Oprócz osiągów na torze w sezonie 2010 bardziej niż w poprzednich liczyć się będzie szybka zmiana kół.
Zakaz tankowania oznacza, że czas postoju w boksach będzie determinowany jedynie przez szybkość mechaników zmieniających koła i podnoszących auto.Już wcześniej informowaliśmy, że zespoły zamierzają zmieniać koła w czasie krótszym niż 3 sekundy, a w walce o kolejne dziesiątki sekund mają im w tym pomóc nowe urządzania, zaprojektowane z myślą o przyspieszeniu pracy mechaników.
„Nasz rekord to 2,83 sekundy” potwierdził Dickie Stanford z Williamsa.
Zespół Ferrari już przeprojektował kształt i wprowadził samoblokującą się nakrętkę kół. Ekipa Mercedesa testowała wczoraj mechaniczny podnośnik auta, a McLaren wzorem Ferrari system świetlny informujący kierowcę o możliwości opuszczenia stanowiska serwisowego. Z tego systemu w sezonie 2010 może korzystać więcej ekip.
Wczoraj wyścigowe tempo zmian kół ćwiczył także zespół Renault wraz z Witalijem Pietrowem za kierownicą R30. Większość zmian przebiegała w okolicach 3 sekund.
26.02.2010 13:41
0
Podczas wyścigów może już nie być tak szybko.. dojdą nerwy wszakże:)
26.02.2010 13:55
0
bla bla bla,te różnice będą miały incydentalny wpływ na przebieg wyścigu. Częściej pewnie będzie miał znaczenie błąd mechaników.
26.02.2010 13:58
0
panowie czym Wy sie tak podniecacie najwazhiejsze bedzie miejsce podczas kwalifikacji a zmiana kol to pryszcz
26.02.2010 14:01
0
jezeli kola beda odpadac lub rozjezdzani beda mechanicy to nie bardzo ;-)
26.02.2010 14:10
0
Kempa007 - święte słowa. Pisałem o tym już wcześniej i powtórzę. Mniej czasu to wg mnie większe prawdopodobieństwo błędu. A czym się takie błędy kończą nie raz widzieliśmy.
26.02.2010 14:13
0
4 kempa moze i masz racje co prawda rozjechane ZABY widzialem ale porownywac ich do Francozow nie bede.........
26.02.2010 14:13
0
będzie presja na mechanikach straszna
26.02.2010 14:22
0
Cóż, w poprzednich sezonach mechanicy od kół co prawda musieli się spieszyć, ale i tak zawsze czekali na zakończenie tankowania więc czy zmienili w 3 czy 4 sek nie miało znaczenia. Teraz a i owszem będzie miało. Fajnie by było jakby była jedna ekipa do obskoczenia 4 kół.
26.02.2010 14:38
0
podczas wyścigu będzie czasem zbyt szybko ;)
26.02.2010 15:16
0
Juz w poprzednich sezonach, gdy mechanicy się nie spieszyli było sporo przypadków niedokeconych kół. W tym sezonie na bank bedzie tego wiecej.
26.02.2010 15:20
0
10 ale wtedy nie chodziło jedynie o koła, a teraz to jest jedyny powód pit stopu i dlatego będą sie bardziej przykładać (ech... moja wypowiedź brzmi strasznie głupio)
26.02.2010 15:40
0
11 - no
26.02.2010 15:40
0
Ja popieram pomysł Berniego Ecclecstona, żeby kierowca sam musiał zmienić sobie koła. To byłoby widowiskowe i ożywcze dla strategii wyścigu.
26.02.2010 15:51
0
13. Musashi hahahahhah tak jeszcze zeby sobiesam przyniusł
26.02.2010 15:58
0
13. Musashi - nie slyszalem o tym pomysle, ale wbrew pozorom jest swietny
26.02.2010 16:03
0
ja mam nieco większą zniżkę na okulary i pamiętam że tankowanie za czasów Senny Prosta i Mansella decydowało o zwycięstwie.. no ale pamiętam też że walczyli koło w koło (te buchające iskry spod pojazdów) ale czy tak byłorzeczywiście.. nie wiem. Moim zdaniem będzie walka w pit stopach. opony będą się szybciej zużywać, będzie ciekawiej..
26.02.2010 16:07
0
Ja bym wprowadzil minimalny czas postoju 4s. Przy takiej presji pomylki nieuniknione i beda wypadki.
26.02.2010 16:20
0
Chuk Norris zmienia koła w 1sek z półobrotu
26.02.2010 16:57
0
"McLaren wzorem Ferrari system świetlny informujący kierowcę o możliwości opuszczenia stanowiska serwisowego" Tylko żeby nie musieli w połowie sezonu z tego zrezygnować. Ferrari porzuciło światła po pomyłkach obu swoich kierowców, zarówno Kimiego jak i Massy co w przypadku tego drugiego miało pewny wpływ na wynik mistrzostw z sezonu 2008.
26.02.2010 17:33
0
no i wrocili do niego, a teraz nie bedzie tankowania wiec weza nie wyrwa ;-)
26.02.2010 17:52
0
20. kempa007 No niby węża nie wyrwą, ale jest szansa, że pojadą bez kół :D
26.02.2010 17:52
0
20. kempa007 - nawet nie wiedziałem, węża to i nie wyrwą ale nie zdziwiłbym się gdyby ktoś ruszył bez koła albo z niedokręconym ;-)
26.02.2010 18:13
0
8. msf1 : tak jak w wyścigu 24 Le Mans, że 3 typów 4 koła wymienia
26.02.2010 20:40
0
Dwie sekundy, trzy sekundy - ech, żal, że Turbodymomen się skończył...
26.02.2010 21:00
0
to sa tylko wyscigi a w nich zwykli ludzie pracuja a wiadomo ze ludzie miewaja czasem zle dni w ktorych nic nie wychodzi, no jak by tylko jedna ekipa byla do zmiany wszystkich kol bylo by ciekawiej ale straty w czasie by byly ogromne
26.02.2010 21:43
0
Ograniczenia w liczbie ludzi przy kołach jak w INDY czy 24h LM to niezły pomysł. Byłoby widać więcej walki w Boxach. Przy okazji byłoby bezpieczniej bo kierowca widziałby że mechanicy skończyli zmieniać koła
26.02.2010 23:05
0
tak i dać im w łapę klucze czteroramienne i wrócić do piast na cztery śruby, może komuś coś zapiekło? byłoby ciekawie:))
26.02.2010 23:24
0
"Ekipa Mercedesa testowała wczoraj mechaniczny podnośnik auta," Zaraz, zaraz, a czy przypadkiem nie zabroniono mechanicznych podnośników w tym roku?
27.02.2010 08:17
0
z tego co czytalem to opiera sie na sprezynie wiec jest legalne
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się