale to testy, więc wyniki nie zawsze muszą się przekładać na rzeczywiste osiągi i możliwości bolidu. Jedni testują przejazdy na kwalifikacje, drudzy symulują wyścig z pełnym bakiem, a na co kogo rzeczywiście stać okaże się po 3-5 wyścigach.
31. jordan23
Kubica z Saubera odszrdł a mam przeczucia że bolid będzie dobry ,mam ndzieję że testy to niewszystko .
32. RentonB
No jedna rzecz mozemy z testow sie dowiedziec, hulkenberg to swietny kierowca
33. saint77
A ja jeszcze raz napiszę, że pierwszy właściwy "test" będzie za 2 tygodnie w Bahrajnie i dopiero wtedy zobaczymy prawdziwy układ sił.
Jeśli chodzi o mnie, to stawiam, że Renault będzie w środku stawki - jakieś 5 - 6 miejsce.
Przed Renault: Mercedes, McLaren, Ferrari, Williams i może Sauber, chociaż niekoniecznie w tej kolejności....
34. Michu..
Coś czuję, że Renault R30 i Sauber C29 to czarne konie w stawce :}
35. leo_
Twierdzę, że renault nie jest zle, ale akurat dzisiejszy dzień chyba nie był najlepszy. Ponoć jakaś awaria hydrauliki, co się czasem zdarza. Myslę, że nie będzie tego duzo w sezonie. A w sobotę i niedzielę będzie lepiej. Dużo więcej bym wiedział, gdybym znalazł jakąś wypowiedź Kubicy lub kogoś z zespołu Renault po dzisiejszym dniu.
36. piotrek74
23. Raven89 >popieram Cię i czekam na te twarze w trakcie sezonu i ich spostrzeżenia bo jak Renault i RK zawiedzie to połowy już nie usłyszymy--- a przynajmniej będą treściwe uwagi . Ps. jak nie mam nic sensownego do napisania to robię pauzę WEŚCIE PRZYKŁAD
37. archiedefuego
Wszystkie ekipy ukrywają coś w zanadrzu na Bahrain, ale wydaje mi się że jednak BMW Sauber stara się wypaść jak najlepiej żeby pozyskać sponsora. A Renault pewnie rozkręci się w połowie sezonu.
38. Robson13
WTF z tym Renault?? Oni wrzucili nowy pakiet do samochodu bo ja jakos nie widze roznicy w przednim ani tylnim skrzydle?
39. Michu..
@23. Raven89
właśnie oto chodzi co niektórzy już płaczą że Robert odszedł z BMW bo tera BMW jest dobre nawet jeżeli to mają bardzo dużo problemów na testach a Renault 0 i to się tu liczy
40. east
Nie widzę merca w pierwszej trójce. Chyba, że ros znowu zakpi sobie z innych i znajdzie rozwiązanie na miarę swoich możliwości, czyli nie do końca legalne /tak, uważam że zagrywka z podwójnymi była nie do końca uczciwa/.
Reno - trudno powiedzieć, martwi mnie ilość przejechanych kilometrów. Dla mnie trochę to dziwnie wygląda. Zakładając optymistyczny wariant, uważam że będą mocni.
Mój typ na dziś: Mac, Red Bull, /Reno, BMW/ - tak obstawiam dziś wynik w Bahrajnie. W poniedziałek pokuszę się o typowanie..
41. east
Problemy z zawieszeniem..
Raven89 i Michu.. Pozdrawiam
PS. Mnie to martwi..
42. Budyn_F1
Czemu Renault tak slabo.
43. kopałłajnem
jeżeli Ferrari i Mercedes podobno pracowali nad paliwożernością swoich silników, to czy Renault też coś robiło w tym kierunku?
44. lechu55
Panika sie zaczyna. Ludzie to są testy! Co, Renault ze wykrecilo pare razy dobry czas to ma tak zawsze byc. Kazdy sie powinien domyslec ze dzis Kubica jezdzil dlugie stinty bardziej pod testy i sam wyscig niz pod walke o czasy. Awaria z zawieszeniam moze troche matrwic ale nie jedno Renalut klopoty ma. Inne bolidy nawet zatrzymuja sie na torze. Zobaczymy co będzie jutro. A za 2 tygodnie bdziemy juz po 1 i 2 treningu!
45. lechu55
A nawet jesli nie jezdzil dlugich stintow to nie ma sie co az tak bac. Będzie dobrze. W Reno sie szybko uwina i jeszcze będą powody do zadowolenia. Taką mam nadzieje Pozdrawiam:)
46. conrad
Nie jest zle, wiec czemu nie jest dobrze ;)
Nie martwia mnie forumowe komentarze, znacznie bardziej martwia mnie komentarze ekspertow, komentatorow, dziennikarzy zajmujacych sie F1, ktorzy po testach nie widza zupelnie Renault wsrod faworytow, wrecz przeciwnie. Co jest?
47. dick777
46. conrad: Może dlatego, że samo Renault nie traktuje siebie jako faworyta.
48. melon66
zauważcie ze Kubica zrobił prawie najmniej okrążeń, wiec się nie martwcie, Kubica nie szedł by do zespołu który nie ma ambicji :)
49. darecky3
48. teraz to naprawde blysnales jak aparat do zdjec....a jakby Kubica szedl do baru to tez racjonalnie i politycznie poprawnie skomentowal? Bo ja bym powiedzial ze poszedl sie napic. Tak samo z Renault, poszedl tam gdzie go chcieli i gdzie mogl dostac najwieksza kase i na tym sie historia konczy...co ty za banialuki opowiadasz, znasz Kubice na tyle ze wiesz cos wiecej niz to co ci napisalem?
50. pawe1
Ktoś tu wczoraj się podniecał o niezawodności Renault!
51. pawe1
40.east, zgadzam się z tobą , tyle że zamiast reni dałbym Maca
52. jarik 75
jeśli komuś się wydaje że potrafi odczytać testy, w tym roku nawet nawet najlepsi eksperci to raczej nie możliwe;co kto i jeszcze z tymi ilościami paliwa takie zgadywanie to jakiś obłęd dlatego, nie wolno sugerować się tabelkami zbytnio niektórzy grubo wierzą w to co widzą nie mając żadnych danych .ja tam wierzę robertowi on jest zadowolony i to jest najważniejsze
53. pawe1
ja też myślę że nie jest źle, w czubie nie będą, ale wystarczy że nie będzie męczył się z BMW
54. jarik 75
53 też tak myślę widać po tym co robert mówi ze mu znacznie lepiej,w reno i jestem ogolnie w szoku bo po tych latach w bmw to inny robert i to jest fajne.
55. zakop
Robert ma zagwarantowaną kasę, to po co ma się męczyć, i tak ten Team w przyszłym sezonie padnie.
56. Kojag
Dzisiejsze testy pokazują, że silniki Kosłorta aż tak bardzo nie odstają od reszty stawki.
57. Remi.Gaillard
Williams ładnie pojechało :]
58. blackjack7
te czasy williamsa i ferrari są już zbliżone do najlepszych czasów z zeszłorocznych testów (z wyjątkiem brawn, który miał wołół 1:19). Biorąc to pod uwagę i fakt że tegoroczne bolidy są cięższe, to te 2 teamy chyba jednak odkryły już swoje karty...no chyba że będzie jeszcze lepiej...hmmm...
59. riqoor
Według mnie póki co nie wiemy absolutnie nic. W Bahrajnie też się niczego nie dowiemy a układ sił poznamy najwcześniej w Barcelonie.
Na początku zeszłego sezonu BMW spisywał się bardzo przyzwoicie biorąc pod uwagę blamaż Ferrari i McLarena.
60. joseph77
mam pytanie do ludzi z lepsza orientacja F1 czy podczas neutralizacji auta moga zjezdzac do pit-stopu czy tez nie ? mnie sie wydawalo ze nie mozna a dzisiaj przeczytalem ze tak wiec juz sam nie wiem, dzieki z gory za odpowiedz !
61. riqoor
Jeżeli nie zmieniono przepis odnośnie tej kwestii to nie wolno. Auta, które zjadą do boksu podczas neutralizacji zyskują czas, bo stawka jedzie dużo wolniej niż normalnie. Z tym, że teraz sprawa rozchodzi się jedynie o opony więc nie będzie losowych przypadków w stylu 'zabrakło benzyny więc musiałem zjechać do pit stopu podczas, gdy te były zamknięte'
62. joseph77
riqoor dzieki za odpowiedz ! mnie tez sie wydawalo ze nie wolno nawet bylem przekonany, ostatnio przy dyskusji z kolegami jakos weszlismy na ten temat i dla rowzwiania watpliwosci sprawdzilismy na necie i na kilku stronach wyraznie pisza ze bolid podczas neutralizacji moge zaliczac pit-stopy co bylo dla mnie wielkim zaskoczeniem.
63. przemeki
Za dużo spekulacji ,czekajmy do 14.03. pozdrawiam fanów Roberta Kubicy
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz