Od 10 do 13 lutego kierowcy dziesięciu zespołów testowali swoje bolidy. Poniżej znajduje się tabela prezentująca ilość pokonanych przez każdego z nich okrążeń oraz najlepsze czasy.
Zespół Kierowca Czas Okr.
Ferrari Felipe Massa 1:21.486 232
Fernando Alonso 1:21.424 217
Williams Rubens Barrichello 1:20.341 210
Nico Hulkenberg 1:20.629 185
Toro Rosso Sebastien Buemi 1:20.026 205
Jaime Alguersuari 1:19.919 174
McLaren Jenson Button 1:20.618 151
Lewis Hamilton 1:19.583 181
Mercedes GP Michael Schumacher 1:20.613 208
Nico Rosberg 1:20.927 110
BMW Sauber Pedro de la Rosa 1:20.736 163
Kamui Kobayashi 1:19.950 158
Red Bull Sebastian Vettel 1:21.203 149
Mark Webber 1:22.043 149
Renault Robert Kubica 1:20.358 189
Witalij Pietrow 1:22.000 95
Force India Adrian Sutil 1:20.180 132
Vitantonio Liuzzi 1:20.754 151
Virgin Racing Timo Glock 1:29.964 16
Luca di Grassi 1:22.912 71
komentarze
1. F1 team PL
Patrząc na te wyniki utwierdzam się tylko w tym że Renault bedzię walczyło o podium i że Kub jest nr 1 w tym team-ie tak jest traktowany.
W koncu cała przygoda Roberta z F1 zaczeła sie z Reanault
2. bullit34
1 F1 team PL niby tak ale kilkakrotnie Robert jak i zespoł wypowiadali że trochę malo jeździli choc wypowiedzi jedna a strategia druga strona medalu jedno jest pewne wkładają sporo pracy co widac i Robert naprawde czuje sie tam świetnie czego nigdy nie mozna bylo powiedziec o bmw
3. Wisniewski37
Kubica ma 5-ty czas
4. kierowca
cieszy niezwodnosc, a i wynik z testow tez dobry. zdaje sie 5 czas.
trzymac kciuki i nie pekac.
w sumie dobra postawa Virgin.
5. zajac1211
massa, barichello algersuari i ktorys z virgin wybrali sie na mecz realu w Jerez z tamtajsza druzyna haha
6. Elektram
nie piąty a siódmy!
link do lepszego zestawienia:
ht tp://img6 91. imageshack.us /img691 /6479 /bildschirmfoto20100213u.png
7. kierowca
ok, niech bedzie i 7
ale to wiele nie zmienia ;)
8. grzes12
Rzeczywiście ciężko jest po zakończonych do tej pory testach określić faktyczną formę zespołów . Ale między wierszami da się już wyczuć klimat jaki panuje w zespołach , zwłaszcza po wypowiedziach najważniejszych tam osób...
9. adiś
Schumacher po 3 latach wsiadl do bolidu i jest w czolowce.Lepszy od Nico,a od jego czasow kiedy jezdzil Bolidy zmienily sie kolosalnie.To tylko o nim swiadczy i ze mimo wieku trzeba sie z nim liczyc.Choc to sa testy tylko i rozkladu sil nie oddaja w pelni
10. F1 team PL
bullit34
Tak właśnie myśle że zkoro KUB jest zadowolony uśmiechniety to na 100% przedłoży się to na wyniki,a po za tym wcale najwięcej nie testowali
189 kółek KUB a 232 MAS to dość dużo a Renault osiągneło lepsze wyniki w czasach co nie znaczy że muszą być lepsi ale jest to optymistyczne
11. F1 team PL
R.Kubica dzisiaj 4 był 1;20;358
12. xamriks
Te czasy nic nie mówią, bo wychodziłoby, że Ferrari ma najgorszy bolid, zaraz po Virgin. ;) I faktycznie Massa był w Xerez na meczu z Realem ;D
13. mikemn
po ilości przejechanych okrążeń od razu widać że rosberg ma przerąbane w merolu. od razu widac kto testuje i pod kogo bedzie team hulał. co niestety nie dziwi specjalnie.
14. F1 team PL
Popatrzcie na wyniki Witi też całkiem nieźle.
Więc utalentowany kierowca lub Reanault ?
15. mateos4
5. zajac1211-przynajmniej chodza na mecze najlepszego klubu:))
16. rob7
15. mateos04 - bardzo słusznie. A Real pięknie 3:0 do przodu ;-)
17. jatek93
13. mikemn - weź pod uwage, ze Rosberg nie trafił w pogode. To za dużo nie pojeździł, podobnie jak Pietrow.
18. jankes15
nie ma się co sugerować czasami, w zeszłym roku gdzie bolidy były podobne najlepsze czasy były o 2s lepsze. W tym roku z jednej strony powinny być jeszcze lepsze bo bolidy są rozwinięciem zeszłorocznych konstrukcji ale z drugiej min waga bolidy zwiększyła się o 15 kg co na pewno przełoży się na czasy. Anyway moim zdaniem najlepsze czasy w Jerez będą w okolicach 1:17.
19. pawel3012
Patrzcie na Kobayashiego ;) ten to może namieszać ;)
20. Siffredi
Hej, czy dysponuje ktoś czasami z zeszłego roku w Jarez? Można by porównać i ocenić czy szybciej chłopaki kółka kręcą. Chyba takie porównanie pozwoliłoby ocenić postęp zespołów w budowaniu samochodu a tym samym większe zaawansowanie do roku poprzedniego. Znajdzie się jakiś "fanatyk" który to przedstawi? :)))
21. honada
@20- proszę Cię ogarnij się kolego, co to ma do rzeczy?jak można porównywać coś co jest nieporównywalne pod żadnym względem? non-stop wałkowany jet ten temat- nie wiemy co jest testowane w danym zespole podczas każdego dania testów, przy jakich założeniach, parametrach itd. porównywać będziesz mógł dopiero BEST LAP w Bahrajnie pomiędzy rokiem 2010 i 2009(chociaż teraz to znowu większe krowy są itd.) nie ma sensui się nakręcać, po prostu traktuj ten sezon indywidualnie i tyle, będzie dobrze to super, źle to trudno.
22. dex
kolega jankes15 słusznie zauważył, że minimalna waga bolidu w tym sezonie jest większa i już z tego powodu NIE DA się porównywać wyników z zeszłorocznymi:-)
23. dex
z innej beki - w sezonie 2010 bolidy ruszą do wyścigu zatankowane na cały dystans. W przypadku neutralizacji zaoszczędzą trochę paliwa - ciekawe czy i jak kierowcy spróbują je wypalić.
24. saint77
WOW ToroRosso wymiata, FORCEINDIA zaraz za nimi... idą na mistrza!
Kubica słabo...
zaraz, to nie ONET??:))
he..he... żartowałem:)
oczywiście wydaje się, że Renault odwaliło świetną pracę i idą dalej według tego, co sobie zaplanowali. Niezawodność i niskie spalanie w połączeniu z talentem Roberta to mocny atut na nadchodzący sezon.
Z pozostałych ekip chyba tylko Virgin odstaje znacznie, chociaż do czas rozpoczęcia sezonu jeszcze wiele może się zdarzyć...
25. black knight
23. Wydaje mi się, że przez wzbogacanie mieszanki paliwowo - powietrznej.
26. fabian
Wedłóg tych czasów to RED BULL, FERRARI i VIRGIN na końcu !? :))
27. rs2009
Renault wraz z Kubica ida w dobra strone widac ze wiedza co robia to dobrze wrozy jestem pelen optymizmu przed nadchodzacym sezonem jeszcze miesiac niemoge sie doczekac hehe
28. papas
wydaje mi sie ze renault i red bull maja cos extra :) jeszcze ale nie pokazuja .
29. pbg
spoko porównanie czasów można sobie porównać poszczególne dni i zależność pogody.
ht tp: //ww w.autosport.com/ne ws/report.php/id/81 491
Ogólnie jestem optymistą jeśli chodzi o Renault i Roberta jeśli zaczną sezon od pierwszej 5 to będę w niebo wzięty bo widać,że powinni być w stanie rozwijać bolid i mają na to kasę od Witka ;) co mnie cieszy i jego obecność w zespole bo chłop chyba naprawdę ma umiejętności - swoją drogą Robert chyba naprawdę dobrze ustawił bolid bo Witek jako początkujący kierowca F1 siedząc 2 raz w Renault zrobił świetny czas 1:22:000.
28.papas - ja też jestem zdania,że ani Renault, ani Red Bull, ani Mercedes nie pokazali wszystkiego i w Bahrainie możemy być zaskoczeni - mam nadzieję, że dla nas MILE.
30. cyk
Jeżeli mamy wyciagać jakieś wnoski
1. Napewno mocne jest Ferrari, powód: jeżeli ktoś śledził testy to wie ile kółek pod rząd przejechał Alonso i jaki czas wykręcił na ostatnim okrążeniu tego przejazdu
2. Wysoka forme chyba będzie prezentował Mclaren, ich bolid wygląda imponująco. a czasy dośc dobrze
3. Mercedes może się ukrywać bo wątpie ze Ross nie zrobił dobrego bolidu, jedynym problemem mogą być kierowcy, a chodzi mi tu o to że Rosberg to średniak a Schumacher może potrzebować troszkę czasu ale szumi to szumi więc pewnie będzie inaczej
4. Mocny napewno będzie Red Bull (oni mają przewage z poprzedniego sezonu i formy nie zgubią zimą)
5. Renault to zagadka ale dużym plusem jest to że postawili na Roberta bo bądźmy szczerzy- teraz już to widać. Bolid przygotowywany jest pod niego, to on będzie numerem jeden w tym zespole bez wątpienia
6. Czarnym koniem mogą być: Sauber i Force
W Toro nie wierze. Narazie z bolidów zaprtezentowanych najgorzej prezentuje się Virgin (nie chodzi o czasy) Z mojego punktu widzenia konstrukcja bolidu nie wygląda najlepiej
Czekamy do 14 marca:) no może 13 juz sporo będziemy wiedzieć
31. Sadu1
kurde mimo wszystko renowka zrobila w sumie troche malo kolek :(
mozna w dwie strony na to patrzec:
albo jest wszystko ok i nie potrzebuja wiecej danych
albo co troche jakis problem i trzeba bylo zjezdzac do boksow .
32. Siffredi
@ 21. honada
bardzo Cie przepraszam kolego, chciałem zapytać po prostu czy szybsze są te bolidy w tym roku w porównaniu do zeszłego. Pomyślałem, że w 2009 też testowali to można by się jakoś do tego odnieść. Ok, porównam sobie fastest lap z Bahrajnu z 2009 do 2010. Nie chciałem porównywać bóg wie tam czego, tylko czy są szybsze ogólnie... a atak agresji w moją stronę uważam za nieuzasadniony.
33. feels3
#30cyk
Pije Twoje zdrowie - Brawo!
Rozpracowałeś wszystkich "powyglondzie"
34. papas
ferrari wydaj mi sie ze robilo testy pod publiczke i media , robili imponujace czasy ale na malych ilosciach paliwa , tak samo sauber czasy rewelacjie ale z mniejsza iloscia paliwa . Mclaren wydaje sie ze zawsze stampal twardo po ziemi wiec oni beda top 3 . Ale czas pokaze :]
35. kuba1808
Wg mnie stawka jest bardzo wąska i nie ma najszybszego bolidu. Spójrzcie na testy zimowe 4 sezony wstecz - zawsze można było wskazać jeden lub dwa ewidentnie dominujące bolidy. Oczywiście, zdarzały się kwiatki w postaci BMW Sauber czy Toro Rosso albo pojedynczych zwycięstw Williamsa, Hondy (4 miejsce w konstruktorach) i Toyoty. Mimo wszystko, samochody z największą ilością "wygranych testów" przeważnie rozgrywały między sobą walkę o mistrzostwa. Wyjątkiem jest poprzedni sezon, gdy dominacja nie jest bardzo zaznaczona, nie licząc ostatnich testów z Brawnem.
Teraz takiej zależności nie widzę, choć być może zmieni się to przez następne dwie sesje testowe. Stąd teoria, że będziemy widzieli na podium różne bolidy, w zależności od toru, warunków i oczywiście szczęścia. To też potwierdza słowa Massy, że zespół, który wykona najlepszą pracę w trakcie sezonu, zdobędzie majstra.
36. RoninRonin
Naprawde z tym mclarenem, ferrari, mercedesem i red bulem to odkrycie na miare ameryki
Niech ktos zaryzykuje i postawi na to ktory z tych zespołów okaże się słaby !
37. honada
@32. Siffredi- to nie był atak agresji;) po prostu dużo było już powiedziane w tym temacie. Nie przejmuj sie. Bardziej wkurzają mnie teksty "onetowskie" które żywcem są przenoszone na ten serwis! ludzie, po co się tak nakręcać, ten lepszy ten gorszym, ten nie pokazuje co potrafi, tamty jedzie pełnym ogniem na łeb, na szyję!!! przecież pierwsze kwaliikacje rozwieją watpliwości, po 4 wyścigach będzie w normie, potem znowu ekipy się zaczną udoskonalać w tempie geometrycznym. cierpliwości, sezon będzie zajebisty, dużo emocji, Byle tylko wypieprzyli Hermana Tilke i nadali mu już nigdy więcej dotknąć się do jakiegokolwiek projektu. Niech FOTA wniesie poprawkinp. w Abu Dhabi, może ten tor jeszcze nie jest stracony.
38. sk0k
mi sie wydaje ze sprawa wyglada nastepujaco: obaj kierowcy torro rosso wykonali kółka na pustym baku i stad ich niezle czasy, taka sama sytuacja w przypadku kobayashiego i hamiltona. reszta stawki nie wykonała przejazdów na pustym baku bo to nie ma najmniejszego sensu w tym sezonie,bo w poprzednich sezonach kierowca mial okazje w wyscigu na pustym baku jechac conajmniej 3 razy, a od tego sezonu taka okazje beda mieli tylko raz na ostatnie 5 kółek wyscigu. kluczowe w tym sezonie bedzie jak auto zachowuje sie z duzym obciazeniem. wiem ze nie odkrylem ameryki ale chcialem sie podzielic moja opinia. wydaje mi sie ze renault moze byc nawet wyzej niz w polowie stawki
39. feels3
Ja poczekam z wnioskami jeszcze kilka dni do nastepnych testów Jerez.
Zobaczymy kto jaki progres będzie miał.
To pomoże może nie tyle co wskazać kolejność, ale może pokazać kto jest bliżej początku a kto końca stawki.
A przynajmniej ja sobie taką przymiarkę zrobię :)
40. kuba1808
Jeśli zmiana setupu nie zajmuje więcej niż 15 minut, to na oparach z setupem "na lekko' powinni jeździć również w dwóch pierwszych czasówkach.
41. feels3
Jeśli to będzie do zmiany tak szybko, to w Q3 możemy zobaczyć kto jaką strategię obrał. Czy stawiał na mocną pozycję startową czy na przebijanie się w trakcie wyścigu do przodu.
42. lechu55
Ferrari przedostatnie. Ciekawe czy rzeczywiscie bolid mają taki slaby czy cos jeszcze ukrywają.Z wszelkimi prognozami kto będzei w czolówce trzeba poczekac do marca. W Barcelonie moze dopiero poznamy czesc prawdy o bolidach, bo wtedy to będą juz ostatnie testy przed sezonem i tam niektore zespoly moze beda testowac ostateczne ustawienia przed Bahrajnem. SZykuje sie pasjonujący sezon, nie ma co.
43. cyk
feels3 a ja Twoje a jak będzie zobaczymy czy miałe troche racji...
44. Kornik
33.feels3
Ty lepiej nie pij tylko wracaj do szkoły. Pisze sie " po wyglądzie"
45. sk0k
brawa dla kornika za wyczucie...
46. feels3
Chyba słowo ironia widzę jest Wam obce ;(
47. dziarmol@biss
Schumacher w jednym z wywiadów wyprorokował już kto jest najmocniejszy, he he . Mianowicie- Mclaren, Ferrari RedBull no i oczywiście Mercedes ;-)). Skąd to wie?? pewnie prorok ;-))
48. leo_
Może nie jest to zestawienie do końca wiarygodne, co do przewidywań o kolejności w stawce, ale Kubica 7-my na 20 kierowców w klasyfikacji czasów z całych 4 dni testów. Wydaje sie, że to obecnie całkiem realna pozycja Renault i Roberta, oczywiście, z pewnym przybliżeniem. Nie jest więc źle, a myślę, że będzie jeszcze lepiej. Z drugiej strony - Ferrari jest pod koniec tej klasyfikacji , co jednak moim zdaniem nie pokazuje trafnie ich pozycji, podobnie jak Saubera (jest z kolei na początku klasyfikacji) pracującego na zdobycie sponsorów i jeżdżącego non stop, jak mniemam, na pustym baku. Ale więcej będzie można powiedzieć po następnych testach.
49. feels3
48leo - bez urazy ale to zabawne jak aktualne pozycja Renault (7) jest dla Ciebie całkiem prawdopodobna a Saubera i Ferrari nie adekwatna do czasów :)
Jak już oceniamy to sprawiedliwe a Ty masz widzę dla każdej ekipy inne współczynniki.
Niech zgadnę...
-współczynnik Renault bierze się ze tego że nasz rodak tam jeździ i mimo wszystko to 7 miejsce było by niezłe
-współczynnik Ferrari to pewnie bierze się z kultowości marki i jej bądź co bądź świetnej przeszłości (patrząc na wszystkie osięgniącia)
-współczynnik Saubera to pewnie na podstawie słabej postawy w ostatnich sezonach i osobistego zawodu nad byłym zespołem prowadzonym do niedawna przez doktorka Theisena
Zgadłem? :)
Powiem tak, może mieć rację tak samo jak możesz jej kompletnie nie mieć :)
50. Mcartur
@49.feels3
Masz rację. Wszystko sie może zdarzyć.... ;)
51. cyk
feels3 a może jednak ma troche racji?? może swoje spostrzeżenia opiera na tym że Ferrari juz od dłuższego czasu pracuje nad tym bolidem i ma Alonso w składzie (możecie mówić co chcecie ale to chyba najlepszy kierowca w stawce)
Co do pozycji renault to ja mam pod0bne zdanie jak leo. Są gdzieś w wysokim środku a Sauber jest szybki ale tak bedzie walczył o miejsca max 6 a zwykle bedzie dojeżdzał 10, zobaczymy co przyniesie sezon
52. cyk
* oczywiście są to moje domysły ale powiem szczerze że przez ostatnie lata dośc duża ich częsc się sprawdza :)
53. melo
a według mnie testy w tym roku bardzo wyrażnie pokazują jaki jest układ w stawce, Mc Laren przody Virgin zamyka stawkę, Renault pierwsza połówka stawki około 5 lub może 4 miejsca, ferrari- była juz mowa o tym, cos im nie jedzie bolid, merc w formie podobnej do renault, w red bulu Nuwey przedobrzył. Wszystko na dłoni widać. Zresztą sami zobaczycie,
54. feels3
@51 cyk - a wiesz, mam nadzieje że nawet ma rację, bo ja przyznam że na początek sezonu 7 pozycje Roberta chyba bym wziął w ciemno biorąc pod uwagę jego drogę przez mękę rok temu :)
55. jaroadam
Bez dywagacji i zbędnego gdybania: Generalnie nie jest źle - nie odstają za bardzo od najszybszych. Jeśli utrzymają obecne tempo rozwoju bryki to będą konkurencjyjni. Według mnie na początku sezonu pokażą się tak jak na testach czyli 4-5 konstrukcja. Przy talencie Roberta daje to miejsca punktowane (to już sukces) i nadzieje na pudło jak się komuś z czuba "noga podwinie" :))
56. leo_
feels3. Niezupełnie. Moja ocena jest oczywiście obarczona pewnym subiektywizmem, ale ja biorę pod uwagę również informacje płynące od zespołów, np : z Saubera sami się wypowiadali, że mocno odstają od reszty (mimo b dobrych czasow na testach), choć oczywiście można im wierzyć, można też i nie wierzyć (bo ściemniają)- ja im wierzę; Renault: bardzo dobre odczucia samego Roberta- temu również wierzę; Ferrari: może nie jest jeszcze świetne, bo muszą popracować nad obciążonym bolidem (w tym duchu wypowiadał się Kubica, poza tyn tonowane wypowiedzi członków ekipy Ferrari po dobrych czasach we wcześniejszych testach). Tak więc do własnej oceny biorę informację z padoku, od komentatorów, no i testów. Bo, w przeciwieństwie do niektórych, uważam, że z testów też można dużo wyczytać, tyle że trzeba wziąć pod uwagę więcej niż jeden . Tego tu nie pisałem, ale jakiś czas temu stwierdziłem ( więc powtórzę): po jednym teście nie wiemy prawie nic, po kilku - wiemy troche , a po całym miesiącu - wiemy całkiem sporo (+ oczywiście info płynące spoza toru). To by było na tyle.
57. feels3
@56
Jeśli tak do tego podszedłeś, to trochę inaczej stawia sprawę.
Zgadzam się tutaj. Napisałem tak, bo tam wydawałeś się bardzo stronniczy.
Co do opinii z padoku to ja również do nich przywiązuję uwagę, chyba nawet większą niż do czasów które aktualnie kręcą na torze.
58. leo_
57. I jest OK. Pozdrawiam.
59. czapek
Chciałbym odnieść się do tematu często poruzsanego, mianowicie które zespoły będą lepsze, a któe gorsze. Wiele osób sugeruje się poprzednim sezonem, który był dziwny poprzez duże zmiany w regulaminie.
Wśród zeszłorocznych zespołów, można oddzielić takie trzy grupy:
1. Zespoły które od początku miały podwójny dyfuzor:
-Brawn GP
-Toyota
-Wiliams
2. Zespoły które pracowały nad KERS:
-McLaren
-Ferrari
-BMW Sauber
-Renault
3. Zespoły które budowały samochody bez KERS i podwójnego dyfuzora:
-Red Bull
-Fprce India
-Toro Roso
Ad.1. Brawn GP miało przewagę nad "swoją" konkurencją w postaci Rosa Brawna i tego, że ten samochód budowali już od długiego czasu. Zbudowali dobry samochód, a w połączeniu z podwójnym dyfuzorem okazał się najszybszy.
Ad.2. Tutaj wiadomo, McLaren miał dobry rozwój w trakcie sezonu. Wypadek Massy tez nie był bez znaczenia, w Ferrari punkty zdobywał tylko Raikkonen.
Ad.3. W "swojej klasie" Red Bull nie miał zbyt silnej konkurencji, a w połaczeniu z Adrianem Neway wyszedł szybki samochód.
W z wiązku z powyższym można zauważyć, że najgorzej wyszli ci co pracowali nad KERS, a najlepiej ci z podwójnym dyfuzorem od początku. W tym sezonie każdy bedzie pracował nad bolidem już z podwójnym dyfuzorem. Niektóre zespoły robią ewolucję zeszłorocznego samochodu, inni budują go od nowa. Jednak wydaje mi się że szanse są bardziej wyrówane i wcale nie musi oznaczać przewagi to, że ktoś w zeszłym sezonie był dobry. Jeśli do tej pierwszej grupy dołączą zespoły z tej drugiej grupy, a wiadomo, że są to zespoły, które umieją wygrywać, to różnie to może być. Oczywiście liczę na Renault z wiadomych względów, że będzie chociaż w pierwszej ósemce.
A jak to na prawde wyjdzie i kto będzie najlepszy tak na prawde dowiemy się na koncu sezonu.
To oczywiście takie moje przemyślenia, które ogólnie niewiele wnoszą o czegokolwiek, ale chciałem się nimi podzielić z innymi:)
Mam nadzieję, że będzie to sezon pełny emocji, czego wszystkim życzę;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz